Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

Bare innom for å ønske deg et riktig Godt Nytt År!!

og sender deg masse blå vibber... :tommelsmil:

Håper feiringen ble flott og at dere koste dere selv om mannen måtte jobbe!

Stor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener Madden, Veronal og Sirka!

Jeg har ikke vært mye her inne i det siste, det er så lite å skrive om, ihvertfall på prøvefronten.

Det er dag 27, jeg venter, antall symptomer = 0, jeg har ingen god følelse eller store forhåpninger. Det er alt.

Jeg burde holde meg unna boken når jeg er i dårlig humør, for sutring er sikkert ikke mye spennende å lese... :oops: Jeg får vente med å skrive mer til humøret er bedre. *rusler stille ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh., om man ikke skal få lov til å sutre litt i sin egen bok, så vet ikke jeg. Så det så. :-) Noen dager vil bare måtte bli litt kjipere enn andre. Slik er nå engang livet (og januar...)

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Siam!

Og takk for hilsen og koselig prat i går Moonchild.

Jeg ble umiddelbart i bedre humør! :)

I kveld er jeg invitert til en venninne på middag.

Siden det uten tvil kommer til å bli vindrikking der, tok jeg en Personatest i morges, og den var, som forventet helt blank.

Det, sammen med at mitt eneste faste pms-tegn, pupper som er harde og litt ømme på sidene, er til stede, gjør at jeg er stygt redd for at pp 10 er gått i vasken. Ikke gøy.

Akkurat nå føles det som en belastning å måtte gå inn her og melde fra om nytt nederlag, måned etter måned.

Jeg vet det er mange som har prøvd mye lenger enn meg, men de var kanskje litt oppgitte etter 10 pp de også?

Jeg har tenkt mye i det siste på hvorfor det er viktig å få barn for meg.

Er det fordi jeg virkelig føler at jeg og mannen min trenger å få et barn inn i livet vårt nå?

Er det fordi jeg er redd for å bli utenfor fordi alle andre får barn?

Fordi jeg er redd for at det skal være noe i veien med meg også, i tillegg til mannen min, og at dette kommer til å bli en kjempelang prosess?

Jeg har kommet fram til at det som er slitsomt er det å være i prøveprosessen så lenge. Det å gå å vente på EL, så gå og vente på IKM og kjenne etter symptomer, tenke på at kanskje, kanskje er jeg gravid. Og så bli skuffet, igjen og igjen.

Når det gjelder vennene mine, er jeg glad for at jeg er i en vennekrets hvor de fleste venter med å få barn.

Det kommer til å bli mange år til vi evt. sitter igjen som de siste som ikke har barn. Det er heller ingen som forventer at vi skal få barn nå, de fleste regner med at jeg vil gjøre ferdig utdannelsen min og gjøre karriere først. Vi har altså ikke mye press rundt oss, og det er deilig.

Det er altså det å hele tiden være mentalt i en prøveprosess som er slitsomt. Jeg merker at motviljen mot å begynne på en pp til er til stede, samtidig er det vanskelig å slutte når man først har begynt.

Uansett hva som skjer vil det løse seg selv i løpet av ikke så lenge. Vi har kun 3 pp igjen etter denne. Enten blir jeg gravid, eller så må vi ta en lang pause slik at jeg får gjort ferdig utdanningen min.

Det blir sikkert rart og vanskelig, men da vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Jeg tror det kommer til å gå greit hvis det skulle skje. Da blir det sånn det ble, og ikke noe å gjøre med. Jeg tror ikke jeg vil ha noen problemer med å akseptere det, det er det å prøve måned etter måned som er slitsomt.

Men jeg har jo fortsatt 3 pp igjen og har ikke gitt opp, selv om jeg har akseptert tanken på at det kan hende det er lenge til det blir vår tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Cielo.. Har full forståelse for at det er vanskelig når det drøyer sånn.. :klem:

Men det er jo håp, se på lillen for eksempel.. hun prøvde jo lenge og skal ha tvillinger på toppen av det hele.. :tommelsmil:

Nei, jeg skal ikke si så mye om hvordan du burde takle dette, annet enn at jeg skønner at det er tungt, og at man kan bli motløs.. :(

.... men du må jo gjerne ventilere her hos oss, sutring i egen (og andres.. :sjenert: ) dagbok er fullt tillatt.. nesten påkrevet til og med! :kose:

Krysser for deg denne måneden uansett jeg..! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i hva du skriver - spesielt rundt hvorfor man ønsker seg barn. Hadde noen sagt til meg at: "jo, du kommer garantert til å få to nydelige smårollinger, men ikke før om to og fire år", så tror jeg faktisk jeg hadde klart å slappe av og ikke tenke på saken. Det er det å ikke VITE omnårhvis det skjer som jeg syns er mest frustrerende. Men det må sies at jeg syns det kan være godt å ha et sted sånn som dette da, for her så skjønner de aller fleste den frustrasjonen.

Så til litt statistikk: I mine øyne har dere vel ikke hatt reelle sjanser for klaff før etter at behandlingen til mannen var ferdig, hvilket vil si at dette var den første reelle prøvemåneden (kan man si). Det er ca. 25 % sjanse for klaff dersom sædcellene møter på egget på riktig tidspunkt. Hvilket vil si at man statistisk sett kan ha behov for 4 pp for å få det til å klaffe. Statistisk sett har dere derfor mulighetene på deres side. :Nikke:

Og forøvrig var det utrolig koselig å skravle med deg i går. :-) Som alltid.

Håper du har en koselig kveld hos venninnen din!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Innom med en god :klem: ... Skjønner godt hva du mener Cielo.. ikke det at det hjelper deg noe, men tenkte bare si det at jeg føler med deg..det er en utrolig påkjenning å være ufrivillig barnløs, på så utrolig mange plan!

Håper inderlig at det snart skal gi resultater for dere, nå som dere har fått noen flere svar, og litt mer hjelp!

Tenker på deg!

:klem2: Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dere er så greie! :grine:

Takk Salamandra og Bizzy!

Moonchild: du sier alltid de rette tingene!

Madden:Du vet vel enda bedre enn meg hvilken påkjenning dette kan være :klem: (Jeg har vel ikke "rett" til å kalle meg ufrivillig barnløs ennå, tror jeg, man må vel ha prøvd en stund lenger for det?)

Jeg hadde det kjempehyggelig i går.

Fortsatt pms-harde pupper og null symptomer tyder på at det ikke kommer til å bli noen "Å, nei! Hvorfor drakk jeg all den vinen"-situasjon når IKM kommer på mandag...

Undervisningen starter ikke før neste uke, så i dag skal jeg dra i byen og shoppe litt for noen gavekort jeg fikk til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Klart du har lov til å kalle deg ufrivillig barnløs..det er jo akkurat det dere er! Hadde du prøvd i en mnd hadde saken stilt seg annerledes...men sånn er det ikke!Håper virkelig for deres del at det skal klaffe nå som mannen har fått medisiner og du får timet EL med Pergo!

Vi får krysse og krysse...til det gir resultater! :Nikke:

Ha en fin helg da Cielo!!

Stooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Madden! :klem2:

I går: plutselig uvanlig høy temperatur da jeg våknet.

Et lite blaff av håp. Tok en gammel EL-test jeg hadde liggende. Null utslag. Blaff av håp borte.

I dag: tempen har sunket. IKM i morgen. Alt ved det vanlige, altså. Den er ihverfall i rute.

Noterer meg at lutealfasen har gått fra å være 13 dager til å ligge på 14 de siste tre eller fire syklusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir litt skuffet når tempen "lurer" deg. Og EL-tester som GTer har jeg (nesten) bestemt meg for å ikke bruke... :tunge1: *dummetester* :ler:

Håper søndagen din uansett blir fin! Det er jo ikke noe å utsette på været. :-)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med masse klemmer til deg jeg Cielo!

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Vi får satse på at februar er VÅR måned!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...