Gjest B92 Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Jeg synes det er dårlig gjort. Ikke fordi du har ansvar for menns utroskap eller for andres forhold, men fordi man har et generelt ansvar for hvordan egne handlinger påvirker andre. At det er mannen som er ansvarlig for sitt forhold, fordi det er han har kjæreste, selv om det er veldig sant, synes jeg er en slags unnskyldning som ofte blir brukt for å frita seg selv fra ansvar. Takk for godt svar. Har kjent mye på dette den senere tiden. Har nok vært litt for likegyldig i forhold til noen mennesker de siste par årene.
Timza Skrevet 25. april 2014 #22 Skrevet 25. april 2014 Selvfølgelig har du et ansvar. Er du som du sier ei nydelig jente som vet å flørte samt snakke for deg, så er menn ganske simple sånn sett når det gjelder mangelen på impulskontroll på det området - og det kan forklares med biologi. Vi er tross alt kun aper (fra homo familien) og det ligger i vår natur et ønske om å befrukte jenter/damer som man finner attraktiv med de genene som ligger der. Det samme kan sies om jenter som er utro når de selv ikke klarer å forstå at de kunne være det, det ligger i deres natur også - det å ville få barn med menn som åpenbart har de kvaliteter en ser etter som tilsier at han har flotte gener.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #23 Skrevet 25. april 2014 Du har jo egentlig ikke noe ansvar, du er jo singel, og kan i teorien gjøre som du vil. Men forkastelig synes jeg allikevell det er. Det handler om ha litt respekt og medmenneskelighet for andre mennesker. Jeg har vært singel jeg og, det er ikke spesiellt vannskelig og holde seg unna opptatte menn. Jeg forstår ikke at så mange gir blaffen i om de sårer en uskyldig tredjepart. Jeg synes faktisk det er så ile at jeg har så godt som kuttet ut en veninne, fordi hun holdt på slik. Det er ikke slike verdier jeg ønser i venninner, kjæreste osv. Anonymous poster hash: b677f...564
Gjest B92 Skrevet 25. april 2014 #24 Skrevet 25. april 2014 Selvfølgelig har du et ansvar. Er du som du sier ei nydelig jente som vet å flørte samt snakke for deg, så er menn ganske simple sånn sett når det gjelder mangelen på impulskontroll på det området - og det kan forklares med biologi. Vi er tross alt kun aper (fra homo familien) og det ligger i vår natur et ønske om å befrukte jenter/damer som man finner attraktiv med de genene som ligger der. Det samme kan sies om jenter som er utro når de selv ikke klarer å forstå at de kunne være det, det ligger i deres natur også - det å ville få barn med menn som åpenbart har de kvaliteter en ser etter som tilsier at han har flotte gener. Sier ikke at jeg er ei nydelig jente etter egen mening, men at mange menn tyder å mene så. Takk for svaret, tar det definitivt til etteretning. Mange av kommentarene som har dukket opp i denne tråden er såpass ignorante og konkluderende at jeg ikke gidder å respondere i det hele og det store. Det gjelder å lese hele innlegget, ikke bare det som det induviduelle og kverulerende øyet trekkes mot. Har man ikke noe konstruktivt, og faktisk hjelpsomt å komme med, kan man like gjerne la være.
Timza Skrevet 25. april 2014 #25 Skrevet 25. april 2014 (endret) Sier ikke at jeg er ei nydelig jente etter egen mening, men at mange menn tyder å mene så. Takk for svaret, tar det definitivt til etteretning. Mange av kommentarene som har dukket opp i denne tråden er såpass ignorante og konkluderende at jeg ikke gidder å respondere i det hele og det store. Det gjelder å lese hele innlegget, ikke bare det som det induviduelle og kverulerende øyet trekkes mot. Har man ikke noe konstruktivt, og faktisk hjelpsomt å komme med, kan man like gjerne la være. Ja, men poenget er jo ikke ditt syn på deg selv, men mennens syn på deg, og da er du nok ei jente som mange ser på som et godt "stykke" kvinnfolk om du til stadighet klarer å få folk til å enten bli utro for første gang, eller fortsette med det. Vi som rase startet ikke med å kun være eksklusive før vi lærte å dyrke jord, og det er faktisk ikke så lenge siden om man tenker på hvor lenge vi har eksistert. Grunnen er jo at man da ofte fikk goder av å tilhøre en familie fremfor å ha sex med alt og alle da vi var en rase som utelukkende fulgte maten da vi først og fremst jaktet etter den. Godene en familie gir hos en landbruks rase ble da større, og vi ble mer og mer monogame, men instinktene og impulsene våres til å finne den perfekte artsføreren videre henger igjen fra gammelt av. Så av den grunn, så kan man faktisk kaste like så mye skyld på den utro part, såfremt den andre hvis den andre part vet at man gjør kvinnen eller mannen utro. Dog, det er vell ikke alle som tenker så mye over biologi i en slik setting, selv om det faktisk er ganske interessant å lese om. Endret 25. april 2014 av Timza
kaffekjærring Skrevet 25. april 2014 #26 Skrevet 25. april 2014 Som sterkt tilhenger av kardemommeloven og karma syns jeg den tankegangen der er ganske forkastelig. Jeg vil heller ikke være "den dama der", så nei nei nei. Skjønner tankegangen, men nei. Nei nei nei. Enig!
MissPierce Skrevet 25. april 2014 #27 Skrevet 25. april 2014 Har ikke sagt at jeg har kastet meg over noen. Det motsatte kjønn har en tendens til å synes jeg er en veldig attraktiv jente, og det er de som tar initiativ. Etter noen timer med flørting kommer det fram at de har kjæreste, noe de ikke har sett ut til å bry seg særlig om. Det kommer ganske bra fram i innlegget mitt at jeg søker svar fra andre nettopp fordi jeg har en samvittighet, og har følt veldig på at mye av det jeg har gjort har vært galt. Noen av kommentarene som har blitt skrevet har ikke helt vist forståelse for dette, men alle har rett til sin egen mening. Har ikke sagt at jeg har kastet meg over noen. Det motsatte kjønn har en tendens til å synes jeg er en veldig attraktiv jente, og det er de som tar initiativ. Etter noen timer med flørting kommer det fram at de har kjæreste, noe de ikke har sett ut til å bry seg særlig om. Det kommer ganske bra fram i innlegget mitt at jeg søker svar fra andre nettopp fordi jeg har en samvittighet, og har følt veldig på at mye av det jeg har gjort har vært galt. Noen av kommentarene som har blitt skrevet har ikke helt vist forståelse for dette, men alle har rett til sin egen mening. Jeg blir også sett på som veldig attraktiv av gutter/menn, og har flere ganger blitt sjekket opp av noen som har dame. Å noen ganger har jeg flørte med de fordi at jeg ikke har vist at de har dame, men gir meg så fort jeg finner det ut. Å forteller de akkurat hva jeg synes om de og oppførselen deres. Er en som nå 8år etterpå fortsatt ikke tørr å se meg i øynene fordi han prøvde å lure meg. Å har fått masse mld av menn som har damer. Hvor alle har fått beskjed om at det havner på facebook så alle kan se hvordan de er vist de ikke gir seg. En tok ikke hintet, så det ble klistret utover siden hans... Det er ikke din jobb å sjekke opp om de har dame, men får du vite det bør du absolutt slutte. For hver person som er villig til å drive med en/ei som er opptatt, gjør det vanskeligere for oss som vil ha en/ei som ikke er utro...
frustrert_frue Skrevet 25. april 2014 #28 Skrevet 25. april 2014 Har han barn med damen? Hold deg unna. Ingen barn? Gå for han om du mener det Om det bare er for gøy, kan man velge noen ledige.
Gjest Leo Nardo Skrevet 26. april 2014 #29 Skrevet 26. april 2014 Hei, B92! Å flørte er en ting, men å være fysisk intim gjentatte ganger med ulike menn som er opptatt synes jeg vitner om dårlig moral. Jeg mener at skylden i størst grad ligger på den part som faktisk er utro, men det renvasker på ingen måte deg for dine handlinger, selv om du ikke kjenner vedkommende. Jeg har selv blitt oppsøkt av jenter jeg vet har vært opptatt og hvor jeg ikke har kjent til kjæresten deres, men for meg har det ikke føltes rett, så jeg har tatt avstand fra det ettersom det kun var snakk om sex. Hadde jeg imidlertid hatt interesse av noe seriøst med en kvinne, hadde jeg kanskje gått etter henne om jeg virkelig følte at hun var spesiell og det kunne blitt noe mer. Men kun for sex? Da måtte hun i så fall ha vært i et ulykkelig forhold på en eller annen måte. Du sier jo selv at moralen din er på ville veier, så da er du vel klar over at det ikke er bra. Man skal alltid behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet, selv de du ikke kjenner. Ja, særlig de du ikke kjenner. Det sa Jesus og jeg er enig med Jesus. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #30 Skrevet 29. april 2014 Måtte le når du sa at "utroskap er noe jeg ikke tolererer i et forhold"... live like a cheater, die like a cheater Du er og vil alltid bli en utro person, med mindre noen stenger deg inne i et fengsels forhold. Livet ditt er trolig ganske kjipt. Har ingen gode tips til sånne som deg. Anonymous poster hash: 6b887...53e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #31 Skrevet 29. april 2014 Har han barn med damen? Hold deg unna. Ingen barn? Gå for han om du mener det Om det bare er for gøy, kan man velge noen ledige. Men hun gjør det fordi hun synes d er spennende å gjøre noe ulovlig. Det skremmende er at hun ikke ser konsekvensene dette har for henne resten av hennes liv. Hun må leve med det, og hvordan hun skal klare å tilgi seg selv, det er umulig å si. Karma vil alltid komme tilbake for å jakte på en. Anonymous poster hash: 6b887...53e
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. april 2014 #33 Skrevet 29. april 2014 Er bare den i forhold sitt ansvar. Ansvar i forhold til hva? Om du setter frem en flaske sprit til en tørrlagt alkoholiker og han sprekker - hvem er det sitt ansvar? 1
miramis Skrevet 29. april 2014 #34 Skrevet 29. april 2014 Ansvar i forhold til hva? Om du setter frem en flaske sprit til en tørrlagt alkoholiker og han sprekker - hvem er det sitt ansvar? Har menn (bruker de som eksempel da det er kvinner som klikker på damer som lå med kjæresten, ikke motsatt) så stor sexdrift at de bare MÅ ha sex hvis noen er villig?
lalaB Skrevet 29. april 2014 #35 Skrevet 29. april 2014 Selvfølgelig har du et ansvar! Det handler om å ha respekt for andre mennesker, uansett om man kjenner dem eller ikke! 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #36 Skrevet 30. april 2014 For min del gjør du som du vil, men jeg respekterer ikke mennesker som deg, og kunne aldri oppført meg slik selv. Anonymous poster hash: 62cf9...7b9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #37 Skrevet 30. april 2014 Ja, du har dårlig moral. Han gjør dette nå mot kjæresten sin. Hvorfor tror du at han ikke vil gjøre det samme mot deg?Anonymous poster hash: a099c...908
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå