Gå til innhold

Hvordan få journalen sin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man spørre etter den personlig? Er det egne journaler for det psykiske og det sysiske om man går til Dps og er det egne for sykehus? Og om jeg spør i timen med psykolog, er det nok å si at jeg er nyskjerrig?

Anonymous poster hash: 2ee48...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sende en skriftlig henvendelse til det aktuelle legekontoret/sykehuset. De sender det til folkeregistrert adresse. Koster rundt 100kr pr journal.

AnonymBruker
Skrevet

du må spørre direkte om å få jornalen din ja. om det er forskjellig på psykisk pg somatisk er jeg faktisk litt usikker på. men epikrise fra sykehus går jo rett til fastlegen. så vil tru at du får alt det somatiske ihvertfall fra fastlegen. men forhold til psykisk og somatisk vet jeg ikke.

og ja. du kan si at du ønsker å lese jornalen din, fordi du bare vil vite hva som står om deg der. du har rett til innsyn i din egen jornal nesten untaksvis. svært sjelden du ikke får vite hva som står der. kan hende. men det skal mye til. da må det eventuelt være for at det kan gjøre deg sykere på et vis eller noe. vet ikke kriterene for at du ikke skulle fått innsyn der.

Anonymous poster hash: 1f2bc...ca9
AnonymBruker
Skrevet

om du ønsker å gå igjennom det med noen. eks en psykolog. noe veldig mange anbefaler, PGA at mange får en reaksjon på det som står der. eller har mange spørsmål. så kan det være greit å slippe å sitte aleine. men det er frivillig. men vet mange anbefaler at du leser den med fastlege, eller annen behandler/lege av noe slag.

Anonymous poster hash: 1f2bc...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...