AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg har siden ungdommen vært plaget med hurtige humørsvingninger. På en dag kan jeg gå fra super irritert, til nesten mani, til å være skikkelig deprimert. Ca en gang i året blir jeg moderat til alvorlig deprimert. Sambo reagerer veldig på humørsvingningene, og jeg lurer på hva det kan være? Er det hormoner på villtur?Anonymous poster hash: 64319...5c2
Gjest badeand1 Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg tenker med en gang på bipolar lidelse (har det selv) men nå skal ikke jeg diagnosere deg. Ville tatt en tur til lege og bli henvist til psykolog for en sjekk Hvor gammel er du forresten? Endret 23. april 2014 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Jeg har tenkt på det selv, men trodde at man da hadde perioder på flere uker med maniske eller depressive perioder? Takk for svar forresten. Har en annen personlighetsforstyrrelse som tar mye av tiden på Dps, og sosinomen jeg går til tror jeg ikke kan utrede? Anonymous poster hash: 64319...5c2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 jeg må også innrømme at jeg raskt tenkte emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse ja. eller noe i den retningen. har det selv. uten at jeg skal diagnostisere deg heller. det har jeg ingen rettigheter til. å som over her. ville nok snakket med en psykolog og fått utredet om det ligger noe bak der. men om du er under 18 år. så vil du nok ikke få en slik diagnose. da de ytterst sjelden blir satt på barn. Anonymous poster hash: c6f98...1da
Gjest badeand1 Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Jeg har tenkt på det selv, men trodde at man da hadde perioder på flere uker med maniske eller depressive perioder? Takk for svar forresten. Har en annen personlighetsforstyrrelse som tar mye av tiden på Dps, og sosinomen jeg går til tror jeg ikke kan utrede?Anonymous poster hash: 64319...5c2 Er forskjell. Man har noe som heter bipolar en og bipolar to. Bipolare lidelser inndeles i type I og type II. Ved bipolar type I har pasienten minst en gang i livet har hatt en manisk episode, i tillegg til depresjon. Ved bipolar type II har pasienten depresjoner og hypomanier, men ingen maniske episoder. Det er depresjonene som er en store belastningen ved type II-lidelsen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Jeg tenker automatisk ADHD, men det er ingen her som kan sitte å diagnosere deg TS. Min mor har bipolar lidelse og hun har også kraftige humørsvingninger, men hun er hele tiden enten deprimert eller manisk i tillegg. Hvis du bare er manisk litt i løpet av en dag på det lengste tror jeg nok ikke du kvalifiseres til å være bipolar. Anonymous poster hash: ec286...087
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Jeg tenker at jeg jo har flere slike i løpet av en dag så slik kan det gjerne ikke gå under mani? Depresjonen kan derimot vare lengre. Jeg har bakgrunn med selvskading, men ingen selvmordsforsøk og kjenner meg ikke helt igjen i emosjonelt ustabil pf. Tusen takk igjen for svar. Anonymous poster hash: 64319...5c2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 en har ikke perioder hvor en er manisk. eller depresiv. eller joda. men ikke over flere uker. slik som for meg. som det var tydelig under utredninga (innleggelse, observasjon 24/7). så kom svigningene uanmeldt utover hele dagen. ene timen kunne jeg være happy, og slikt. mens andre timen kunne jeg sitte å surmule på rommet mitt, nekte alt blankt. og bare være for meg selv. dette kunne vare noen dager også. men ingen her kan diagnostisere deg. bare tenke høyt for å gi deg ideer til hva du kan ha i tankene. kanskje du kunne spurt sosionomen du går til, om du kunne fått en innleggelse over et par uker, for å bli ordentlig utredet. det har jeg funnet ut er mye mer effektivt enn poliklinisk. har også blitt utredet poliklinisk. men da får de ikke sett deg gjennom hele dagen, slik en gjør ved en innleggelse. så hadde det ikke vært for den innleggelsen, ville ikke jeg fått vite at jeg har emosjonell ustabil PF. og andre ting. tenkte bare om du virkelig ønsket å finne ut av ting. og at du går mye rundt å tenker på dette? jeg har også enda en personlighetsforstyrrelse. så en kan ha flere. selv er jeg på grensen til 3. men heldigvis så er den 3. ikke satt på meg. men vist nok nesten. Anonymous poster hash: c6f98...1da
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Det finnes bipolare med raske svigninger (rapid cycling) i stemningsleiet. Det at dine moodswings er så hyppige utelukker ikke diagnosen bipolar lidelse..Anonymous poster hash: 33bff...def
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå