AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #21 Skrevet 24. april 2014 Ja, det er vel arvelig. Men hvor stor sannsynligheten er vet jeg ikke. Min mann har kraftig dysleksi, og jeg har dysleksi på min side av familien. Ser ikke på det som det store problemet at barna våre kan ha arvet det. Men vi vil følge ekstra nøye med, slik at det kan bli satt inn tiltak så tidlig som mulig dersom det skulle være behov. I og med at vi vet det er stor sannsynlighet for at vi vet barna våre kan ha arvet det, føler jeg at vi står sterkere enn de som får barn med dysleksi uten at noen av foreldrene har det. Både fordi vi kjenner til noe av problemene rundt det, og vi vil være veldig obs på det når barna blir gamle nok. Dermed tror jeg våre barn muligens vil bli fanget opp tidligere enn barn der foreldrene ikke har det. Ikke minst er vi begge forberedt på å at kampen for å få den hjelpen barnet har krav på og behov for :-)Anonymous poster hash: fd336...599 Der sier du jo noe. Må da hjelpe for noe at jeg er flink til sånne ting og kan hjelpe da, og at min kjære har erfaring med hvordan man skal gå frem for å få den rette hjelpen. Min far er også norsk-professor så får evt. sende barnet litt ekstra til bestefar Hehe.. Neida, jeg har mange irrasjonelle angster. Den forrige var hvorvidt barnet vårt kom til å få pollenallergi evt, så er mye unødige bekymringer her i gården.. Anonymous poster hash: f04b5...987
Celtic Heart Skrevet 24. april 2014 #22 Skrevet 24. april 2014 Tror de største problemene ditt barn kan få er angst fordi du er så redd for alt mulig for det. her har ungene til sammen adhd, asperger, astma, pollenallergi, støvmiddallergi, alvorlig matallergi og pelsdyrallergi. de har det helt fint selv om de jo har sine utfordringer som henger sammen med adhd og aspergerdiagnosene. Der sier du jo noe. Må da hjelpe for noe at jeg er flink til sånne ting og kan hjelpe da, og at min kjære har erfaring med hvordan man skal gå frem for å få den rette hjelpen. Min far er også norsk-professor så får evt. sende barnet litt ekstra til bestefar Hehe.. Neida, jeg har mange irrasjonelle angster. Den forrige var hvorvidt barnet vårt kom til å få pollenallergi evt, så er mye unødige bekymringer her i gården.. Anonymous poster hash: f04b5...987
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #23 Skrevet 24. april 2014 Tror de største problemene ditt barn kan få er angst fordi du er så redd for alt mulig for det. her har ungene til sammen adhd, asperger, astma, pollenallergi, støvmiddallergi, alvorlig matallergi og pelsdyrallergi. de har det helt fint selv om de jo har sine utfordringer som henger sammen med adhd og aspergerdiagnosene. Ja, jeg har hatt både panikkangst og sosial angst. Før ville jeg ikke ha barn i det hele tatt pga det, men vi driver og diskuterer det om dagen (kjæresten har veldig lyst på), så det er derfor jeg tenker på alle disse greiene nå. Er kvitt angstanfallene og sånn, men hadde det i ekstrem grad da jeg var yngre. Så godt å høre at barna dine har det helt fint selv om de sliter med sånne ting. Spesielt asperger da. Jeg har også astma og de allergiene du nevner, så ser ut som vi kan ende opp med samme brøk som dere evt... Regner med de fleste barn har noe å slite med da, men det kommer vel kanskje helst an på hvordan foreldre og andre instanser håndterer det - og etter den behandlingen jeg fikk på skolen skal ihvertfall mine barn være helt trygge på at det SKJER IKKE igjen. Anonymous poster hash: f04b5...987
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå