Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Undersøkelsen hørtes ikke mye god ut, nei - men det er bra å få bekreftet at det var åpent og fint!

Får håpe på at bivirkningen med undersøkelsen slår ut på dere denne gangen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta
ugjennomtrengelig livmorhalssekret hos meg (for det har jeg nemlig. Finner aldri EL-slim' date=' bare geleaktige klumper.[/quote']

:o Sånne klumper har jeg også hatt noen ganger! Det er da jeg har trodd jeg har hadd EL-slim. :o :o Har lest opp og ned og i mente om EL-slim i prøverforumet her, og det kjennetegnes av at du kan draaaaaaaaa det uten at det ryker. Hurra, EL-slim, tenkte jeg da jeg første gangen fant blank, gele/gummiaktig klump.

Er det skretet ugjennomtrengelig??? :o Nå kom det jo riktignok ut av seg selv i forb. med eggløsning hos meg da, og det vil vel gi "fri ferdsel"?? Men jeg har bare opplevd det to-tre ganger. Bertyr det at det holder seg der inne de andre gangene og ikke slipper inn noen sædceller???

Hjelp - nå fikk jeg høy puls her!

Sorry, Cielo, at jeg bretter meg ut i din dagbok, jeg kan flytte dette til min egen etterpå, men må bare høre om du har noen svar først!

Ønsker deg ellers en god dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Veronal!

Kjære deg, Hulderjenta, bare la det stå!

Det var ikke meningen å skremme noen, med sekretdetaljene... :ler:

Jeg vet ingenting annet enn det legen til mannen sa, dessverre.

Det stod det samme i en brosjyre gynekologen ga meg :" inseminasjon utføres oftest ved såkalt uforklarlig barnløshet eller ved ugjennomtrengelig livmorhalsslim", men det stod ikke noe om hvordan man vet om man har det. Legen til mannen sa bare at det kunne høres ut som det, ikke noe om at man kunne undersøke det nærmere.

Det virket ikke som om det var noe å gjøre med det, men det er jo ikke sikkert at det har så mye å si heller? Det kommer jo ofte ut hos meg og, får håpe at det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her står det forresten i brosjyren:

"Ved EL-tidspunktet må livmorhalsslimet være gjennomtrengelig for sædcellene slik at de kan bevege seg videre til livmorhulen og egglederne.

Livmorhalsslimet kan undersøkes ved en postcoital-test.

Ved en slik test tas slim fra livmorhalsen tolv timer eller samleiet for å se etter bevegelige sædceller. Utfallet av testen kan gi tilleggsinformasjon om sædkvaliteten og om livmorhalsslimet".

Jeg nevnte det for gynekologen, men hun var som sagt litt fraværende og det virket ikke som hun festet seg noe særlig ved det.

Kanskje jeg skal nevne det neste gang jeg skal dit, for å få resultatene fra blodprøvene.

Nå har det vært nok slimprat i boken min for lang tid framover! :ler: Nå må det jobbes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for svar! :D *puster litt ut*

Tror jeg skal legge tanken på det slimet helt fra meg. Orker ikke ta noe postcoital-test i alle fall! :ler2:

Men tror jeg skal uansett spørre legen neste gang. Og i alle tilfeller ender vi vel opp med assistert befruktning likevel, og da har ikke det der dumme slimet noe å si uansett... :sjenert:

Enig med deg - nok slimprat nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var svært til slimprat på dere da jenter!! :ler:

Tenker dere noe på å søke IVF nå Cielo, eller er det helt utelukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør ikke det Madden.

Vi er innstilt på å prøve en god stund til på egen hånd først.

I tillegg til at det nok er litt forhastet hadde vi vel neppe blitt godkjent ennå heller.

Nå skal jeg prøve Pergo neste syklus for å se om det gjør det litt lettere å time EL og optimal sædkvalitet.

Legen til mannen mente vi burde forsøke det i et par sykluser og hvis det ikke fungerer kunne han henvise til inseminasjon, AIH som det heter, (som er mye mindre omfattende enn IVF. Da får man Pergo, tar en EL-sprøyte og får sæden mannen har levert sprøytet inn gjennom et kateter).

Men det vi krysser fingrene for er at kvaliteten har bedret seg såpass at vi får det til på egen hånd. dårlig slim eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget fornuftig ut det ja!

Neste PP blir det jo mange positive ting som taler til deres fordel! Nylig gjennomført HSG-rtg og Pergo til deg...:tommelsmil:

Håper at det kan gi gode resultater!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at så lenge slimet kommer ut, så kan det da ikke virke som noen hindring. Sånn, nå er jeg ferdig med slimdiskusjonen, jeg også. :ler:

Jeg syns slagplanen deres virker praktisk og lur. Men jeg velger at dere ikke kommer lenger enn til pergotrinn nr. 1, om det. Bare så det er sagt. Håper det er greit for deg at det er sånn det blir. *bestemt*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Moonchild :Nikke: Pergo er tingen nemlig!

Kanskje du også snart surfer nettet på jakt etter barnevogner :wink:

Ønsker dere en flott helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bizzy og Veronal!

Nå er det EL på gang.

Positiv test i går og i dag.

:kline: i går og kanskje i dag og (men da er vel varene "ubrukelige" ifølge legen. Æsj, det orker jeg ikke å tenke på. Varene i går var heller ikke spart opp lenge nok til at de skulle være helt optimal kvalitet, men jeg orker ikke å la det styre alt heller. Hvis det ikke funker nå blir det Pergo neste måned og da blir det forhåpentlig lettere å time).

Det betyr at jeg må få gått og tatt blodprøve om akkurat en uke. *notere*

Ellers ikke stort å rapportere om.

Det er litt roligere på studiefronten enn forrige semester og det er deilig, men dagen i dag er travel så jeg kan ikke sitte her lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Og takk for sist! Det var kjempekoselig altså. :-) Jeg håper at jeg ikke bablet i vei og skravlet helt hull i hodet på deg, altså... For det gjør jeg nok innimellom når jeg er litt sjenert. :sjenert::ler: Og så vet jeg aldri om det selv.

Forresten så håper jeg snart at jeg må levere tilbake. Fordi du trenger. ;-) :Nikke:

Håper helgen din har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slagplanen deres virker praktisk og lur. Men jeg velger at dere ikke kommer lenger enn til pergotrinn nr. 1, om det. Bare så det er sagt. Håper det er greit for deg at det er sånn det blir. *bestemt*

Jeg tror nok du gjør lurt i å høre på Moon denne gangen ja... Hun får vel lov til å bestemme slike ting! :wink:

Uansett virker det som om dere er virkelig godt igang! Det kommer nok til å skje noe snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for der sirka, Lisemor og Lillen!

Takk for lunsjen Moonchild!

Du skravlet ikke hull i hodet på meg i det hele tatt,

du var bare akkurat så hyggelig og morsom og sympatisk og reflektert som jeg hadde inntrykk av fra før. Så det så! Håper "arbeidslunsj"-forklaringen din ble godtatt!

Morsomt at min skolebekjente var en god venninne av deg, men Oslo er en liten by, så det var egentlig ikke overraskende at vi kjenner noen av de samme menneskene.

I dag er det dag 21.

På tirsdag må jeg til gynekologen og ta blodprøve, da er det en uke etter EL. Så blir det nye blodprøver på dag 2-4 i neste syklus.

IKM 8 februar, stort mer er det ikke å si om det.

Denne syklusen er nok den jeg har tenkt minst på prøving av alle siden vi startet og det er deilig.

Det skjer mye med studiene og en hel del sosiale ting, så jeg har ikke hatt tid til å tenke så mye på prøvingen (uten at jeg tror det er det som kommer til å være avgjørende for evt. klaff).

Jeg og mannen har det fortsatt bare fint. :hjerter:

Den lille motgangen (jeg skriver lille fordi jeg vet at det ikke er stor i forhold til for mange andre) har ikke gjort oss vondt, tvert i mot.

Å se hvor lei seg han har vært da vi fant ut at det var noe galt hos han, hvor gjerne han vil dette sammen med meg, hvor flink han har vært til å trøste meg når jeg har vært lei meg og hvor gode vi er til å snakke sammen om vanskelige ting har vært bra for oss.

Vi har aldri møtt noe som helst motgang som par, ikke på noen områder, så jeg ser positive ting med en erfaring som dette.

Når det gjelder forventningene til resultatet av pp 11 konkluderer jeg med at jeg er avventende. Jeg vet at våre sjanser fortsatt er nedsatt i forhold til normalen, så jeg har justert forventningene deretter.

Men jeg er ikke motløs. Dette kommer til å ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må få dratt og tatt blodprøve i dag i stedet, for i morgen har jeg absolutt ikke tid.

Det står ca. en uke etter EL på skjemaet jeg har fått med meg, så jeg håper det går bra. Hvis jeg drar med en gang rekker jeg det før de stenger.

Selv om dette er et litt roligere semester enn jeg har hatt på en stund er denne uken uken fullstappet på dagtid. I tillegg:

*I kveld skal jeg på venninnemiddag.

*I morgen er det REM-konsert (og The Thrills varmer opp!).

*På onsdag skal jeg og mannen spise middag hos foreldrene mine, med søsknene mine som jeg ser altfor lite.

*På torsdag skal jeg være sammen med en venninne som har bodd en periode i utlandet og som det er lenge siden jeg har sett.

*På fredag skal jeg på et teaterstykke en venninne av meg er med i.

*På lørdag skal vi på Alarmpris-utdelingen.

*På søndag har jeg bedt en blanding av mine og mannens venner på fastelavensboller.

*Neste mandag må jeg og noen medstudenter jobbe hele kvelden med et stort seminar vi skal holde.

*Og, vips!, er det IKM på tirsdag.

Jeg vet å holde meg sysselsatt! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...