Gå til innhold

røde bønner på boks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det her er sikkert et veldig dumt spm, men jeg er vant til å få røde bønner ferdig servert. Når man kjøper røde bønner på boks, er det bare å spise i vei? Kan de spises kaldt eller må de varmes opp? De må ikke legges i vann eller noe først (antar at de allerede ligger i en lake av noe slag?). Takker for svar!

Anonymous poster hash: 8570a...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bønner i lake på boks er ekkelt og vassent. Kjøp heller tørkede bønner og kok selv :)

Insisterer du likevel på å ete ufyseligheten, blir de sikkert litt bedre om du skyller dem godt.

Anonymous poster hash: ff053...034
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv synes jeg sånne julebrune bønner på boks som de har i romjula er de beste.

Anonymous poster hash: 111f6...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bønner i lake på boks er ekkelt og vassent. Kjøp heller tørkede bønner og kok selv :)

Insisterer du likevel på å ete ufyseligheten, blir de sikkert litt bedre om du skyller dem godt.

Hvordan skal de kokes da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan skal de kokes da? :)

Jeg legger dem i bløt, og etter noen timers bløtlegging koker jeg dem til de er møre. Jeg bytter vann et par ganger, tar ikke tiden men tar dem når de har konsistens som minner litt om myke nøtter. Kokes de for lenge blir de vasne, og det er ikke godt. Liker litt mer tyggemotstand enn boksbønner i lake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpt både tørkede bønner og hermetiske bønner. Tørkede bønner må bløtlegges og kokes, hermetiske bønner kan spises rett fra boksen eller varmes opp under matlaging.

Anonymous poster hash: 68eba...f31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bønner på boks bør skylles før du bruker dem, da får du mindre gass. Det gjelder ikke tomatbønner. Tørkede bønner bør bløtlegges minst i minst 8 timer, av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...