Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for turen! Han er nå så skjønn den lille, lange gutten din! :) Og ingen tvil om at han vet hva han vil. :ler: Snakket forresten lenge med en kollega som hadde hatt noe av det samme "problemet" som deg, og hun anbefalte sterkt å bruke pumpen til å øke. Så, etterhvert, når de blir litt større og "flinkere" til å suge så fikser de økingen selv, på tross av manglende tålmodighet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for turen, Moonchild! :)

Lille Hr. Desperat Sulten beklager gulping på ammepute og at han må ha skremt vettet at rolige Micro med sultenskrikingen sin. Jeg sendt forøvrig han og Mannen rett ned på Baby Shop da vi kom hjem, og de kjøpte den pumpen du har. Takk for tipset, den var super! Fikk ut masse melk, selv etter at gutten hadde spist, så han er nok for utålmodig til å få ut alt, ja.

Skrikingen har ikke kommet tilbake, forresten! Bortsett fra når han er sulten, da skriker han høyt og intenst og lenge (som Moonchild fikk erfare..), men etter at jeg begynte å jobbe for å øke produksjonen (og det er mye jobb, jeg er ikke verdens beste melkeku), og gi han utpumpet melk når det er for lite på kveldstid, er han er tilfreds og blid baby. Endelig. Ønsker meg ikke de første ukene tilbake, de har vært slitsomme!

Nå har gutten min passert seks uker, barseltiden er over og det er straks på tide å avslutte denne dagboken. Tenkte å gjøre det med en veldig forsinket fødselsrapport, senere i dag.

Nå skal vi på IKEA, men først må jeg amme. Lurer på hvor mange timer som har gått med til amming siden jeg fødte? Synes ikke jeg gjorde annet de første ukene, og ammer fortsatt minst hver tredje time, hele døgnet...

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulp har vi da sett før (og som jeg sa har da Micro gulpet på verre steder enn en ammepute, som er laget for å tåle gulp). ;) Verken Micro eller mammaen hans ble skremt av Hr. Desperat Sulten. :ler: Er man suhulten så er man suhulten. Og er det en ledig prikk i magen så er det viktig å gi uttykk for det. :)

(Jeg må innrømme at jeg var utrolig glad for at vi endte opp hos meg med tanke på den ikke så rent lille bleien som medførte full kroppsvask...)

Forøvrig så innser jeg at når man har store gutter så innebærer det konstant amming til man begynner med annen mat. Og sånn er det bare. :roll:

Håper forresten det andre ble ordnet opp i!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du strengt tatt ikke trenger informasjonen lenger; Jeg har spurt fysioterapeuten og han sa at babyer strengt tatt kan sitte i bilstolen så lenge de ikke klager. En eller annen lege hos Trygg Trafikk anbefaler ikke mer enn to timer i bilstol, så fysioterapeuten la seg for sikkerthets skyld også på den anbefalingen. Problemet er at de faktisk ikke vet helt sikkert hvor lenge som går bra. Jeg syns Trygg Trafikk sin anbefaling virket grei, siden den også er backet opp av fysioterapeuten. Det er ingen tvil om at de kan sitte mye lenger enn 25 minutter (dessverre?). ;) Så vet du det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blander-meg*

Her er den eneste rapporten ang. barn og bilstol som finnes på området:

http://www.vti.se/templates/Report____2796...x?reportid=4591

I USA har de ingen maksgrense på bilstol - der er de mer bekymret for begrenset oksygenmengde. Konklusjonen er som følger:

Litteraturstudier och intervjuer med barnläkare, barnsjuksköterskor och sjukgymnaster visar att en rekommendation som anger en viss tid inte är relevant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få spørre.. Gjelder dette bare bebiser med noen ukers fartstid, eller gjelder det for de helt minimini og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få spørre.. Gjelder dette bare bebiser med noen ukers fartstid, eller gjelder det for de helt minimini og?

Det gjelder fra nyfødt etter hva jeg leser ut fra rapporten.

Beklager at vi roter til dagboken, Cielo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig at dere holder liv i boken fram til jeg får somlet meg til å skrive fødselsrapporten som skal avslutte det hele. :)

Først nå skjønner jeg hvor mye tid jeg hadde før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...