Gå til innhold

Klør i stumpen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg våkna av om natta at jeg klør noe helt sykt i rompa. Jeg bruker neutral pulver og skyllemiddel, så det er ikke noe allergisk. Det er veldig ubehagelig, for innimellom klør det skikkelig intenst. Og jeg MÅ jo klø! Klør også på dagtid, men verst om natten. Har dere noen tips mot dette? Eventuelt hva det kan komme av? Nå har jeg jo sikkert raspa opp huden så mye at det er småsåra der som gror som gjør at det klør, men jeg klarer ikke stoppe å klø, for det klør jo!

HJELP!



Anonymous poster hash: f4745...ee8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv og skvis ut en fis! :fnise:



Anonymous poster hash: 87255...e8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det klør slikt ts beskriver så er det et klart tegn på at rumpa vil ha kuk.



Anonymous poster hash: c3dd6...da8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en krem mot hemoroider som også hjalp for kløe. vekk på 3 dager. legen sa det sikkert var irritasjon pga tangaen gnisser borti rumpen etter å ha vært på vask.



Anonymous poster hash: cea7c...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det klør slikt ts beskriver så er det et klart tegn på at rumpa vil ha kuk.

Anonymous poster hash: c3dd6...da8

:fnise::fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark. Mark klør som regel nesten hele tiden, men verst om natten. Du får reseptfrie piller mot det på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker meg alltid godt etter et toalettbesøk, og bruker asan wipes for å være ekstra renslig. Men herregud, jeg håper ikke det er mark som noen av dere sier! Æsj, noe så himla ekkelt!!! Hvordan har jeg klart å få det?!



Anonymous poster hash: f4745...ee8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mark, ja. Husk at du også bør ta med tabletter/piller til resten av familien/de du bor med når du er på apoteket, da det er ganske smittsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker meg alltid godt etter et toalettbesøk, og bruker asan wipes for å være ekstra renslig. Men herregud, jeg håper ikke det er mark som noen av dere sier! Æsj, noe så himla ekkelt!!! Hvordan har jeg klart å få det?!

Anonymous poster hash: f4745...ee8

Biter du negler? Easiest way.

Stikk innom et apotek og kjøp denne:

http://www.apotek1.no/produkter/vermox-tablett-100mg-6-stk-62047p

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke fordi man er ekkel men dette skjedde for meg ågso før. Det er fordi når man svetter i dette stedet det blir verre. Jeg har prøvd som jeg har sa og jeg tenker det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter du negler? Easiest way.

Nei, biter ikke negler.

Anonymous poster hash: f4745...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Anal kløe kan være forårsaket av så mange forskjellige ting. Det kan være

- små rifter etter f.eks litt hard avføring eller analsex

- Infeksjon med spesielt candida overvekst i tarmen. Candida er en sopp. Er du mye plaget med soppinfeksjoner i underlivet ellers? dette er i såfall et tegn på at din invendige balanse i tarmen er litt forstyrret. Litt Pre-biotika (fåes kjøpt på helsekost) eller en Diphlucan kur (soppdrepende middel) kan hjelpe.

- Hemorider kan klø, men stort sett kun etter de har sprukket en gang for da klør det når huden gror.

Håper svaret mitt hjalp

Hilsen snart lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, biter ikke negler.

Anonymous poster hash: f4745...ee8

Altså nå er dette kopiert rett fra apoteket sin side, men får man det via slik er man flink. Vanligste er å bite på neglene (putte fingerne i munn kanskje?)

Småmark spres fra person til person ved overføring av egg. Eggene er svært motstandsdyktige og kan leve 2-3 uker utenfor kroppen. Etter at egget er svelget, utvikler det seg i tarmen til småmark som siden legger nye egg i endetarmen. Hele syklusen tar 2-7 uker og gjentar seg hvis barnet ikke blir behandlet.

Barnet kan smitte seg selv ved å klø seg bak og senere stikke fingeren i munnen, eller smitte andre ved å ta på for eksempel en leke eller mat som en annen person fører til munnen. Smitte kan også skje gjennom luften ved at eggene fester seg på støvkorn som virvler omkring og så pustes inn og svelges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg våkna av om natta at jeg klør noe helt sykt i rompa. Jeg bruker neutral pulver og skyllemiddel, så det er ikke noe allergisk. Det er veldig ubehagelig, for innimellom klør det skikkelig intenst. Og jeg MÅ jo klø! Klør også på dagtid, men verst om natten. Har dere noen tips mot dette? Eventuelt hva det kan komme av? Nå har jeg jo sikkert raspa opp huden så mye at det er småsåra der som gror som gjør at det klør, men jeg klarer ikke stoppe å klø, for det klør jo!

HJELP!

Anonymous poster hash: f4745...ee8

Kan være en eller form for innvolsorm. Ta deg en tur til legen og få vedkommende til å sjekke det.

Anonymous poster hash: 9cc0c...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pinlige kløe forsvant da jeg byttet ut nysgjerrige truser og begynte å sove naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pinlige kløe forsvant da jeg byttet ut nysgjerrige truser og begynte å sove naken.

Sover med bestemortruser om natten, men om dagen går jeg med string. Men jeg tror det egentlig kan være småsår som begynner å gro, for det klør jo ikke hele tiden.

Anonymous poster hash: f4745...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...