Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Xaphan

Startvekt fra tidligere: 80 kg (høsten 2012)

Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 57,5 kg

Mål før sommeren: 56,5 kg

Jeg har ikke veid meg siden starten av tråden fordi det er så utrolig plagsomt å bruke analog vekt. Nå har vi fått digital badevekt i hus, og den viser at jeg veier 56,3. Jeg sammenlignet med den analoge i dag, og det ser ut som at begge vektene er ganske enige--jeg tror jeg veier litt mindre på den digitale enn den analoge, men det er ikke snakk om så mye (jeg ville gjettet i underkant av 57 på den analoge).

På grunn av ny vekt vil jeg gjerne også sette nytt mål: Ned til 55.5 før jeg drar på ferie 19 Juni. Det er bare 2-300 gram i uka, så det bør jeg klare. Om jeg når målet tror jeg jaggu at jeg er ferdig med vektnedgang. Man må jo si stopp en gang, ikke sant?

Og digital vekt betyr at jeg kan være med i tråden "på ordentlig" og veie meg hver uke :)

Ukens vekt: 56.3

Velkommen i "de digitales verden" ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyde 167 cm

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 65,9

Mål før sommeren: -- 59

April 2014

25. april, uke 17 (1): -STARTVEKT- 65,9

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 64,5 (-1,4kg)

9. mai, uke 19 (3): 64,5 (-0,0kg)

16. mai, uke 20 (4): 63,7 (-0,8kg)

23. mai, uke 21 (5): 63,5 (-0,2kg)

30. mai, uke 22 (6): 63,8(+ 0,3kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Totalt: -2,1 kg

Jaja... Jeg tror helt ærlig at dette er vannvekt, da jeg har vært superflink med både kosthold og aktivitet denne uka. Men nedtur alikevel :(

Skrevet

23 mai 2014 - 16:52

Startvekt fra tidligere: 87,5 kg ( 01.03.14)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 83,2 kg

Mål før sommeren: 75 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 83,2 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 81,9 (- 1,3kg)

9. mai, uke 19 (3): 82, 1 (+ 0,2kg)

16. mai, uke 20 (4): Var på ferie, ingen veiing.

23. mai, uke 21 (5): 82,2 (+ 0,1kg)

30. mai, uke 22 (6): 81,7 (- 0,5kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Veldig fornøyd med vektnedgangen, men var nede i 81,4 i går, mulig vekta viste mer i dag pga fikk mensen i dag også. Målet jeg har satt meg ser jeg at jeg garantert ikke kommer til å nå, men det får bare stå som det er. Skal uansett fortsette kaloriunderskuddet utover høsten.

Gjest boblebrus
Skrevet

Startvekt fra tidligere: 95 kg (august 2013)
Høyde (valgfritt): 171 cm
Startvekt for denne tråden: 83,5 kg
Mål til 20. juni: 79,9 kg

April 2014
25. april: 83,5 kg

Mai 2014

2.mai: 82,8 kg

9.mai: 82,9 kg

16.mai: 81,7 kg

23.mai: 81,5 kg

30.mai: 81,8 kg

Jeg er egentlig overrasket over at jeg ikke har gått opp mer jeg. Langhelg og besøk av en god venn denne uka, og vi har skeiet ut med god mat, søtsaker og vin :nigo: Det må være lov i blant. Satser på full skjerpings og et bedre resultat neste uke :)

Skrevet

Startvekt for denne tråden: 72
Mål til 20. juni: Under 64

April 2014

25. april, uke: 71.1

Mai 2014
02. mai, uke 1: 69.4 ( - 1.3 kg)
09. mai, uke 2: 68.5 kg ( - 0.9)
16. mai, uke 3:67.3 kg(-1,2kg)
23. mai, uke 4: __ kg
30. mai, uke 5: 66,7 kg (-0.6 kg)

Sist uke fikk jeg ikke veid meg siden jeg var borte. Har ikke gått så mye ned i vekt, men har jobbet mye med styrketrening i det siste. Har vel fått litt tyngre muskelmasse i stede. Øyner målet på 64 kg i det fjerne nå :)

Skrevet

Startvekt fra tidligere: 95 kg (august 2013)

Høyde (valgfritt): 171 cm

Startvekt for denne tråden: 83,5 kg

Mål til 20. juni: 79,9 kg

April 2014

25. april: 83,5 kg

Mai 2014

2.mai: 82,8 kg

9.mai: 82,9 kg

16.mai: 81,7 kg

23.mai: 81,5 kg

30.mai: 81,8 kg

Jeg er egentlig overrasket over at jeg ikke har gått opp mer jeg. Langhelg og besøk av en god venn denne uka, og vi har skeiet ut med god mat, søtsaker og vin :nigo: Det må være lov i blant. Satser på full skjerpings og et bedre resultat neste uke :)

Ser du har et litt mer realistisk mål enn meg i forhold til at vi har veldig like tall. Ser også ut som du har holt på en stund da og vært flink lenge. Da må være lov å unne seg litt i ny og ned , neste uke går sikkert mye bedre.

Skrevet

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 70,6 kg

Mål før sommeren: 65 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 70,6 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 68,8 kg (-0,8 kg)

9. mai, uke 19 (3): 70,2 kg (+1,4kg)

16. mai, uke 20 (4): 69,4 kg (-0,8kg)

23. mai, uke 21 (5): 69,8 kg (+0,4kg)

30. mai, uke 22 (6): 69,2 kg (-0,6kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Skal vi se om jeg fikk til dette på mobilen..

Skjønner ikke at jeg kan ha gått ned for jeg har hatt tante rød på besøk denne uka, trent lite og samboeren har laget gele av alle ting.

Skrevet

Jeg hadde en "sprekk" i går hvor hele brettet med PEZ forsvant. Jeg syntes visst litt synd på meg selv. Håper i dag blir bedre, med artisjokk og sushi.

Skrevet

For min del går det nesten "for bra" om dagen, jeg sliter med å få i meg nok mat. Jeg teller ikke kalorier nå, men jeg tror det har blitt for lite de siste dagene.. Kjente i dag da jeg gikk tur at kroppen begynner å bli litt slapp. Jeg vil absolutt ikke havne i det sporet igjen, så får prøve å få i meg litt nøtter og sånt. Selv om jeg vil ned i vekt, vil jeg ikke gjøre det på en usunn måte og havne "på kjøret" igjen! Dessuten driver jeg med hard kondisjonstrening for tiden, og jeg vil ikke ødelegge framgangen ved å spise for lite. Samtidig er jeg redd for å sprekke om jeg tillater meg å spise "for mye".. Jeg trives med det kostholdet og den måltidsrytmen jeg har nå, så da får jeg prøve å putte inn litt mer kaloritett mat også. Huff, det skal ikke være lett det her :sukk:

Skrevet

Startvekt for denne tråden: 91,1 kg

Mål før sommeren: 85 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 91,1 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 89 kg (-2,1 kg)

9. mai, uke 19 (3): 88,8 kg (- 0,2 kg)

16. mai, uke 20 (4): 89,8 kg ( 1 kg)

23. mai, uke 21 (5): 89,3 kg (- 0,5 kg)

30. mai, uke 22 (6): 89,5 kg ( 0,2 kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Jeg aner ikke hvorfor jeg har gått opp igjen. Har vært ganske streng de siste dagene.

Skrevet

Jeg hadde en "sprekk" i går hvor hele brettet med PEZ forsvant. Jeg syntes visst litt synd på meg selv. Håper i dag blir bedre, med artisjokk og sushi.

:sjokkert: PEZ faktisk!! Vet du hva?! Jeg også :skratte: PEZ ble min guilty-sprekk igår. Fordi jeg spiste for lite middag og slurvet med å spise kvelds..

Jeg skal også dele en liten AHA-opplevelse jeg opplevde igår.

Jeg har siden jeg begynte å forandre på usunn vs sunn livsstil, allerede gjort store forandringer så langt (i mine øyne :laugh:). Fra flere lørdager i uken, til kun én lørdag, valgt vekk de uvanene som skapte helseproblemer, fokusert på å få opp verdiene av de vitaminene og mineralene jeg har hatt for lite av i kroppen.

Nåvel, skal ikke legges skjul på at det er blitt noen u-svinger underveis, hehe.

I det siste har jeg lagt mer merke snakket om kosthold og vektnedgang, kosthold for å hjelpe på fremgang med tanke på trening, det å få i seg nok er viktig og det å holde seg i skinnet når det kommer til cravings på spesielt sukker er så mye lettere med et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Nettopp fordi jeg har fått flere episoder hvor jeg har kjent meg sulten kort tid etter et måltid, jeg har kjent på sukkerbehov hver dag jeg trener.

Så fant jeg ut at for å komme noen vei må jeg forandre mer enn jeg har gjort til nå, for selv om musklene vokser og centimeterne går litt inn, så er jeg fortsatt ustrukturert på innholdet i kostholdet. Har trålet igjennom mange tråder på denne delen av forumet, og funnet noen småting jeg kan starte med.

Så igår, til frokost, istedenfor mye karbohydrater, spiste jeg en stor frokost med omelett, litt kjøtt og enkle grønnsaker i, et par avokadobåter ved siden av og mye vann. Jeg ble veldig mett, men på en helt annen måte enn tidligere. Det er meningen at man skal spise regelmessig med noe ca tilsvarende (mer proteiner og fett, og bare litt/ingen karbohydrater, om jeg har skjønt hovedbudskapet rundt om i trådene). Jeg ble så mett at jeg glemte lunsj, ble først sulten igjen kl 14. Ingen sult, følte meg ikke slapp på noen tidspunkt, sukkersuget var helt borte selv om den normalt er der hele tiden når jeg har mensen. Ble faktisk veldig overrasket, og skjønner nå virkelig hvorfor lavkarbo er løsningen for mange.

Idag derimot hadde vi ingenting tilsvarende til froksot, så jeg testet like greit idag det motsatte. Spiste masse karbohydrater til frokost kl 8, ble sulten og sukkersuget kom tilbake igjen kl halv 10 allerede. Lession learned, nå må jeg bare lære meg den vanen å ha god mat i kjøleskapet, og planlegge litt fremover :)

• Liker 2
Skrevet

Haha, PEZ er jo bare så altfor godt! Jeg later alltid som jeg kjøper det til barna mine (som jeg ikke har) :fnise:

Jeg er litt motsatt - jeg har mest tendens til å overspise når jeg ikke er i aktivitet, jeg tror jeg reagerer på å kjede meg, kanskje blir jeg trist av det og synes jeg trenger noe til å kvikke meg opp. Og i går stemte det, jeg var litt ute av form og var ikke ute av døra engang. I dag har jeg vært ute litt, og når jeg skal sitte ute, vil jeg heller ha kaffe enn saft. Jeg har ikke lyst på noe søtt i det hele tatt!

Det du har oppdaget, Plix, er vel effekten av lavkarbokosthold. Jeg merker godt at karbohydrat alene ikke er bra for meg, tipset jeg har vokst opp med om å ta et eple om jeg er litt sulten, har jeg aldri forstått, jeg blir jo bare mer sulten da!

Nå er artisjokken inntatt, jeg føler meg alltid "fattigfornem" når jeg spiser sånne ting; som om jeg er en gammel dame som tviholder på de få fine vanene det fremdeles er mulig å fortsette. Kanskje jeg har vært rik i et tidligere liv :laugh:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg MÅTTE kjøpe ny og mindre shorts og bukse i dag, de var faktisk blitt så store at de var bomsete og ubehagelige på, og jeg har to ganger nå gått med åpen smekk i shortsen fordi jeg ikke kjenner at den er åpen :rodme: Jeg kjøpte mer eller mindre samme modell av både olabukse og shorts som jeg hadde fra før (liker Lindex fordi de har så streite ting); gammel bukse var i str 33 - ny i 30, shortsen var i str 44 - ny i 38. Gir nesten en uvirkelighetsfølelse å måtte henge tilbake det største eksemplaret :fnise:

Endret av Pringle
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp igjen jeg. :( Men jeg har ikke vært på toalettet på 3-4 dager, så jeg veier inn når det er i boks.. :P

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337
Skrevet (endret)

Jeg var ikke hjemme i går, men veide meg i dag.. 88,7 kg. Jeg er på "kjøret" igjen :P Gitt litt faen den siste uka. Nå er det FULL skjerpings! Reiser til London og Paris på tirsdag og blir borte i 9 dager, men har ikke tenkt til å gå opp et gram.

Endret av Lista
Skrevet

Det har skjedd noe rart med magesekken min. Jeg kan ikke spise like mye lenger! Haha, litt gøy egentlig.

• Liker 4
Skrevet

Det har skjedd noe rart med magesekken min. Jeg kan ikke spise like mye lenger! Haha, litt gøy egentlig.

Hvordan fikk du til det? :P Kunne trengt slik magesekk selv :fnise:

Skrevet

Det merker jeg også -at magesekken blir mindre når jeg slanker meg. Jeg teller ikke kallorier, men passer på å spise meg "nesten mett". Jeg merker at det skal mindre til før jeg kommer dit en tidligere. Dette tror jeg er veldig vanlig, at magen venner seg til å bli fornøyd med mindre porsjoner, når det er det den får.

• Liker 1
Skrevet

Jeg MÅTTE kjøpe ny og mindre shorts og bukse i dag, de var faktisk blitt så store at de var bomsete og ubehagelige på, og jeg har to ganger nå gått med åpen smekk i shortsen fordi jeg ikke kjenner at den er åpen :rodme: Jeg kjøpte mer eller mindre samme modell av både olabukse og shorts som jeg hadde fra før (liker Lindex fordi de har så streite ting); gammel bukse var i str 33 - ny i 30, shortsen var i str 44 - ny i 38. Gir nesten en uvirkelighetsfølelse å måtte henge tilbake det største eksemplaret :fnise:

Så bra!

Skrevet

Har holdt meg til 1400-1600 kcal bare egentlig :-) Magen blir vandt til en viss mengde mat. For noen tar det lengre tid, mens for andre tar det kortere. Nå skal det sies at jeg utvidet magesekken først. I og med at jeg spiste for lite mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...