Gjest B92 Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Hei! Jeg er en jente på 22 år, og jeg har en problemstilling jeg ønsker å vite andre sitt syn på, uten å måtte spørre mine venninner, da jeg føler at de er litt inhabile i forhold til dette. Jeg har vært singel flere år nå, og har kjent på at moralen min (når det kommer til andres følelser og forhold) har glidd ut på ville veier. Jeg har kysset, hatt sex med og flørtet med flere gutter som er i forhold, og tenkt at dette ikke er noe jeg skal ta hensyn til, fordi det er guttens ansvar å holde fingrene av fatet når han er i et forhold. Jeg har ikke hooket opp med kjæresten til noen jeg kjenner, men i løpet av påska ble det en liten utskeielse her. Det er en gutt jeg har lang historie med, en jeg er veldig glad i, og hadde en flørt + sex med for et par år tilbake. Denne gutten er en veldig god kompis av min eks som jeg var sammen med flere år, i tillegg til at jeg er bekjent av kjæresten hans. Han kysset meg og kom med samme gamle leksa om hvor høyt han elsker meg. Dette er ikke noe jeg bruker for å rettferdiggjøre saken, men kun fakta. Jeg har alltid vært en jente som synes ting er itt ekstra gøy når det ikke er lov. Utroskap er noe jeg aldri ville tålerert i eget forhold, men ville absolutt lagt skylden på min kjære, ikke den han har vært sammen med. Her hadde jeg satt umåtelig pris på ærlige svar, gjerne av jenter og gutter med samme erfaringer som meg. Vet selvfølgelig at det jeg har drevet med ikke er OK, men ønsker å vite hvor jævlig andre kanskje synes det er. På forhånd takk for alle svar! 3
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Så lenge damen deres ikke er ei venninne av deg, så er det ikke ditt problem at de her fyrene er utro med deg. Det blir for mye forlangt at single kvinner skal være lojale til kvinner i forhold bare sånn fordi. 6
Nuttery Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Faktisk enig med Gjest over her. Det er ikke ditt ansvar at gutten ikke er utro. Selv om jeg syntes det er greit å respektere andre i et forhold og ikke flørte med noen du vet har kjæreste. Det kommer jo alltid an på situasjonen. Anywho, du er fri og frank! Not your problem.
goldenstove Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Som sterkt tilhenger av kardemommeloven og karma syns jeg den tankegangen der er ganske forkastelig. Jeg vil heller ikke være "den dama der", så nei nei nei. Skjønner tankegangen, men nei. Nei nei nei. 7
Gjesten Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Jeg synes absolutt du har et ansvar. Når du vet at fyren er opptatt, synes jeg det er fullstendig forkastelig å gjøre noe med ham. 13
Gjest New_Girl Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Jeg synes absolutt du har et ansvar. Når du vet at fyren er opptatt, synes jeg det er fullstendig forkastelig å gjøre noe med ham. Enig. 1
Gjest Geit Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg synes det er dårlig gjort. Ikke fordi du har ansvar for menns utroskap eller for andres forhold, men fordi man har et generelt ansvar for hvordan egne handlinger påvirker andre. At det er mannen som er ansvarlig for sitt forhold, fordi det er han har kjæreste, selv om det er veldig sant, synes jeg er en slags unnskyldning som ofte blir brukt for å frita seg selv fra ansvar. Endret 23. april 2014 av Geit 7
Gjest Tris Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg kan vel bare si Gratulerer! Fordi du nå er mest sannsynlig beryktet som en useriøs jente det ikke er verdt å bli sammen med fordi de du har rotet med nok har snakket med sine kamerater om dette. Det er med andre ord bare damen(e) som ikke vet sannheten. Det du gjør er ikke ok. Finn deg heller noen single elskere. Endret 23. april 2014 av Tris 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Jeg synes absolutt du har et ansvar. Når du vet at fyren er opptatt, synes jeg det er fullstendig forkastelig å gjøre noe med ham. Støtter den. Jeg vil ikke ha det på min samvittighet til at jeg har bidratt til å såre noen andre, selv om det er med en person som oppfører seg som et null mot kjæresten sin. TS: hva hindrer denne i å gjøre det samme mot deg, dersom det blir alvorlig mellom dere? Karma is a bitch.... 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Å holde seg unna folk som er opptatt, viser at man har en sterk og god moralsk ryggrad. Hvis man gir blaffen har man ingen ryggrad og er superegoistisk i tillegg. Det er på tide for ts å bli voksen. Anonymous poster hash: cc8df...136 7
Gjest ashanti Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Jeg har alltid hatt det sånn at så fort jeg har funnet ut at en gutt jeg i utgangspunktet er interessert i har dame, så blir han plutselig helt uinteressant. Har aldri vært fristet til å hoppe på en fyr som jeg vet er et i forhold. For ikke å glemme den dårlige karmaen da. Som nevnt over her, hva skjer hvis du involverer deg seriøst med en fyr og han er utro mot deg, da kan det jo være at pipa får en annen lyd.
Gjest Faerunpedia Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Jeg synes det er umoralsk uansett og ville aldri gjort noe slikt selv.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Jeg synes liksom det er litt spesielt å si at man har vært singel i flere ÅR når man bare er 22. Jeg trodde i hvertfall ts var over 25. Anonymous poster hash: 023b5...3f0
MissPierce Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 (endret) Folk som kaster seg over noen de vet er i ett forhold er i mine øyne patetiske!! Å det sier hvor lite respekt man har for seg selv! Håper karma kommer å biter deg hardt bak... Endret 24. april 2014 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Er dere redd for og miste partneren/utro så yeye good luck.. Envær person har ansvar for seg selv, jeg driter i om personen har kjæreste så lenge det ikke er en i "nær" omgangskrets Holde meg vekk? Hvorfor det? For alt jeg vet kan personen være i et dårlig forhold ++ og jeg er den reddende part /satan selv for kjæresten men for alt jeg vet er det drømmepartneren som står foran meg.. Anonymous poster hash: f0c89...779 1
ekkoet Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Utroskap er noe jeg aldri ville tålerert i eget forhold, men ville absolutt lagt skylden på min kjære, ikke den han har vært sammen med. Er du sikker på dette? Hadde du ikke vært det minste sur på damen som hadde seg med typen din, til tross for at hun visste at han var i et forhold?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Hei! Jeg er en jente på 22 år, og jeg har en problemstilling jeg ønsker å vite andre sitt syn på, uten å måtte spørre mine venninner, da jeg føler at de er litt inhabile i forhold til dette. Jeg har vært singel flere år nå, og har kjent på at moralen min (når det kommer til andres følelser og forhold) har glidd ut på ville veier. Jeg har kysset, hatt sex med og flørtet med flere gutter som er i forhold, og tenkt at dette ikke er noe jeg skal ta hensyn til, fordi det er guttens ansvar å holde fingrene av fatet når han er i et forhold. Jeg har ikke hooket opp med kjæresten til noen jeg kjenner, men i løpet av påska ble det en liten utskeielse her. Det er en gutt jeg har lang historie med, en jeg er veldig glad i, og hadde en flørt + sex med for et par år tilbake. Denne gutten er en veldig god kompis av min eks som jeg var sammen med flere år, i tillegg til at jeg er bekjent av kjæresten hans. Han kysset meg og kom med samme gamle leksa om hvor høyt han elsker meg. Dette er ikke noe jeg bruker for å rettferdiggjøre saken, men kun fakta. Jeg har alltid vært en jente som synes ting er itt ekstra gøy når det ikke er lov. Utroskap er noe jeg aldri ville tålerert i eget forhold, men ville absolutt lagt skylden på min kjære, ikke den han har vært sammen med. Her hadde jeg satt umåtelig pris på ærlige svar, gjerne av jenter og gutter med samme erfaringer som meg. Vet selvfølgelig at det jeg har drevet med ikke er OK, men ønsker å vite hvor jævlig andre kanskje synes det er. På forhånd takk for alle svar! Så lenge de bare er bekjente vil jeg si det er greit. Har holdt på med et par jenter som har hatt kjæreste, var riktignok aldri noe seriøst, men hadde aldri dårlig samvittighet for det. Generet ville jeg holdt meg unna venn/veninnene til exen, men så lenge de ikke er nære synes jeg ikke du skal ha noen dårlig følelse. Anonymous poster hash: 1ac43...ab1
Gjest B92 Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Jeg synes liksom det er litt spesielt å si at man har vært singel i flere ÅR når man bare er 22. Jeg trodde i hvertfall ts var over 25.Anonymous poster hash: 023b5...3f0 Jeg var sammen med samme gutten fra jeg var 14 til 19. Ganske seriøse greier, med andre ord.
Gjest B92 Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Folk som kaster seg over noen de vet er i ett forhold er i mine øyne patetiske!! Å det sier hvor lite respekt man har for seg selv! Håper karma kommer å biter deg hardt bak... Har ikke sagt at jeg har kastet meg over noen. Det motsatte kjønn har en tendens til å synes jeg er en veldig attraktiv jente, og det er de som tar initiativ. Etter noen timer med flørting kommer det fram at de har kjæreste, noe de ikke har sett ut til å bry seg særlig om. Det kommer ganske bra fram i innlegget mitt at jeg søker svar fra andre nettopp fordi jeg har en samvittighet, og har følt veldig på at mye av det jeg har gjort har vært galt. Noen av kommentarene som har blitt skrevet har ikke helt vist forståelse for dette, men alle har rett til sin egen mening.
Gjest B92 Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Er du sikker på dette? Hadde du ikke vært det minste sur på damen som hadde seg med typen din, til tross for at hun visste at han var i et forhold? Selvfølgelig! Hvis det var ei jente jeg kjente, så ville jeg nok reagert mot henne også. Ellers tenker jeg slik; once a cheater, always a cheater. Det at typen min var utro med en random jente han møtte på byen, hadde kun bevist for meg at det ikke hadde vært noe å samle på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå