Gå til innhold

Er det noen ergoterapeuter eller ergoterapi-studenter her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere fortelle litt om utdannelsen og jobben? Lærer dere f eks mye om psykologi og adferd?

Er det en givende utdannelse og jobb?

Anonymous poster hash: 5ce07...45d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen. Men har hørt det er vanskelig å få jobb.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ergoterapeut... For min del slet jeg gjennom alle årene på høyskolen, jeg syns utdanningen var veldig kjedelig - aboslutt ikke noe for meg. Tok lang tid på å forstå hva ergoterapi egentlig er, forstår det vel egentlig ikke helt enda heller for å være helt ærlig. Det er så diffust. praksisperiodene var det som gjorde at jeg fullførte. Jeg var veldig heldig med praksisstedene.

Ang det med psykologi og atferd: vi hadde et emne med psykisk helse... så skulle gjerne lært mye mer :) Det var veldig spennende.

Det er vanskelig å få jobb, det er ikke mange stillinger der ute... Mange må nøye seg med vikariater til å begynne med, eller jobbe som miljøterapeut/miljøarbeider.

Jeg jobber på sykehjem, og føler vel at min jobb kunne vært dekket av de andre som jobber der.

Anonymous poster hash: 7eb5d...b4f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ergoterapeut... For min del slet jeg gjennom alle årene på høyskolen, jeg syns utdanningen var veldig kjedelig - aboslutt ikke noe for meg. Tok lang tid på å forstå hva ergoterapi egentlig er, forstår det vel egentlig ikke helt enda heller for å være helt ærlig. Det er så diffust. praksisperiodene var det som gjorde at jeg fullførte. Jeg var veldig heldig med praksisstedene.

Ang det med psykologi og atferd: vi hadde et emne med psykisk helse... så skulle gjerne lært mye mer :) Det var veldig spennende.

Det er vanskelig å få jobb, det er ikke mange stillinger der ute... Mange må nøye seg med vikariater til å begynne med, eller jobbe som miljøterapeut/miljøarbeider.

Jeg jobber på sykehjem, og føler vel at min jobb kunne vært dekket av de andre som jobber der.

Hmm, er det litt tilfeldig om man dumper borti en interessant jobb som ergoterapeut tror du? Kan jeg spørre hvilken skole du gikk på og hvor i landet du jobber?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, er det litt tilfeldig om man dumper borti en interessant jobb som ergoterapeut tror du? Kan jeg spørre hvilken skole du gikk på og hvor i landet du jobber?

Hm, jeg tror det er individuelt hva man syns er interessant :) Hun jeg overtok jobben etter ELSKET å jobbe på sykehjem... Jeg studerte og jobber i Oslo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...