Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er liksom ingen hjelp i henne. Skulle bære inn et nytt kjøleskap i helgen og hun var mer i veien enn til hjelp. Freste litt mot henne i frustrasjon så jeg vet hun bli lei seg. I vinter skulle jeg hente ut snøskufla som ligger i et skur ved bunnen av en skråning i hagen vår, så jeg trengte at hun skled ned og hentet den så jeg kunne dra henne opp igjen. Det klarte hun heller ikke uten å glippe skufla tre ganger før vi fikk det til. Gikk hele formiddagen til det også. Skal vi flytte bord og møbler i forbindelse med gjester så glipper hun rom regel borde så jeg skyver det på gulvet og riper det opp. Jeg klarer ikke la være å vise at det irriterer meg så jeg freser ofte mot henne. Kaller henne svak, udugelig osv, så hun blir lei seg. Jeg mener ikke noe vondt med det, og ber alltid om unnskyldning, men hver gang vi skal gjøre noe i huset sammen går det et tungt pust i oss begge siden vi vet hun kommer til å være like mye til bry som hjelpsom, og vi vet jeg er utålmodig. Det er fortsatt litt kjølig stemning her siden helgen og jeg vet nesten ikke om jeg skal tørre foreslå at hun trener litt eller hva jeg gjør med dette. Vet jo hun mister litt kjærlighet for meg hver gang jeg irriterer meg over henne. Anonymous poster hash: 1df5d...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bli sammen med en stor, sterk mann da, så slipper du å bli irritert mer....

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

For en rar ting å irritere seg over. Ingen er perfekte.

Anonymous poster hash: 6eeb5...c47
  • Liker 2
Gjest Imaginary
Skrevet

Send henne på bootcamp. Tenk hvis det blir en zombieapokalypse, liksom...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spør en kamerat om å hjelpe deg med tunge løft o.l. i steden for å spørre henne, når du vet at hun er svak.

Anonymous poster hash: 57e74...a68
  • Liker 4
Skrevet

Hva med å begynne med styrketrening sammen? gjøre noe felles som begge får nytte av...
Synes ikke det er greit at du snakker slik til damen din, selv om du ikke mener noe med det. Mannfolk er generelt sterkere enn damer. Deal with it...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør en kamerat om å hjelpe deg med tunge løft o.l. i steden for å spørre henne, når du vet at hun er svak.

Det er jo ikke tunge løft. Det er snakk om å snakke noe så enkelt som et salongbord noen meter eller hjelpe til å flytte på et kjøleskap. Kan ikke ringe kompiser for sånt.

Anonymous poster hash: 1df5d...127

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du blir irritert. Hilsen kvinne som klarer å ommøblere tunge møbler på egenhånd.

Anonymous poster hash: 8cd96...148
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Tror du må skjerpe deg ett par hakk. Og forresten kan du flytte bord ol. ,alene, ved bruk av et teppe som glir på gulvet.

Endret av malebarisk
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe hyggelig å bli frest til, eller føle at andre går og irriterer seg over en. Ikke hyggelig i det hele tatt. Stakkars dame.

Anonymous poster hash: ccb32...cf2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke tunge løft. Det er snakk om å snakke noe så enkelt som et salongbord noen meter eller hjelpe til å flytte på et kjøleskap. Kan ikke ringe kompiser for sånt.

Hvor gamle er dere?

Gjest lillelarve
Skrevet

Kan du ikke be om hjelp fra noen andre, litt sterkere? Ikke alle er så sterke, vet du...

Jeg er glad min kjære ikke blir irritert på meg over slike ting, hehe...

Skrevet

Er ikke et kjøleskap tungt? Tuller du med meg? Jeg trener styrke, men likevel hadde jeg ikke hatt sjans til å flytte kjøleskapet. Må jo ha hjelp til å åpne bokser med skrulokk til og med. Er du sammen med ei dame så kan du ikke forvente at hun skal være så sterk altså.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en veldig svak person, og kan slite med å løfte tunge ting, klarer som regel og flytte ting noen cm. Samboeren min bryr seg ikke om det, hvorfor skulle han gjort det? Vi tilpasser oss det, akkurat som alt annet.

Er det noe tungt som må bæres som han ikke klarer selv, eventuelt med tralle, så tar vi rett å slett og planlegger litt og spør noen kjentfolk. Det med og hjelpe folk man kjenner går begge veier, vi hjelper andre, de hjelper oss.

AnonymBruker
Skrevet

Du får finne deg ei skreppe som maser over at gubben gjør så lite i huset, KG er oversvømt av den type dame. Så kan dere sitte der og irritere dere grønn over den andres inkompetanse

Anonymous poster hash: 7f1a6...a5c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en veldig svak person, og kan slite med å løfte tunge ting, klarer som regel og flytte ting noen cm. Samboeren min bryr seg ikke om det, hvorfor skulle han gjort det? Vi tilpasser oss det, akkurat som alt annet.

Er det noe tungt som må bæres som han ikke klarer selv, eventuelt med tralle, så tar vi rett å slett og planlegger litt og spør noen kjentfolk. Det med og hjelpe folk man kjenner går begge veier, vi hjelper andre, de hjelper oss.

Lurt!

Det finnes også i tillegg mange både menn og kvinner som ikke har godt av å løfte tungt (f.eks pga ryggproblemer).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg over det sammen, og jeg er kvinne ;-) . Greit at kvinner generelt ikke er så fysisk sterke som menn, men synes samtidig at det er mange kvinner som gjør seg svakere enn det de er. Jeg er ingen stor kvinne men ikke søren om jeg trenger en mann til alt fysisk jeg skal gjøre. Jeg har flyttet mange ganger i mitt liv men sammen med venninner har det vært null problem å for eksempel bære sofaer, bord, seng etc, ned mange etasjer. Tar kanskje litt lengre men so what, det er god trening :-) . Det eneste jeg ber menn om å hjelpe meg med er for eksempel kombiskap ( kjøleskap og fryser a 2 meter høy), der må jeg nesten ha mannlig muskelkraft for jeg er ikke interessert i å ende mitt liv mellom 3 og 2 etasje med et kombiskap over meg ;-) . Før trodde jeg at jeg måtte ha en mann til å hjelpe meg med dataproblemer, enkelt elektrisk arbeid ( henge opp taklampe) ol, men hvorfor det egentlig? Hvis man hele tiden skal gjøre seg hjelpeløs så må man også godta ( uten å sutre) å sitte i mørket noen dager hvis det skal være noe galt med sikringen ( og mannen er bortreist) eller å sitte uten data i flere dager ( fordi man ikke har giddet å sette seg inn i de enkleste ting som har med data å gjøre) . Ikke misforstå, jeg elsker forskjellen det er mellom menn og kvinner, menn ER fysisk sterkere enn kvinner men hvorfor skal den forskjellen føre til at jeg som kvinne gjør meg totalt hjelpeløs med alt som har med muskelkraft å gjøre, for selv om jeg er kvinne så har jeg muskler selv om de ikke er like sterke som menn sine muskler :-) .

Anonymous poster hash: 5db1f...1be
  • Liker 2
Skrevet

Er rimelig sikker på at ikke du heller er perfekt. Samboer her kan f.eks. ikke sy. Men det er ikke sånn at jeg tvinger han til å prøve, for så rope og skrike til han. Og tenker aldeles ikke at han er udugelig av den grunn. Skjønner at du ikke liker det, jeg tror ikke samboer hadde likt det om jeg ikke kunne hjelpe med enkle løft, men enten får du godta det, eller så får du finne noen andre. Med mindre hun vil trene da så klart.

• Liker 1
Gjest Chloe87
Skrevet

Uff, du minner om en av eksene mine som ikke kunne forstå at jeg var kvinne og ikke like sterk som han. Få kompiser til å hjelpe til neste gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...