Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Heeelt normalt med litt :eeeh: i sluttfasen. Jeg er helt overbevist om at du vil komme deg mer enn helskinnet gjennom det. Lyset i enden av tunnelen trenger ikke å være et møtende tog' date=' skjønner du. [/quote']

:Nikke: Jeg kan ikke si meg annet enn HELT enig med Veronal. Og jeg følte meg temmelig :eeeh: hele det siste semesteret... Men den følelsen du får når du endelig leverer (og før du får resultatet) er helt fantastisk! Følelsen av skikkelig frihet, alle muligheter åpne, og ikke minst det å ferdigstille noe så enormt har nesten ikke sidestykke. (Men jeg tror nok det blir enda litt større å bli mamma... ;-))

Så deilig at du er i flott form! Det blir sikkert kjempekos å høre nurket i morgen! (Når var det du skulle ha UL? :forlattilåleteigjennomtidligereinnleggsmiley:

Håper du har hatt en super helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det bare er en hovedoppgave og at de aller fleste jeg kjenner går igjennom eller har gått igjennom det samme' date=' men akkurat nå hadde jeg virkelig trengt litt oppmuntring fra noen som har kommet seg gjennom det før.[/quote']Åh, jeg grøsser på ryggen når jeg tenker tilbake på den siste tiden av hovedoppgaven, eller egentlig mest tiden rett før, mens man lurte på om man noen gang kom til å bli ferdig. :veldigsur: Men det gjør du! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så enig så enig med både Veronal og Moonchild! Det er temmelig grusomt når det står på...men akk så utroooolig deilig når en har levert og er ferdig!! Du kommer deg igjennom det vet du...bare du kommer deg over låsningen så går det som smurt, helt sikkert!

Jeg hadde flere låsninger underveis...angret på hele pakka...og hadde en veileder som like gjerne kunne snakket arabisk..jeg hadde sikkert forstått henne bedre da! :ler: ..men som alt annet var det også en overgang..og lettelsen var enorm den dagen alt var overstått...Skal krysse masse fingre og tær for deg jeg Cielo, dette skal gå så fint!! :tommelsmil:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hovedoppgavetrøst og hilsener Salamandra, Lisemor, Vornal, Moonchild, Klips og Madden! Det hjelper faktisk litt å høre at andre har kommet seg igjennom det.

Det har ikke løst seg ennå, velleder er bortreist og jeg sitter fortsatt bom fast, men det kommer til å ordne seg. En gang. (Morsom at du skrev "this too shall pass", Veronal, det sier også moren min alltid hvis jeg våger meg på å syte over jobb eller studiier til henne. Eventuelt "slutt å syte, tenk på at du er priviligert". Ikke mye sympati å hente der...Bare når det gjelder klaging over sånne ting, altså, ellers har hun masse trøst til overs.

Dagens :-) :

Vellykket legekontroll.

Min lille baby har en hjerte som slår 144 slag i minuttet. :hjerte:

Blodtrykket hadde sunket og legen virket for første gang fornøyd. Det blir ingen medisinering med det første ihvertfall.

Nyrefunksjonen, som var utenfor normalområdet og som jeg har vært på Ullevål og sjekket to ganger, hadde en nyrespesialist funnet ut av. Det hadde visst en sammenheng med min kroppsbygning. Høye, slanke mennesker med mye muskelmasse kunne få et slikt utslag fordi det samme stoffet som skilles ut av nyrene (?) finnes i musklene, og hvis man har mye muskler og relativt lav kroppsmasse kan det gi utslag. Det var ihverfall i orden.

Ellers lå magen såvidt inne på det grønne feltet, helt i nederste del av normalområdet, og jeg har totalt gått opp en kilo. Hadde ventet meg mye mer, jeg som har gått fra å ha tre dansetimer i uken til bare en yogatime, men det kommer vel tidsnok.

Ni dager til ordinær UL i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig oppløftende kontroll. Supert at blodtrykket har sunket og at nyrefunksjonen er som den skal! :tommelsmil: Også er det jo helt fantastisk å høre nurket for aller første gang. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at kontrollen var vellykket. Jeg gleder meg til jeg får høre hjertelyden om noen uker. Blir litt mer virkelig da at det er noe inni der.

Ha en god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedoppgaveoppmuntringsklem fra tyttis: :klem:

væregravidogmisfornøydlegeoppmuntringsklem fra tyttis: :klem:

Ogandregenerelleoppmuntringsklemmer fra Tyttis: :klem: :klem: :klem

- sånn for sikkerhetsskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moonchild, Lisemor og Tyttebæret (legen er ikke misfornøyd lenger, altså, på kontrollen på mandag var hun tvert imot godt fornøyd)!

Har funnet en strategi som hjelper litt når jeg står så fullstendig fast som nå med oppgaven.

Jeg gjør alle de tingene som ikke bringer selve oppgaven så veldig mye framover, men som likevel må gjøres, som å skrive litteraturliste. Når jeg ser hvilken enorm mengde litteratur jeg faktisk har pløyet meg igjennom føler jeg ihvertfall at jeg har gjort noe i forbindelse med oppgaven.

