Gå til innhold

Smal lang bru over en stor elv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der jeg bor er det en smal lang bru over en stor elv. Man ser begge endene på brua når man kjører. Hver gang jeg ser at det er en bil der så stopper jeg og venter ved enden før jeg kjører når det er klart.

Ofte så kjører det biler på den andre enden mens jeg kjører på brua. Hvis den andre bilen er sist og bilen ser jo at jeg kjører der så stopper jeg sånn at den andre bilen kan passere meg mens jeg står stille.

Siden jeg er først på brua så må den bilen som kjører sist vike og å passere den bilen som kjører først.

Forgje uke kjørte det en bil kun ti meter på enden og bilen nekta å passere meg. Jeg har en stor bil og jeg ville heller ikke passere den bilen. Da stod vi der da og bilen tuta og de var illsinna på meg. Jeg sa bare at de kunne vente fem sekunder til at jeg ikke var på brua lengre og da bare sa de spydig "Vi skal ikke vente og hadde vi ringt til politiet hadde de fratatt førekortet ditt på stedet" Er det virkelig lov til å true folk egentlig? Han som sa det venta jo selv og hvis politiet hadde fradratt førekortet så måtte han mannen gjøre det også siden han gjorde akkurat det samme som meg. Ventet.

Jeg må kjøre ofte på den brua for å komme meg fram. Er det virkelig sånn at folk har lov til å true sånn? Er det virkelig min feil at bilen kjører på brua kun ti meter før den møter meg for så å nekte å passere?

Hvis bilister da ønsker å kjøre på brua etter at andre i motgående felt kjører må jo den siste bilen ta hensyn og kjøre først? Brua er sikkert 500 meter og om jeg da må passere en bil på de siste 20 meterne skal jeg da måtte rygge de 500 meterne for at sleipingen skal komme fortest frem?

Når man tar førerkortet så må man ta hensyn til andre trafikkanter og ikke KUN tenke på seg selv og å være frekke og spydige mot andre bilister. Jeg venter jo alltid på andre bilister før jeg kjører på brua selv og jeg tar jo hensyn. Men det gjør tydeligvis ikke alle.

Anonymous poster hash: 00914...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den har nok et lite særpreg, den brua der.



Anonymous poster hash: bd2c5...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS, men...idioter fins overalt. Jeg bodde en gang i vakre Hardanger, høyt over fjorden. Ungdommer kjørte forbi en møteplass og traff på meg på vei nedover noen titalls meter etter det. Det ble litt tuting. Jeg gjorde det klart at gummistøtfangerne til veteran-Volvoen min er til å brukes. De rygga plutselig kjempefort. Hadde tilfeldigvis en plank med spiker i bilen også. Ingen yta motstand etter det igjen.

Anonymous poster hash: 2566b...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere gjort? Gruer meg til å kjøre over den brua hver gang men må man over så må man over. Kan ikke kjøre omveier som tar 25 min.ekstra hver gang. Hadde bare bilister venta litt så hadde det hele blitt så mye enklere for alle sammen. Uff,

Anonymous poster hash: 00914...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skilting på broen? Om det ikke er skilting på broen som tilsier annet så er det den bilen som er først på broen som har forkjørsretten(Bil A), møtende trafikk(Bil B) som kjører på broen etter at Bil A allerede er på broen må vike. Bil B må kjøre inn til siden og/eller stoppe eller rygge av broen slik at Bil A kan slippe frem. At Bil A skal stoppe og slippe Bil B frem, når Bil A har forkjørsretten virker for meg lite logisk. Jeg kan forsåvidt skjønne at situasjoner som den TS beskriver oppstår, når den som har forkjørsretten heller vil vike, men trusler og den slags er jo selvfølgelig ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skilting på broen? Om det ikke er skilting på broen som tilsier annet så er det den bilen som er først på broen som har forkjørsretten(Bil A), møtende trafikk(Bil B) som kjører på broen etter at Bil A allerede er på broen må vike. Bil B må kjøre inn til siden og/eller stoppe eller rygge av broen slik at Bil A kan slippe frem. At Bil A skal stoppe og slippe Bil B frem, når Bil A har forkjørsretten virker for meg lite logisk. Jeg kan forsåvidt skjønne at situasjoner som den TS beskriver oppstår, når den som har forkjørsretten heller vil vike, men trusler og den slags er jo selvfølgelig ikke lov.

Ikke helt riktig. Det er ikke noe som heter førstemann på. Selv om det selvsagt er normal trafikkskikk.

Dersom det ikke er skiltet vikeplikt, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...