Cielo Skrevet 18. april 2005 Forfatter #661 Del Skrevet 18. april 2005 14+0 i dag! Mannen fikk den nye stillingen! (Jeg kan ikke helt tro det, et nesten sekssifret lønnshopp... Det kommer virkelig godt med for oss) Vi skal kjøpe ny bil! Og i kveld skal vi ut og spise på Ylajali! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. april 2005 #662 Del Skrevet 18. april 2005 Gratulerer med 14+0! Gratulerer med ny stilling til mannen! Gratulerer med bilinnkjøpsplaner! Ha en kjekk kveld på Ylajali! Det høres ut som du/dere har hatt og fortsatt har en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 18. april 2005 #663 Del Skrevet 18. april 2005 Så gode nyheter i Cielo-heimen da!! Kjempeflott å høre at alt ordner seg så bra for dere altså! Her er en liten gratulasjonsblomst fra meg: Håper dere får en kjempekveld på Ylajali! Har hørt så mye fint om den restauranten... Og tusen takk for at du sender pakke til meg! Jeg får finne på noe lurt som takk da, siden du ikke vil ha betalt! God fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 19. april 2005 #664 Del Skrevet 19. april 2005 Gratulerer med stillingen til Ceilo mannen. Ha en god dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 19. april 2005 #665 Del Skrevet 19. april 2005 Jei! Så morsomt at han fikk stillingen! Gratulerer, gratulerer! Håper dere koste dere masse i går! Hva gjelder magen - bare vent et par uker til, du, så er den plutselig helt klart gravid. Det er noe helt eget å være klink edru på fest, ikke bare fordi formen tilsier hvit dag, men fordi man faktisk må. Jeg syns hittil det har vært ganske morsomt. Spesielt hvis jeg har vært i god form og dermed har fått med meg formstigningen på de andre. Og utspillet fra venninnen var jo skikkelig søtt, da. Ha en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 21. april 2005 #666 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har fått pakke fra Cielo!! Ble kjempeglad da jeg åpnet postkassa i dag jeg altså, pakke fra deg og Haugenbok! Da er dagen perfekt vet du! Tusen takk skal du ha iallefall....de kommer godt med vet du! Kommer nok en liten overraskelse i postkassa di også snart! Ha en kjempefin torsdagskveld!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 25. april 2005 Forfatter #667 Del Skrevet 25. april 2005 Takk for hilsener Veronal, Madden, Lisemor og Moonchild! 15+0 i dag. Altså en uke siden jeg har vært her sist. Hva har skjedd? Vi er fortsatt utrolig glade for at mannen fikk den nye stillingen. Han begynner neste uke og skal ikke jobbe turnus, noe som betyr at vi kommer til å se hverandre mye mer enn nå. Middagen på Ylajali var som alltid bra, men det er overhode ikke det samme uten vin. På middager hjemme eller hos venner savner jeg vin mye mindre enn jeg hadde trodd, men når man spiser ute på bra steder er vin en stor del av pakka for meg, så mye at jeg ikke synes det er verdt det uten. Vi kommer nok ikke til å spise noe særlig ute på såpass bra restauranter mens jeg er gravid. Vi har pleid å spise mye ute, så det kommer vi til å spare mye på. Det blir sikkert mer på enklere steder hvor jeg kan drikke Munkholm uten å føle at det er noe tap. Ellers har det vært travelt til tusen. Jeg er nå ferdig med all praksis, alle kurs, alle forelesninger og seminarer! Det eneste jeg har å konsentrere meg om fram til termin er hovedoppgaven. Så, neste juni, skal jeg ta avsluttende eksamen og så er jeg ferdig! Graviditetsmessig skjer det ikke stort. Jeg merker rett og slett ingenting. Men jeg tenker på det omtrent hele tiden! Jeg skulle egentlig hatt nok en legetime i morgen, men legen hadde glemt at hun skulle på ferie, og utsatte til 9 mai. Regner med at de ikke fant noe skummelt på de siste blodprøvene hun sendte meg til Ullevål for å ta, da. (Det var noe med nyrefunksjon). Ellers er mannen bare søt, søt, søt, og vi har det kjempefint. Jeg gleder meg stort til jeg kan kjenne liv, jeg blir skikkelig misunnelig av å lese om alle som skjenner spark, bobling, turning osv. Det neste store som skjer er UL om tre uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseline Skrevet 26. april 2005 #668 Del Skrevet 26. april 2005 Takk for gratulasjon i dagboken min Bamseline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 27. april 2005 Forfatter #669 Del Skrevet 27. april 2005 Bare hyggelig, Bamseline! Har vært på lunsj/ avslutning for meg på den gamle jobben i dag. Litt trist, jeg trivdes veldig godt der helt fram til den pr-kåte, nedlatende, forfengelige nye sjefen begynte. Da var imidlertid prosjektet jeg jobbet på så godt som over, så jeg har ikke behøvd å ha så mye med han å gjøre. Selv om folk ikke tør si så mye, er det ingen tvil om at hele stedet har forandret seg og det har blitt et mye mindre hyggelig sted å jobbe. O-store-sjef var heldigvis bortreist på lunsjen, bare alle de hyggelige kollegaene til stede. Jeg fikk blomster og tale, takk og applaus, og kjente at jeg gjerne kunne ha jobbet der, selv med den nye sjefen. Men, prosjektet er over og det er ingenting jeg kan gjøre der, så det går ikke. Jeg jobbet der i over to år, og det er den første "voksne" jobben jeg har hatt. Ellers har det vært mye vit.ass.-jobber og diverse i helsevesenet. Den gjør seg i det minste godt på en cv, jeg har ikke vært så flink til å tenke sånn før. Fram til termin har jeg altså ingen jobb, for første gang siden jeg begynte å studere. Kun hovedoppgaven å konsentrere seg om hele sommeren og høsten! Og baby. Nå: veiledning med statistikkveileder. Må finne ut hva vi skal gjøre med de forsøkspersonene som har falt ut av prosjektet. Hvorfor følger ikke folk opp når de melder seg på et forskningsprosjekt?? *rive-seg-i håret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 27. april 2005 #670 Del Skrevet 27. april 2005 Det hadde jo vært morsomt om vi hadde truffet hverandre i den middagen, da. Vi hadde muligens hatt litt forklaringsproblemer, siden standardforklaringen min ikke akuratt kunne brukes i den sammenhengen. Men på den andre siden hadde det vært greit til senere bruk. Forøvrig skjønner jeg godt at du syns din eks-sjef er av den pr-kåte, nedlatende og forfengelige sorten. Han har faktisk klart å irritere meg en rekke ganger, og jeg jobber ikke en gang i nærheten av ham... Men inntrykket han gir er ikke av det sjarmerende slaget, syns nå jeg, da. Nå er det sikkert ikke mer enn maks to-tre uker til du begynner å kjenne boblene i magen. Jeg har skjønt at det kommer en del an på hvordan morkaken ligger, om man kjenner det tidlig. Dvs. ligger den forran og lavt kjenner man det senere enn om den ligger høyt og bak (som hos meg). Ikke forvent noe før du nærmer deg uke 19, du. Så kan du heller bli gledelig overrasket hvis det dukker opp tidligere! (Første gang jeg kjente noe var jeg 15+2, og jeg var overhodet ikke sikker på om det var det). Jeg har ikke egentlig kjent noe "på ordentlig" før den siste uken. Men nå merker jeg det godt hver dag. Gled deg! Ha en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 30. april 2005 Forfatter #671 Del Skrevet 30. april 2005 Det hadde blitt en utfordring, ja, Moonchild! Jeg fikk høre om disse gjestene som minnet så veldig om deg og mannen din bare på veien bort til middagen, ellers tror jeg jeg hadde blitt nødt til å tekste deg for å høre om det faktisk var dere som skulle dit. 15+5 i dag. De siste uken har jeg ikke følt meg gravid i det hele tatt. Ingen symptomer. Magen har ikke blitt noe større. Tvert i mot, etter at oppblåstheten ga seg er den mindre enn på lenge. Jeg har neste legetime 9 mai, fram til da må jeg bare skyve alle skumle tanker om at noe kan være galt unna. Prøve ihvertfall... I går var vi ute, stort arrangement som mannen dro meg med på, og det er nok til at jeg er helt skutt og ikke orker å finne på noe i kveld. I dag: middag hos foreldrene mine. Bestemoren min har kommet og skal bli i to måneder for å feire diverse (sin 80-årsdag, min søsters bursdag, 17. mai, moren min sin bursdag og litt annet). På veien opp skal vi innom en visning i bygården vår. En leilighet som har identisk størrelse og planløsning som vår er til salgs, og taksten er temmelig mye høyere ( 600 000 mer!) enn da vi kjøpte vår for to år siden. Det blir interessant å se hva den går for. Selv om vi har den beste renten er det alltid greit å kunne melde fra til banken om prisstigningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #672 Del Skrevet 1. mai 2005 Naboleiligheten var absolutt ikke noe finere enn vår, og hadde altså en takst på 600.000 over det vi betalte (vi fikk riktignok vår nesten 100.000 under takst). Masse folk på visning, og mange som hadde skrevet seg på liste. Det lover godt! Påveien ut møtte vi den nye naboen i leiligheten under oss (også identisk som vår). Den ble pusset opp for salg i vinter (i mange måneder, ødela et ukjent antall arbeidsdager for meg...) og hun hadde betalt 700.000 mer enn vi ga. Mannen spurte. Jeg synes det er litt uhøflig å spørre fremmede om sånt, men det var han ikke enig i. Markedet skal ha vært lavt den høsten vi kjøpte, men så høy prisstigning? Det har da ikke skjedd så mye i området på de to årene? Nå har vi ingen planer om å flytte med det første, men greit å vite at vi har gjort et godt kjøp! 15+6 i dag. Snart på vei inn i uke 17. Legekontroll om åtte dager. Da håper jeg hun vil høre etter hjertelyd og måle om llivmoren har vokst. Det har hun ennå ikke gjort. Selv kjenner jeg ingen forandring, synes alle jeg leser om her kunnet kjenne livmoren i mange uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 1. mai 2005 #673 Del Skrevet 1. mai 2005 Gøy med leilighet som stiger i pris! Jeg har vel egentlig aldri helt skjønt hvor denne livmoren slutter... Så du er nok ikke den eneste. Og at du ikke føler deg gravid ville jeg tro ikke er noen grunn til bekymring siden du fikk hilse på en høyst levende knott når du nesten var 12 uker på vei. Det sies jo at andre trimester er den fineste delen av graviditeten - energien kommer tilbake og formen er på "topp". Men jeg skjønner godt at du vil at hun skal lete etter hjertelyd altså. Og så tipper jeg at du om en uke begynner å kjenne de første små bevegelsene. Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #674 Del Skrevet 2. mai 2005 Takk for det, Moonchild, du har helt sikkert rett! Det er bare jeg som har lest noen skumle fosteret-var-dødt-på-UL-historier på SM, sånne man egentlig burde holde seg unna, men som jeg bare må lese om jeg kommer over det... Nå er det bare en uke til legetime, satser på at jeg får høre hjertelyd da! Har hatt veiledning og sett på hva vi skal gjøre med forsøkspersonene som har falt ut av undersøkelsen. Veilederen min kjenner materialet så godt, fascinerende å høre på når hun peker på et nummer i de utallige kolonnene og forteller at den familien falt ut fordi barnet døde i en tragisk husbrann, de fordi barnet døde ved fødselen osv. Masse mennesker som skjuler seg bak den vanskelige statistikken min... I hele dag har jeg sittet og hatt utrolig lyst på boller. Kantinebollene nytter ikke, så i ettermiddag blir det baking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 2. mai 2005 #675 Del Skrevet 2. mai 2005 Så spennede med mulig lytting til hjertelyd om en ukes tid!!!! Det er en koselig opplevelse altså!!!! Tusen takk for hilsen inne hos meg Jeg sier forresten bare; LØP OG KJØP!!!!!!!! Håper du får en finfin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #676 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg tror nok vi kommer til å løpe og kjøpe, ja,Bizzy Dagens : Total skjærings og stopp i hovedoppgavearbeidet. Jeg måtte endre litt på problemstillingen pga. noen resultater, og resultatet av det ble at jeg står stokk, bom fast. Skjønner ikke hvordan jeg skal løse det, klarer ikke å komme videre, er redd det ikke blir noe bra. Dere skjønner. Forstår ingenting av statistikken, masse vanskelig bakgrunnslitteratur jeg ikke har lest og heller ikke har oversikt over. Jeg er totalt umotivert. Denne forskningen er noe helt annet enn det jeg kommer til å jobbe med når jeg er ferdig, og å vite at dette er ting jeg aldri kommer til å bruke igjen er frsutrerende. Å skulle produsere noe selv, forskning som er helt ny og som ingen andre har gjort før, er noe helt annet og mye mer utfordrende enn bare å lese til en eksamen, synes jeg. Det vet jeg at jeg kan og at jeg får til, men dette er jeg ikke like sikker på. Jeg vet at det bare er en hovedoppgave og at de aller fleste jeg kjenner går igjennom eller har gått igjennom det samme, men akkurat nå hadde jeg virkelig trengt litt oppmuntring fra noen som har kommet seg gjennom det før. Dagens : Vi holder på å kjøpe ny bil. Mannen har fått beskjed om at han sannsynligvis får beholde sin nye stilling til han går ut i permisjon (han skal ta en stor del). I september skal alle stillingene fristilles og de skal gjøre store omrokkeringer, men han har fått signaler om at han får beholde sin stilling. Da får han også med seg sin nye, høyere lønn i permisjonen. Jeg er i kjempeform og har ingen graviditetsrelaterte plager i det hele tatt. Det er ingen selvfølge har jeg forstått, så jeg er glad for det. Fem dager til legetime hvor jeg håper jeg får høre hjertelyd (jeg er litt utålmodig, kjenner fortsatt ingenting). To uker til ordinær UL på Ullevål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. mai 2005 #677 Del Skrevet 4. mai 2005 Du kan få en :blomst_opp: og en av meg.... selv om jeg ikke har levert noen hovedoppgave da.. Det går helt sikkert kjempefint, har troen på deg jeg!! Fint at du har det bra sånn ellers da.. gleder meg til ul-rapport om to uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 7. mai 2005 #678 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg kjenner heller ingen tegn på at jeg er gravid nå. Kvalmen er (heldigvis) over og jeg er 13 uker. Ligger litt bak deg så jeg må vente til slutten av mai før jeg får høre hjertelyden. Og 2 uker etter det er det ultralyd. Skal mannen din vere med på legetimen der du får høre hjertelyden? Min vet ikke enda. Ha ei forsatt god helg. Kjekt å lese dagboka di da du ligger litt foran meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 7. mai 2005 #679 Del Skrevet 7. mai 2005 Sorry. Tull med maskinen så jeg postet dobbelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 7. mai 2005 #680 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg vet at det bare er en hovedoppgave og at de aller fleste jeg kjenner går igjennom eller har gått igjennom det samme, men akkurat nå hadde jeg virkelig trengt litt oppmuntring fra noen som har kommet seg gjennom det før. Been there. Done that. Pluss dr.grad. Heeelt normalt med litt i sluttfasen. Jeg er helt overbevist om at du vil komme deg mer enn helskinnet gjennom det. Lyset i enden av tunnelen trenger ikke å være et møtende tog, skjønner du. This too shall pass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå