Tia83 Skrevet 21. juni 2014 #1601 Skrevet 21. juni 2014 Startvekt fra tidligere: 64Høyde (valgfritt): 160 cmStartvekt for denne tråden: 58.8Mål til 20. juni: 56 April 2014 25. april, uke 1: 58.8 kg 09. mai: 58,2 Kg 16. mai: 57,7 23.mai: 57,7 12. juni: 57 20. juni: 57, 3 Nådde ikke målet mitt, men mtp all sykdommen og ikke minst eksamen- og bachelorinnleveringer er jeg fornøyd. Lenge siden jeg var på 57-tallet, så håper jeg klarer å holde meg der. Reiser bort en måned i sommer så regner med det blir mye mat og drikke, men satser på å være aktiv og trene i tillegg. Målet for sommeren må være å ikke gå over 58 kg tror jeg:) God sommer alle sammen! Håper vi fortsetter etter sommeren! (?)
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #1602 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har ikke deltatt i denne tråden, og føler meg derfor ikke som den riktige personen til å starte en ny, men vil gjerne være med om noen andre starter den opp Anonymous poster hash: 9208c...e48
Brimi Skrevet 21. juni 2014 #1603 Skrevet 21. juni 2014 Du har hatt en veldig jevn og fin vektnedgang, så det er tydelig at det du gjlr er riktig. Det verste er at jeg har spist en del posemat, fjordland osv. Men har holdt meg til 1400 kcal (mer om jeg har vært i bevegelse). Ja, bortsett fra i helgene da :-p
Gjest Wei Wei Skrevet 23. juni 2014 #1604 Skrevet 23. juni 2014 Da avslutter jeg prosjektet med 61,2 kg. er fornøyd og skal fortsette nedover.
magicpie Skrevet 24. juni 2014 #1605 Skrevet 24. juni 2014 Et lite gledesutbrudd: I dag veide jeg 64,7 kg! Endelig under 65 kg! Målte også midjen i dag, den var på 72 cm (men magen var ganske oppblåst i dag tidlig, da). Er ikke helt sikker på hva den var tidligere, men tror jeg var oppe i 79-80 cm. Så vektnedgangen er heldigvis målbar, også Selv om jeg ikke ser det så godt selv. Men, jeg sliter fortsatt med denne forstoppelsen da. Er det noen som har noen gode råd? Skal med stor sannsynlighet gå i bikini blant folk på lørdag, og det er jo ganske kjipt om magen da står rett ut som en ballong. Jeg har prøvd fiber+vann, kaffe, rosiner, blåbær, pære, linfrø, lunkent vann med sitronsaft, kapsler med melkesyrebakterier.. Med lite effekt. Jeg har vært på do og det har kommet noe (beklager litt mye informasjon ), men jeg er definitivt fortsatt forstoppet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg skal gå på disse tablettene litt over en måned til, og det er litt lenge å gå sånn..
Gjest Funky Punk Skrevet 24. juni 2014 #1606 Skrevet 24. juni 2014 Gratulerer med vekta :) Ang forstoppelsen. Jeg pleier å spise kiwi og drikke mye vann. Ikke press når du er på do. Kjenner du at du må, så setter du deg på do og slapper helt av. Fokuser gjerne på noe annet (mobilspill, kryssord etc). Om det ikke skjer noe etter 10 minutter, så gjør du noe annet. Gå en tur, bevegelse kan også hjelpe en del. Min vekt har også gått ned igjen. Til min store fortvilelse, så var siste veiing oppe på 86 kilo igjen, men i dag var jeg nede på 85,2
Hulderen Skrevet 24. juni 2014 #1607 Skrevet 24. juni 2014 Et lite gledesutbrudd: I dag veide jeg 64,7 kg! Endelig under 65 kg! Målte også midjen i dag, den var på 72 cm (men magen var ganske oppblåst i dag tidlig, da). Er ikke helt sikker på hva den var tidligere, men tror jeg var oppe i 79-80 cm. Så vektnedgangen er heldigvis målbar, også Selv om jeg ikke ser det så godt selv. Men, jeg sliter fortsatt med denne forstoppelsen da. Er det noen som har noen gode råd? Skal med stor sannsynlighet gå i bikini blant folk på lørdag, og det er jo ganske kjipt om magen da står rett ut som en ballong. Jeg har prøvd fiber+vann, kaffe, rosiner, blåbær, pære, linfrø, lunkent vann med sitronsaft, kapsler med melkesyrebakterier.. Med lite effekt. Jeg har vært på do og det har kommet noe (beklager litt mye informasjon ), men jeg er definitivt fortsatt forstoppet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg skal gå på disse tablettene litt over en måned til, og det er litt lenge å gå sånn.. Gratulerer med vekten Det ser ikke ut som om du har prøvd svisker? Det har jeg god erfaringer med. I verste fall kan du ta et miniklyster (kjøpes reseptfritt på apoteket) på fredag for å få tømt deg siden du skal vise deg frem i bibkini på lørdag. Men la det være en engangsløsning.
Liten pike Skrevet 24. juni 2014 #1608 Skrevet 24. juni 2014 Et lite gledesutbrudd: I dag veide jeg 64,7 kg! Endelig under 65 kg! Målte også midjen i dag, den var på 72 cm (men magen var ganske oppblåst i dag tidlig, da). Er ikke helt sikker på hva den var tidligere, men tror jeg var oppe i 79-80 cm. Så vektnedgangen er heldigvis målbar, også Selv om jeg ikke ser det så godt selv. Men, jeg sliter fortsatt med denne forstoppelsen da. Er det noen som har noen gode råd? Skal med stor sannsynlighet gå i bikini blant folk på lørdag, og det er jo ganske kjipt om magen da står rett ut som en ballong. Jeg har prøvd fiber+vann, kaffe, rosiner, blåbær, pære, linfrø, lunkent vann med sitronsaft, kapsler med melkesyrebakterier.. Med lite effekt. Jeg har vært på do og det har kommet noe (beklager litt mye informasjon ), men jeg er definitivt fortsatt forstoppet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg skal gå på disse tablettene litt over en måned til, og det er litt lenge å gå sånn.. Du kan kjøpe duphalac på apoteket, det er skånsomt for magen og har fungert på min mage. Brukte det da jeg var gravid og slet litt med forstoppelse. Effekten kom raskt, iallefall innen 4-5 timer. Ellers er havregrøt med på å regulere fordøyelsen, selv spiser jeg havregrøt til frokost hver dag.
Brimi Skrevet 24. juni 2014 #1609 Skrevet 24. juni 2014 Activia fikk fart på magen min! Selv om jeg ikke tåler yoghurt , så reagerte jeg på en heelt annen måte en når jeg spiser vanlig yoghurt.
