Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Håper at noen her som enten har kraftig peanøttallergi eller har mye kunnskap om det kan hjelpe meg med en sak.

Min kollega er sammen med en jente som har veldig kraftig peanøttallergi. Så kraftig, sier hun, at hun kommer til å bli dårlig hvis han spiser peanøtter f.eks. på morgenen, er på jobb hele dagen, og så kysser henne når han kommer hjem. Min kjære kollega tror ikke helt på dette (de har ikke vært sammen lenge, og han er en ganske sorgløs type), og snakker om å teste det for å finne ut om det stemmer. Jeg kjenner ikke jenta, men vet veldig godt hvor alvorlig allergi kan være og prøver å overtale ham til at det nok ikke er så lurt å hive innpå en pose peanøtter og så gå hjem og kline med henne for å sjekke hva som skjer. Hun har flere ganger tidligere vært på sykehus p.g.a. anafylaktisk sjokk. En i familien min har også kraftig peanøttallergi, så jeg spurte ham om dette. Han sier at han tror at det stemmer, men at han naturlig nok aldri har prøvd selv, og at reaksjonen like gjerne kan være psykosomatisk.

Det jeg lurer på er rett og slett om noen har greie på dette - kanskje noen faktisk har vært dristige nok eller kyssehungrige nok til å risikere en tur på hospitalet for et kyss..? :vetikke:

Vet noen hvor lang...øh..nedbrytingstid peanøttallergener har? Munnen inneholder jo en masse godsaker som tar knekken på det meste ganske fort, men kanskje ikke allergener?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av en vennine døde av akkurat dette, så ja. Det er farlig!

Anonymous poster hash: 42baa...c49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Håper at noen her som enten har kraftig peanøttallergi eller har mye kunnskap om det kan hjelpe meg med en sak.

Min kollega er sammen med en jente som har veldig kraftig peanøttallergi. Så kraftig, sier hun, at hun kommer til å bli dårlig hvis han spiser peanøtter f.eks. på morgenen, er på jobb hele dagen, og så kysser henne når han kommer hjem. Min kjære kollega tror ikke helt på dette (de har ikke vært sammen lenge, og han er en ganske sorgløs type), og snakker om å teste det for å finne ut om det stemmer. Jeg kjenner ikke jenta, men vet veldig godt hvor alvorlig allergi kan være og prøver å overtale ham til at det nok ikke er så lurt å hive innpå en pose peanøtter og så gå hjem og kline med henne for å sjekke hva som skjer. Hun har flere ganger tidligere vært på sykehus p.g.a. anafylaktisk sjokk. En i familien min har også kraftig peanøttallergi, så jeg spurte ham om dette. Han sier at han tror at det stemmer, men at han naturlig nok aldri har prøvd selv, og at reaksjonen like gjerne kan være psykosomatisk.

Det jeg lurer på er rett og slett om noen har greie på dette - kanskje noen faktisk har vært dristige nok eller kyssehungrige nok til å risikere en tur på hospitalet for et kyss..? :vetikke:

Vet noen hvor lang...øh..nedbrytingstid peanøttallergener har? Munnen inneholder jo en masse godsaker som tar knekken på det meste ganske fort, men kanskje ikke allergener?

Hun bør få informasjon fra sin lege om dette

Jeg har hørt om noen med sterk allergi, som til og med har reagert på mannens sæd (ved samleie)pga at han hadde spist noe som hun var allergisk mot. Kjæresten til allergiker må nok la være å spise ting som den allergiske reagerer på, når det er snakk om livstruende eller veldig allergisk reaksjon på andre måter.

Anonymous poster hash: 03713...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen din er en idoit.

Anonymous poster hash: 7fe43...92c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen din er en idoit.

Anonymous poster hash: 7fe43...92c

Enig. Vil han virkelig risikere jentas helse og liv, bare for å "teste ut"?. Mannen kan ikke være normalt utrustet i forhold til omtanke og medfølelse m.m.

Anonymous poster hash: 03713...6d9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er superallergisk mot skalldyr, og mannen min kan ikke spise f.eks reker for så å kysse meg. Jeg kan heller ikke ta i skalldyr, så vi har aldri det her i hus.

Hvis han hadde med vilje spist reker for så å kysse meg for å teste det ut så ville det blitt ramaskrik og han hadde endt opp på gjesterommet på ubestemt tid.

Man tuller ikke med de som er hyperallergisk. Tro meg, å bli kjørt i hui og hast i ambulanse til sykehuset med hals, ører og nese helt hovnet opp er ikke noe særlig morsomt....

• Liker 2
Skrevet

Kjør på hvis han har lyst til å bli singel og eventuelt drepe dama si.

Kjæresten min har alle mulige allergier, og det er mye jeg må holde meg langt unna for å unngå å sende han på sykehus.

• Liker 1
Skrevet

Næmmen, svar!! Massevis av svar - tusen takk. :)

Da fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Skremmende å høre at AB1 sin venninne har dødd av dette - det må være helt grusomt...

Hvis noen er interessert så tror jeg at jeg har klart å overtale kollegaen til å ikke teste dette og til å respektere det kjæresten hans sier - jeg kontaktet en lege etter at jeg skrev åpningsinnlegget, og det var tydeligvis det som skulle til for at kollegaen skulle ta dette på alvor.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...