Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Fikk brev i posten i går fra Ullevål, innkalling til time neste mandag.

Hm. De sa jo at de skulle gi tilbakemelding på resultatene til meg eller legen min, pr.telefon fikk jeg inntrykk av.

Og nå plutselig en time? Ta gjerne med en pårørende stod det i innkallingen. :forvirret:

Mannen ble stille og veldig bekymret, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke.

Jeg klarer ikke helt å tro at noe er galt når de ikke så mer verken på mammografien eller ultralyden, men de så jo et eller annet de ikke var helt sikre på hva var.

Jeg får se. Om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har falt litt av lasset etter omleggingen av KG, men nå når "mine innlegg" er tilbake, begynner jeg å komme à jour! Håper tiden fram til du kan slappe av etter å fått vite svar på prøvene du har tatt, går rasende fort! :klem: Og så kan du (nesten) bare tenke babytanker etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34+1

Tusen, tusen takk for alle klemmer!

Oppdaget plutselig at det bare er seks uker igjen til termin (fem igjen til sykehusets), og oppgavepanikken har satt inn igjen. :forvirret:

En bra ting med det er at det blir mindre tid til å grue seg til å timen på Ullevål på mandag.

Optimisten (og realisten?) i meg sier at det er svært lite sannsynlig at det er noe galt i og med at de at de ikke fant noen store ting på mammografien eller på ultralyden. Pessimisten lurer på hvorfor det plutselig var nødvendig med en innkalling til time når jeg egentlig skulle få informasjonen pr. telefon og hvorfor det stod at jeg burde ta med en pårørende...

I dag: jobbing med det jeg skal ha ferdig til veiledning til i morgen. I morgen skal det også være med en professor som har jobbet sammen med veilederen min før, og som er veldig interessert i feltet jeg jobber med. Litt skummel, men veldig flink fyr. Må prøve å mest mulig hjelp ut av han, og da gjelder det å være godt forberedt. Altså, til arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke rundt sykehuset... Årsaken til at du skal inn igjen er vel at de må ta en prøve på nytt, evt. ta en ekstra prøve. (Ikke uvanlig) At de skriver brev fremfor å ringe betyr vel sannsynligvis at det ikke haster så veldig (for da hadde de nok ringt). Og at du blir oppfordret til å ta med noen kan jo være fordi det ikke er et gøy sted å være uansett. (Forresten lurer jeg på om det ikke sto noe om at jeg kunne ta med en pårørende på "innkallingen" jeg fikk da jeg skulle ta vaksine mot gulsot forrige gang jeg skulle til Afrika. :klø: Så det kan jo hende det er en standardfrase?)

Heia optimisten og realisten (pessimisten kan bare gå og legge seg. ;):Nikke:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med moonchild her :Nikke:

Da jeg fikk innkalling for å fjerne suspekt kul i brystet ringte de og jeg var inne på dagkirurgi bare dager etter første sjekk.. Men det var alikevel negativt resultat (dvs. veldig positivt for min del!!!)

Det at det står at du kan ta med pårørende tror jeg er en standardfrase, står det hver gang jeg får innkallelse til årlig sjekk også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camelia (hemmelig på åpent forum ja, men elsker å egentlig å skravle om meg selv, så jeg forteller gjerne på pm!) , Fru Blå, Bizzyx2, Moonchild og Klips: masse klemmer tilbake og tusen takk for at dere tenker på meg!

Tilbake fra Ullevål. Alt vel! Ingen skumle funn verken her eller der! :)

Mest sannsynlig er det løpske hormoner som har skylden, det bør gi seg og gå over til normal melk i løpet av de neste ukene. Legen mente likevel at det var veldig riktig å få det utredet, hun hadde sett endel tilfeller under graviditet hvor dette var symptom på brystkreft. Det var derfor de hadde reagert så raskt.

Og når det gjelder brevet de sendte ut, var det ikke bare jeg som var hysterisk når jeg reagerte på formuleringene, altså. Det viste seg at jeg hadde fått tilsendt standardbrevet de som skal inn til informasjon om at de ha kreft og må igjennom kreftbehandling får! :overrasket: Derav setningen om at man burde ha med en pårørende og noen andre formuleringer som fikk det hele til å høres alvorlig ut.

På vei ut stoppet jeg og mannen på Ullevål Hotell der de som føder på Ullevål bor etter fødsel. Vi drakk kaffe (vond, så vond at mannen mente at presskanne var obligatorisk å ha med i sykehusbagen :ler: ) i kantinen og smugkikket på alle de bittesmå babyene foreldrene hadde med ned mens de spiste frokost.

Om max. seks uker er det vi som sitter der, med den lille gutten som akkurat nå ligger og gnurer hodet sitt godt ned i blæren min og sparker hardt i ribbena.

Jeg tror ikke jeg har skjønt det helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra! (Og at det viste seg at det var absolutt helt riktig å være både optimist og realist). Og veldig bra at de tok tak i det med en gang, sånn for sikkerhets skyld. :Nikke:

*går umiddelbart og pakker ned presskanne i baggen, for vond kaffe kan man ikke ha noe av når man er nybakte foreldre!*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+0 (36+0 iflg. UL)

Ja, det var en deilig beskjed å få, Camelia, Moonchild, Klips og Veronal (savner dagboken din forresten..)! Da kan jeg ha fullt oppgave- og babyfokus framover. Baby vinner nok over oppgave innen få uker.

Legekontroll i dag og alt vel. Gutten ligger med hodet ned, men det er ikke helt festet. Blodtrykk fint, ingen ødemer, totalt pluss 12 kg,hjertelyd på 148.

Magen lå nå plutselig rett under den røde streken (men siden de måler etter UL-termin og jeg vet at jeg er en uke kortere på vei, blir det vel omtrent på streken vil jeg tro). De fant nitritter i urinen igjen, og den ble sendt til dyrking. Det gikk visst an å få urinveisinfeksjon uten symptomer som gravid, så det måtte sjekkes.

Heretter er det kontroller hver uke, og vi har satt opp siste kontroll 25 oktober, som er fire dager på overtid fra min termin, 11 dager over UL-termin. Håper jeg slipper å bruke den...

Med to terminer som spriker med en uke, har jeg bestemt meg for å ikke bli utålmodig før den siste terminen, den jeg stoler mest på. Så får jeg se om jeg klarer det... Det eneste som plager meg for tiden er kynnere og det at livmoren har vokst så høyt opp at det gnager skikkelig under ribbeina og gjør meg anpusten av ingenting.

Håper magen synker snart! Når var det det skulle skje igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige nyheter da Cielo!!! :klem::klem::klem::klem:

Nå ble jeg virkelig glad!!!

Nå er det bare å pakke presskannen og gjøre seg klar...de siste ukene flyr nok avgårde rimelig kjapt skulle jeg tro!! :)

Ha en strålende tirsdagskveld Cielo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...