Gjest Malama Skrevet 9. juni 2004 #21 Skrevet 9. juni 2004 Brevgiro har jeg aldri brukt, jeg er nok for ung til det, da jeg først fikk egen regninger hadde vi telebank en periode, før jeg gikk over på nettbank etterhvert. Jeg kan huske mine foreldre brukte brevgiro en gang for lenge siden, men jeg trudde faktsik ikke noen gjorde det lenger, når de tydeligvis har tilngang til internett, og ikke er livredd en pc (du skriver jo her...) Hadde aldri falt meg inn å bruke brevgiro i alle fall, føles langt mindre trygt det....
Edie Skrevet 9. juni 2004 #22 Skrevet 9. juni 2004 Bruker nettbank, deilig med full oversikt. Brukte telegiro en periode, til de første regningene jeg fikk i livet.. Tror også jeg er for ung til å ha vurdert brevgiro..
Anki1971 Skrevet 9. juni 2004 #23 Skrevet 9. juni 2004 Jeg bruker kun nettbank. Syns det er kjempegrei måte å betale regninger på. Mye greiere enn brevgiro syns jeg. Men det går jo mye på hva man er vant til også da.
14062003 Skrevet 10. juni 2004 #24 Skrevet 10. juni 2004 Nettbank. Kunne ikke falle meg inn å bruke brevgiro etter å ha sett hvor mye problemer det volder (jobber med fakturakundeservice) for den stakkars kunden...
~sikka~ Skrevet 10. juni 2004 #25 Skrevet 10. juni 2004 Jeg brukte brevgiro helt til nettbank kom for kanskje 7 år siden?? Vel jeg kommer aldri til å gå tilbake til brevgiro eller å betale over skranke. Nettbank er jo i tillegg gratis, skjønner ikke at det er noe å tenke over engang jeg så lenge du har internett.
Soul Skrevet 10. juni 2004 #29 Skrevet 10. juni 2004 Bruker bare nettbank, eller telebank i nøden (hvis jeg ikke har internett i nærheten). Synes det fungerer veldig bra, også gir det god oversikt som flere sier. Tror kun jeg har betalt over skranke et par ganger i mitt liv.
LilleBille Skrevet 10. juni 2004 #30 Skrevet 10. juni 2004 Kun nettbank - mange år siden jeg sluttet med brevgiro.
Gjest Trulselinemor Skrevet 10. juni 2004 #32 Skrevet 10. juni 2004 Vi stoler rett og slett ikke på sikkerheten til nettbanken. Det har skjedd før at penger har forsvunnet fra kontoen.
Fakse Skrevet 10. juni 2004 #33 Skrevet 10. juni 2004 Vi stoler rett og slett ikke på sikkerheten til nettbanken. Det har skjedd før at penger har forsvunnet fra kontoen. Det er rett og slett litt urasjonelt, all den tid brevgiro faktisk er langt mere usikkert enn nettbank. Forøvrig, om det gjøres en feil i banken kan penger forsvinne om du har nettbank eller ikke, men med den gode oversikten over man får om man bruker nettbank er det lettere å oppdage feilen og si i fra. Jeg holder på med hovedfag i datasikkerhet, så jeg kan garantere deg at jeg vet hva jeg snakker om her. Bank og sikkerhet er et viktig område for oss.
Bauche Skrevet 10. juni 2004 #34 Skrevet 10. juni 2004 Jeg har også brukt brevgiro i mange år...for mange år siden vel og merke...Nå har jeg skandiabanken...som jeg er VELDIG fornøyd med...Der logger vi inn med personnummer og en fast kode. I den forrige banken jeg hadde nettbank hadde jeg noe som lignet på en kalkulator som gav meg koden for å logge inn i nettbanken...Dette fungerte mye dårligere, fordi det var ofte jeg ikke fant denne kalkulatoren. utrolig dumt! Nei, takke meg til nettbank helt uten gebyrer!
'Lilly' Skrevet 10. juni 2004 #35 Skrevet 10. juni 2004 Bruker nettbank. Har gjort det i mange år, og kan ikke fatte hvordan jeg klarte meg før............
Tosca Skrevet 10. juni 2004 #36 Skrevet 10. juni 2004 Jeg har brukt nettbank lenge, og synest det er kjempegreit. Er ikke brevgiro blitt veldig dyrt forresten?
Gjest Esther Skrevet 10. juni 2004 #37 Skrevet 10. juni 2004 Nettbank - selvfølgelig, holdt jeg nesten på å si. Har full kontroll over kontoene mine - overfører penger og betaler regninger på en utrolig sikker og enkel måte - genialt, vil jeg si. Dessuten er jeg bankdame og vet at nettbank er trygg i bruk.
Scorpina Skrevet 11. juni 2004 #39 Skrevet 11. juni 2004 Nettbank. Kan ikke leve uten. Full kontroll når som helst og hvor som helst. Helt enig!! Før betalte jeg i banken over skranke....så ble man modernisert og gikk over til brevgiro men det kunne jo ta både "vinter og vår" før regningene ble trukket...og så endelig; nettbank!! Og, jeg kommer ALDRI til å gå bort fra det!! Full kontroll og oversikt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå