Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Egentlig bare innom for å si god helg, men tenkte også jeg måtte si at jeg kommer innom boka di for at det er så hyggelig å lese!! :)

Jeg henger meg også på tanken om septemberbarn...det hadde vært noe hvis vi tre kunne fått klaff samtidig!! :tommelsmil:

Stoor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overbevist om at du har hatt EL denne syklusen. Temperaturen lyger ikke, med mindre du har vedvarende "lav feber" da :wink:

Jeg vet ikke hvordan el-testene dine pleier å slå ut, men det kan godt hende at hormonene var på topp midt imellom to av testene. Men trenger jo ikke å ha hormon-topp i et helt døgn...

Siden du erklærer pp'en for avblåst, er det jo bare fint at el kom litt tidlig, så du slipper å vente så forbaska lenge på ikm... :-)

Jeg har så lyst til å høre om den tre-retters-middagen... Hva lagde dere? :sikle:

God helg, Cielo!

Og tusen takk for hilsener i det siste! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonchild:

Heia september!

Mannen min har tatt litt av med denne julekalenderen, synes jeg, men har mener at han lever etter "gi etter evne, få etter behov" og at siden jeg er fattig student er det bare hyggelig å skjemme meg bort.

Den 1 fikk jeg en fin pysjbukse som han hadde plukket opp at jeg ønsket meg, den 2, en dvd (Fahrenheit 9/11, fordi jeg har klaget over at jeg er den eneste som ikke har fått den med meg og nå vil ingen se den igjen) og i dag fikk jeg en søt t-skjorte. Det ser ut som det ligger endel store gaver der, men jeg tror også det er endel lapper av typen "i dag lager jeg en god middag".

Søt mann! :hjerter:

Venninnen min er i tankeboksen, fram og tilbake...

Jeg forstår henne veldig godt, og fordi omstendighetene er som de er er det greit å forholde seg til, men rart likevel.

Madden: Heia september til deg også! Jeg liker å lese boken din og! :klem2:

Lillen:

Jeg er også overbevist om at det var EL som kom tidlig.

Temperaturkurven oppfører seg som den alltid gjør,

så jeg tror teorien din om hormontopp mellom to tester kan stemme. IKM den 8.

Da vi hadde gjester lagde vi gresskarsuppe (utrolig god vintersuppe som har en kjempefin orange farge),

marinert tunfisk med bok choy, søtpoteter og limebladdressing (min absolutte favoritt blant tunfiskoppskrifter)

og til dessert ostekake (av den typen som stekes tre ganger; først bunnen, så lag 1, så lag 2).

Den var en veldig hyggelig middag med mye god vin!

I dag skal vi ha svigers og foreldrene mine på middag.

Mannen skal lage lammestek, vi lager den samme suppen til forrett tror jeg, og jeg må lage ostekaken igjen, fordi den er så god (og så har vi rester hele uken... :oops: )

Nå skal jeg ta en dansetime, så møte venninnen min (gleder meg ikke så veldig til det, men hun trenger meg nå) og så hjem og lage mat.

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen hørtes nydelig ut. Jeg har faktisk aldri smakt gresskarsuppe, men jeg kan tenke meg at det er godt!Kan jeg forresten få oppskriften på den tunfisken din? For det er vel den du skrev om i sommer som er så god?

Jeg skjønner at det kan være litt vanskelig i forhold til venninnen din - som bærer på noe du ønsker deg, som hun muligens ikke ønsker seg i det hele tatt. Verden virker merkelig urettferdig innimellom - men jeg velger å tro at man blir sterkere av slike opplevelser. Jeg syns uansett at det er flott at du klarer å stille opp for henne. :-)

Og forresten - :heiajente: Heia septemberbarn! :heiajente: De beste barna som finnes! :ler:

Håper ellers du har hatt en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. bare kjapt innom forå si at september-barn er eksepsjonelt bedårende asså.. og så greie å ha med å gjøre, da gitt.. :Nikke:

Klem/

Salamandra

f.29/9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Cielo!

Vil bare si at jeg tenker på deg!

Jeg tror kanskje jeg sender deg en pm snart - jeg tror jeg vil vite litt mer om behandlingen mannen din får. Tror det er kjempeaktuelt for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Moonchild:

Jeg kan sende deg oppskriften på mail, den er helt suveren!

Salamandra:

Godt å høre! Jeg tar gjerne et stk. septemberbarn jeg!

Tyttebæret:

Jeg svarer deg gjerne på pm!

Mannen min vil ikke at jeg skal skrive så mye om han og behandlingen hans her, og det respekterer jeg selvfølgelig.

Nå er jeg på vei til pliktbesøk hos besteforeldrene mine, men det pleier alltid å være hyggelig (minus det at man alltid kommer tibake skikkelig forspist).

Ellers var middagen på fredag veldig vellykket og i går var vi og så "Garden State" på kino. Kan anbefales.

Til uken har bare to dager med skolejobbing, så har jeg juleferie! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie!!!

Helt fram til miden av januar!

Jeg skal jobbe bittelitt på jobben og avslutte det jeg har holdt på med der, men i forhold til studiet føles det nesten ikke som jobb, det er mest gøy.

Ihvertfall nå som jeg har sagt ifra om det som gjorde det vanskelig å jobbe der, og jeg vet at o-store-sjef ikke kommer til å være der (det er mye hyggeligere der da, og det er det ikke bare jeg som synes).

Dagens kalendergave:

mannen hadde brent en cd med 21 sanger, som alle handler om :hjerte: (bl.a. "How sweet it is (to be loved by you) med Marvin Gaye, "To love somebody" med James Carr, "Burning Love" med Elvis, "I`ve been waiting for you" med Neil Young osv.)

Han hadde laget et utrolig fint cover hvor han hadde skrevet alle sangtitlene og artistene og uthevet enkelte bokstaver over hele coveret sånn at navnet mitt ble stavet (i de uthevete bokstavene hvis dere skjønner). :hjerter:

Med en så fantastisk mann får jeg bare svelge det at temperaturen sank i går, som forventet og at mensen da kommer i morgen. Den er i det minste i rute.

Dette er niende gang jeg har blitt skuffet...

Nå skal jeg ned i byen, drikke kaffe med mannen i lunsjen hans og kjøpe noen julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi!

Ja!!! Jeg vil veldig gjerne ha tips og trix for New York.

Spesielt lurer vi på hvor vi bør bo. Vi vil jo bo sentralt, men hvor er det?

Tusen takk for hjelpen.

Kos deg med ferie, det hørtes jo helt fantastisk ut.

Kjedelig med temperaturen. :trøste: Håper det ordner seg for dere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskriften! Jeg har fått den, men jeg har ikke rukket å titte nærmere på den. Og nå ser det ut til at det blir en sen kveld på jobb på meg i dag - så da får jeg heller svare deg her. Tenker den blir middag på lørdag. Tunfisk er jo bare nam!

Og forresten ser det ut til at vi blir et "tospann" nå i desember... Trodde tanta kom i dag, men det gjorde hun visst ikke helt... Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2. Ikke stort mer å si om det.

Jeg er skuffet, men det var forventet.

Siam:jeg skal samle sammen noen tips!

Moonchild: vi blir desembertospann, ja...

Lykke til med tunfisken!

Lillen: han er skjønn! :hjerter:

Det er jo derfor jeg så gjerne vi ha barn med han...

Jeg har juleferie og er veldig lat.

Det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd Cielo... :trøste:

Men neste måned DA blir det klaff.. skal i allefall krysse fingre og tær for deg.. :wink:

Skjønner forresten godt at du vil ha barn med en så fin mann, ja.. Han har ikke no' kursopplegg jeg kan sende Salamandramannen på vel? :sjenert:

Ha en fin-fin helg!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du forresten ferdig med alle juleforberedelser slik at du bare kan late deg? Vi har ikke begynt ennå...

Ønsker deg en god, lat helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener Cielo!! :kyss:

Så deilig å ha juleferie da! Blir rent misunnelig jeg altså!! Dere får kose dere og :kline: masse.... ikke bare med tanke på babylaging..! Men en "julegave" i januar kan vi vel alltids ta imot?! :wink:

Ønsker deg og drømmemannen en riktig flott adventshelg! :klem: Fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for praten forleden dag!

Jeg har tenkt en del på det vi "snakket" om, og jeg må innrømme at jeg kjenner meg godt igjen i mange av tankene du gjør deg. Håper du nyter fri- og førjulstid!

Det ble dessverre dårlig med tunfisk i går - men planen er å få laget den neste helg. Hvis jeg rekker. Tiden frem mot julaften går alt for raskt når man har mye som skjer og mange å handle til... Da lengter jeg tilbake til tiden som student. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salamandra:

Skal sjekke ut om han tilbyr kursopplegg også! :ler:

Veronal:

Jeg er så godt som ferdig ihvertfall.

Jeg kjøper ikke så voldsomt mange julegaver, kun til foreldre, søsken, mannen og noen nære venninner.

Mannen ordner til sin familie.

Med mange av vennene mine ble vi enige om for noen år siden at vi ikke gir hverandre gaver.

Vi pleier heller å møtes mye før jul, går ut og spiser og vi har alltid en svær julelunsj, i år hjemme hos meg,

Det er mye hyggeligere å bruke penger og krefter på det!

Jeg pynter litt, og har allerede gjort det.

Det er lite rødt og grønt og nisser, min svigermor mente i fjor at det var "veldig pent og veldig vinteraktig, men ikke så julete" (huset hennes er et nissemareritt...)

og det er vel omtrent akkurat det jeg er ute etter.

Madden:

Tar gjerne imot en julegave i januar! :sjarmor:

Moonchild:

Jeg har tenkt mye på det jeg også.

Fint å se at du har tenkt på det samme.

Etter et slitsomt semester er det herlig å ha ferie!

I morgen skal jeg ha vår årlige store julejunsj med venninnene mine her. Vi blir 12, og det er akkurat det jeg har plass til rundt spisestuebordet mitt.

Alle tar med mat til koldtbord, og det pleier å være så mye mat og vin at det som har lunsjen ofte har mat i mange dager etterpå.

Leiligheten er ryddig og jeg har vasket badet.

Gidder ikke å vaske noe mer, det er rent nok og folk er ikke der for å studere gulvene mine (men badet liker jeg at er helt rent).

Gleder meg til i morgen,

jeg har så bra venninner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig tradisjon!! Håper det ble en flott kveld!!

Og så må du ha en riktig fin adventshelg nå Cielo!

Tenkte forresten på deg denne uka..da jeg så en iskremreklame for Cielo-iskrem!! :ler: Det er veldig god iskrem..men det visste du kanskje?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...