Gå til innhold

Minicolor til hjemmebruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her inne farget håret med minicolor selv hjemme? Jeg er mørk blond med ettervekst. Har lyst til å dempe blondfargen/farge det mørkere, så kontrasten fra blondfargen til etterveksten ikke blir så stor. Minicolor går jo ut etter noen vask, så tenkte det ikke er helt krise hvis det ikke blir så fint? Jeg har hørt andre kjøpe minicolor på salong, men vet ikke hvilke salonger som selger minicolor til hjemmebruk. Vet noen om noen salonger i Oslo som selger minicolor? Ellers så selger de det jo på vita.. Det er jo mye penger å spare på å farge det selv, få frister veldig å prøve:) Har du erfaring med dette? Da vil jeg veldig gjerne høre hvordan det gikk. Blir glad for alle tips og råd:)



Anonymous poster hash: 5f849...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med Nutri Color Creme fra Revlon.

Den er en kombinasjon av hårkur og farge som vaskes gradvis ut.

http://www.blivakker.no/products/revlon#supersalg

Takk for tips. Det står bare at den skal bevare fargen, ikke at den farger håret? Kan man bruke den til å gjøre blondt hår mørkere? :)

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Det står bare at den skal bevare fargen, ikke at den farger håret? Kan man bruke den til å gjøre blondt hår mørkere? :)

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Om fargeforskjellen mellom ettervekst og lengdene ikke er veldig stor tror jeg det vi gå helt greit.

Jeg hadde mellomblonde striper tidligere. Brukte nr.411-Brun til å gjøre stripene mindre synlige

(resten av håret var brunt) og ble veldig fornøyd.

Ellers har jeg også vært fornøyd med denne:

http://www.schwarzkopf.no/skno/no/home/hair_colour/colour_products/1007.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fargeforskjellen mellom ettervekst og lengdene ikke er veldig stor tror jeg det vi gå helt greit.

Jeg hadde mellomblonde striper tidligere. Brukte nr.411-Brun til å gjøre stripene mindre synlige

(resten av håret var brunt) og ble veldig fornøyd.

Ellers har jeg også vært fornøyd med denne:

http://www.schwarzkopf.no/skno/no/home/hair_colour/colour_products/1007.html

Det er ganske stor forskjell, tror jeg trenger ordentlig minicolor. Skal se på det andre også :)

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brant meg skikkelig på det der en gang, skulle gjøre overgangen fra bleket blond til min naturlige farge litt penere, og kjøpte en glansvask jeg trodde var såpass lik min egen naturlige farge - men der tok jeg feil.

Den var spekket full av rødpigmenter, som passet meget dårlig til den askefargen jeg hadde naturlig, så det ble fullstendig skivebom for min del. Ikke ble den vasket ut etter et visst antall vask heller.

Så jeg anbefaler en dyktig frisør, selv om det er mye dyrere. :)



Anonymous poster hash: d3595...c5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brant meg skikkelig på det der en gang, skulle gjøre overgangen fra bleket blond til min naturlige farge litt penere, og kjøpte en glansvask jeg trodde var såpass lik min egen naturlige farge - men der tok jeg feil.

Den var spekket full av rødpigmenter, som passet meget dårlig til den askefargen jeg hadde naturlig, så det ble fullstendig skivebom for min del. Ikke ble den vasket ut etter et visst antall vask heller.

Så jeg anbefaler en dyktig frisør, selv om det er mye dyrere. :)

Anonymous poster hash: d3595...c5d

Åh, så dumt!

Setter veldig pris på at du deler denne erfaringen! Jeg tenkte jeg evt kunne teste fargen på bare litt hår, for å se om det blir fint, før jeg farger hele.. Men det er kanskje for risikabelt :/

Fikk du hjelp fra de som solgte fargen, eller valgte du selv?

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå Wella Color Fresh! Det er minicolor som skal vare opptil ti vask. Brukte den selv for å jevne ut etterveksten. Fargene kan også blandes med sølvfarger for å få kaldere tone, noe som er veldig greit for oss med naturlig kalde toner. Spør frisøren om hjelp til å finne riktig farge, så blir det nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå Wella Color Fresh! Det er minicolor som skal vare opptil ti vask. Brukte den selv for å jevne ut etterveksten. Fargene kan også blandes med sølvfarger for å få kaldere tone, noe som er veldig greit for oss med naturlig kalde toner. Spør frisøren om hjelp til å finne riktig farge, så blir det nok bra! :)

Takk:)!!

Vet ikke om frisøren min selger farge.. Selger de Wella Color Fresh i noen butikk? :)

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mine hos frisøren min (Ramsvik i Bergen), men har sett de på flere andre salonger. Personlig ville jeg bare hørt rundt hos andre frisører om din ikke har. Ellers er de å få tak i på ymse nettbutikker også, deriblant Feel Unique, om jeg ikke tar mye feil. Men frisørene har bedre utvalg i farger, i tillegg til at de gjerne er flinkere til å finne riktig farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå Wella Color Fresh! Det er minicolor som skal vare opptil ti vask. Brukte den selv for å jevne ut etterveksten. Fargene kan også blandes med sølvfarger for å få kaldere tone, noe som er veldig greit for oss med naturlig kalde toner. Spør frisøren om hjelp til å finne riktig farge, så blir det nok bra! :)

Unnskyld for trådkupping, men selges denne sølvfargen separat? Jeg pleier å kjøpe Wella Color Fresh nr. 4, men har flere ganger tenkt på at den er litt vel varm i fargen. :) Frisøren min sa at det var det "kalde" alternativet, siden 4,75 eller hva den nå heter er den varme varianten.

Anonymous poster hash: 3704b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for trådkupping, men selges denne sølvfargen separat? Jeg pleier å kjøpe Wella Color Fresh nr. 4, men har flere ganger tenkt på at den er litt vel varm i fargen. :) Frisøren min sa at det var det "kalde" alternativet, siden 4,75 eller hva den nå heter er den varme varianten. Anonymous poster hash: 3704b...e65

Ja, det finnes vel seks ulike sølvtoner, de selges separat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det finnes vel seks ulike sølvtoner, de selges separat :)

Tusen takk for tipset! :)

TS: Jeg er helt enig i tipset om Wella Color Fresh. Jeg har den Revlon-kuren også, men den pleier jeg bare å bruke for å bli kvitt rødskjæret håret mitt får siden jeg er mye i klorvann, og det funker den til en viss grad til. Likevel tar den ikke etterveksten (hos meg ihvertfall), og kan ikke sammenlignes (synes jeg) med Wella Color Fresh.

Anonymous poster hash: 3704b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mine hos frisøren min (Ramsvik i Bergen), men har sett de på flere andre salonger. Personlig ville jeg bare hørt rundt hos andre frisører om din ikke har. Ellers er de å få tak i på ymse nettbutikker også, deriblant Feel Unique, om jeg ikke tar mye feil. Men frisørene har bedre utvalg i farger, i tillegg til at de gjerne er flinkere til å finne riktig farge :)

Vet du om det varierer hvor lenge man bør ha den i? Hva koster den i salong? :)

Takk :)!

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for tipset! :)

TS: Jeg er helt enig i tipset om Wella Color Fresh. Jeg har den Revlon-kuren også, men den pleier jeg bare å bruke for å bli kvitt rødskjæret håret mitt får siden jeg er mye i klorvann, og det funker den til en viss grad til. Likevel tar den ikke etterveksten (hos meg ihvertfall), og kan ikke sammenlignes (synes jeg) med Wella Color Fresh.

Anonymous poster hash: 3704b...e65

Så flott!:) Kan jeg spørre hvordan farge du har fra før? Jeg er mørk blond, med ettervekt. Frisøren min sier jeg har kald hårfarge. Er redd håret skal bli grønt? Har hørt man kan bli det, når man går fra blond til mørk:p

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv jeg er mørk blond av typen kommunefarget, men frisøren kaller det mellomblond med asketoner. Sikkert fordi det høres finere ut :P Frisøren brukte en blanding av to av disse etter en runde med striping som ble altfor lys og gyllen for å gjøre det litt mørkere og kaldere, med fantastisk resultat. Har ikke vært antydningen til grønt hos meg, hverken den gang eller når jeg har gjort det hjemme i ettertid. Jeg betaler forresten ca 150 per flaske hos frisøren, og en flaske holder til to farginger.

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :) Kan jeg spørre hvordan farge du har fra før? Jeg er mørk blond, med ettervekt. Frisøren min sier jeg har kald hårfarge. Er redd håret skal bli grønt? Har hørt man kan bli det, når man går fra blond til mørk:p

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Mitt hår er ganske mørkt fra før også, en sånn typisk askebrun mørk farge, sånn at når jeg bruker nummer 4. (se Thorn’s link), så er den relativt nær min egen farge, men akkurat mørk nok til at jeg ser det i røttene når etterveksten kommer. Så derfor har jeg ingen erfaring med om håret blir grønnaktig, dessverre.

Anonymous poster hash: 3704b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv jeg er mørk blond av typen kommunefarget, men frisøren kaller det mellomblond med asketoner. Sikkert fordi det høres finere ut :P Frisøren brukte en blanding av to av disse etter en runde med striping som ble altfor lys og gyllen for å gjøre det litt mørkere og kaldere, med fantastisk resultat. Har ikke vært antydningen til grønt hos meg, hverken den gang eller når jeg har gjort det hjemme i ettertid. Jeg betaler forresten ca 150 per flaske hos frisøren, og en flaske holder til to farginger.

Så bra!

Jeg har stripet det blondt fra før, så fargen reagerer vel annerledes på hår som allerede er behandlet. Får vel spørre en frisør om dette:)

ts

Anonymous poster hash: 5f849...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...