Gjest Camelia Skrevet 13. oktober 2005 #841 Del Skrevet 13. oktober 2005 Termin neste fredag? Det er jo nesten nå, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. oktober 2005 #842 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lykke til med innspurten, Cielo! Det høres ikke ut som om du er altfor utålmodig, og det er jo bra. Kos deg med feriealbumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #843 Del Skrevet 14. oktober 2005 La Traviata, Leanora, Camelia og Siam. T-7 (og UL-termin) I dag har jeg faktisk UL-termin, og det er jo det som er den offisielle terminen som sykehuset forholder seg til. Jeg er glad for at jeg har så oversikt at jeg vet at denne terminen ikke kan stemme, og er minst en uke for tidlig, ellers hadde jeg begynt å bli utålmodig. Nå vet jeg at det er en uke igjen til min egen termin, og det er helt greit. Føler meg nemlig ikke helt klar for å føde, men kommer jeg til å føle meg mer klar om en uke? Hvordan kan jeg bli klar for noe jeg ikke aner hvordan kommer til å bli, bortsett fra at det er starten på noe som kommer til å forandre livet mitt for alltid? Jeg kan få litt panikk av den tanken der, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 14. oktober 2005 #844 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er faktisk ikke mulig å forberede seg på den endringen som kommer til å skje i livet ditt. Men jeg kan love deg at det er det mest fantastiske du noensinne kommer til å ha opplevd (og sannsynligvis det mest slitsomme). For min del har det vært en følelsesmessig berg-og-dalbane - skrekken ved 24-timers ansvar for et lite menneske som man faktisk bruker en del tid på å bli kjent med, sammen med den enorme lykkefølelsen morskjærligheten er. Men jeg kan love deg en ting; uansett hva som skjer, og hvordan fødselen og barselstiden din blir, når du sitter med et søvnig, mett og fornøyd lite nurk i armene dine så er det verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 14. oktober 2005 #845 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er jammen spennende å følge med her inne nå!! Det virker som du har et avslappet forhold til når det kommer til å skje, håper jeg klarer å beholde roen like bra som deg. Er redd jeg kommer til å bli ekstremt utålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 14. oktober 2005 #846 Del Skrevet 14. oktober 2005 Terminer kan være noe herk. Min menstermin var 21. april, men det var en umulighet. I følge burde terminen vært de siste dagene av april. Men ul satte terminen til 12. mai. :klø: Brunetten kom den 14... Men, men. Han kommer nok når han har bestemt seg for det. Husker hvordan jeg de første dagene av Blondinens liv måtte grine flere ganger daglig når jeg tenkte på og så for meg at jeg skulle komme til å dunke hodet hennes i dørkarmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 14. oktober 2005 #847 Del Skrevet 14. oktober 2005 Husker hvordan jeg de første dagene av Blondinens liv måtte grine flere ganger daglig når jeg tenkte på og så for meg at jeg skulle komme til å dunke hodet hennes i dørkarmen... ← Og der kjente jeg meg igjen, gitt... Bortsett fra at her er jeg overbevist om at jeg kommer til å miste gutten på det harde baderomsgulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 14. oktober 2005 #848 Del Skrevet 14. oktober 2005 Henger meg på de andre her inne som skriver om fødsel og ansvar for barn osv. Jeg husker jeg var skikkelig spent, masse rare tanker, nervøs og usikker på om jeg egentlig var klar, etterhvert som det nærmet seg termin for vår lille supergutt. Men da vannet gikk tidlig en morgen, kjente jeg at nå var jeg bare sååå klar Forferdelig vondt, men absolutt VERDT det Tenk 7 dager da...... Sender deg en stooor Goood helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #849 Del Skrevet 14. oktober 2005 Moonchild: du skriver alltid de riktige tingene! FruE: Hei! Er ikke sikker på om jeg er like tålmodig om en ukes tid... Jeg er glad jeg har fått en UL-termin som ihvertfall er tidligere enn min egen termin, Camelia, så regner sykehuset meg som på overtid fra den 28., en uke over min egen termin, og jeg slipper å i verste fall gå veldig lenge på overtid. Det er ekstremt mye hikking fra gutten i magen for tiden. Nå har han sin fjerde runde i dag... Jeg kjenner godt at hodet ligger langt ned nå, kjenner hikkingen langt nede og mest på venstre side, hvor ryggen hans ligger. Dessuten driver han og presser hodet langt ned i bekkenbunnen, og det kjennes godt. Au. Men det betyr vel at han legger seg godt til rette for fødsel, så han må bare holde på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #850 Del Skrevet 14. oktober 2005 Leanora: så ikke hilsenen fra deg. Hei og takk for lykkeønskninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 14. oktober 2005 #851 Del Skrevet 14. oktober 2005 Og der kjente jeg meg igjen, gitt... Bortsett fra at her er jeg overbevist om at jeg kommer til å miste gutten på det harde baderomsgulvet. ← På pasienthotellet nektet jeg å la vinduet stå så mye som to centimenter åpent, jeg var nemlig redd for at Blondinen skulle dette ut av vinduet, der jeg satt på sengen og ammet fire meter unna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2005 #852 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hei Cielo! Takk for gratulasjon i dagboka mi! Dette begynner jammen å bli spennende! Stol på din egen termin, den er som regel riktig! Om en uke skal jeg jammenfølge med her... Det å være klar for fødsel er ikke bare-bare. En ting er at man gleder seg til å treffe babyen, men man vet jo ikke hva man går til når man ikke har opplevd fødsel før (og når man har født tidligere vet man hva man går til, og det er muligens enda verre...) Men bare følg med kroppen din når den jobber, pust og prøv å slappe av mellom riene hvis du kan. Kroppen din vet hvordan den skal gjøre dette! Og premien er jo bare helt fantastisk! Ønsker deg en goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 16. oktober 2005 #853 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Håper du har noen fine dager nå i innspurten! Hadde selv en UL-termin som avvek fra EL-termin, så jeg var også innstilt på EL-terminen. Ungen kom 4 dager etter UL-termin og 3 dager før EL-termin som et lite kompromiss. Og du: Uansett hvor slitsom barselsperioden eventuelt skulle bli (som regel blir den litt pes ), så går det over. Greit å prøve å huske på midt oppi det hele. For oss var de første 6 ukene et pes - både for hode og kropp, etter det så "løsnet" det liksomt. Endret 16. oktober 2005 av Veronal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 17. oktober 2005 #854 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei Cielo! Takk for hilsen i dagboka mi! Ser at du ikke har skrevet noe her de siste dagene, du er kanskje opptatt med andre ting? Håper alt er bra med deg og den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 #855 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei Cielo! Håper det står bra til! Ikke lenge igjen nå... Tenker på deg! Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #856 Del Skrevet 18. oktober 2005 T-3 Tusen takk for alle hilsener, Camelia, La Traviata, Veronal og Binke! Her skjer det ikke stort, har bare hatt en helgepause fra KG. Har vært på legekontroll i dag, og der forholder de seg til utralydterminen som var på fredag. For dem er jeg altså fire dager over termin. Fikk mange kommentarer fra damene på laben om at de ikke hadde ventet å se meg i dag, og at neste uke, da kom jeg ihvertfall til å ha født. Jeg er ikke like sikker... Hodet, som var festet forrige gang, var plutselig ikke festet lenger. Ellers var alt bra, både med meg og babyen. Spiste lunsj med en venninne på Grunerløkka etterpå, og demed var dagens aktivitetskvote fylt opp for meg. I og med at det er null og niks på gang her regner jeg med at jeg får brukt billettene til Operaen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. oktober 2005 #857 Del Skrevet 18. oktober 2005 Fikk mange kommentarer fra damene på laben om at de ikke hadde ventet å se meg i dag, og at neste uke, da kom jeg ihvertfall til å ha født. ... Hodet, som var festet forrige gang, var plutselig ikke festet lenger. ← Velkjente kommentarer... Og hodet til Micro var festet og ikke festet ca. annenhver gang jeg var på kontroll. Siste kontrollen (på sykehuset, fredagen før fødselen begynte) var hodet ikke festet. Så det har ikke noe å si. Kos deg i Operaen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #858 Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for hodefestingsinfo Moonchild! T-2 i dag og absolutt ingenting å melde ifra om. Ikke på fødselsfronten ihvertfall. I dag har jeg gjort absolutt ingenting og føler meg skikkelig sløv. Hvis jeg ikke har noen planer en dag, ender det med at jeg ikke gjør noe som helst og føler meg slapp og unyttig. Mannen mener imidlertid at det eneste jeg trenger å gjøre nå er å slappe av og samle krefter, så jeg prøver å høre på han. Operaen i kveld, gleder meg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 19. oktober 2005 #859 Del Skrevet 19. oktober 2005 Du skal se småen blir sunget ut på operaen i kveld. Ikke at han kommer ut der, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #860 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du skal se småen blir sunget ut på operaen i kveld. Ikke at han kommer ut der, altså! ← Å, nei, Camelia, ingen effekt av operabesøk. (Men så var det en danseforestilling og ikke opera, da, så jeg hadde ikke regnet med noe ) . T-1 i dag. Jeg har sovet ganske dårlig i natt, og bestemte meg for å sove lenge. Og hva skjer da? Naboen begynner å pusse opp. Full boring-i-veggene, hele-leiligheten-rister-oppussing. Siden vi flyttet inn har begge leilighetene over oss og begge under blitt pusset opp, så vi har levd med oppussingsstøy lenge. Men ikke nå da, ikke nå som jeg forhåpentligvis kommer hjem med en nyfødt baby innen kort tid? Tror jeg må være kjip nabo og gå opp og høre hvor langvarig denne oppussingen kommer til å vare, ellers kommer jeg til å irritere eller bekymre på meg en fødsel innen kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå