Gå til innhold

Hvilken prevansjonsmiddel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en 21 år gammel jente som har vært i et forhold i snart 6 år. Fra jeg var 18-19 år gikk jeg på mercilon, men jeg fikk litt for høyt blodtrykk av det at jeg måtte slutte med det. De to siste årene har vi altså benyttet oss av å "hoppe av i svingen", men siden gubben noen ganger har vært for sein å komme seg ut, synes jeg dette er en risikosport og lurer derfor på om det ikke er noe annen prevensjon jeg kan bruke som ikke gir høyt blodtrykk? han nekter å bruke kondom og hver gang jeg drar det fram, blir han bare slapp og sier jeg har ødelagt stemninga.. Han jobber også turnus, 2-3 uker på jobb og 1 uke hjemme, så det er bare den uken han er hjemme som vi er seksuelt aktive, så jeg lurer på om det er skadelig eller bortkastet å bruke prevensjon i pilleform når jeg bare er seksuelt aktiv i 1 uke av måneden eller om det ikke har noe å si.. og en annen ting.. finnes det ingen annen prevensjon for menn enn å sterilisere seg eller bruke kondom?

Anonymous poster hash: a1187...331
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: a1187...331
Skrevet

jeg sverger til hormonspiral. Da slipper man å huske på noen ting, man slipper mensen, det er veldig lite hormoner i det, og den varer i 5 år... Om du ikke vil ha hormoner i kroppen så er jo kobberspiral fint, men da kan man få lengre menstrasjon...

Ellers så er det vel ikke anbefalt å starte og slutte på hormoner så ofte, da det er "innkjøringstiden" som "problemene ofe oppstår i (men skal ikke si det for sikkert.

Det er vel ikke funnet opp noen gode alternativer til kondom for menn så vidt meg bekjennt

Skrevet

Det er vel ikke funnet opp noen gode alternativer til kondom for menn så vidt meg bekjennt

Sterilisering :)

Men det er greit å vente med til en har gjort fra seg...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...