Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg kan se det for meg, Salamandra...

Nylig fortalte moren min meg at da broren min ble født, hadde hun, skikkelig i ørska etter å hatt veer i over to døgn og liten fremgang, reist seg opp, lpukket opp bagen og sagt at nå dro hun hjem. :ler:

De andre fødslene hennes gikk visst veldig raskt, så noen arvelighet av fæle, langtrukne fødsler gidder jeg ikke å bekymre meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg kan se det for meg, Salamandra...

Nylig fortalte moren min meg at da broren min ble født, hadde hun, skikkelig i ørska etter å hatt veer i over to døgn og liten fremgang, reist seg opp, lpukket opp bagen og sagt at nå dro hun hjem.  :ler:

De andre fødslene hennes gikk visst veldig raskt, så noen arvelighet av fæle, langtrukne fødsler gidder jeg ikke å bekymre meg for.

:ler:

Har hørt om lignende tilfeller, ja..

For meg var det sånn :

"At det år an å være så dum!! Jeg BA om dette her!! :sur: Jeg maste til og med om å få dette hersens dryppet!! Få det vekk!!"

(ble satt i gang begge gangene, fikk ikke veer av meg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kan tenke meg det angres litt innimellom, ja. Og du - hold deg i ro! For du vil ikke ikke ikke ikke bli innlagt med svangerskapsforgiftning, altså. (Og å holde seg i ro, det betyr virkelig det). Bedre å være føre var, så slipper du å virkelig kjede vettet av deg. :Nikke:

Hilsen hun damen som ikke helt fattet betydningen av å holde seg i ro før hun måtte læres opp av sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Måtte le litt av den historien ja! Kan tenke meg at det var et komisk syn for de som var tilstede!!

For et herlig besøk da!! Jeg eeeelsker å sløve på sofaen...så det hadde vært noe for meg! Tror du det kan være en ide å trenge å ligge rett ut på sofaen for at det skal være sosialt akseptabelt?Isåfall så får jeg bare vente tålmodig til jeg får sjansen! :ler: Godt at du kan ta livet mer med ro nå..du trenger det sårt! Det nærmer seg jo snart ankomst for den lille pjokken inni magen også!!

Goood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det to uker igjen til UL-termin, tre til EL-termin som er den jeg stoler på. Sånn føles det nå: :overrasket: Tror ikke det helt, fullstendig har gått opp for meg at snart skal det komme en baby til oss, og at han har kommet for å bli. :overrasket: Det er litt overveldende.

Jeg har forøvring ingen tro på at han kommer til å komme noe særlig før tiden. Legekontrollen i går viste at hodet ikke var festet, og magen har ikke sunket i det hele tatt, men fortsetter å gnage på ribbeina og presse på lungene. Jeg har en sterk følelse av at denne ungen ikke kommer før helt i slutten av oktober, og det er greit nå, men kanskje ikke like greit når jeg er rundt eller over termin...

Formen er veldig mye bedre etter at jeg senket aktivitetsnivået mange hakk.

Jeg skal en tur opp på Universitetet i dag, og en dag neste uke, så er det helt fri.

Pusling, lesing, smårydding og planlegging! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste puling! :hoho:

Kan jo være et kjekt få-igang-fødselen-prosjekt, det. Om noen uker.  :)

Fnis. :ler:

Utelukker ikke det, altså. Det er et av de få ingangsettingsrådene jeg har noe særlig tro på. Det og fysisk aktivitet. Resten tror jeg jeg står over.

Men det er jo ingen sak å være tålmodig i dag, tre uker før termin. Ikke sikkert jeg er like tålmodig hvis jeg går lenge på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-18 (T-11, UL)

I dag og i morgen blir de siste dagene med jobbing.

I dag: forberedelser til møte i morgen, i morgen: møte. Så legger jeg vekk oppgaven for noen måneder. Jeg klarer ikke å konsentrere meg stort om den likevel.

Magemessig skjer det lite.

Babyen ligger høyt oppe, det virker som han trives best klemt godt oppi ribbeina og lungene mine... Magen har altså ikke sunket i det hele tatt. Er det sånn at det har noen sammenheng med når fødselen kommer til å starte? At det er lenger unna fordi magen ikke har sunket? :klø:

Ellers er det voldsomt med aktivitet, døgnet rundt. Det betyr bare at han har det bra, så så lenge jeg stort sett sover igjennom all buktingen, strekkingen og sparkingen er jeg bare glad for det.

Legekontroll i morgen også. Må ta nye leverprøver. Det er visst for høye verdier av noen leverenzymer som de oppdaget på Ullevål, og som må holdes øye med.

Ikke noe å bekymre seg for så lenge det holder seg på dette nivået, vissnok, men leveren? Det er da et organ jeg aldri har sjenket en tanke før... :ler:

Nå: dusj og så litt jobbing. Max et par timer, har ikke konsentrasjon eller hjernekapasitet til noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tror ikke det trenger å bety at fødselen er laaaangt unna selv om magen ikke har sunket.. Min mage sank tidlig, men har jo ikke akkurat fremskyndet fødselen det heller ;)

Kos deg med magen og bevegelsene nå den siste tiden, er jo ikke sikkert det er så lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min sank aldri, men struttet like mye helt frem til fødselen satte i gang. Og jeg var moden og med 1 cm. åpning første gang de sjekket. Det var dessuten litt uenighet om hodet var festet eller ikke, så det trenger heller ikke ha noe å si.

Det er utrolig viktig å slappe av, kose seg og ta seg tid til hverandre den siste tiden! For snart blir fokusen en helt annen i lang tid fremover!

Jeg er forresten supermisunnelig på deg som skal ha mannen hjemme hele tiden. Skulle ønske det var meg... Gruer meg masse til han skal tilbake til jobb...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-14 (T-7, UL)

Fint at dere mener at magesynking ikke er avgjørende for når fødsel starter, Bizzy og Moonchild, for her er magen like høyt oppe som før og gnagsårene på ribbeina verre enn noensinne.

Hodet var heller ikke festet da jeg var på legekontroll på tirsdag.

(Leverenzymene var som før, og det var visst merkelig, det pleier å opptre ved en form for svangerskapsforgiftning som heter HELLP, og som var det jeg ble sendt til Ullevål for å få undersøkt. Jeg har imidlertid ingen andre symtomer, og føler meg i flott form, så det er ikke det, men de følger med).

Masse, masse liv i magen. døgnet rundt. Tror gutten begynner å bli ganske stor i forhold til størrelsen på magen, jeg ser stadig vekk kroppsdeler som buler ut, og prøver å skjønne hva det er. Et kne, en albue? Ikke godt å si, men han har det nok trangt der inne.

I dag driver jeg og samler krefter til et sosialt arrangement jeg skal på i kveld (skal/ bør/ må, men har også lyst), dvs. jeg gjør omtrent ingenting. På tide å gå i dusjen, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-11

En herlig helg er over, og en uken nesten uten planer ligger foran meg. Det er så uvant å ikke ha tett program hele tiden, men deilig også.

Hyggelig arrangement på fredag, og jeg holdt ut til nærmere kl. ett. Da merket jeg at det hadde blitt for mange timer på vonde stoler og måtte komme meg hjem.

lørdag var vi i Operaen, på den fantastiske danseforestillingen 4x Paul Lightfoot og Sol Leon, et spansk-engelsk koreograf- og danserpar.

Sukk, de er så flinke. Og romantiske. Alle stykkene de lager starter med bokstaven S, hans hyllest til sin spanske kone Sol. Fin musikk og utrolig dyktige dansere. Jeg kjenner alltid et stikk av anger over at jeg ikke satset mer på dans når jeg ser gode oppsetninger, men jeg vet jo hvorfor. Jeg er ikke i nærheten av å være tålmodig nok eller å brenne nok for dans til at det hadde kunnet la seg gjøre...

Har billetter til den 19. også, men jeg kan jo håpe at jeg ikke har anledning til å bruke dem...

søndag var jeg og en venninne på førpermiere på den nye Jim Jarmushfilmen Broken Flowers. Rar og morsom. Anbefales.

I dag er antall planer lik null.

Resten av uken har jeg kun plottet inn to venninnelunsjer, en legetime og et besøk av moren min. Resten av tiden planlegger jeg å bruke med mannen. :hjerte:

Magenytt: ingenting. Aktiv baby som nok har det helt utmerket der inne, og som derfor sikkert kommer til å ville være der en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Tusen takk for hilsen! Kan ikke helt tro at det er sant!!

Nå nærmer det seg termin for deg, påforhånd masse lykke til!! Det kan jo egentlig skje når som helst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått helt bort fra Ultralydterminen nå, eller? :klø:

Ja, forholder meg ikke til den, siden både jeg (som vet akkurat når jeg hadde EL) og legen (som tok tidlig UL) er enige om at EL-termin den 21. er den riktige).

Jeg har pleid å skrive den opp siden den har betydning for når Ullevål regner meg som overtidig (den 28.), men jeg kommer ikke til å tenke at jeg er på overtid før etter den 21.

Mannen ringte akkurat og kommer hjem tidlig, han skulle bare delta i en radiodebatt først. Han lovet god middag og fiksing av diverse småting vi bør ha gjort i leiligheten pre-baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert lurt å forholde seg til egen termin. :Nikke: Så går du ikke og venter på at noe skal skje før alt er klart.

Kos deg den siste tiden med mannen din! Pass på å lade opp på kjærestefronten, for de første ukene etter fødselen er det ikke mye plass til å være annet enn foreldre for første gang. (Selv det også går seg til. :) )

Følger spent med uansett om du ikke begynner å vente før den 21.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-8.

Vi er ganske flinke til å lade opp på kjærestefronten, Moonchild, har vært litt obs. på det de siste ukene. Det, og venninnefronten, og det er jeg veldig glad for.

Fagjobbing er nå fulltstendig lagt på hylla, og det var på tide.

Magenytt: legekontroll i går viste at hodet var festet! Stakkars gutten ble kjempestresset av legen som klemte hardt rundt hodet hans og røsket til, og hadde hjerterate på rundt 180 en stund. Den sank heldigvis etterhvert.

Ellers alt vel med urin og blodtrykk og null ødemer, og endelig fine leverprøver.

Masse kynnere, men det har jeg jo hatt i månedsvis, uten at de har hatt noen effekt. Ingen endring på dem heller, så det er neppe noe på gang her.

Siden det å gjøre ferdig gamle fotoalbum tydeligvis er den foretrukne aktiviteten blant høygravide ( absolutt alle høygravide jeg kjenner til og leser om holder på med det), tenkte jeg at jeg skulle bruke dagen på å gjøre ferdig et album fra den store Frankrikeferien vår (i 2002...).

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Cielo!

Takk for hilsen i dagboka mi!

Nå nærmer det seg virkelig for deg! :)

Så bra at hodet er festet, nå begynner ting å bli klare!

Kos deg med feriealbumet! Det får man garantert ikke gjort noe med etter at bebisen har kommet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :vinke:

Takk for hilsen i boka mi :)

Og her var det jo en masse som skjedde, oj oj oj :hoppe: Blir spennende å følge med her inne ;)

Jeg begynte å lese på først side jeg, og leste juni 2005 og at dere prøvde da og sånn. Og så hoppet jeg til siste side, og at du liksom skulle ha termin nå i oktober. :sjokkert: Men så var jo første side i 2004 jo :ler:

Men jeg kan vel si gratulerer allikevel :roll:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...