Jeanetto Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 I sommer bærer turen til Oslo sammen med min mor. Har dere noen gode ideer til ting å finne på? Alt tas imot med et stort takk!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Bruk søkefunksjonen. Anonymous poster hash: a9c43...f4b 4
Jeanetto Skrevet 23. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2014 Har vert en liten tur, men fikk ikke tid til så masse!
happiest Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Se på operaen, shoppe, aker brygge, slottet 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Hva liker du å gjøre? Anonymous poster hash: 1c0f9...0f5
Medlem Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Piknik på hovedøya Gå tur langs Akersevla Frognerparken Sitte i solveggen på Aker Brygge Bade på Tjuvholmen Utforske Grünerløkka Shopping Mathallen Lunsj på Grefsenkollen Skulpturparken på Ekeberg Teater ... Utall muligheter, det meste finnes. 4
Catlin Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Folkemuseet på bygdøy er veldig koselig. Ellers har det kommet mange gode tips her. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Glem Karl Johan annet enn å se på bygninger. Elendig shopping. Ta med en engangsgrill og pølser i en park og se på folk. Prøv et enormt utvalg mikrobrygg på Amundsen, Grünerløkka brygghus, the Crow, Gaasa eller Schouskjelleren Ta en classy drink i hotellbaren øverst på SAShotellet på Holbergs plass Gå på taket til Operaen Besøk Mathallen Ta trikken til Frognerseteren og nyt panoramautsikt over hele byen Ta båt til museene på Bygdøy Anonymous poster hash: 91ddf...81b 3
Jeanetto Skrevet 24. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2014 Takk for tips! Masse spennende her Kanskje dere vet om gode spisesteder?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Takk for tips! Masse spennende her Kanskje dere vet om gode spisesteder? http://oliviarestauranter.no/akerbrygge/locations%C2'> Anonymous poster hash: 1067d...9d5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Takk for tips! Masse spennende her Kanskje dere vet om gode spisesteder? Linken forsvant. http://oliviarestauranter.no/akerbrygge/locations Anonymous poster hash: 1067d...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 botanisk hage popsenteret vigelandsparken(viss dere går der litt på kveldstid når sola er på vei ned er den ekstra fin!) aner ikke hva dere liker å gjøre da, men det er ett par ting jeg og min mor gjorde når hun var i oslo å besøkte meg hvertfall Anonymous poster hash: 17ab0...aee 1
kråkefjas Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Start dagen hos Tim Wendelboe. Dra med engangsgrill, mat, øl og nyt livet i frognerparken. Så ut på livet når det går mot kveld. Den perfekte sommerdag. 3
LunaLove Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Min absolutte favoritt i Oslo når det kommer til mat er Dim Dum på Beijing Palace som ligger i Pilestredet like ved Blitz huset. Det er rimelig mat, fortreffelig godt og utrolig hyggelig service! De fikk blandt annet terningkast 6 i VG helg i fjor sommer, så de er virkelig verdt et besøk. Koster sånn ca 250,- per pers for å bli stapp mett med et glass vin til Skal dere ha en litt mer "top of the hill" opplevelse så er Fjord et super bra alternative hvis de er åpne også selvfølgelig uteserveringen på Ekebergresturanten (rimelig lunch også får dere sett parken samtidig). Jeg har bodd i Oslo i hele mitt liv og det jeg helst gjør på en fin sommerdag er å ta turen ut i marka og oppover mot Sognsvann, Frognersetra og Ullevålseter. Og også Folkemuseet på Bygdø besøker jeg flere ganger om sommeren for der er det så koselig. 1
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 (endret) Takk for tips! Masse spennende her Kanskje dere vet om gode spisesteder? Jeg ser bort fra de aller dyreste, selv om steder som Palace Grill og Statholdergaarden absolutt er å anbefale dersom dere er typen som er veldig opptatt av mat og gjerne bruker noen tusenlapper per hode for måltidet. Fransk: Brasserie France, kanskje min favoritt i Oslo. Autentisk fransk mat og miljø, bra priser! Kinesisk: Dinner eller Nodee. Ikke billigste i byn akkurat, men OK priser og en helt annen smaksopplevelse enn den standard norske kinamat-greia. Thai: Sawan, litt gourmet-thai. Evt er Yayas populært, de har morsomt konsept utenom det vanlige, lyn og torden og strømmen går osv. Yayas er også ganske rimelig. Sushi: Alex Sushi, vesentlig dyrere enn de fleste sushi-sjapper, men dersom dere tilfeldigvis er ordentlige sushi-entusiaster så ville jeg kostet på meg noen biter der Indisk: New Delhi eller Mother India. Begge er supergode, og rimelige. New Delhi er lett å finne for de som ikke er kjent i byn, ligger rett ved Karl Johan. Europeisk/moderne: Mange å ta av her, men liker Eik Annen Etage, man får en god treretters og vinpakke til OK pris og lokalet er i min mening ganske kult. Men lite sommerlig da! Sjømat: Fjord. Eventuelt er Solsiden restaurant fin på sommeren, siden man sitter ute i sola og rett i sjøen Hamburger: Illegal eller Døgnvill. Døgnvill er rett ved siden av Mathallen, dersom dere har tenkt dere der. Italiensk: Ruffino for pasta, Villa Paradiso for pizza. Villa Paradiso ligger også veldig koselig til på løkka, rett der det er mye liv og røre en solskinnsdag på sommeren. Min Oslo-anbefaling er nemlig å ta en utepils på løkka en formiddag i sola Det er kanskje ikke et yndet turist-punkt eller vakreste lille perlen i byn, men det er en ganske genuin Oslo-opplevelse føler jeg. Endret 25. april 2014 av Hooty McOwlface 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Hva med en tur på Grønland? Mange hyggelige nordmenn der.Anonymous poster hash: 8118d...155 3
Jeanetto Skrevet 26. april 2014 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2014 Tuuuusen takk! Masse gode tips her! Skal bringe det videre så kan vi velge og vrake... Gleder meg masse nå, kjenner eg!
Gjest gurimalla Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Jeg har bodd i Oslo i hele mitt liv og det jeg helst gjør på en fin sommerdag er å ta turen ut i marka og oppover mot Sognsvann, Frognersetra og Ullevålseter. Jeg har også bodd lenge i Oslo og jeg er enig i at marka er spesiell hvis du sammenligner Oslo med andre storbyer. Nå kommer ts fra Norge og skogsområder som Nordmarka/Østmarka ol finnes i hele landet. Det er ikke et sted jeg vil anbefale norske turister å besøke 😉 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 Akershus festning, gamlebyen, Vigelandsparken, Hovedøya, Telthusbakken, kolonihager, Frognerseteren, folkemuseet, Kon Tiki-museet.. Mat på Yayas og Holmenkollen restaurant. Anonymous poster hash: 8deee...6be 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå