Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Du har rett Siam, jeg burde bare være glad for å være i god form, men det ligger i bakhodet hele tiden.

Hvorfor er jeg ikke det spor kvalm, hvorfor må jeg ikke tisse noe oftere enn før (jo, sikkert fordi livmoren ikke har vokst i det hele tatt) osv. :roll:

2 dager til UL, håper det hjelper litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, innom en liten tur for å ønske god helg! Og kanskje gratulere med den lille spiren... :o tror ikke jeg har fått det med meg altså... litt treg på nettet om dagen...

Gratulerer masse!!

Ikke vær bekymret for ingen symptomer og pris deg heller lykkelig! Jeg var ganske bekymret selv for at jeg hadde ingen tegn til at jeg var gravid helt til uke 8: da slo kvalmen meg helt ut!!!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul'en i morgen. Håper du blir like beroliget som jeg ble. Etter min ul i uke 7 bekymret jeg meg mye mindre. Så det var sååå verdt det.

Jeg skal på ordinær ul i morgen! Det blir spennende. Kanskje vi får vite hvilken kjønn det er?

Håper du har hatt en fin helg, og at du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker mitt lysegrønne ansikt innom for å ønske deg masse lykke til i dag. Håper det blir en fin opplevelse! Dessuten – det at du ikke har noen symptomer syns jeg ikke høres ut som noe annet enn at du er heldig. :-) (I mine øyne er det verre å ha en lass med symptomer som så plutselig forsvinner uten noen forklaring.) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningene!

Tidlig i morges var vi hos gynekologen og fikk se en liten tert på 8,5 mm med et bankende hjerte. :hjerte:

Gynekologen mente at størrelsen passet med at jeg hadde EL et par dager senere i syklusen enn det gjennomsnittet treminkalkulatorer tar hensyn til, og at teminen nok ville bli noen dager senere, men hun lot menstermin på 7+0 stå foreløpig.

Vi fikk med et bilde hjem, og det rakk mannen å legge inn som skjermsparer før han dro på jobb. :ler:

Før vi dro spurte hun når jeg ville komme til UL neste gang. Jeg ble litt overrasket og sa at jeg vel egentlig ikke hadde tenkt meg noen fler før den i uke 18/19.

Hun derimot mente tydeligvis at det var greit å sjekke en gang til før den tid.

Vi var litt i tvil, men hun satt opp en time helt i slutten av mars, når jeg er i uke 12, så kan jeg vurdere fram til da om jeg vil bruke timen eller ikke.

Og da vi skulle betale så jeg at det lønner seg å være gravid hos privatpraktiserende gynekolog. Fra å ha betalt rundt 700 kr. pr time hos henne før jeg ble gravid (og over det dobbelte for hsg-undersøkelsen), koster det nå kun 50 kr for hver kontroll med UL.

Tenk at jeg har et lite bankende hjerte inne i meg! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så gøy, Cielo!!

Gratulerer så mye. Når du har sett et bankende hjerte ved uke 7, mener jeg å ha hørt at det er 97% sjanse for at det går bra. Og det er jo strålende!

Ha en fantastisk dag og en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hjertebank! :hjerter:

Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte en symptomfri graviditet så langt! :Nikke: Mine eneste graviditetssymptomer så langt var bitte-litt mensevondt frem til uke 12 (pluss voksende mage i den senere tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg du fortsatt svever på en rosa sky (og at ingen kvalme har dukket opp. :Nikke: )

Jeg syns du burde ta en UL i uke 12 siden du har fått "tilbud" om det - om ikke annet fordi jeg har hørt at det er kjempemorsomt. Da har knerten blitt et helt lite menneske, som fortsatt er så lite at du kan se hele på skjermen. Visstnok en helt vidunderlig opplevelse! :hjerte:

Håper uken din er fin!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenene!

Jeg har det fortsatt supert.

Ingen kvalme å spore, bortsett fra et underlig tilfelle på søndag. Jeg og mannen gikk tur i Frognerparken og jeg kjente at jeg var sulten (selv om det bare var en time siden lunsj). Plutselig ble jeg akutt kvalm og kastet opp, uten forvarsel... Skikkelig ekkelt. Heldigvis var vi i parken, så det hele foregikk relativt diskret.Håper jeg...

Det har heldigvis ikke gjentatt seg!

I går tok jeg en dansetime for første gang siden jeg testet positivt. Helt fram til nyttår trente jeg minst tre, ofte fire ganger i uken, men jeg har hatt så mye ettermiddagsundervisning i det siste at jeg ofte har droppet timer.

Vi trener alltid i temmelig trange klær, og det ble en utfordring med oppblåst-magen min. Jeg prøvde å kamuflere den med en t-skjorte, med det resultat at jeg ble avslørt med en gang. Instruktøren er en venninne og jeg hadde tenkt å si det likevel, så det gjorde ingenting. Det var deilig å ta en bra time med en flink instruktør igjen, og formen var utmerket.

Fortsatt er de eneste symptomene jeg kjenner ømme pupper og at jeg er veldig trøtt. Det er absolutt til å leve med!

7+2 i dag. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så herlig da Cielo!!! Har også hørt at når du ser hjerteaktivititet så tidlig i svangerskapet så er det meget store sjanser for at alt går bra!

Gleder meg sånn på dine vegne, og så kjekt at dere skal tilbake igjen...tenk neste gang ser du enda tydeligere den lille! :hjerte:

Håper kvelden blir fin!!

Stor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, sånn akutt sultfølelse etterfulgt av oppkast hadde eldstesønnen min på lørdag også..

Så det er ikke sikkert det er svangerskapsrelatert.

Merkelige greier.. han har ikke vist noen tegn på omgangssyke eller noe etter det så vi regnet med at det var noe han hadde spist vi da.

Du har ikke fått noen utslett også vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo :vinke:

Jeg måtte jo innom og titte litt i dagboka di også da, ettersom du hadde vært innom meg :wink:

Du er jo bare litt mere gravid enn meg jo :ler: Så morsomt! Og så har du allerede vært til ul! Et lite bankende hjerte :hjerte:

Jeg er 6+1 i dag, og antatt termin er 28.oktober :)

Jeg har heller ikke mye symptomer, derfor testet jeg ikke før i går..Men, når jeg tenker etter så har det jo vært noen småting den siste tiden som jeg ikke har tenkt over.. Nå som jeg vet, kjenner jeg at det er noe som skjer i magen min :wink: Herlig følelse :)

Blir koselig å følge deg, Cielo!

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Tusen takk for at du tenker på meg, Cielo! Koselig å få hilsen av deg! :klem: Nå er det ikke så lenge igjen til vi får hjelp!

Så spennende med UL!! :hjerter2: Det må jo ha vært fantastisk! Godt å lese at du har det bra. Ønsker deg en deilig avslappende helg! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Madden, Salamandra (nei, har ikke fått noe utslett. Heldigvis!), *tine*, Hulderjenta og Siam!

7+4 i dag.

De to siste dagene har jeg vært litt uggen. ikke i nærheten av å kaste opp, men oppblåst og småkvalm.

Med en gang jeg har kommet hjem og tatt av stramme strømpebukser og skjørt eller bukser har det gått over, så jeg tror det har å gjøre med plagg som strammer over magen.

Jeg var og kjøpte strømpebukser i to størrelser større i stad og har tatt dem på. Det hjelper! Etterpå skal jeg legge vekk strømpebukser i størrelse Small og de trangeste buksene og skjørtene jeg har.

Jeg har brukt så mye tankekapasitet på graviditeten at jeg nesten har glemt at jeg skal reise til USA. Men det skal jeg jo. Om 11 dager! :hoppe:

Gleder meg til å være i New York igjen, tipper det blir en stund til neste gang.

4 dager til første svangerskapskontroll.

11 dager til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+5 i dag.

I kveld skal jeg ut med venninner.

Bursdagsmiddag først, så ut og møte flere etterpå.

Av de som kommer på middagen er alle unntatt en informert om graviditeten, og jeg forteller det gjerne til den siste også, så det er greit.

Blant de vi skal møte senere på kvelden er det noen venninner som jeg ikke ser så ofte som jeg gjerne vil fortelle det til, men også noen som jeg gjerne venter med. Får se hva jeg gjør.

Jeg kjenner at det kan bli en utfordring å holde seg oppe sent i dag. Jeg er utrolig trøtt selv om jeg har sovet i ni timer.

Mannen stod opp tidlig i dag og støvsugde og vasket leiligheten, handlet mat og en stor bukett rosa tulipaner. :hjerte:

3 dager til første svangerskapskontroll.

10 dager til USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo.

Tusen takk for hyggelig hilsen inne i boka mi. Det varmer!

Kos deg med gode venninner i kveld.

Ønsker deg masse lykke til på svangerskapskontollen.

klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 i dag.

Merker fortsatt ingenting til graviditeten.

Jeg er glad vi var på UL i forrige uke, ellers hadde jeg virkelig begynt å lure...

Første svangerskapskontroll i morgen.

8 dager til USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...