Gå til innhold

Maxikjole eller langt skjørt til lav jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I år lurte jeg på om jeg skulle gå til innkjøp av langt skjørt/og eller maxikjole. Men passer det egentlig til lave jenter? Er 1.60.... Har du evt. tips til noe som kunne vært fint?

:-)



Anonymous poster hash: 3eaa0...05b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva slags lang kjole/skjørt. Man må ikke kjøpe maxi størrelse som man svømmer i! Ettersittende er ofte mer flatterende, og med en lang splitt blir det ekstra fint :)

Anonymous poster hash: 094da...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som en dverg i sånne kjoler, og jeg er høyere enn deg.

:-(

TS

Anonymous poster hash: 3eaa0...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Jeg er 1.62, digger maxiskjørt og har en maxikjole jeg er veldig glad i. Drit nå i hva andre måtte synes, ett triks kan være hvis å finne maxiskjørt/kjole som er litt ettersittende rundt rumpa (kjøpte 2 skjørt på H&M som sitter fint). Splitt er også godt tips, det er ting som hjelper så man ikke ser ut som en mini potetsekk. Med langt skjørt kan du slenge på en genser/t-skjorte som er kort og gjerne sitter litt fint på overkroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxikjoler er veldig fint! For meg som er ca like lav som deg så bruker jeg en med V-neck utrigning, for da ser man lengere ut! Og selvfølgelig høye hæler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersittende og kilehæler funker som bare det! :) Har ei svigersøster på 152 som bor i det på sommeren, og hun ser høyere ut da, enn i jeans og vinterstøvler på den tiden av året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 eller 5 maxikjoler og er litt lavere enn deg. De fleste sier jeg kler det veldig godt og at jeg ser mye høyere ut. Noen av de er så lange at de dekker skoene, så istedenfor at folk ser at jeg går med høye hæler, ser de bare en høyere meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Jeg kan faktisk gå med maxiskjørt, da, hvis det er splitt og det ikke er for formløst, da ser jeg bare ut som en gammel kone, men med riktig skjørt ser jeg ganske fin ut, iallefall før jeg tråkker på skjørtet og faller ned trappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk gå med maxiskjørt, da, hvis det er splitt og det ikke er for formløst, da ser jeg bare ut som en gammel kone, men med riktig skjørt ser jeg ganske fin ut, iallefall før jeg tråkker på skjørtet og faller ned trappen.

Hehe, min store skrekk! Et tips er og ikke mixe spisse hæler med lang kjole. Det kan gå riktig galt når hælen setter seg fast i stoffet!

Anonymous poster hash: 094da...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Hehe, min store skrekk! Et tips er og ikke mixe spisse hæler med lang kjole. Det kan gå riktig galt når hælen setter seg fast i stoffet!

Anonymous poster hash: 094da...199

Det gjorde jeg i komfirmasjonen min! Hadde for lang bunad siden mamma ikke gadd å sy den opp, og måtte bruke spisse lakksko fordi bunadskoene var for store. Så ramlet jeg i trappa og dro med meg halve kullet... Flaaaut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg i komfirmasjonen min! Hadde for lang bunad siden mamma ikke gadd å sy den opp, og måtte bruke spisse lakksko fordi bunadskoene var for store. Så ramlet jeg i trappa og dro med meg halve kullet... Flaaaut!!!

Jeg falt i konfirmasjonen min, og! Noen tråkket på min litt for lange kjole og jeg ramlet hodestups ned trappen i kirken. HUFF!

Anonymous poster hash: 094da...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Jeg falt i konfirmasjonen min, og! Noen tråkket på min litt for lange kjole og jeg ramlet hodestups ned trappen i kirken. HUFF!

Anonymous poster hash: 094da...199

Iallefall har vi noe morsomt å fortelle om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iallefall har vi noe morsomt å fortelle om!

.

Hehe, må bare gi det litt tid :-D

Anonymous poster hash: 094da...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere legge ut bilde av disse kjolene?



Anonymous poster hash: 4989d...767
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så mye høyere enn deg, og jeg har en maxiskjørt og 2 maxikjoler. Ser hverken høyere eller lavere ut (min egen oppriktige mening), og kan fint gå med sandaler istedenfor høye hæler på varme dager :) Jeg er heller ikke sylslank men heller normal, og trodde jeg kom til å se rundere ut- det var det min bekymring lå :P Ser litt rundere ut i den ene kjolen som ikke har midje og rund hals, så den må jeg ha tilbehør til. Mens den andre med litt innsving i midjen og V-hals ser bedre ut :)

Finn plagg du liker og bruk de som du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er 158 og har bare prøvd lang kjole en gang, da lo hun damen i butikkan av meg :dry: for jeg så rett og slett latterlig ut! Men nå etter å ha lest gode tips her skal jeg jammen prøve meg en gang til på en ettersittende lang kjole med v halfs og kileheler under :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 158 og har bare prøvd lang kjole en gang, da lo hun damen i butikkan av meg :dry: for jeg så rett og slett latterlig ut! Men nå etter å ha lest gode tips her skal jeg jammen prøve meg en gang til på en ettersittende lang kjole med v halfs og kileheler under :danse:

Flott at de som jobber i butikk er ærlige og ikke tenker salg for enhver pris... Men å le...! Der går vel grensen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at de som jobber i butikk er ærlige og ikke tenker salg for enhver pris... Men å le...! Der går vel grensen!

men jeg så virkelig :bond: ut altså, jeg lo jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg så virkelig :bond: ut altså, jeg lo jeg også...

Jaja :ler: bra du tar det med humor da!

Lykke til med neste forsøk. Med rett fasong og tilbehør så blir det nok bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...