tyttebæret Skrevet 6. juli 2005 #741 Del Skrevet 6. juli 2005 Genialt å bo i foreldrene dine sitt hus! Det blir skikkelig ferie det! Jeg nyter vår nyerhvervede hage i fulle drag! Rosene står i full blomst og det er bare nydelig. Kos deg masse i hagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 6. juli 2005 #742 Del Skrevet 6. juli 2005 Takk for lunsj - kjempekos! (Hvor forsvant tiden? I følge mannen var det de lengste "et par timer" han hadde vært borti... ) Forresten - jeg glemte å si det, men tenkte å si at du virkelig ser helt strålende ut! (Den berømte gravidgløden? ) Vi ses forhåpentligvis etter sommerferien. Kos deg på "ferie" i foreldrene dine sitt hus - blir sikkert deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #743 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei apriljente og tyttebæret! Moonchild: Veldig hyggelig lunsj! Og takk for komplimentet. :oops: Følte meg ikke mye strålende etter å ha tilbragt nesten fem timer sammen med deg, gått ned til sentrum, møtt mannen og gjort flere ærender og så gått hjem. Da så jeg vel mer ut som en svett, rød vaskeklut med vonde føtter... Må forresten returnere komplimentet. Jeg så ingenting til alt vannet du snakket om, så det så! Vi må absolutt sees etter sommerferien! I morgen flytter vi inn i huset, og det føles faktisk som om vi skal på ferie. Mannen synes det er litt komisk, men jeg går rundt og pakker og gleder meg. Vi skal bo der i to uker, men kommer sikkert til å være innom leiligheten vår noen ganger. Den ligger jo ikke mer enn tjue minutter fra huset. Jeg har allerede avtalt to besøk, grilling på lørdag med endel venner av mannen, inkludert to babyer, en er bare fire uker gammel, og reker og hvitvin på søndag med mine venninner. Det blir jo ferie det her!? Jeg er forresten 25+3 i dag ifølge menstermin, 26+1 ifølge UL-termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 12. juli 2005 #744 Del Skrevet 12. juli 2005 Ha en fortsatt god sommer! *Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. juli 2005 #745 Del Skrevet 14. juli 2005 Håper dere har det kjekt på ferie i Foreldrehuset! Fortsatt god sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 27. juli 2005 Forfatter #746 Del Skrevet 27. juli 2005 Lang pause, dette er vel det første jeg skriver på det nye forumet, tror jeg. Vi har hatt to deilige uker i foreldrehuset. Fint vær hele første uken, heldigvis var det da mannen hadde fri. Vi hadde masse besøk, grilling, reker og hvitvin i hagen. Hver kveld gikk vi lange luft-din-gravide-kone-turer og hver morgen spiste vi frokost i hagen. Vil ha hage! Siden sist har vi også hatt vår første bryllupsdag, feiret på Ekebergrestauranten og senere på kvelden på uteserveringen taket på Stratos. Bra dag. I dag er jeg 28+3 eller 29+1, avhengig av hvilken termin man skal stole på. Alt vel på graviditetsfronten. Fortsatt endel plaget med kynnere, men det er til å leve med. Den grusomme halsbrannen som jeg har hatt kontinuerlig i flere måneder nå er faktisk verre. Har begynt å våkne om natten av det, jeg som ikke må opp og tisse om natten og kunnet sovet igjennom. På legekontrollen i forrige uke fant de sukker i urinen, og jeg måtte igjennom en glukosebelastningstest for å sjekke for svangerskapsdiabetes. Moren min har hatt det i alle sine svangerskap, så de passer litt ekstra på. Ganske ubehagelig test, særlig for meg som er avhengig av å få i meg mat med en gang jeg ha stått opp. Komme fastende til legen (var uvel allerede da), ta blodprøve, drikke 1/2 l sukkervann og så vente i to timer før neste blodprøve= en mget uggen meg. Heldigvis var resultatene veldig bra, og jeg er ikke i nærheten av å ha svangerskapsdiabetes. I dag må jeg jobbe endel, det har nemlig kommet en ny stor forskningsartikkel som omhandler ting som er viktige for hovedoppgaven min. Æsj. Jeg har mest lyst til å ignorere den, men det går jo ikke an. Men først skal jeg drikke kaffen min og høre på mannen som er og snakker på radio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #747 Del Skrevet 28. juli 2005 28+4/ 29+2 På veldig kort varsel kom jeg meg plutselig på U2-konsert i går! Mannen hadde en gratisbillett til VIP-området, men trodde ikke han klarte å skaffe til meg. Imidlertid følte tydeligvis damen hos konsertarrangøren, hun er også gravid, for litt gravide-bonding, og ga meg også en billett! VIP-området var ikke så voldsomt VIP, men det var hele tribunen på den ene siden og området foran, sånn at det gikk an å sitte. Egen do med liten kø var det også, så det var helt ovekommelig å være gravid i 3.trimester, noe det ikke hadde vært hvis man hadde vært nødt til å stå midt i den enorme folkemengden. Bra konsert. Jeg er ikke spesielt fan i utgangspunktet, men nå var det lenge siden jeg hadde vært på konsert sist, i motsetning til før hvor jeg og mannen gikk minst to ganger i uken. Savner det litt, men skal på Øya-festivalen om to uker og gleder meg til det. Mer jobbing i dag. I morgen skal jeg passe en baby på seks uker i mange timer. Kan det gå bra, da? Jeg så ja fordi jeg, i tillegg til å ville hjelpe venninnen min selvsagt, føler at jeg trenger all den babyeksponering jeg kan få. Har jo ikke hatt allverdens nærkontakt med babyer. Tipper jeg kommer til å få endel blikk når jeg triller rundt med barnevogn med liten baby i og den store magen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 28. juli 2005 #748 Del Skrevet 28. juli 2005 Okei. Nå ble jeg litt misunnelig. For VIP-billetter til U2 kunne jeg godt ha tenkt meg. På den andre siden så er det en luksus jeg nok aldri kommer til å få, på tross av jobben min. (Men andre fordeler er der jo, så jeg får ikke klage så mye. ) Lykke til med babypass - og husk: det blir noe helt annet (og visstnok mye enklere) med egen baby! Det er veldig gøy å holde så små babyer og mannen min satt og holdt på liten 5-ukers baby i dag, og jeg smeltet fullstendig. Gleder meg til det er lille Micro han skal holde. Ha en fin helg, så snakkes/ses vi snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 31. juli 2005 #749 Del Skrevet 31. juli 2005 Denne dagboken gikk det kjapt å oppdatere seg i, det var fint! Er så sløv med å følge med i dagbøkene etter at vi mistet den gamle" mine innlegg" funksjonen.. Godt å se at det står sånn noenlunde bra til, spent på å høre hvordan det gikk med babypass. Det er nok riktig det Moonchild sier, det er enklere med ens egen, da går det liksom gradvis. Tenk nå er det snart bare 10 små uker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 5. august 2005 Forfatter #750 Del Skrevet 5. august 2005 29+4/ 30+2 Ikke vanskelig å opppdatere seg her for tiden, nei. Jeg har ikke vært flink til å skrive i sommer. Litt fordi jeg ikke orker å sitte så mye foran dataen. Jeg sitter mange nok timer og jober med oppgaven, og merker det i rygg og nakke på en helt annen måte enn før. Blir skikkelig sliten, men jeg må bli ferdig, så jeg har ikke noe valg. Det går definitivt framover. Tror det blir en god oppgave. Må snart bestemme meg for om jeg skal søke stipendiatstilling som veilideren min har foreslått. Vet ikke hva jeg vil. Babypassingen gikk supert, Moonchild og Salamandra. Jeg hadde han faktisk i nesten syv timer, og han sov seg gjennom det hele. Jeg måtte vekke han for å gi han mat to ganger, ellers lå han og sov i vognen eller på fanget mitt. Det var nesten litt kjedelig, men bra for mamma-selvtilliten at det ikke endte med skrikende baby rett etter at han ble overlevert og desperat telefon til foreldrene, sånn jeg hadde fryktet... Graviditetsmessing har jeg det kjempefint. Fortsatt plaget med kynnere, men det (pluss en grusom halsbrann) er det eneste som er noe å snakke om. Jeg sover hele natten, har ikke vondt noen steder (bortsett fra når jeg har kynnere og etter altfor lange skriveøkter) og føler meg ikke stor og tung (selv om jeg sikkert er opp rundt 10 kilo, skal på kontroll om en uke). Masse tanker rundt babyen som skal komme, hele tiden. Jeg tenker på det, leser om det, snakker om det. Snakker masse med mannen, hver dag. Jeg er så glad for at han er så flink til å snakke om hva han tenker og føler rundt dette, at han er så involvert, at det vårt prosjekt, det er vi som skal bli foreldre. Jeg er glad det er han jeg skal ha barn med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. august 2005 #751 Del Skrevet 7. august 2005 :grine2: Ble rørt til tårer over det siste avsnittet du skrev her....og ikke så rent lite misunnelig...selv om jeg føler at jeg er litt i samme båt jeg også nå... Vi drømmer mye om "babyen vår" vi også nå... Så herlig med VIP-plasser til U2 da! Ble ikke så rent lite misunnelig jeg da...vi er begge store fan av U2... (vår kjære hund heter Bono..og det sier jo ikke så rent lite... ) Håper du får en flott uke Cielo! God fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. august 2005 Forfatter #752 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Skjønner at du er fan hvis hunden deres heter, Bono, ja Madden! Klart dere drømmer om babyen deres dere også! Advarsel; sipping: Trekker tilbake det jeg skrev i forrige innlegg om at jeg ikke har vondt noen steder... Etter en helg med et bryllup på lørdag (først seks timer ved middagsbordet på kjipe, vonde stoler, så et par timer til å de samme stolene for kaffe og kaker) og en åttiårsdag på søndag (mange timer ved middagsbordet, like vonde stoler) pluss lang biltur fram og tilbake til stedet bryllupet og åttiårsdagen ble feiret på, og overnatting i vond seng, hadde jeg i går kveld så vondt i kroppen at jeg var like ved å begynne å gråte. Har nesten like vondt i dag, og tanken på at jeg må sitte mange timer foran pcen for å bli ferdig med et avsnitt som jeg skal vise fram i morgen får meg neste til å begynne å sippe igjen... Jeg må nok komme meg ut og få beveget meg litt, sånn som jeg har det nå får jeg ikke gjort noe uansett. Sipping over. Endret 8. august 2005 av Cielo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 8. august 2005 #753 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Tusen takk for hilsen i dagboken min, veldig koselig og godt i en litt tung periode Misunner deg absolutt ikke vond kropp, vet hvor ille det kan bli av vonde stoler i flere timer!!! Håper litt bevegelse fikk løsnet det opp for deg!!! Endret 8. august 2005 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 12. august 2005 Forfatter #754 Del Skrevet 12. august 2005 30+4/ 31+2 Takk for hilsen bizzy! Legekontroll i dag. Alt vel.Blodtrykket har tydeligvis stabilisert seg og vært veldig bra de siste to gangene. Ikke noe sukker i urinen denne gangen, totalt opp 10 kg, SF-mål rett under den røde streken som vanlig og gutten i magen har lagt seg med hodet ned. Det eneste ekle er at det har begynt å lekke fra den ene puppen. Og ikke råmelk, men blod. Ihverfall en slags klar væske blandet med blod. Det har vært sånn i snart to uker nå. Legen kunne se at blodet kom innenfra, ikke fra et ytre sår, og begynte å spørre om brystkreft i familien og skumle ting...Lite av det heldigvis. Hun fant ingen kuler, men mente at gravide bryster var veldig vanskelige å undersøke, så hun ville ha meg tilbake om en uke for å sjekke mer. Æsj, ekkelt. Og bittelitt skummelt. Ellers var jeg oppe på Universitetet etter legetimen og fikk endelig tillatelse til å få med meg en cd med statistikkprogrammet vi bruker sånn at jeg kan installere det hjemme. Endelig kan jeg sitte hjemme og jobbe hele tiden, ikke bare når jeg jobber med teorien! Voldsomt med liv i magen, hele tiden. Jeg leser om at rundt denne tiden kan man begynne å kjenne igjen et bevegelsesmønster hos barnet, tider det er aktivt og tider det er rolig. Her er det i så fall bevegelse hele tiden, dag og natt. Han ligger som sagt med hodet ned, og har gjort det en liten stund nå. Han ligger stort sett med rompa til venstre og beina til høyre, og sparker meg langt ut på høyre side. Det kiler skikkelig og det er utrolig gøy å se en liten fot som stikker ut. Jeg har fortsatt mye vondt i ryggen av all sittingen, men jeg prøver å bevege meg mye. Det hjelper ihverfall litt. Vi var en liten tur på Øya-festivalen i går, og skal i kveld og. Må se Sonic Youth! *stor fan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 12. august 2005 #755 Del Skrevet 12. august 2005 Uff, jeg skjønner at det ikke er noe morsomt å oppleve. Men på den andre siden er jo statistikken på din side! Vanligvis er det jo bare i 5 % av tilfellene at det er brystkreft ved blodblandet sekresjon, og siden du er gravid og legen ikke fant noen kuler så er vel statistikken enda mer på din side! Men det er jo uansett bra at du har en lege som følger dette skikkelig opp. Veldig betryggende ville jeg påstå. Er det ikke vidunderlig med så mye liv? Jeg blir helt ”forelsket”, jeg, når Micro ”turner” mye i magen. Det tyder jo også på at de trives der inne. Det var på tide at de ga deg statistikk-programmet… Det er jo minst like viktig for dem som for deg at du holder deg innenfor den fristen du har satt. Ikke minst etter ”kvalitetsreformen”. Men det er viktig å ikke slite seg for mye ut. Jeg kjenner selv godt følelsen av at det kan bli for mye sitting. Ikke bra for verken bekken eller rygg. Og forresten så hadde det vært kos å treffes snart. Jeg trapper mentalt ned for harde livet. Bare tre uker igjen på jobb før permisjon, og det er faktisk veldig deilig. Kos deg på Øya i dag! (Jeg er imponert over at du orker!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 12. august 2005 #756 Del Skrevet 12. august 2005 Så koselig å lese om bevegelsene, akkurat slik er det her også! Blir jo sjarmert i senk av de små gutta :hjerter1: Godt å høre at blodtrykket stabiliserer seg Syns du kan kreve å bli sendt til mammografisenteret på sykehuset av legen når hun nevner brystkreft.. Det er nesten umulig å sjekke gravide og ammendes bryster manuelt. Syns du burde på ultralydsjekk på mammografisenteret for å utelukke slike farer!!! Er selv på mammografisenteret her i bergen en gang i året grunnet tidligere svulst og dårlig familiehistorie, og får da ultralyd og mammografirøntgen, ultralyden er ekstra i tilfelle de overser noe smått på røntgenbildene.. Veldig effektivt og de ser de minste små forandringer som ikke engang kommer frem på røndtkenbildene og som er helt umulig å kjenne manuelt! Mye bedre å få det sjekket ordentlig i stedet for å gå å bekymre seg, det er jo ikke det du skal benytte tiden til nå Dette ble langt, men ble også veldig engasjert da jeg leste at du ikke er henvist videre, men skal inn til ny time hos samme lege... Brystene vil jo mest sannsynlig ikke bli noe lettere å undersøke om en uke.. Ring og få en henvising til ultralyd!! Krysser fingre og tær for at det ikke er noe skummelt på gang!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 12. august 2005 Forfatter #757 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Moonchild og Bizzy Bizzy: Legen nevnte både mammografi (men syntes ikke det var uproblematisk under graviditet) og ultralydundersøkelse (som hun mente var en halvveis undersøkelse uten mammografi?). Grunnen til at jeg skal tilbake neste uke, er at jeg ikke var hos min faste lege i dag (det glemte jeg helt å skrive). Legen min, som er gynekolog og nok vet mye mer om dette enn legen jeg var hos i dag, er tilbake neste uke, og legen i dag mente at hun var bedre kvalifisert til å ta en avgjørelse. Det tror jeg også. Jeg har time den 24., fram til det orker jeg ikke å tenke at det er noe skummelt. Moonchild: takk for at du har gravd fram statistikk! Selv orker jeg ikke å tenke i de baner og lete etter informasjon i det hele tatt. Vanligvis hadde jeg sikkert gjort det, men nå, med bare ni uker igjen til termin er det for skummelt å i det hele tatt tenke tanken. Alt av statistikk er på min side (familiehistorie, alder), får håpe det bare er den ene dumme puppen som kløner litt når den skal begynne å produsere melk. Vil veldig gjerne treffes! Foretrekker du en dag etter arbeidstid, eller kanskje når du har begynt permisjonen? Vi kan jo ta det på sms. Forresten er det bare en minitur til Øya i dag, kun for å se heltene i Sonic Youth, så det er ikke så imponerende. Endret 12. august 2005 av Cielo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 12. august 2005 #758 Del Skrevet 12. august 2005 Godt å høre at du skal til en lege som kan mer om en uke!! Og statistikken Moonchild kom med er jo beldig fin lesning da Hjelper uansett ikke å gruble, så kos deg og nyt den aktive lille krabaten Er mulig ultralyden ikke er like god som mammografien, men hos meg fant de to ekstra kuler (veldig små) på ultralyden som ikke var synlige på mammografien.. Har egentlig ikke orket å sette meg så godt inn i det, har mer enn nok med å stålsette meg til undersøkelsene jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 13. august 2005 #759 Del Skrevet 13. august 2005 Du har helt klart statistikken på din side. Men personlig er jeg sterk tilhenger av en sjekk for mye enn en for lite. Uansett er det nok lurt å få en henvisning til mamografi + evt. ultralyd etter fødsel for å utelukke at det er noe (vel og merker hvis legen din syns det er noen grunn til bekymring). Tar man det tidlig nok så slipper man jo mye "billigere" unna enn hvis man går lenger. (Forøvrig vet jeg om flere som har kommet seg helt til Radiumhospitalet for så å få påvist at det ikke har vært grunn til bekymring. ) Jeg ville vel tro at det er melkeproduksjonen som så vidt har begynt. Det er jo ikke uvanlig at hormonene setter ting i gang en del før tiden... Desto mindre grunn til bekymring. For meg så passer det både å møtes etter jobb, evt. ta en lunsj når permisjonen min har begynt. Du får se hva som passer for deg, så kan vi meldes nærmere! Håper du koste deg i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 15. august 2005 #760 Del Skrevet 15. august 2005 en snar fra sidelinjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå