Cielo Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #501 Del Skrevet 11. januar 2005 Salamandra, Madden og Moonchild: :klem2: I dag fikk jeg innkalling til time hos gynekologen i posten. Time på mandag. Hun er privat, og sikkert rådyr, men jeg satser på at hun får sjekket meg grundig (og selvsagt at hun finner ut at alt er i orden!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 11. januar 2005 #502 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg satser på at alt står bra til, jeg. Det syns jeg dere fortjener. Og det er verdt å betale litt penger for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 12. januar 2005 #503 Del Skrevet 12. januar 2005 Stooor til deg for god hilsen i dagboka!! God ide med motivasjonsliste..jeg setter stor pris på eventuelle bidrag...siden min er ganske blank for tiden!! Men oktoberbarn er utrolig flotte da..jeg har for eksempel en oktober-bror som er dødsskjønn!! Og vips..så hadde vi en grunn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #504 Del Skrevet 12. januar 2005 Motivasjonsliste, ja. Egentlig føler jeg veldig for å ha en prøvepause nå, men siden vi har så få pp igjen før vi må ta en pause, synes jeg ikke jeg kan kaste bort en eneste pp. Hvis det ikke skulle klaffe for oss og vi må ta den lange pausen mens jeg gjør meg ferdig og får jobb, kommer jeg sikkert til å tenke på den pp vi hoppet over og irriterere meg over det, så det er bare å stå på. Det er jo ikke akkurat uutholdelig det her, bare litt slitsomt til tider. Så: Gode grunner til å gå igang med pp 11 og satse på et oktoberbarn 1. Jeg rekker sannsynligvis å gjøre meg helt ferdig med hovedoppgaven. (Egentlig hadde det passet enda bedre om det klaffet i november, den leveres i slutten av oktober, men jeg kan nok klare å levere før fristen). 2. Slipper å gå høygravid når det er som varmest. 3. Det er visst færre fødsler på høsten. Da får jeg vel helt sikkert plass på pasienthotellet på Ullevål? (sokner dit). 4. Den første tiden er man sikkert mye inne, og med det triste været i oktober/november passer det perfekt å bare være inne. Man går ikke glipp av noe ute likevel. 5. Rekker å få feiret mannens tredveårsdag, med den store festen vi har planlagt, før baby. 6. Dette gjelder uansett når det klaffer: når jeg først blir gravid, og det forhåpentligvis går bra, kommer hele prøvetiden ikke til å spile noen rolle: da vil jeg ikke ha noen andre babyer enn akkurat den vi skal få! Ikke akkurat en imponerende liste. Om noen har flere forslag tar jeg gjerne imot! Nå må jeg løpe på kurs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 13. januar 2005 #505 Del Skrevet 13. januar 2005 Sender deg en stooooor klem og masse graviditetsvibber i håp om at dere lykkes denne gangen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 13. januar 2005 #506 Del Skrevet 13. januar 2005 Tusen takk for gratulasjon! Uff. Jeg skjønner godt om du blir frustrert av prøvingen. :-( Men jeg må samtidig si at jeg syns listen over grunner til å fortsette prøvingen de neste 3 pp'ene var både god og lang. Og hvis du ikke prøver de neste 3, så kommer du garantert til å ergre deg senere. Heier litt sånn forsiktig på dere, jeg, sammen med magefølelsen min. ;-) Takk for (den pågående) praten! Koselig og morsom som alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. januar 2005 #507 Del Skrevet 14. januar 2005 Innom med en skikkelig fredagsklem til deg! Og med en trøsteklem fordi mensen kom tidligere i uken :trøste: Og en stå-på-hilsen For hva er det jeg leser - prøve eller ikke prøve?? Hva slags spørsmål er det? U know what to do, my friend! Heier på dere!!! Stor klem fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 14. januar 2005 #508 Del Skrevet 14. januar 2005 Oktoberbarn er spesielt fine altså... (Mannen min er nemlig det... ) Og skulle det gå en måned til, så er jeg novemberbarn altså... God helg, Cielo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2005 #509 Del Skrevet 15. januar 2005 Så flott at du fikk time så kjapt, Cielo! Det er fordelen med private... Jeg tror og håper at prøvene til mannen din bare kommer til å bli bedre og bedre. Middels kvalitet er vel ingen hindring heller, så jeg krysser fingrene for klaff denne pp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter #510 Del Skrevet 15. januar 2005 Takk for klem og vibber Engel! Takk for praten Moonchild!Jeg så etterpå at vi hadde pratet i over to timer! Og magefølelsen din har jo vist seg til å stole på før... Nå fikk du meg til å le Hulderjenta! Jeg vet hva vi har å gjøre ja! Sirka:Jeg er sikker på at både oktober- og novemberbarn er supre! (Studiemessig passer nok november aller best, men jeg tar det jeg får, jeg) Lillen:Takk for kryssing! De siste dagene har gjort at dette ble en bra uke likevel. I går fikk jeg noen studiemessig (og kanskje karrieremessig) gode nyheter. Vi bestemte oss også for at jeg skal være med mannen på jobbtur til utlandet neste helg, til en storby jeg aldri har vært i før. Det blir enda bedre enn da vi var i Paris, vi får mer tid sammen nå og når han jobber skal jeg lese. Vi fant ut at vi må benytte oss av alle reiseanledninger mens vi kan. På mandag skal jeg til gynekologen. Jeg gleder meg faktisk. Har ingen problemer med å gå til gynekolog og gleder meg til å bli sjekket grundig slik at hun forhåpentligvis kan finne ut at alt er bra. I kveld skal jeg i tredveårsdag, har den nye silkekjolen og nye sko. (Så plutselig at denne smileyen heter "transe. Hm. Det var jo ikke det jeg ville illustrere...) Gleder meg. Vi driver og planlegger mannens tredveårsdag også, ikke så altfor lenge til nå! God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. januar 2005 #511 Del Skrevet 16. januar 2005 Heihei! Hadde du det gøy i går? Ønsker deg tvi tvi hos gynekologen i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 17. januar 2005 Forfatter #512 Del Skrevet 17. januar 2005 Takk for at du husket på meg Hulderjenta! :klem2: Og jeg hadde det kjempegøy på lørdag! Timen hos gynekologen i dag var raskt overstått, gitt. En meget effektiv og ikke spesielt vennlig dame. Jeg var der ikke for å få en ny bestevenn akkurat, men et lite smil hadde vært hyggelig... Ti minutter var jeg inne. Jeg hadde mange ting jeg ville spørre om som jeg ikke rakk. Når jeg skal tilbake i morgen tror jeg jeg må si med en gang jeg kommer inn at jeg har endel spørsmål, ellers kommer jeg ikke til å komme til. Hun begynte med å si jeg ser i henvisningen at legen til mannen din skal henvise dere til inseminasjon. Meg: :o ??? Så måtte jeg forklare at han hadde nevnt det som et alternativ etterhvert, siden bevegeligheten fortsatt er litt for dårlig, men at vi absolutt ikke hadde tatt noen avgjørelse om det ennå. Jeg er veldig glad for at han tok grep og behandlet mannen min, men dette var litt surrete. (Han har surret med endel andre detaljer også, de gangene vi har vært der). Hun noterte seg at syklusen min varierte med seks,syv dager, syntes ikke det var noe særlig og ville derfor ta endel blodprøver. Så tok hun ultralyd av eggstokkene og de så visst flotte ut. Hun ville også ta HSG-røntgen, og jeg fikk time allerede i morgen. Det lønner seg nok å gå privat, ja. Så i morgen skal jeg tilbake og ta HSG og blodprøver. Det var bra timing å komme dit i dag (dag åtte), det er best å ta HSG mellom mens og EL fordi man ikke skal være mulig gravid når man gjør det. Nå satser jeg på at alt ser bra ut ved HSG og at egglederne bir ekstra åpne og fine til neste EL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 17. januar 2005 #513 Del Skrevet 17. januar 2005 Så bra med flink (om enn lite smilende) lege. Akuratt det du trenger for å få forsikret deg om at det i hvertfall ikke er noe galt med deg. Og såvidt jeg har skjønt kan det tom være bra å få "blåst opp" egglederene litt, selv om de ikke er tette. ;-) Også må jeg fortelle det "min" gyn. sa om mine lettere ustabile syklusser (alt mellom 28 og 39 dager, med et snitt på ca. 33-34, og lutealfase på mellom 13 og 15 dager). Hun mente nemlig at så lenge man faktisk hadde (skikkelig) utslag på EL-tester (el. Personatester), så var det ingen grunn til å bekymre seg for selve eggløsningen. I følge henne er det mye som kan påvirke en syklus, og noen er mer lettpåvirkelige enn andre. Men det er jo uansett bra at legen din ser på det! Så slipper du å bekymre deg for det også! Bedre å sjekke en ting "for mye" enn en for lite. Uansett - masselykketil i morgen (når de rister deg på hodet og sprøyter kontrastveske inn i egglederene dine). Hva gjelder praten vår - tiden går fort når man har det hyggelig! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. januar 2005 #514 Del Skrevet 17. januar 2005 Herlighet!! Blir helt stum av disse legene iblant.. Men som du sier..du var ikke der for å skaffe deg en bestevenn heller..men et smil synes jeg man burde kunne få allikevel!! Godt at det blir tatt så raskt affære da! Kanskje dette bedrer sjansene betraktelig foran neste PP!! Lykke, lykke til i morgen..jeg tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. januar 2005 #515 Del Skrevet 18. januar 2005 Tvi tvi med røntgen i dag!! Satser på at egglederne dine er åpne og fine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. januar 2005 #516 Del Skrevet 18. januar 2005 Håper det gikk bra på HSG i dag, og at du fikk de svarene du ønsket deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #517 Del Skrevet 19. januar 2005 Takk Hulderjenta og Moonchild! Det gikk bra i går! Egglederne var fine og åpne. Jeg hadde egentlig ikke noen grunn til å tro noe annet, men undersøkelsen måtte nå gjøres. Jeg hadde med meg mannen og det er jeg glad for, fordi det gjorde infernalsk vondt! Jeg fikk smertestillende da jeg kom, men det var likevel utrolig vondt. Tårene rant og jeg klemte mannen min hardt, hardt i hånden. Det varte heldigvis ikke lenge. Smertene kom da de førte kateteret inn i livmoren. Da de sprøytet kontrastvæsken inn kjente jeg ingenting, sannsynligvis fordi alt var åpent og fint. Etterpå snakket vi med gynekologen, makan til surrete dame! Hun startet med å, igjen, si "ja, så nå skal dere henvises til inseminasjon, da?" enda jeg var hos henne dagen før og ba henne notere at det var noe legen til mannen hadde foreslått som en mulighet i fremtiden, ikke noe vi vurderer nå. Så da ble jeg nødt til å fortelle henne det samme en gang til, at han hadde foreslått det som en mulighet pga. kombinajsonen av dårlig bevegelighet hos mannen og ugjennomtrengelig livmorhalssekret hos meg (for det har jeg nemlig. Finner aldri EL-slim, bare geleaktige klumper. Hostesaft hjelper ikke, har prøvd i massevis. Det var etter at jeg nevnte dette at legen til mannen snakket om inseminasjon). Mannen min mente at hun virket helt fraværende, at det ikke virket som om hun hørte etter i det hele tatt. Jeg vil nok ikke anbefale noen andre å gå til henne, men hun fikk ihvertfall ting gjort raskt. Det som skjer nå er at jeg skal ta blodprøver to ganger; en uke etter EL, og så på dag 2, 3 eller 4 i neste syklus. Så sender hun resultatene av min utredning til legen til mannen, hvor de blir liggende i tilfelle vi må henvises videre. Det håper vi selvsagt at vi slipper! Hun mente forresten at det var en god ide å ta Pergotime neste syklus, at det ville gjøre det lettere å time EL og optimal sædkvalitet for oss, så det er mulig at vi gjør det. Det var alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. januar 2005 #518 Del Skrevet 19. januar 2005 Så bra at alt så fint ut i egglederne da! Godt med alt positivt en tar med seg... Hun legen hørtes ikke helt stø ut nei... Håper at du får gratis-effekt av undersøkelsen da..at det kan hjelpe på for full klaff neste PP!!! fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 19. januar 2005 #519 Del Skrevet 19. januar 2005 Det høres nesten ut som om dere har truffet på ikke bare en, men to stk. virrete leger. De er sikkert ikke vant til pasienter som ikke er der for å kreve assistert befruktning NÅ. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at hadde det ikke klaffet for oss temmelig kjapt, så hadde jeg LØPT avgårde til nærmeste private klinikk for å insistere på full utredning og all nødvendig assistanse - tålmodig. Ikke spesielt. Men det var jo helt supert å høre at alt er åpent og fint. :-) Det der med EL-slim skjønte jeg ikke så mye av. Jeg har egentlig avfeid det som en myte, for det har jeg ikke sett mye til. :klø: Og såvidt jeg har skjønt er det "rørene" i slimet som skal hjelpe til - og de er vel tilstede uavhengig av konsistens? *uvitende* Uansett - supert at alt så bra ut! Magefølelse på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #520 Del Skrevet 19. januar 2005 Ja, altså, ang. dette sekretet så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, bortsett fra at jeg hadde registrert at jeg aldri fant det berømte EL-slimet. Da legen nevnte dette med inseminasjon fortalte han at det også ble brukt ved kombinasjonen dårlig bevegelighet + ugjennomtrengelig livmorhalsslim, og beskrev hvordan det så ut. Jeg sa at det kjente jeg meg igjen i, og da noterte han seg det. Det er alt jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå