Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! Det var gøy! Håper jeg kommer etter med positiv blodprøve på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj, her var det mange som hadde fått med seg nyhetene!

Tusen takk for alle gratulasjonene, Siam, mallnat, Lisemor, jolie, Salamandra, bizzy, Magnhild, Camelia, Capricorn, Klips, La Traviata, Xavia, Veronal, Madden, Lilletrollet, Zianta, Sandra (og Moonchild pr.sms fra jobbtur)!

Dette har vært en rar dag.

Vi stod opp tidlig og jeg tok en test og gikk i dusjen mens jeg ventet på resultatet. Da jeg var ferdig i dusjen hadde jeg glemt hele testen og det tok et par minutter før jeg kom på at den lå der.

Jeg tok den opp og så at det var to rosa streker der.

Jeg ropte på mannen min, og dialogen oss i mellom var vel omtrent som dette:

Meg: hvor mange streker ser du her?

Mannen: øh, der er en strek, og der... jeg tror det er en strek...

Meg: så du ser to?

Mannen: er det det det skal være? Ja, en. Og to. Jo: to.

Men skal de ikke være blå da?

Meg: nei, ikke på denne testen.

Mannen: er det en EL-test?

Meg: nei, det er en graviditetstest.

Mannen: men da er du gravid, altså.

Meg: :o

(Utdraget er forkortet av hensyn til leserne. Vi stod i mange minutter og pratet og studerte testen nøye før noen av oss tordte å si ordet gravid :ler: ).

Så var det bare å rushe opp på universitetet, jeg hadde dårlig tid og en lang og travel dag foran meg.

Jeg har ikke hatt tid til å tenke noe over dette før jeg kom hjem.

Mannen min jobber turnus og akkurat denne uken jobber han sent, og jeg er opptatt hele dagen, sånn at vi ikke får sett hverandre i det hele tatt før til helgen, men vi kommer nok til å snakke masse på telefonen.

Jeg synes dette er skikkelig rart og uvirkelig, og jeg er redd jeg kommer til å bekymre meg endel for at det skal gå galt. Jeg har dessverre en tendens til å gjøre det i situasjoner jeg ikke har kontroll over.

Jeg er, og har lyst til å kunne være, ekstatisk glad, og bare planlegge og kose meg masse, men jeg føler at det er altfor tidlig...

Ja, ja. jeg er vel ikke den eneste nygravid som har hatt det sånn.

Nygravid.Tenk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, kan noen hjelpe meg med dette:

hvis første dag i siste menstruasjon var 10 januar (en mandag) hvor langt på vei er jeg i dag da?

4+0, er det noe som heter det? Eller er det 4+1 nå?

Og er dette min femte uke?

Hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER SOM NYGRAVID!!! Jeg tror jeg vet om en som syntes dette var skikkelig stas. Jeg kjenner deg jo ikke, men Moon har fortalt om deg. Så jeg måtte sladre til henne da jeg så de strålende nyhetene. :oops:

Jeg synes dette er skikkelig rart og uvirkelig' date=' og jeg er redd jeg kommer til å bekymre meg endel for at det skal gå galt. [/quote']

Først tror man at hvis man bare blir gravid så blir alt så bra. Så tror man at om man bare kommer over uke 12 så blir alt så trygt. Så tror man at bare man kommer seg helskinnet gjennom ultralyd i uke 18 så er man på den sikre siden. Så skal man bare komme over uke 24 så er man garantert et lite barn. Og så skal man bare takle fødselen, så er man endelig lykkelig nybakt mor. Så skal man bare komme over den skumle nyfødtperioden, og så tenåringsfasen med alle dens farer... Og vips er du 80!

:tunge1: Nei, jeg tuller. Men det er nok ikke helt sjelden at man er litt skjelven den første tiden. Husk at det går bra for de aller, aller fleste.

Siden du hadde siste mens en mandag så bytter du uke på mandager. Ergo er du 4+0 i dag, og var 3+6 i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Barn i Magen har jeg beregnet terminen din til 20 oktober (med gj.snittlig syklus og EL-tidspunkt) og det tilsvarer at du er 4+0 i dag... 4+1 i morgen osv.

Med andre ord, du er i din 5 svangerskapsuke fra og med i morgen.. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, er det ikke fint å ha damer her inne med peil som kan fortelle deg når du skal føde? :tunge1:

Ikke vondt ment altså jenter, men det var den tanken som slo meg da jeg leste de to siste innleggene: 'her får man i alle fall klar beskjed om man lurer på noe' - og det er kjempepositivt! :D

Grattis igjen til den nygravide! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tror man at hvis man bare blir gravid så blir alt så bra. Så tror man at om man bare kommer over uke 12 så blir alt så trygt. Så tror man at bare man kommer seg helskinnet gjennom ultralyd i uke 18 så er man på den sikre siden. Så skal man bare komme over uke 24 så er man garantert et lite barn. Og så skal man bare takle fødselen, så er man endelig lykkelig nybakt mor. Så skal man bare komme over den skumle nyfødtperioden, og så tenåringsfasen med alle dens farer... Og vips er du 80!

:tunge1:  Nei, jeg tuller.

Høres ikke det minste ut som tull for meg :ler: Graden av engstelse går kanskje litt opp og ned ettersom hvilken fase ungen er i, men helt borte kommer den aldri noensinne til å bli igjen. Så det er bare å lære seg å leve med den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo!

Så artig at du har termin omtrent samtidig som jeg hadde i fjor! Jeg testa positivt 12. februar 2004, hadde mens-termin 24. oktober og fikk UL-termin 19. oktober. Og gutten min ble født 23. oktober!

Gratulerer med et fremtidig oktoberbarn! :hoppe:

Det er veldig uvirkelig den første tiden, det å stå med testen i hånda og prøve å fatte rekkevidden av det.

Jeg syntes det var uvirkelig helt fram til UL og jeg begynte å kjenne spark og sånt - og fremdeles synes jeg det er så rart å tenke på at det var akkurat han som lå i inni magen!

Lykke til framover, tida kommer til å gå fort, og før du vet ordet av det er du 12 uker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at du nevnte at du skulle kjøpe en Ugly Doll når du er i NY.

Vet du hvor de selger dem? Jeg synes de er så søte.

Og du, jeg satt og leste i LP boka mi om NY, og der ramlet jeg over en klubb som heter Cielo... Noe du kjenner til?

Nå er det bare 3 dager til jeg drar!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger Ugly Dolls på Urban Outfitters, tror jeg, Siam.

Det er der jeg har kjøpt min, men det var i Dublin.

Her kan du søke etter butikker på Manhattan.

Jeg vet om minst to stykker som ligger sentralt til:

http://www.urbanoutfitters.com/

Har ikke hørt om klubben Cielo. :ler:

Jeg har sett at det er en klubb som heter det i Oslo også, en salsaklubb, tror jeg, men jeg har ikke vært der.

Jeg drar ikke før i slutten av mars, leeenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM i dag, og for første gang ble det en IKM, ikke en KM!

Jeg tenkte meg at det var deg som var spionen til Moonchild, Matahari. Det er bare hyggelig med sladring!

Jeg tror du har helt rett i bekymringsresonnementet, ditt.

Dessverre. Gleder meg til jeg blir 80! :ler:

Takk for terminberegningshjelp, Salamandra!

Nå hadde jeg EL et par dager senere enn det de regner med i sånne standardberegninger, men det spiller ingen praktisk rolle for meg akkurat nå.

Takk igjen, jolie!

Det er nok bare å lære seg å leve med det, ja, Klips. Når jeg som storesøster fortsatt bekymrer meg for lillesøsteren min har jeg skjønt at det ikke er noe som forsvinner med alderen.

Takk La Traviata!

Håper jeg får et oktoberbarn som er like skjønt som ditt. :)

Nå sitter vi og jobber med et grusomt foredrag vi skal holde neste uke. Sukk. Jeg har bare lyst til å være hjemme og stirre på magen min og prøve å skjønne at det faktisk er noe bittelite som har feste seg der.

Skikkelig surrealistisk er det!

I morges måtte jeg ta en test til. Jeg kjøpte nemlig noen fancy Clearblue Digital da jeg var i USA i sommer. De har et dislpay hvor det kommer opp teksten pregnant hvis man er gravid.

Det stod i bruksanvisningen at det kunne ta opptil tre minutter før resultatet viste seg avhengig av mengden hormoner. 10 sekunder tok det før det lyste pregnant i displayet. Da må jo mengden hcg ha steget bra siden i går?

Jeg måtte vekke mannen for å vise han det selv om han hadde jobbet til to i natt. Han er er kjempesøt, går rundt og smiler og gleder seg. Han er ikke en bekymret sjel, i motsetning til meg.

Nå må jeg pelle meg tilbake til Powerpoint og det grusomme foredraget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlørt: jeg sitter her ennå... :oops:

vi fikk litt lenger pause, så jeg har noen minutter til.

Jeg hadde, og har fortsatt, ingen syptomer, apriljente, bortsett fra ømme pupper. De ømme puppene er imidlertid identiske med mitt eneste pms-symptom, så jeg hadde ikke så store forhåpninger.

Jeg testet på lørdag og på søndag (11 og 12 DPO) fordi jeg hadde kjøpt noen billige tester fra Danmark. Negativt begge dager.

Da jeg stod opp i går, som var en dag før IKM, så jeg at temperaturen ikke hadde sunket brått som den pleier, så da ble jeg mistenksom og tok en test.

Og den var positiv!

Men nå er pausen over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må få meg et slik måleapparat for temperaturer. Er det sant at det koster 3-4000 ? :o Kjøpt på postordre?

I dag er jeg èn dag over IKM, det eneste rare med denne syklusen er at jeg ikke har hatt ømme pupper så jeg tenkte at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning :-?

Begynner å fantasere om et oktober barn i vektens tegn jeg og, fikk mensen dagen før deg i januar.

Lov å være optimist vel? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få meg et slik måleapparat for temperaturer. Er det sant at det koster 3-4000 ?  :o  Kjøpt på postordre?

I dag er jeg èn dag over IKM, det eneste rare med denne syklusen er at jeg ikke har hatt ømme pupper så jeg tenkte at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning  :-?  

Begynner å fantasere om et oktober barn i vektens tegn jeg og, fikk mensen dagen før deg i januar.

Lov å være optimist vel?  :sjarmor:

Niks, ikke 3-4000 på meg.

Vanlig termometer fra apoteket, ca. 100 kr.

Det er jo litt styr å føre inn temperaturene i et skjema hver dag, men jeg har syntes det har vært verdt det.

Jeg har alltid visst når EL har vært over og når IKM er,

noe som har vært bra for meg som har hatt EL som har variert fra dag 15 til dag 21.

Hvis jeg ikke hadde tempet og funnet ut at lutealfasen min alltid er 14 dager, hadde jeg sikkert kastet bort masse tester og trodd jeg var gravid hver gang EL var forsinket!

Men nå håper jeg ikke det blir mer temping på lenge.

Og, ja, det er lov å være optimist Apriljente! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger Ugly Dolls på Urban Outfitters, tror jeg, Siam.

Det er der jeg har kjøpt min, men det var i Dublin.

Her kan du søke etter butikker på Manhattan.

Jeg vet om minst to stykker som ligger sentralt til:

http://www.urbanoutfitters.com/

Har ikke hørt om klubben Cielo. :ler:  

Jeg har sett at det er en klubb som heter det i Oslo også, en salsaklubb, tror jeg, men jeg har ikke vært der.

Jeg drar ikke før i slutten av mars, leeenge til...

Takk skal du ha! Da skal jeg prøve å få med meg en sånn hjem.

Veldig greit å ha noe å glede seg til som ikke er sååå lenge til. Så det er vel ikke så farlig om turen din ble litt utsatt. Bare så lenge det blir noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cielo skrev:

"Niks, ikke 3-4000 på meg.

Vanlig termometer fra apoteket, ca. 100 kr."

Ok, jeg tenkte på Ladycomp jeg da, men apotekets duger da likebra? :-)

Har tempen øket etter du ble gravid?

ha en fin dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...