plix Skrevet 24. juni 2014 #1610 Skrevet 24. juni 2014 Et lite gledesutbrudd: I dag veide jeg 64,7 kg! Endelig under 65 kg! Målte også midjen i dag, den var på 72 cm (men magen var ganske oppblåst i dag tidlig, da). Er ikke helt sikker på hva den var tidligere, men tror jeg var oppe i 79-80 cm. Så vektnedgangen er heldigvis målbar, også Selv om jeg ikke ser det så godt selv. Men, jeg sliter fortsatt med denne forstoppelsen da. Er det noen som har noen gode råd? Skal med stor sannsynlighet gå i bikini blant folk på lørdag, og det er jo ganske kjipt om magen da står rett ut som en ballong. Jeg har prøvd fiber+vann, kaffe, rosiner, blåbær, pære, linfrø, lunkent vann med sitronsaft, kapsler med melkesyrebakterier.. Med lite effekt. Jeg har vært på do og det har kommet noe (beklager litt mye informasjon ), men jeg er definitivt fortsatt forstoppet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg skal gå på disse tablettene litt over en måned til, og det er litt lenge å gå sånn.. Har du prøvd alle tipsene som er kommet i ettertid, og ingen effekt? Jeg pleier å jogge (skikkelig hardkjør, intervall er best) for å få det verste av mageproblemene unna, og for å sette igang systemet. Vondt, men for min del en god effekt mot oppblåsthet og tregt system. Ennå ikke funnet maten som får magen til å holde seg normal, da... De siste målingene jeg gjorde i denne tråden var deprimerende for min del, ettersom jeg har vært konstant oppblåst i varierende grad de siste ukene
magicpie Skrevet 24. juni 2014 #1611 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Gratulerer med vekta :) Ang forstoppelsen. Jeg pleier å spise kiwi og drikke mye vann. Ikke press når du er på do. Kjenner du at du må, så setter du deg på do og slapper helt av. Fokuser gjerne på noe annet (mobilspill, kryssord etc). Om det ikke skjer noe etter 10 minutter, så gjør du noe annet. Gå en tur, bevegelse kan også hjelpe en del. Min vekt har også gått ned igjen. Til min store fortvilelse, så var siste veiing oppe på 86 kilo igjen, men i dag var jeg nede på 85,2 Gratulerer med vekten Det ser ikke ut som om du har prøvd svisker? Det har jeg god erfaringer med. I verste fall kan du ta et miniklyster (kjøpes reseptfritt på apoteket) på fredag for å få tømt deg siden du skal vise deg frem i bibkini på lørdag. Men la det være en engangsløsning. Du kan kjøpe duphalac på apoteket, det er skånsomt for magen og har fungert på min mage. Brukte det da jeg var gravid og slet litt med forstoppelse. Effekten kom raskt, iallefall innen 4-5 timer. Ellers er havregrøt med på å regulere fordøyelsen, selv spiser jeg havregrøt til frokost hver dag. Activia fikk fart på magen min! Selv om jeg ikke tåler yoghurt , så reagerte jeg på en heelt annen måte en når jeg spiser vanlig yoghurt. Har du prøvd alle tipsene som er kommet i ettertid, og ingen effekt? Jeg pleier å jogge (skikkelig hardkjør, intervall er best) for å få det verste av mageproblemene unna, og for å sette igang systemet. Vondt, men for min del en god effekt mot oppblåsthet og tregt system. Ennå ikke funnet maten som får magen til å holde seg normal, da... De siste målingene jeg gjorde i denne tråden var deprimerende for min del, ettersom jeg har vært konstant oppblåst i varierende grad de siste ukene Takk for gode råd! Vi har kiwi i hus, og jeg skal prøve å få handlet inn Activia og svisker etter hvert også. Havregrøt spiser jeg til frokost omtrent hver dag (også til vanlig), så det er også prøvd ut. Gåturer og jogging også, og så kjørte jeg en hard intervalløkt i går. Jeg har jo hatt noe effekt av det jeg har prøvd, men kjenner at jeg ikke får tømt meg skikkelig. Har heldigvis ingen smerter, da. Jeg tror jeg skal holde meg unna avføringsmidler/klyster så lenge jeg kan, da jeg tidligere har brukt det i forbindelse med spiseforstyrrelser, og jeg er litt redd for at det skal trigge meg tilbake til det. Det er forresten høydose-jerntabletter jeg går på (Niferex 