Gå til innhold

Unngå fyllesyke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er den at jeg skal på fest hos noen venner i morgen, å det blir servert alkohol. Nå har ikke jeg drukket alkohol på over 1 år, mye pga av helsen og at jeg blir så syk dagen derpå.

Dette er en meget livlig gjeng, å jeg vet det kommer til å bli endel drikking og hæla i taket.

Har noen der ute gode tips til hvordan jeg kan unngå å bli syk, spying og elendighet? Unntatt å begrense inntaket selvfølgelig.

Noe mat som er gunstig? Gjerne noen tips til hva jeg kan gjøre før drikkingen begynner også :)

Anonymous poster hash: 4584c...f38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mindre. Dette er dessverre er forutsetning for å ikke bli dårlig.

Drikk sakte, hold deg unna sprit, drikk vann og cola, og sørg for å ha en mage som er god og mett som følge av en god middag.

Gjest Anastasia
Skrevet

Spis noe veldig feit mat på forhånd. Typ en burger, eller biff eller noe. Og spis litt mens du drikker også :) Potetgull etc. Jeg vet det er vanskelig å huske det der med å drikke mye vann,men prøv å helle i deg flere glass på en gang. Og ikke legg deg på stigende rus! Da slipper du å rope på elgen dagen etter.

Skrevet

Jeg drikker ca en enhet vann pr enhet alkohol og det funker fett mot fyllesjuke. Gjør det selvfølgelig ikke når jeg er på byen, men på vors så passer jeg på å drikke vann og alkohol annenhver gang.

Er aldri fyllesjuk. :)

Skrevet

Begrense inntaket er jo den beste medisinen. Ellers hjelper det meg å spise en del underveis, og ikke drikke på tom mage. Drikk vann så ofte som mulig. Når du kommer hjem, spis et godt måltid før du legger deg, og drikk MASSE vann. Vent til du begynner å bli edru før du legger deg til å sove. Dette pleier å redusere fyllesyken ganske mye hos meg, men dårlig blir jeg uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg til cider. Drikk vann mellom alkoholen, ikke drikk på tom mage og spis deg god og mett før du legger deg. Ikke legg deg på stigende rus, hold deg oppe noen timer etter at du tok siste slurk med alkohol.

Ta en zyrtec. Du blir trøtt dagen etterpå av zyrtec, men hjelper som fan mot fyllesyke.

Asparges skal visstnok også være bra mot fyllesyke http://dinmat.no/Artikler/Asparges-mot-bakrus

Anonymous poster hash: 083e9...829
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode råd alle sammen, dette går nok bra :)

Anonymous poster hash: 4584c...f38
AnonymBruker
Skrevet

Enig i det som har blitt sagt hittil, men vil legge til at du kan ta en ibux før du legger deg. Dette har hjulpet for meg hvertfall. :)

Anonymous poster hash: efe4e...48c
Skrevet

Jeg klarer aldri lengre å unngå fyllesyke, det blir bare verre med alderen. Det som hjelper meg er å spise noe helt forferdelig til nattmat og drikke rundt en liter vann når jeg kommer hjem (alltid tørst, så det går ned).

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Hold deg til én type alkohol hele kvelden. Om du skal blande, så start å drikk det med lavest alkoholprosent først. Slutt å drikke et par timer før du skal legge deg, og da drikker du kun vann. Masse vann!

AnonymBruker
Skrevet

Total mengde er jo avgjørende.

Spis noe fet mat før du starter å drikke - ha iallefall mat i magen.

Drikk glass med vann mellom alkoholenhetene

Ungå å drikke kullsyreholdlige/bobledrikker etter f.eks at du har intatt vin og øl. Dette øker rusen og det er vanskeligere å kontrollere rusnivået

avslutt kvelden med litt fet mat og drikke. Igjen ikke drikk brus til kebaben f.eks.

Ikke legg deg på stigende rus!

Anonymous poster hash: 35660...c1a
  • Liker 1
Skrevet

En sikker vinner for meg er å drikke MASSE vann når du kommer hjem fra vors/fest/byen. Og med masse vann snakker vi MINSt en halvliter, gjerne det dobbelte. Så mye vann du kan uten å presse deg selv, du vil helst ikke spy. Selv om det kan være digg å få kasta opp litt før du legger deg dersom du har drukket mye, er det best å holde seg unna å kaste opp.

Ellers er det mange gode tips i tråden. Spise mye, gjerne fet mat, før du begynner å drikke. Drikke en del vann innemellom alkoholen. Ikke legge deg i stigende rus osv. Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...