Gå til innhold

fotballfrue er magisk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena

De gangene hun er ute av huset er det snakk om neglefiksing og frisør i oslo. Hun velger selv å dra til oslo for å ordne dette, da hun er sponset. Om hun trenger å fikse negelene? Det er snakk om prioriteringer. Og hvis hun fortsatt står opp 6 om morgenen, er det rart hun ikke har tid til å vaske huset. Ja, det mener jeg..

Anonymous poster hash: 695ab...94d

Ja noen fikser heller negler enn å stå med vaskebøtta. Skjønner jeg godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det slår ikke feil. ff-tråder ender uten unntak, uansett hvor sunne, seriøse problemstillinger som diskuteres underveis, opp med debatter à la denne "vaske selv eller betale noen for å gjøre det"-diskusjonen.

Opprett heller en egen tråd om hva som må til for at vaskehjelp skal være akseptabelt, vel?



Anonymous poster hash: a746f...c8a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vaktbikkjer!

Det virker (ref. http://fotballfrue.no/2014/05/01/new-in-babystore/).

Hun har øverst merket innlegget med "inneholder annonselenker"

:takke::takke:

Bravo vaktbikkjer og Caroline Berg Eriksen!

Lurer på hva avtalen mellom FF og Babystore er her. Betaler hun fullpris for produktene? Eller får hun også benytte seg av denne VIP-koden på 20 % og tjener KUN på adlinkene? Dersom produktene er sponset, må hun vel også opplyse om dette i innlegget og i tillegg skatte...

Lurer på hvor mye hun faktisk ila et år tjener "svart" fordi hun ikke merker innleggene og da eventuelt ikke rapporterer inn til skattemyndighetene... dette blir litt spekulasjoner, men da basert på tidligere tilfeller av manglende merking!

Anonymous poster hash: 6521e...f2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Snakker om. Mobben skal nå begynne å leke vaktbikkj

e og sladre. Hvorfor? Fordi det er fotballfrue vel!

Latterlig. At KG vil ha en slik tråd som det her med denne diskusjonen. Må jo være flaut og utrolig dårlig reklame.

Anonymous poster hash: 1df8e...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommerkjole og cardigan synes jeg er rimelig lite tøy for et spedbarn idag. Greitt det er sol, men det er ikke varmt. Hva tenker hun egentlig med?

Anonymous poster hash: a935e...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sommerkjole og cardigan synes jeg er rimelig lite tøy for et spedbarn idag. Greitt det er sol, men det er ikke varmt. Hva tenker hun egentlig med?

Anonymous poster hash: a935e...b0d

Kommer jo faktisk ann på om de skal oppholde seg innendørs eller utendørs. Innendørs er det jo akkurat passe.

Tror det er et større "problem" at barn i dag blir kledd for mye på, dog er det bare min synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er innlegget (http://fotballfrue.no/2014/05/01/new-in-babystore/#respond) Endret til å være merket med kun "annonse"

Hva er egentlig regelen angående de forskjellige merkingene? Altså, så hva er forskjell på "inneholder adlinks" som hun hadde i sted, eller "annonse"?



Anonymous poster hash: 6521e...f2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er innlegget (http://fotballfrue.no/2014/05/01/new-in-babystore/#respond) Endret til å være merket med kun "annonse"

Hva er egentlig regelen angående de forskjellige merkingene? Altså, så hva er forskjell på "inneholder adlinks" som hun hadde i sted, eller "annonse"?

Anonymous poster hash: 6521e...f2a

Så bra at hun leser hva som skrives her, og bedrer ting da! Hurra :blomst: Noe positivt!

Anonymous poster hash: 73ad8...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommerkjole og cardigan synes jeg er rimelig lite tøy for et spedbarn idag. Greitt det er sol, men det er ikke varmt. Hva tenker hun egentlig med?

Anonymous poster hash: a935e...b0d

..Og om vokseposen er med ull i f.eks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er innlegget (http://fotballfrue.no/2014/05/01/new-in-babystore/#respond) Endret til å være merket med kun "annonse"

Hva er egentlig regelen angående de forskjellige merkingene? Altså, så hva er forskjell på "inneholder adlinks" som hun hadde i sted, eller "annonse"?

Anonymous poster hash: 6521e...f2a

Nå vet jeg ikke om merkingen reklame eller annonse dekker hele spennet, men jeg oppfatter merkingen reklame/annonse som at innlegget er kjøpt og betalt for.

Dersom det hadde stått inneholder annonselenker ville jeg oppfattet det som at hun ikke hadde solgt innlegget, men at hun tjener på at noen benytter lenkene.

Hadde det stått sponset/gave hadde jeg oppfattet det som at hun har fått produktet, og omtaler det utfra en stilltiende forventing fra leverandør om en positiv omtale i en setning, evnt med bilde.

Nå vet jeg ikke avtalen hun har med nettbutikken for treningstøyet sitt, men der hadde jeg nok forventet at det hadde stått reklame eller annonse mtp at de er en gjenganger på bloggen - selv om plagget er en gave eller sponset.

Jeg hadde også funnet det mer redelig om frisør- og neglebesøkene hadde vært merket som sponset behandling.

.. og at hun hadde merket slike innlegg på instagram.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben hennes er blogger ikke sant? Så hvorfor vet hun ikke hva det innebærer? Reglene og sånn liksom? Er som å jobbe som lærer men ikke kunne pensum.

Anonymous poster hash: bf420...244

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får dere ut av å sladre egentlig? Bedre selvfølelse? Hevn?
Hvorfor bryr det dere så voldsomt?

"Hurra! Hun endret det virkelig :bond::strix: Nå får jeg sove godt om natten altså!" Gratulerer...?

At 90% av bloggerne gjør det samme, det bryr dere dere ikke noe om? Her gjelder det å få tak i hvert eneste lille halmstrå man kan få tak i, bare det gjelder FF!

Noen av dere virker splitter pine gale, og skremmende besatt.

At dere oppfører dere som sladrehøner av verste sort får nok ingen konsenkvenser for denne bloggeren. Får alt dere vet så kan det være noen spesielle avtaler hun har.

Hva med å kanskje bry seg om seg selv fremfor å vie så mye av livet sitt på en fremmed person som tilfeldigvis driver en blogg? Det er jo et kjent fenomen at bloggere tiltrekker seg litt spesielle folk som blir hektet, men det her tar virkelig kaka.



Anonymous poster hash: 20ef0...2c9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns egentlig alle disse fotballfrue trådene og til og med egne tråder om hennes nydelige lille datter Nelia beviser hvor utrolig SLEMME kvinner er mot hverandre! Man skal for all del ikke unne andre noe som helst og mye av den "argumentasjonen" her inne, vitner bare om ren og skjær sjalusi. Skam dere.



Anonymous poster hash: f2b9d...f89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er komisk at hver gang noen kommenterer i Carolines blogg at hun ikke følger markedsføringsreglene, besvarer hun med: "Jeg kan jobben min ;)".

Det er faktisk nettopp det hun kan. Jeg tror at den dama har fullstendig kontroll på reglene for annonsering i bloggen nå, og derfor også vet hvordan hun kan unngå å bli "tatt" for brudd på reglene. Det skjer veldig ofte at hun ikke merker nye innlegg med annonse, for deretter å redigere innlegget 24 timer senere og skrive det inn. Dette skjer så ofte at det er lett å se gjennom. Men hva er Carolines unnskyldning? "Jeg glemte det visst i forbifarten :) Jeg kan jobben min". Og hva skal Forbrukerrådet si da? Kjefte for at hun glemte seg ut? Innen de har kommet på banen, så er jo innleggene allerede merket og Caroline sitter der og trekker uskyldig på skuldrene. "Takk, snille du, men jeg kjenner reglene. Jeg kan jobben min. ;) Ferdig snakka!"

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nå handler denne tråden ikke om barnet til FF, men heller hvordan FF bruker barnet sitt til inntektservervelse.

Når det er sagt, er ikke FF alene om å gjøre dette. Derfor ber jeg om forståelse at resten av innlegget mitt betraktes som en allmen kritikk av de bloggerne som bruker barnet/barna sitt/sine i inntektsgenererende sammenheng, og ikke bare FF.

Bruken av barn i reklamesammenheng underligger bl.a. arbeidsmiljøloven. Jeg har dessverre ikke kunne finne noe spesifikt vedrørende norsk lovgivning om bruk av barn i reklame og hvilke rettigheter barnet i så henseende har. Dog, jamfør tysk lovgivning, må følgende krav oppfylles før et barn brukes i reklame:

- en aktuell og komplett utfylt enighetserklæring av foreldrene

- helse- og egnethetserklæring fra lege

- evt. enighetserklæring fra skole

- enighetserklæring fra Barne-, likestillings-, og inkluderingsdepartementet (BLD) hhv. Barnevernet

- tillatelse til å arbeide fra Arbeids- og Sosialdepartmentet

Dette betyr i klartekst at barn som brukes i bl.a. reklame er underlagt en relativt streng lovgivning, og en rekke krav må altså være innfridd før barnet kan brukes.

Grunnen til at jeg siterer fra tysk lovtekst er at jeg antar at den norske neppe er særlig ulik.

Videre oppfordrer jeg alle som nærer en viss interesse for problematikken om bruk av barn i blogg-sammenheng til å lese kapittel 14 "Personvern for barn og unge" i Kommunal- og Moderniseringsdepartementets utredning vedrørende personvern.

Jeg siterer her bl.a.:

De som forvalter barn og unges interesser, for eksempel ved å samtykke på deres vegne, skal handle til barnas beste, ikke for å eksponere seg selv eller fremme egne interesser.

http://www.gesetze-im-internet.de/jarbschg/BJNR009650976.html

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kmd/dok/nouer/2009/nou-2009-1/15.html?id=542187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ikke en negativ kommentar i innlegget hvor hun selger ungen i undertøy? I don't think so



Anonymous poster hash: cb825...bcc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har gått amok med retusjeringen i det siste annonseinnlegget. :plystre: 1. Hva skjer med den store glatte kladden midt på panna? 2. Det ser bare teit ut med den hvite kanten rundt anhenget. 3. Pliis, Fotballfrue. Du har ikke så glatte hender.



Anonymous poster hash: a29bd...ea7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har gått amok med retusjeringen i det siste annonseinnlegget. :plystre: 1. Hva skjer med den store glatte kladden midt på panna? 2. Det ser bare teit ut med den hvite kanten rundt anhenget. 3. Pliis, Fotballfrue. Du har ikke så glatte hender.

Anonymous poster hash: a29bd...ea7

Kjære Fotballfrue, ikke vits å redigere bildene dine når vi vet at hendene dine egentlig ser sånn her ut: http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/07/DSC09666.jpg

Anonymous poster hash: 3f7c5...a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...