I morgen skal jeg møte veilederen og fortelle hvordan ståa er, altså akkurat hvor fast jeg har kjørt meg. Det kommer sikkert til å hjelpe selv om jeg gruer meg nå. :-?

Ellers lurer jeg på om jeg har kjent noen små dult fra babyen en liten stund nå. Det er til forveksling likt luft i magen, men jeg kjenner det mye lenger ned enn vanlig, og det er absolutt annerledes. Mer som om noen dytter meg i magen med en finger. Tror det babyen jeg. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det høres ut som babyen!

Stakk egentlig bare innom for å si at jeg tror du kommer til å tjene på den ydmykheten du føler i forhold til det å skulle praktisere yrket ditt senere. (Det er dessverre ikke alle med ditt yrke som har tilstrekkelig ansvarsfølelse og ydmykhet, og det kan fort gå ut over andre… Og ja, jeg sikter faktisk til et konkret eksempel jeg kjenner til for tiden. :() Tror du kommer til å gjøre det bra, jeg! Og den gode profesjonsfølelsen kommer etter hvert.

Håper veilederen din klarer å løsne litt på knutene! :Nikke:

Månebarnet – som egentlig burde jobbe, men som trengte en pitteliten KG-pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut...

Alle kjenner noen sånne historier.

Jeg hadde en veileder som overhode ikke gjorde jobben sin, som var faglig totalt utdatert og derfor tok betenkelige avgjørelser, og i det hele tatt foretok seg mye rart. Jeg så at alle kollegaene reagerte, men ingen foretok seg noe. Hun satt nemlig ganske høyt oppe og var ikke kjent for å takle kritikk særlig godt. Det var så drøyt at en kollega på gamlejobben, du vet hvor, mente at det burde rapporteres til Helsetilsynet... Jeg, og en annen student, sa ifra til instituttet om at hun overhode ikke fungerte som veileder, og til sjefen på stedet om ting hun hadde foretatt seg i saker jeg hadde hatt. Resultat: hun er ikke veileder for studenter mer, men fortsetter ellers som før. Og hun straffet meg, og den andre studenten, ved å ikke gi meg attest...Hvis jeg hører om noen som helst som får barna sine henvist dit kommer jeg til å advare dem!

Det er det som er så vanvittig skummelt med jobben. Litt avhengig av hvor man jobber, selvfølgelig, men stort sett har alle avgjørelser stor konsekvenser for dem man tar de på vegne av. Det vil følge dem i mange år, og jeg vil være ansvarlig. :-?

Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart veiledning. :-?

Hun er egentlig bare snill, men jeg gruer meg likevel.

Ikke gøy å legge seg flat og innrømme at man har stått fast lenge og ikke kontaktet henne før.

Veldig fint vær i dag, så jeg tro jeg går opp til universitetet og kjøper meg god kaffe på veien.

Uæ, føler meg som om jeg er tolv år og skal til rektor...

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke lest dagboka di, men legger merke til den! Blir alltid så godt humør når jeg leser Oppdrag:mamma! :ler:

Utrolig stilig tittel.... Måtte bare si det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Klips!

Det gikk greit. Veileder kunne ikke hjelpe meg, jeg må gå til statistikkveileder, men hun er bortreist i en uke, så det er bare å vente.

Hyggelig at du stakk innom, Sniglå!

Tittelen på dagboken har jeg stjålet fra en svensk bok som heter Uppdrag:mamma. Så akkurat at det har kommet en norsk bok som heter nesten det samme, Oppdrag: mamma, pappa tror jeg det var.

Siden jeg ikke får gjort noe med oppgaven før statistikkveileder er tilbake, blir det studiefri i dag.

Shine leilighet, handle til alle helligdagene + 17.mai når mannen kommer hjem og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Bare innom for å si hei og ønske deg en fin dag og god helg!!! Og si takk for hilsener i dagboken min! :bukke:

Hurra for stiduefri dag - nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Hulderjenta!

UL i dag og den gikk bra!

Det var ingen tvil om at det var en liten gutt der inne, vi så det veldig tydelig.

Alt annet så bra ut.

Teminen ble satt til 14 oktober, fem dager tidligere enn menstermin og en hel uke tidligere enn EL-termin.

Jeg har ingen tro på at den stemmer, så jeg kommer ikke til å bli altfor utålmodig om han kommer senere (det er ihvertfall lov å prøve...). Det var bra at jeg ble justert den veien, så slipper jeg å i verste fall gå over to uker over det som er min termin.

Jeg fikk plass på Føde A på Ullevål.

Rart at den ligger en såpass stor og veldig livlig liten gutt inne i magen min, mens jeg knapt kjenner noe!

Besteforeldrene, våre foreldre, selvsagt rørte og svigermor på gråten. Broren min har allerede erklært at han blir Lyn-supporter. Jeg og mannen er veldig, veldig lykkelige nå. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang - gratulerer så masse! Micro gleder seg til lekekamerat. ;-)

Men hvem er det som produserer jentene til disse gutta våre, mon tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...