Gå til innhold

Bunad, tykk eller tynn strømpebukse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge min mor skal det være tykk sort strømpebukse til Nordlandsbunaden ihvertfall. Hun hadde ikke vært videre fornøyd hvis jeg brukte noe annet :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel på dette tror jeg, med mindre grønn og rød strømpebukse følger med bunaden din.

Men 40-50 denier er veldig greit på en litt halvkjølig Maidag. Den er ikke for tykk men revner heller ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si..? Man ser jo ikke strømpebuksen? :klo:



Anonymous poster hash: 26173...7b9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor skal det være tykk sort strømpebukse til Nordlandsbunaden ihvertfall. Hun hadde ikke vært videre fornøyd hvis jeg brukte noe annet :tongue:

¨

Strømpene til nordlandsbunaden skal være hvite eller sorte, i ull eller bomull.

Anonymous poster hash: 98be9...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg foretrekker tynn, da bunaden min er sydd i tykkere og varmere stoff enn standardutgaven av den modellen. Forfedrene mine frøs sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker en tjukk, slik at jeg ikke kan kjenne at ullet fra skjøret klør, haha.



Anonymous poster hash: 7c00d...d1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykk. Skal ikke være noe vulgært eller gjennomsiktig på bunadstilbehør. Om det er riktig varmt kan man gå for knestrømper i bomull. Aldri sett noen med knestrømper som er gjennomsiktige.

Ellers dropper mange bunad på de varmeste dagene.

Jeg bruker de strømpebuksene fra H&M som er tykke glatte i to for en pakken til 79 kr. Bomull har jeg ikke brukt siden jeg var barn.

De tynne rakner også fort når man går mye og det er ikke særlig lekkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker sorte strømpebukser med høy denier til bunaden min. Gjennomsiktige strømpebukser synes jeg ikke er fint i det hele tatt. Har ei som henger sammen med bunaden, da strømpebuksen blir veldig nuppete pga ullstoffet i stakken.

Jeg har sort sunnmørsbunad, så tror det ville sett merkelig ut med gjennomsiktig strømpebukse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min skal det være helt tette sorte, til nød har jeg brukt to utenpå hverandre for å få det tett nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynne strømper om det er varmt ute, tykke om det er kaldt :) Ingen ser strømpebuksa uansett så det blir litt irrelevant for meg. Det viktigste for meg er at det ikke er ubehagelig temperaturmessig, og at det ikke skal klø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg makter ikke å gå i tykk strømpebukse under bunaden. jeg bruker de tynne, billige fra butikken rett og slett. ingen som skal se under skjørtet uansett så



Anonymous poster hash: 9eced...633
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk aldri tenkt på. Man ser veldig lite av beina mine når jeg går med bunaden min, så jeg ser ikke helt problemet med å ha tynne hvis det er varmt ute. Jeg har uansett underskjørt så jeg ikke skal begynne å klø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor skal det være tykk sort strømpebukse til Nordlandsbunaden ihvertfall. Hun hadde ikke vært videre fornøyd hvis jeg brukte noe annet :tongue:

Har alltid lært at det skal være hvite knestrømper til nordlandsbunaden. Iallefall den blå, men hva som er rett må fuglarna vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til min røde trønderbunad følger det en tykk, grønn strømpebukse. Tror neppe det finnes en tynnstrømpebukse i den eller lignende farge, så det får jeg bare finne meg i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være tykk! Noen bunader er litt korte sånn at strømpebuksa vises når folk går eller sitter. Ser du noen som sitter ved siden av hverandre med tynn og tykk strømpebukse, så finner du fort svaret med en gang! Ingenting er som når disse halvgjennomsiktige får striper og nupper i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det skal vere ullstrømper til bunaden min, men du får ikkje meg til å gå med det når det er varmt, så eg brukar tynne 20 denier knestrømper når det er varmt. Bunaden min er i lengste laget uansett, så det er det ingen som ser, og dei som ev. irriterer seg over det eig eit problem som ikkje er mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...