Gå til innhold

Klamydia

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan man (som jente) gå med Klamydia uten å merke noe? Hvordan kan man merke at man har det (hvis man i det hele tatt får "symptomer", hva er de)? Når pleier de å komme?

Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: 0478f...cca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange år. Man kan få sopplignende symptomer.

Anonymous poster hash: ce060...9e5
AnonymBruker
Skrevet

TS, det er ikke verre enn å gå til lege og ta en test. Det må da være bedre enn å bli steril?

Anonymous poster hash: dcace...b2c
AnonymBruker
Skrevet

TS, det er ikke verre enn å gå til lege og ta en test. Det må da være bedre enn å bli steril?

Selvfølgelig, men nå kan jeg ikke gå til lege på ca 2-3 uker fordi jeg bor i en annen by enn der jeg har fastlege, og er midt i mitt livs største eksamensperiode.

Jeg må ha blitt smittet for over et år siden isåfall, selv om jeg testet meg etter jeg hadde vært med han partneren noen ganger og den var fin. Men vi hadde sex etter det og (vi var monogame, og har hørt at man ikke nødvendigvis blir smittet etter første gangen? Får menn mer åpenlyse symptomer? Jeg har ikke noe sopplignende greier, og ikke vondt, men har hatt litt brunaktig utflod i noen uker, sånn av og på... Beklager om det ble mange dumme spørsmål her. Jeg skal dra til legen etter stressperioden er over :)

Skrevet

Jeg har som hovedregel å alltid teste meg etter en ny partner. Her risikerer man ingenting! I alle fall, jeg har hatt det en gang, og jeg merket absolutt ingenting. Var første gangen jeg testet, helt tilfeldig. Må ha gått med det en stund også.

Har dere ikke helsesøstre eller lignende i området? Regner med du er student, da har du kanskje tilgang til helsestasjon for ungdom? Man trenger ikke fastlegen for å ta klamydiatest. Jeg har i alle fall aldri gjort det der! :)

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, men nå kan jeg ikke gå til lege på ca 2-3 uker fordi jeg bor i en annen by enn der jeg har fastlege, og er midt i mitt livs største eksamensperiode.

Jeg må ha blitt smittet for over et år siden isåfall, selv om jeg testet meg etter jeg hadde vært med han partneren noen ganger og den var fin. Men vi hadde sex etter det og (vi var monogame, og har hørt at man ikke nødvendigvis blir smittet etter første gangen? Får menn mer åpenlyse symptomer? Jeg har ikke noe sopplignende greier, og ikke vondt, men har hatt litt brunaktig utflod i noen uker, sånn av og på... Beklager om det ble mange dumme spørsmål her. Jeg skal dra til legen etter stressperioden er over :)

Kvinner kan gå lenge med klamydia uten å ha symptomer i det hele tatt. Om du har gått et helt år allerede vil neppe 2-3 uker ha noe å si. Men kom deg til lege etter eksamen.

AnonymBruker
Skrevet

De selger klamydiatest på apoteket nå. I hvert fall på boots

Anonymous poster hash: 159b0...c4d

AnonymBruker
Skrevet

De selger klamydiatest på apoteket nå. I hvert fall på boots

Anonymous poster hash: 159b0...c4d

Hvordan fungerer de da? Ringer man bare legen og får medisiner om den er positiv da?

Skrevet

Jeg har ikke fastlege i byen jeg studerer. Ringte bare et tilfeldig legekontor og spurte om de hadde en ledig time, og det hadde de :)

Så prøv det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...