Klips Skrevet 19. mai 2005 #701 Del Skrevet 19. mai 2005 Jentene kom i vinter. Kjenner i hvert fall en fire - fem- jenter som ble født rundt juletider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 20. mai 2005 #702 Del Skrevet 20. mai 2005 Så herlige nyheter Cielo!!! En liten !!!! Det er virkelig en gutteboom her inne!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 26. mai 2005 #703 Del Skrevet 26. mai 2005 Så flott med en gutt!! Det er skikkelig gutteboom for tiden altså!!! Har du snakket med statistikkveileder? Hvordan gikk det? Kommer du videre? HEIA!HEIA!HEIA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 27. mai 2005 #704 Del Skrevet 27. mai 2005 Så koselig med gutt og at alt var i orden. Du får ha en god helg. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 31. mai 2005 #705 Del Skrevet 31. mai 2005 Nå er det jammen lenge siden du har vært innom. Håper alt står bra til med deg, og at oppgaven (endelig) går litt på skinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #706 Del Skrevet 7. juni 2005 Tilbake etter tidenes KG-pause, muligens med unntak av bryllupsreisen i fjor. Ting har vært litt tungt en stund, med sykdom og andre triste ting i familien min, noe som har krevd mye energi og oppmerksomhet. Vet fortsatt ikke hva som skjer, men håper på det beste. Bortsett fra alt det triste er det fine ting og. Jeg og mannen har det utrolig fint. Han må være den søteste, mest oppmerksomme, hengivne og rent ut fantastiske kjæresten og kommende pappaen som finnes. Det hjelper masse når alt annet er trist. Studiemessig har det løsnet de luxe, og veilieder mener at dette blir en meget god oppgave, og at jeg bør vurdere å søke stipendiatstilling når jeg er ferdig. Vet ikke om jeg vil det, jeg vil ut og jobbe. Tror jeg. Har uansett litt tid til å tenke på det. Gutten i magen er visst en rolig liten fyr, jeg kjenner ikke så mye til han. Har gjort en avtale med han om at hvis han har tenkt å fortsette å være så lite aktiv og gjøre foreldrene sine urolige med det, så har han å være en rolig baby når han kommer ut også. Satser på at han overholder den. Ellers er formen på topp, ingen plager bortsett fra kjip halsbrann (men det har jeg hatt så lenge nå at jeg nesten har glemt hvordan det var å ikke ha det). Ny legekontroll i morgen, da er jeg 21+2 hvis jeg går etter mens- og EL-termin, og 22+0 hvis jeg følger UL-terminen. Lover å ta en stor oppdaterings- og hilserunde i alle dagbøkene i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 7. juni 2005 #707 Del Skrevet 7. juni 2005 Håper det triste ordner seg til det beste Godt å høre at mannen din tar så god vare på deg!! Og at oppgaven er på gli' igjen :D Har en skikkelig urokråke i magen jeg... kanskje jeg skal gjøre en avtale om at han kan holde mamman sin våken og støl i magen så mye han vil nå, og heller være litt roligere når han kommer ut Er jo lov å prøve Håper du har en fin fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. juni 2005 #708 Del Skrevet 7. juni 2005 Innom med en god klem jeg også...håper at det ordner seg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #709 Del Skrevet 8. juni 2005 takk, Bizzy og Madden! Dagens legekontroll ble litt mer dramatisk enn ventet. For det første hadde blodtrykket steget igjen, og var like høyt som det var da jeg ble nødt til å slutte å bruke p-piller. Det likte legen ikke. Ny time om en uke for å følge det opp. Så nevnte jeg for legen at jeg hadde hatt endel kynnere, og at de stort sett alltid gjør litt vondt. Hun ville sjekke livmorhalsen for sikkerhets skyld, og da hun tittet mente hun at den så litt kort ut.... Så her sitter jeg med henvisning til UL av livmorhalsen på Ullevål senere i dag. Satser på at det går bra, vil ikke ha noen baby de nærmest ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. juni 2005 #710 Del Skrevet 8. juni 2005 Satser på at det går bra vi også. Svigerinnen min hadde kort livmorhals, men hun endte med å gå 14 dager over termin... :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 8. juni 2005 #711 Del Skrevet 8. juni 2005 Uff så kjip beskjed du fikk :trøste: Håper det går bra i morgen og at du kan gå tiden ut alikevel, i allefall en god stund til!! Håper alt går bra!!!!! *kjempeklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #712 Del Skrevet 9. juni 2005 Tusen takk Klips og Bizzy. Det gikk bra i går! Etter å ha ventet lenge på Ullevål pga. at de fikk inn mange akuttsaker, ble jeg henvist videre til et privat gynekologsenter. Der tok de UL og sjekket både livmorhalsen og babyen grundig. Regner med at de sjekket han også for å utelukke at det var noe i veien med han som førte til disse kynnerne. Livmorhalsen var lukket hele veien og var ikke blitt forkortet av kynnerne. Babyen var fortsatt en gutt, hjertet slo flott, han drakk fostervann og hadde full urinblære, målene hans stemte med terminene, morkaken lå fint til, det var passe med fostevann rundt han og alt var som det skulle være! Han var også veldig aktiv, rart med tanke på hvor lite jeg kjenner. Han lå med hodet ned og ryggen ut. Dermed sparker han innover, det forklarer nok at jeg kjenner såpass lite. Vi fikk med flere flotte bilder. Noen fine profilbilder av ansiktet og et underlig hvor legen hadde zoomet inn på den fulle urinblæren. Ang. kynnerne fikk jeg beskjed om å ta dem alvorlig og ha lav terskel for å kontakte legen. Fikk beskjed om å kutte ned på fysisk aktivitet hvis jeg fikk kynnere av det (og det gjør jeg ofte) og være veldig obs. hvis de ble regelmessige. Jeg avslo tilbud om sykemelding. Nå for tiden sitter jeg mest og skriver, leser artikler analyserer data. Kan ikke se for meg at å dasse hjemme ville hjelpe på kynnerne, det vil derimot ødelegge for innlevering av oppgaven min. Dessuten er sykepengeordningene for studenter så ræva, man får ikke en krone før man har vært syk i tre uker, og penger i max. fire måneder. Etter underøkelsen var jeg og mannen selvsagt glade og lettete. Det har blitt litt for mange turer til Ullevål i det siste ( i forbindelse med sykdom i familien...). Har ingen planer om å dra dit mer før i oktober! (Legen i går var forresten utrolig komisk. Han hadde tydeligvis vært på pasientkommunikasjonskurs. Jeg ser det for meg: "og for at pasienten skal få en følelse av personlig engasjement fra din side, er det viktig at du gjentar pasientens navn så ofte som mulig". Han sa navnet mitt i annenhver setning "ja, Cielo, hvor langt er du på vei? Nå kan du bare legge deg på benken der, Cielo, så skal vi sjekke litt. Her, Cielo, ser du hjertet til babyen. Vet dere kjønnet, da, Cielo? Ja, det var en fin og lukket livmorhals, Cielo" og så videre, og så videre... ) Møkkajobbedag i dag, men babyen min har det bra og livmorhalsen også, så skal ikke klage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 9. juni 2005 #713 Del Skrevet 9. juni 2005 Så gode nyheter Cielo Så klart verden er fantastisk når man vet at den lille i magen har det fint og trives :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. juni 2005 #714 Del Skrevet 9. juni 2005 Så godt å høre at babyen har det bra Cielo!! Du må endelig ta livet med ro nå da, lytte til kroppen din!!! Måtte le litt av den legen da... Ser virkelig for meg scenarioet!! Kan bli litt veeel mye da...veldig påtatt liksom, når han gjentar navnet ditt så mange ganger! En mellomting burde vært greit, enkelte leger burde definitivt tatt et slikt kurs en gang iblant!! Håper du får en fin helg!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 10. juni 2005 #715 Del Skrevet 10. juni 2005 Det var bra at livmorhalsen var som den skulle. Og blodtrykket har du jo visst om en stund. :-) Håper dere får en fin (og rolig) helg! Vi må treffes snart. Bare sommerstresset er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #716 Del Skrevet 15. juni 2005 Takk for det, Bizzy, Madden og Moonchild (ja, vi må møtes snart!) Kontroll av blodtrykket hos legen i morges. Det var OK. Legen hadde fått brev fra legen som tok UL, og selv om han mente at alt så fint ut nå, var det ikke helt normalt. Legen min skal henvise meg til Ullevål slik at jeg er inne i systemet. Hun skal ringe meg i løpet av dagen, og ville helst at jeg skulle få time før helgen. Fikk beskjed om å ringe direkte til svangerskapspoliklinikken eller fødeavdelingen hvis det kom kynnere som ikke fikk over ved at jeg la meg ned og tok det med ro. I tillegg advarte hun sterkt mot at jeg skulle dra på vår planlagte ferie... Jeg og mannen har bare tenkt til å ta en uke i sommer, han skal spare sin ferie og innlemme den i permisjonen, jeg skal sitte på instituttet og jobbe med hovedoppgaven. Planen er å reise på mandag, en uke til Paris. Vi har fått låne leiligheten til noen venner av foreldrene mine, en super leilighet som vi har lånt mange ganger før. Den ligger på en av de store boulevardene mellom Bastille og Republiuqe, helt perfekt beliggenhet. Nå må jeg nok se det an. Legen sykemeldte meg også, uten at jeg helt ser vitsen. Hun vil vel forsikre seg om at hun har gjort sitt, og det er jo egentlig fint. Får at man skal få penger fra Lånekassen krever de at man går glipp av undervisning. Nå er det ingen undervisning å gå glipp av, så jeg får heller ingen penger. Jeg har ingen sommerjobb å være sykemeldt fra, så det blir ingen penger inn. Jeg får se hva de sier etter timen på Ullevål. Hvis de mener at jeg må ligge mest mulig, får jeg prøve å få tilrettelagt det sånn at jeg kan ligge hjemme og jobbe. Laptop kankje. Litt vanskelig med de statistikkprogrammene vi bruker, må undersøke om jeg kan få innstallert dem hjemme. I helgen tok jeg det fullstendig med ro og gjorde ingenting, og da hadde jeg ikke mer enn en kynner i løpet av helgen. I går var det full fart, jeg jobbet og hadde møter med professorer og andre som jobber med det samme prosjektet hele dagen, og da mannen hentet meg på ettermiddagen kom det noen som var skikkelig vonde. Spent på hva de sier ang. reise, men har begynt å forberede meg på at jeg ikke får dra, hun var nemlig veldig skeptisk. Ikke så gøy å være i Paris hvis vi ikke kan gå rundt så mye som vanlig heller. Og leiligheten forsvinner ikke! *Vente på at legen skal ringe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #717 Del Skrevet 15. juni 2005 Der ringte legen. Jeg skal komme til henne og få henvisning til undersøkelse på Ullevål. Samme undersøkelse som sist, fikk jeg inntrykk av, men hun er ikke så flink til å forklare. Hun ville ikke at jeg skulle reise på mandag. Hun sa at det selvfølgelig var mitt eget valg, men i og med at jeg er i uke 23/24 (22+2 i følge menstermin, 23+0 i følge UL-termin, som er det sykehuset forholder seg til) nå og kommer til å være i uke 24/25 når jeg evt. er på ferie, syntes hun det var litt for skummelt. Hun ville ikke ha gjort det, sa hun. Jeg tør selvfølgelig ikke å dra etter en sånn advarsel. Nå må jeg tilbake til legen og få henvisning til Ullevål og bekreftelse til forsikringsselskapet på at jeg ikke kan reise, sånn at vi får refundert flybillettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 15. juni 2005 #718 Del Skrevet 15. juni 2005 :trøste: Uff, jeg skjønner at du er skuffet over at det ikke blir noe tur, men samtidig skjønner jeg godt at legen mener at dere ikke bør dra. Bare flyreisen i seg selv er jo litt av en belastning for kroppen. Og siden kraftige kynnere kan påvirke livmorhalsen er det jo bedre å være på den forsiktige siden. Forresten har jeg forhørt meg litt, og vil gjøre oppmerksom på at Ullevål muligens ikke tar forkortet livmorhals alvorlig nok (ikke på langt nær så alvorlig som Riksen) og at det kan være lurt å være på den forsiktige siden av de anbefalingene du får der. De har dessuten mye større sperre for å legge inn, så får du beskjed om at livmorhalsen er kortere enn 3,5 cm bør du uansett ta det veldig med ro. (Selv om det er vanskelig). Forhåpentligvis får du gjort litt fra din egen stue (og sofa), og det finnes alltid en løsning. Og forresten - halvparten av gleden jeg har over Paris er jo maten (osten!) og vinen. Og den må du jo være superforsiktig med nå. (Både høy toxoplasmose fare og høy listeria fare). Siden leiligheten ikke forsvinner får dere heller planlegge en tur sammen med den lille når han kommer. :-) Jeg syns ikke Paris som gravid var like morsomt... Men det var muligens fordi jeg var temmelig uggen da jeg var der sist. Vi snakkes/ses, bare jeg får hodet litt mer over vann, og forutsatt at du får lov til å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 15. juni 2005 #719 Del Skrevet 15. juni 2005 Uffda.. Høyt blodtrykk og mye kynnere er ikke bra.. :-? Lov at du tar det med ro nå da.. :fy: Skjønner godt at du sikkert synes det er litt kjedelig å ikke få reist til Paris.. det hadde garantert jeg gjort. Men det kommer garantert flere anledninger. :rosasmil: Krya på dej..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 16. juni 2005 #720 Del Skrevet 16. juni 2005 Paris forsvinner ikke- Nå må du ta det helt med ro fremover og ikke stresse med noe. Betryggende at de følger så godt med deg. Tenker mye på deg. God helg Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå