Gå til innhold

Hawaii tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal være på Hawaii i 3-4 uker i juli,og jeg trenger tips!! Er det veeldig varmt der da? Hvor er det best å bo? Hvilken øy? Hvilke severdigheter utenom naturen og Pearl Harbour? Turer som er vakte? Vi er begge i midten av tyveårene, har lite behov for festing, men stort behov for opplevelser! Vi har begge dykkkerlappen, så vi kan jo gjøre det noen dager. Utfordringen min er at jeg ikke tåler ekstrem varme så godt=/ blir bare slapp og lei, så kjempelange turer i streikende hete er ikke så aktuelt.

Anonymous poster hash: 6ea1f...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå.. Jeg elsker Hawaii <3

Har vært på the big Island og Oahu. Likte Oahu definitivt best men der må man nesten leie bil.

Anbefaler å dykke med haier, ridetur i jurasic park, surfe nord på øyen (North Shore), spasertur i Waimea Valley(er en liten foss og et vann å bade i og er masse fine blomster der veldig vakkert). Seilbåttur i solnedgangen var heller ikke dumt <3

Helikoptertur over vulkanen på the big Island synst jeg var litt skuffende, ikke verdt prisen

Jeg blogget litt når jeg var det, så du kan jo titte innom bloggen min om du vil

http://beentherdonethat.blogg.no/m_052012.html

Skrevet

Jeg har vært på Oahu og Kauai.

Først var jeg på Kauai. Det er en utrolig vakker øy med fantastisk natur, nydelige strender og rolig småbyliv. Det er på ingen måte noen partyøy, og har massevis av opplevelser å by på. Høres ut som akkurat det dere leter etter. Det er massevis av turmuligheter på øya. Helikopterturen der er noe av det beste jeg har vært med på. Verdt hver eneste krone! :) Båttur rundt øya skal visst også være bra, men det prøvde jeg ikke selv. Det eneste negative jeg har å si om Kauai, er at man leie bil. Busstilbudet er ikke særlig mye å snakke om. Heldigvis er det umulig å kjøre seg vill. Jeg kjørte alene og uten GPS, men fant lett frem overalt.

Oahu var ekstremt skuffende. Jeg hatet Honolulu og ville bare vekk. Det er nok fint der hvis man liker storbyer eller hvis det er det eneste man har sett av Hawaii, men da jeg kom rett fra Kauai ble det bare en eneste stor nedtur... :( Jeg burde sikkert reist tilbake og gitt øya en ny sjanse.

Jeg var der i juni og syntes det var akkurat passelig varmt. Tipper det var ca 25 grader der da.

Skrevet (endret)

Ikke meningen å spore av, men må bare spørre I all verden, var du kun i Honolulu eller utforsket du resten av øyen også?

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Ikke meningen å spore av, men må bare spørre I all verden, var du kun i Honolulu eller utforsket du resten av øyen også?

Var bare i Honolulu. Jeg burde som sagt tatt turen tilbake snart. Resten av øya ville nok passet meg bedre :)

Skrevet

Var bare i Honolulu. Jeg burde som sagt tatt turen tilbake snart. Resten av øya ville nok passet meg bedre :)

Ja sa forstår jeg opplevelsen din bedre :) resten av øyen er noe HELT annet enn "storbyen" Honolulu.

Frodig, uberørt og veldig veldig vakkert <3

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ååå.. Jeg elsker Hawaii <3

Har vært på the big Island og Oahu. Likte Oahu definitivt best men der må man nesten leie bil.

Anbefaler å dykke med haier, ridetur i jurasic park, surfe nord på øyen (North Shore), spasertur i Waimea Valley(er en liten foss og et vann å bade i og er masse fine blomster der veldig vakkert). Seilbåttur i solnedgangen var heller ikke dumt <3

Helikoptertur over vulkanen på the big Island synst jeg var litt skuffende, ikke verdt prisen

Jeg blogget litt når jeg var det, så du kan jo titte innom bloggen min om du vil

http://beentherdonethat.blogg.no/m_052012.html

Hadde helt glemt denne tråden! Tusen takk for svar:) Ser av bloggen din at du sikkert har et litt høyere budsjett enn oss, men er det generelt dyrt der?

Takk til dere andre også! Hvordan er det med hotell og slikt? Vi lurer litt på å forsøke oss på airbnb. Hvordan er det med transport mellom øyene? Vi skal ha 13 dager der, og vil gjerne oppleve flere av øyene på den tiden:)

Skrevet

Hadde helt glemt denne tråden! Tusen takk for svar:) Ser av bloggen din at du sikkert har et litt høyere budsjett enn oss, men er det generelt dyrt der?

Takk til dere andre også! Hvordan er det med hotell og slikt? Vi lurer litt på å forsøke oss på airbnb. Hvordan er det med transport mellom øyene? Vi skal ha 13 dager der, og vil gjerne oppleve flere av øyene på den tiden:)

Det går billig fly mellom øyene - noen hundrelapper hver vei :)

AnonymBruker
Skrevet

Da er fly bestilt mellom øyene også:)

Lurte på en ting til, hvordan er det med å sole seg toppløs der? Ikke midt på waikiki liksom, men vi planlegger å kjøre rundt og fine litt øde plasser der det er lite folk. Er det lovlig?

Skrevet (endret)

Tror det meste er liv på Hawaii :P alle er super blide og happy, du merker det allerede i USA når du sjekket inn bagasjen. Ingen grettne stressa medarbeidere der. Skulle trodd hele befolkningen gikk på lykkepiller :P

Jeg vet ikke nøyaktig reglene på å være toppløs, men ser ikke helt hvorfor det skulle være et problem på en nesten folketom strand.

Må forresten tipse om disse sangene for å komme litt i Hawaii mood :hjerte:

Denne sangen og videoen er bare HELT Hawaii :hjerte: :hjerte: kribler i hele kroppen når jeg hører/ser den. GODE minner

Og denne også

Cruise i leiebilen ( cabriolet ) langs kysten opp til the North Shore med radioen på full guffe og småspise på eksotisk frukt kjøpt her :hjerte: DET er livet 1337642-11-1336637368470.jpg Endret av Miss Lucky
AnonymBruker
Skrevet

Tror det meste er liv på Hawaii :P alle er super blide og happy, du merker det allerede i USA når du sjekket inn bagasjen. Ingen grettne stressa medarbeidere der. Skulle trodd hele befolkningen gikk på lykkepiller :P

Jeg vet ikke nøyaktig reglene på å være toppløs, men ser ikke helt hvorfor det skulle være et problem på en nesten folketom strand.

Må forresten tipse om disse sangene for å komme litt i Hawaii mood :hjerte:

Denne sangen og videoen er bare HELT Hawaii :hjerte: :hjerte: kribler i hele kroppen når jeg hører/ser den. GODE minner

Og denne også

Cruise i leiebilen ( cabriolet ) langs kysten opp til the North Shore med radioen på full guffe og småspise på eksotisk frukt kjøpt her :hjerte: DET er livet 1337642-11-1336637368470.jpg

Tusen takk! Jeg gleder meg som et lite barn=) vi skal ha oss 10 dager på østkysten i kabriolet også før turen går til Hawaii. Jeg kommer til å ha afro når jeg vender nesen hjem igjen😁

Skrevet

Må slenge meg med på denne tråden. Reiser trolig til Hawaii i slutten av februar og gleder meg stort! Lenge til, men moro med litt planlegging og nedtelling underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...