100 mg), og treg mage/forstoppelse er jo en kjent bivirkning, så jeg var forberedt på det. Men det er likevel frustrerende, selv om jeg vet at det ikke varer evig. Jeg har tidligere slitt med IBS-liknende symptomer, men det siste året har magen fungert mye bedre, jeg bare håper at det går tilbake til normalen etter jeg er ferdig med jerntablettene. Det er ikke helt krise heller om jeg er oppblåst på lørdag, jeg skal nok overleve for det, men det hadde jo vært litt mer komfortabelt uten Endret 24. juni 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1612 Skrevet 24. juni 2014 Hva med en ny "Vi som skal ned i vekt før skolestart?" tråd? Anonymous poster hash: d93dc...d3b
plix Skrevet 24. juni 2014 #1613 Skrevet 24. juni 2014 Hva med en ny "Vi som skal ned i vekt før skolestart?" tråd? Anonymous poster hash: d93dc...d3b Men det er ikke alle som går skole, så for å inkludere alle ville det kanskje passet bedre med "Vi som skal ned i vekt før høsten/i.l.a. sommeren/August-Sept-okt" osv 2
neon_sun Skrevet 24. juni 2014 #1614 Skrevet 24. juni 2014 Flotte resultater på folk her Flinke alle sammen Jeg datt ut av hele greiene, har vært så mye den siste tiden som har gjort at fokuset har falt bort. Vet det er lett å komme med unskyldninger, men oppi et dødsfall har jeg valgt å fokusere på den psykiske helsen fremfor den fysiske. Men jeg har kommet meg under 86 som jeg slet med. Vekten står nå på 83,5. Håper at jeg snart er over på 70 tallet
Gjest Funky Punk Skrevet 24. juni 2014 #1615 Skrevet 24. juni 2014 Er med på ideen om en sommertråd Disse trådene hjelper meg med å anstrenge meg litt ekstra og ikke gli helt ut
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1616 Skrevet 24. juni 2014 Men det er ikke alle som går skole, så for å inkludere alle ville det kanskje passet bedre med "Vi som skal ned i vekt før høsten/i.l.a. sommeren/August-Sept-okt" osv Haha, så klart! Glemmer jo det. I løpet av sommeren passer bra Anonymous poster hash: d93dc...d3b
Pringle Skrevet 24. juni 2014 #1617 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er med på ny tråd, men med opphold 17. - 31. juli pga bortreist (fysisk, denne gangen, ikke bare i hodet som vanlig, haha). Kan gjerne kalle den "før skolestart" for min del selv om jeg ikke går på skolen, det er jo et ganske fast tidspunkt i de flestes bevissthet likevel (tipper skolene starter igjen 18. august i år).
magicpie Skrevet 24. juni 2014 #1618 Skrevet 24. juni 2014 (endret) En "ned i vekt i løpet av sommeren-tråd" høres bra ut. Og så kan vi holde på til månedsskiftet august-september, eller noe? Det blir cirka 2 måneder, det er kanskje lite vits i å holde på kortere enn det. Noen som har lyst til å ta på seg ansvaret med å lage ny tråd? Er med på ideen om en sommertråd Disse trådene hjelper meg med å anstrenge meg litt ekstra og ikke gli helt ut Enig, jeg har aldri før klart å holde meg "on track" så lenge som nå, når jeg har fulgt med på disse trådene! Endret 24. juni 2014 av magicpie 1
Elanore Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1619 Skrevet 24. juni 2014 Kjekt å se at såpass mange har nådd målene sine eller er fornøyd med prosessen! Gratulerer til alle! Jeg vet at mange tar "ferie" nå, men jeg trenger definitivt en tråd for sommeren også, så jeg kan godt lage en til. Jeg må begynne nå om dette skal gå bra, for med sykdom, behandling og enda et medisinbytte, har jeg virkelig bare "est ut" for å si det forsiktig. Jeg så noen hadde en idé med en egen oversiktstråd hvor folk oppdaterte sine egne tabeller hver uke - så lar vi den være oversikten. Jeg støtter definitivt denne. Jeg kan godt sikte på å lage en oversikt i tillegg, men det ville vært enormt befriende om alle førte sin egen i tillegg - så er vi helt sikret mot det som skjedde denne runden; at jeg er ute av stand til å oppdatere noen uker, og at det dermed ikke blir så lett for folk å finne greiene sine. Hva tenker dere andre? Jeg må logge vekt for å holde den stabilt lav også, så det er selvsagt åpent for å være med for å "holde kroppen i sjakk" også - ikke bare for vektnedgangen. Plix sin oversikt Startvekt fra tidligere: -- Høyde: 162 cm Startvekt for denne tråden: 54,5 Mål før sommeren: Mage 80cm Midje 65cm April 2014 25. april, uke 17 (1): 54,5 kg, Mage 84cm Midje 74cm Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 54kg Mage 83 cm Midje 70cm (-0,5kg) 9. mai, uke 19 (3): 55kg Mage 84 cm Midje 69cm (+0,5kg) 16. mai, uke 20 (4): -- Mage 83cm Midje 68cm (-kg) 21. mai, uke 21 (5): -- Mage 81cm Midje 66,5cm (-kg) 30. mai, uke 22 (6): 55,4kg Mage 80 cm Midje 66 cm (+0,4kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- Mage 82 cm Midje 68 cm (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- Mage 77 cm Midje 67 cm (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- Mage 88 cm Midje 77 cm (-kg) ! Det som skjer denne uken er at jeg har fått beskjed av legen på sykehuset at jeg skal spise mat jeg ikke tåler, å kartlegge i en dagbok. Jeg skal til en undersøkelse om 2 uker for å kartlegge mine mageproblemer etter å ha spist bakevarer og en del andre matvarer, så spesielt bakevarer må jeg spise hver dag. Irriterende at det skulle komme nå. Kan du fortelle mer om dette opplegget? Jeg har problemer med en del matvarer selv, men vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Takk for gode råd! Vi har kiwi i hus, og jeg skal prøve å få handlet inn Activia og svisker etter hvert også. Havregrøt spiser jeg til frokost omtrent hver dag (også til vanlig), så det er også prøvd ut. Gåturer og jogging også, og så kjørte jeg en hard intervalløkt i går. Jeg har jo hatt noe effekt av det jeg har prøvd, men kjenner at jeg ikke får tømt meg skikkelig. Har heldigvis ingen smerter, da. Jeg tror jeg skal holde meg unna avføringsmidler/klyster så lenge jeg kan, da jeg tidligere har brukt det i forbindelse med spiseforstyrrelser, og jeg er litt redd for at det skal trigge meg tilbake til det. Det er forresten høydose-jerntabletter jeg går på (Niferex 100 mg), og treg mage/forstoppelse er jo en kjent bivirkning, så jeg var forberedt på det. Men det er likevel frustrerende, selv om jeg vet at det ikke varer evig. Jeg har tidligere slitt med IBS-liknende symptomer, men det siste året har magen fungert mye bedre, jeg bare håper at det går tilbake til normalen etter jeg er ferdig med jerntablettene. Det er ikke helt krise heller om jeg er oppblåst på lørdag, jeg skal nok overleve for det, men det hadde jo vært litt mer komfortabelt uten Kjøp microlax - veldig greit å ha i hus. Det er et miniklyster, og det er skånsomt mot tarmen versus å gå rundt forstoppet i lang tid. Det er væske (5ml?) som settes inn før du holder det inne i opp mot fem minutter. Det bør få fart på sakene - med øyeblikkelig virkning. Fordelen med dette sammenlignet med medisiner du tar som kapsler eller lignende, er at du får effekt innen 30 minutter dersom det fungerer - så du kan fortsette resten av dagen som normalt. Dette er selvsagt ikke like bra som å "la naturen gå sin gang", men etter så lang tid som du beskriver, er det ikke fornuftig å tillate at man går rundt like plaget, for det er tross alt begrenset med lagringsplass...
Elanore Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1620 Skrevet 24. juni 2014 Min tanke er at vi tar neste tråd som "Vi som skal ned i vekt før høsten (2014)" til fredagen rundt det folk definerer som skolestart. Deretter kan vi kanskje ha en som går helt til jul slik som sist? Har forresten begynt å notere meg oversikten igjen, og skal oppdatere når den er ute. Tenker å se om jeg kan få redigert hele Excel-arket mitt til et bilde og legge det ut også. Noen med forslag til hvordan jeg skal gjøre sistnevnte? Foreløpig er planen å bare lime i Paint eller noe, men hadde vært kult om det fantes en enkel måte å få hele arket i bildeformat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå