Gjest Hulderjenta Skrevet 9. februar 2005 #581 Del Skrevet 9. februar 2005 Gratulerer Cielo!!! Dette var gode nyheter!!! Din mann hadde fått Pergo, var det ikke sånn...? Håper det kanskje kan gjøre susen for oss en vakker dag... fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. februar 2005 #582 Del Skrevet 11. februar 2005 Heisann!! Her var det virkelig gode nyheter!!!! Gratulerer så mye med graviditeten!! Håper du får et greit svangerskap uten masse plager! Og bare gled deg, du har utrolig mye flott å se fram til, når formen er ok så er det fantastisk å være gravid!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 12. februar 2005 #583 Del Skrevet 12. februar 2005 God helg, Cielo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 12. februar 2005 Forfatter #584 Del Skrevet 12. februar 2005 Takk for hilsenene Hulderjenta, Engel og Veronal! (Hulderjenta, jeg sender deg pm) 4+5 i dag. Tiden. Går. Sakte. Det føles så lenge siden jeg testet positivt, vi har rukket å prate og tenke og føle så utrolig mye på de få dagene som faktisk har gått. Mannen er søt og går fortsatt rundt og smiler. Han har kjøpt inn masse Farris og Munkholm og laget sunne middager. I går gikk det nemlig opp for meg at jeg forhåpentligvis ikke kan røre vin før tidligst i november. :o Vi som nylig hadde kjøpt inn en kasse med polnyheter til vinsmaking og som akkurat har fått fem flasker fantastisk Amarone-vin fra sjefen til mannen. Det er et mini-offer som jeg gladelig gir opp, men det blir nok et liten savn, ja. Mannen har imidlertid lovet at Amaronen ikke skal røres før jeg kan være med å nyte den. Bortsett fra ømme pupper merker jeg ikke stort. Jeg hadde ganske vondt imagen natt til i går og det var skikkelig ekkelt, men har ikke kjent noe etter det. Jo, jeg er også skikkelig trøtt. I går sovnet jeg halv elleve og jeg tror ikke det blir stort senere i dag. Jeg har takket nei til vernissagen jeg skulle på med tre venninner. Både fordi jeg trenger å sove og lade opp til tøff studieuke neste uke (skal holde grusomt foredrag på mandag) og fordi det ikke er mine nærmeste venninner og jeg har derfor lyst til å vente litt med å fortelle dem det. Og når det er gratis champagne der kommer de ikke til gå gå på diverse unnskyldninger for å la være å drikke, det kjenner de meg for godt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 12. februar 2005 #585 Del Skrevet 12. februar 2005 Bare en pitteliten svipptur innom før jeg køyer for å :hoppe: :hoppe: :hoppe:: HA! Det var det jeg visste! Tiden. Går. Sakte. Det bare gjør den. Men så plutselig så har den jammen gått. Og så sitter du der og det er oktober og du har blitt mamma! Du må dessuten nyte den symptomfrie tiden. For med en gang eventuelle symptomer faktisk dukker opp, så er de ubehagelige mens de er der, men jammen blir man ikke bekymret hvis de plutselig forsvinner i en time eller to... Jeg står klar til å levere tilbake bøker når enn det måtte passe! Nok en gang - GRATULERER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #586 Del Skrevet 13. februar 2005 Takk Moonchild! Tar gjerne bokbytte til uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 14. februar 2005 #587 Del Skrevet 14. februar 2005 Takk for hilsen i dagboka mi. Er inne og smugleser i din okså. Nyt dagene og ver glad du ikke har noen plager. Ha en god valentinsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #588 Del Skrevet 14. februar 2005 Takk for det Lisemor. I dag ringte jeg for å avbestille utredningstimen jeg hadde, i uke 9, hos gynekologen. Det var særdeles tilfredsstillende. Mannen har også avbestilt den timen han hadde for å se om bedringen i sædkvalitet fortsatt holdt seg. Da jeg sa til resepsjonisten at jeg hadde blitt gravid og ikke trengte timen, sa hun : du vil ikke beholde den og ta en UL for å se at alt er OK da? Vi har snakket om at vi har lyst til å gjøre det, særlig siden vi reiser til USA i to uker når jeg er i uke 10. Det hadde vært greit å forhåpentligvis få bekreftet at alt står bra til før vi drar. Så jeg sa at det kunne jeg godt tenke meg. Jeg beholder den gamle timen min og skal på UL om nøyaktig to uker. Da er jeg 7+0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. februar 2005 #589 Del Skrevet 14. februar 2005 Så bra..! :D Kanskje det var hun-du-vet du snakket med i tlf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. februar 2005 #590 Del Skrevet 14. februar 2005 Nei, det får det jo ikke blitt, dette var jo hos gyn'en din dette såklart :oops: Nevermind.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #591 Del Skrevet 14. februar 2005 Det var nok ikke hun-jeg-vet, nei Salamandra! Det er nok mannen som har snakket med henne. Ordnedag i dag. Jeg har bestilt time til første svangerskapskontroll. De ville ha meg inn rett før påske, men da er jeg i USA, så det ble litt tidligere, niende mars. Jeg klarte å få den legen jeg vil ha også. Jeg har fastlege på Helsetjenesten ved UiO og der kan man bruke hvilken lege man vil, ikke nødvendigvis den som er oppført som fastlegen din. Heldigvis. Hun som er min fastlege er en muggen ganske gammel dame, ikke en jeg har lyst til å gå til gjennom et helt svangerskap. jeg spurte om jeg kunne få Dr. flink-og-koselig og det fikk jeg! Jeg må imidlertid komme i morgen og måle blodtrykket. Jeg vet ikke om jeg har skrevet det her før, men jeg ble i en periode i 2003 fulgt opp fordi de oppdaget at jeg hadde uforklarlig høyt blodtrykk. Jeg måtte slutte med p-piller pga. det. Det var Dr. muggen som oppdaget det, og som først avviste det hele med å si "men du er jo så høy og tynn, du kan da ikke ha høyt blodtrykk" Konklusjonen ble at de fant ingen forklaring, det var bare å leve sunt (ja, det gjør jeg) og trene (jepp, det også. Tre ganger i uken på det tidspunktet, og fortsatt minst to ganger) og komme tilbake hvis jeg merket noe galt... Jeg har ikke målt det siden, så jeg håper det er OK i morgen. Jeg tror forresten Helsetjenesten ikke er vant til studenter som gjerne vil ha og har planlagt å få barn. Da jeg ringte spurte sekretæren forsiktig om jeg hadde tenkt å "beholde det". Etter at jeg hadde fått timen spurte hun om jeg hadde hørt om folat. Jeg av svarte ja og ja. (Jeg har lest i Universitas at det er mange som har opplevd det samme og som har blitt opprørte over at legne vid UiO har nesten tatt det for gitt at de skal ta abort, men jeg orker ikke å bli sur for det. Jeg er for glad. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. februar 2005 #592 Del Skrevet 14. februar 2005 Bare innom med en god og takker for at du støtter meg sånn....! Godt å se at du har det så bra og gleder deg sånn over det lille vidunderet du har i magen! Sånn skal det være!! Så kjekt med UL snart da!! Det blir spennende! Det blir jo straks mer virkelig når du får se den lille ligge og sprelle der inne!! Håper du får en flott uke Cielo!! Stor :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. februar 2005 #593 Del Skrevet 18. februar 2005 Takk for i går! Det var veldig hyggelig – og jeg gleder meg til å følge deg fremover. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. februar 2005 #594 Del Skrevet 18. februar 2005 Det hørtes ut som din mann har en usedvanlig sympatisk arbeidsgiver som gir bort 5 flasker med amarone. Vi har en fiiin samlig i vinskapet vårt, og de blir ikke akkurat vonde av å ligge minst et svangerskap eller helst lenger. Jeg gleeeeeeder meg til å sprette en amarone igjen når tiden blir moden for det. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #595 Del Skrevet 19. februar 2005 Madden: det skulle bare mangle! :klem2: Moonchild: Det var hyggelig å se deg og! Jeg har bestemt meg for å alltid stole på magefølelsen din framover! Veronal: Mannen har en meget sympatisk arbeidsgiver, ja. Enda bedre enn Amarone har vi funnet ut, er at de gir alle fedre to uker mer fri etter fødsel enn de to ukene mannen har krav på! De er dessuten meget positivt innstilt til at fedre tar lang permisjon, noe vi tenker at han skal gjøre. Det har ikke skjedd stort siden sist. Jeg merker, bortsett fra ømme pupper, absolutt ingenting til at jeg er gravid. Jeg er temmelig trøtt og har sovet endel, men det er jeg ofte når det er vinter. På onsdag var jeg hos legen og målte blodtrykket. (Det viste seg at Moonchild kjente til hun jeg kaller Dr. Muggen, Moonchild kalte henne bare Dr. Grusom, så det er ikke jeg som overdriver ). Hun hadde ikke fått med seg at jeg var gravid da jeg kom, og ble ganske overrasket. (Det er som sagt ikke henne jeg skal gå til resten av tiden, kun denne ene gangen). De første gangene hun målte var det altfor høyt, sa hun. Jeg så ikke hvor høyt, men hun var ikke fornøyd. Etter å ha ligget rolig i en stund og etter at hun målte flere ganger fikk hun det ned i 120/87. Det var hun fornøyd med. Men det er da ikke noe bra, er det? I forrige runde med dette virket det som om hun slo seg til ro med at jeg var en av dem som bare hadde høyt blodtrykk uten noen andre problemer, og det har jeg også gjort fram til nå. Men nå som det er en liten spire der inne er jeg plutselig litt mer urolig. Blodtrykket på 120/87 fikk hun først etter at jeg hadde ligget ned i ti-femten minutter uten å prate, mens hun var ute og ordnet andre ting. Og ligge rolig ned er ikke noe jeg gjør mye i løpet av dagen... Vel, det er ikke stort jeg kan gjøre med det før jeg skal til legen neste gang, niende mars, men jeg håper de er litt obs. på det. Eller er det hysterisk? (Må for ordens skyld nevne at jeg målte hjemme i forrige runde, og det var like høyt der, så det er ikke "hvitfrakksyndromet"). Legen ville forresten ta blodprøve og måle jernlageret mitt med det samme. Da hun fulgte meg inn på laben, spurte en av sykeleierne om jeg var interessert i noen brosjyrer om graviditet. Hun skulle til å gi meg en om folat, med da sa legen: "nei, det trenger hun ikke, det tar hun allerede. Du skjønner, dette er planlagt" Det er da noen studenter som planlegger å få barn, er det ikke? Det er ihvertfall en god del på studiet mitt som får barn, men på lange profesjonsstudier er det kanskje sånn. Brosjyren som het Hva gjør du når far er ukjent? luket også legen ut. Hun er nemlig gift sa hun strengt til sykepleieren. (Kan du høre den strenge tyske aksenten hennes, Moonchild?) Jeg lo hele veien ut til bilen. På mandag skal vi fortelle om graviditeten til foreldrene og søsknene mine. Faren min har vært bortreist fram til nå, og han er alltid den som får vite alle viktige ting sist, så jeg hadde lyst til å vente til han kom hjem. Gleder meg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 19. februar 2005 #596 Del Skrevet 19. februar 2005 [Da hun fulgte meg inn på laben, spurte en av sykeleierne om jeg var interessert i noen brosjyrer om graviditet. Hun skulle til å gi meg en om folat, med da sa legen: "nei, det trenger hun ikke, det tar hun allerede. Du skjønner, dette er planlagt" Brosjyren som het Hva gjør du når far er ukjent? luket også legen ut. Hun er nemlig gift sa hun strengt til sykepleieren. (Kan du høre den strenge tyske aksenten hennes, Moonchild?) Jeg lo hele veien ut til bilen. Synes du skal få en second opiniom om blodtrykket ditt, jeg. Det er jo en litt høyt, ikke til å underslå. En smuuule misunnelig på deg og andre nygravide? En smuuule misunnelig på USA-tur? Ok, da! Jeg tilstår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 21. februar 2005 #597 Del Skrevet 21. februar 2005 Jepp, jeg kan tenke meg hva hun sa. Og, som jeg sa til deg, jeg skjønner godt at hun ikke frister som den legen som skal ta seg av svangerskapsomsorgen. (Og hun er vel heller ikke den med størst tro på studenter og forhold som varer, så du er vel en skikkelig "nyhet" for henne, tenker jeg. ) Planlagte svangerskap er nok ikke det de er mest bortskjemte med der oppe... Jeg skjønner at du er bekymret over blodtrykket, men du vet i det minste at det ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Du får nevne det for dr. flink-og-snill, sånn for sikkerhets skyld. Håper du koser deg nå - regner med det felles noen gledestårer når dere forteller den gode nyheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 22. februar 2005 #598 Del Skrevet 22. februar 2005 Legebesøket på Helsetjenesten var underholdende lesning. Skulle tro at det ikke var uvanlig at studenter fikk barn under studiene? :klø: Kanskje det er hovedsakelig stipendiater som ikke nødvendigvis bruker Helsetjenesten som fastlege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 24. februar 2005 Forfatter #599 Del Skrevet 24. februar 2005 Takk for hilsenene Camelia, Moonchild og Veronal! Bare raskt innom for å skrive 6+3 i dag. Jeg har voldsomt mye å gjøre for tiden, men heldigvis er formen akkurat som før så det går bra. Jeg merker faktisk ingenting til at jeg er gravid (og klarer selvsagt å bekymre meg litt for det...) Puppene er fortsatt litt ømme, det er det eneste. UL hos gynekologen om fire dager. Da får vi forhåpentligvis se et hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. februar 2005 #600 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg bekymret meg også masse over at jeg ikke merket noen ting som helst. Man hører hele tiden om dem som er kvalme og har masse symptomer, så jeg trodde det måtte være noe galt hos meg siden jeg ikke merket graviditeten. Men alt står bra til her fremdeles, merker fremdeles ikke noe til frøet, bortsett fra at magen har blitt større (endelig). Kos deg med at du er i god form. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå