Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg "klare" dette da jenter? Selskap med kake TRE dager på rad! Kan det skade hvis jeg bare tar ett bittelite stykke hver av dagene? Som tidligere nevnt har jeg en overhysterisk mor som vil reagere hvis jeg ikke tar kake i det hele tatt..Ikke bare bare med alle disse selskapene, håper det er lenge til neste gang etter dette.

Hvis du klarer å begrense deg til et bittelite stykke hver gang, samtidig som du kutter ned i andre måltider, så går det nok bra.

Men selv ville jeg stått over. For hvis jeg spiser litt søtt, så kommer søtsuget tilbake, og jeg vil slite i hverdagene etterpå.

Må du i alle tre selskapene? Og hvem er vertinnen(e)? Hvis det ikke er din mor, så kan du si i fra på forhånd at du dessverre er på diett nå, og må stå over kake. Men at du gjerne kommer likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :blomst:

Tusen takk! :)

Du har hatt en veldig fin vektnedgang, 2.5 kg på 5 uker er helt etter boka, det anbefales jo å gå ned ca 500 g i uka for å oppnå varig resultat. Antagelig vil du klare å fortsette sånn, og gå ned 1.5 kg til. Gratulerer, det er godt jobba!

Takk for det. Er utrolig fornøyd. Spesielt siden det er første gang jeg har lykkes med skikkelig vektnedgang over tid. Har jo faktisk tatt av 11,2kg siden 1.januar, og det er jo en god del. Krysser fingrene for at jeg klarer å fortsette nedgangen fremover. På lang sikt har jeg et litt "hårete" mål om 60kg, men aller mest ønsker jeg meg strammere lår og rumpe, og synlige magemuskler.

• Liker 1
Skrevet

Hmm, ja, jeg får prøve på det og gi ekstra gass neste uke. Det er virkerlig kjipt å føle at man MÅ spise noe bare for å tilfredsstille andre.,

Jeg så ikke dette svaret flr jeg selv kommenterte.

En av fordelene med å ha blitt "godt voksen", er at jeg nå er så trygg på meg selv at jeg har sluttet å spise for å glede andre. Men jeg skjønner deg og ditt dilemma, jeg var ikke det på din alder.

Gjest Chloe87
Skrevet

Hvis du klarer å begrense deg til et bittelite stykke hver gang, samtidig som du kutter ned i andre måltider, så går det nok bra.

Men selv ville jeg stått over. For hvis jeg spiser litt søtt, så kommer søtsuget tilbake, og jeg vil slite i hverdagene etterpå.

Må du i alle tre selskapene? Og hvem er vertinnen(e)? Hvis det ikke er din mor, så kan du si i fra på forhånd at du dessverre er på diett nå, og må stå over kake. Men at du gjerne kommer likevel.

To av selskapene holdes her og her bor jeg jo...Det ene er hos min tante. Tror jeg bare får prøve å begrense meg. Første kaka er ikveld, jeg har laktoseintoleranse så jeg kan heldigvis unngå å spise kremen uten at noen ser rart på meg.
Skrevet

Takk for det. Er utrolig fornøyd. Spesielt siden det er første gang jeg har lykkes med skikkelig vektnedgang over tid. Har jo faktisk tatt av 11,2kg siden 1.januar, og det er jo en god del. Krysser fingrene for at jeg klarer å fortsette nedgangen fremover. På lang sikt har jeg et litt "hårete" mål om 60kg, men aller mest ønsker jeg meg strammere lår og rumpe, og synlige magemuskler.

Ikke overdriv. 60 kg for deg er på grensen mellom normalvektig og undervektig. (kun basert på BMI, jeg vet ikke noe om din kroppsform og muskler.) Du er kjempeflink, vær flink nok til å stoppe i tide.

Skrevet

To av selskapene holdes her og her bor jeg jo...Det ene er hos min tante. Tror jeg bare får prøve å begrense meg. Første kaka er ikveld, jeg har laktoseintoleranse så jeg kan heldigvis unngå å spise kremen uten at noen ser rart på meg.

I morgen har du en viktig date på kino, så da kan du ikke ;)

Var det du som hadde tanten som forlangte at du spiser mel selv om du ikke tåler det? Da må du fortelle henne at du har spist for mye alt denne uken, så du må vente med å spise kakae til neste gang du besøker henne. Begynn å sette grenser for de rundt deg.

Gjest Chloe87
Skrevet

Yes, da slipper jeg selskapet på lørdag og imorgen tror jeg det serveres en kake jeg ikke en gang liker så da slipper jeg nok unna. :)

Gjest Chloe87
Skrevet

I morgen har du en viktig date på kino, så da kan du ikke ;)

Var det du som hadde tanten som forlangte at du spiser mel selv om du ikke tåler det? Da må du fortelle henne at du har spist for mye alt denne uken, så du må vente med å spise kakae til neste gang du besøker henne. Begynn å sette grenser for de rundt deg.

Nei, det er ikke meg, men jeg husker jeg leste om ei her som har et familiemedlem som nærmest tvang henne til å spise en kake hun ikke tåler, heldigvis har ikke jeg det sånn!

Da blir det kake forhåpentligvis kun idag på meg! :)

Skrevet

Ikke overdriv. 60 kg for deg er på grensen mellom normalvektig og undervektig. (kun basert på BMI, jeg vet ikke noe om din kroppsform og muskler.) Du er kjempeflink, vær flink nok til å stoppe i tide.

Neida, skal passe på. :) Har ganske mye muskelmasse, så det skal nok litt til å komme ned til 60. I tillegg var jeg så tynn når jeg var liten (frem til jeg var 14) at folk trodde jeg var syk, og dit vil jeg ikke tilbake igjen, for det var verken pent eller gøy. Finner nok en vekt jeg trives med underveis.

• Liker 1
Skrevet

Må bare spørre dere, liker dere å telle kalorier? For dere som gjør det da. Jeg merker at jeg liker å telle kaloriene. Liker å ha kontroll. Litt redd for å ikke spise nok og for mye. Det er ikke så hardt som forrige gang, men samtidig er jeg litt redd for at dette er begynnelsen på spiseforstyrrelse. Jeg er ikke heelt kontrollfreak, var i selskap på tirsdag og jeg gjettet bare på kaloriene.

Gjest Chloe87
Skrevet

Må bare spørre dere, liker dere å telle kalorier? For dere som gjør det da. Jeg merker at jeg liker å telle kaloriene. Liker å ha kontroll. Litt redd for å ikke spise nok og for mye. Det er ikke så hardt som forrige gang, men samtidig er jeg litt redd for at dette er begynnelsen på spiseforstyrrelse. Jeg er ikke heelt kontrollfreak, var i selskap på tirsdag og jeg gjettet bare på kaloriene.

Ja, jeg liker å telle kalorier, men er ikke sånn at jeg er helt manisk. :)
Skrevet (endret)

Ja, jeg liker det også, synes det er interessant. Er nerd fra før, så regner med at gleden skyldes videre nerding, ikke begynnende spiseforstyrrelse.

Er jo ikke alt jeg får telt heller, det bekymrer meg ikke. Trener da på å spise til jeg er passe mett.

Endret av Pringle
Skrevet

Hurra! Var ingen grunn til bekymring likevel. 0,5kg ned, og jeg er i mål!!! Veldig overrasket og glad for at jeg klarte det.

Samtidig er det jo bare et delmål. Har fortsatt endel kilo som skal av, så jeg fortsetter jobben videre. Spent på å se hvor langt jeg kan komme til sommeren. Har ikke sett 67-tallet på rundt 15 år, så det blir gøy.

Startvekt fra tidligere: 79,2 kg

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 70,4 kg

Mål før sommeren: 68 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 70,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 70,1 kg (-0,3 kg)

9. mai, uke 19 (3): 69,3 kg (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 69,2 kg (-0,1 kg)

23. mai, uke 21 (5): 68,5 kg (-0,7 kg)

30. mai, uke 22 (6): 68,0 kg (-0,5 kg) I mål!!! :) :) :)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Gratulerer så mye med å ha nådd målet! Du har all grunn til å være stolt over deg selv :blomst:

Ellers er jeg så spent på veiedag i morgen. Vekten har stått litt stille av flere årsaker de siste ukene, men denne uken har jeg satset litt ekstra både på korthold og mosjon. Har gått tur på ulike turstier hver dag og jeg har i tillegg fått litt farve :)

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig spist ute i dag. Men jeg valgte sunt :) Veldig fornøyd med det. Kylling, salat og bulgur. Så får vinglassene komme på toppen.

Jeg merker at selvtillitten og hvordan jeg ser på mitt eget speilbilde er såå sinnsykt mye bedre nå som jeg har fått litt brunfarge. Jeg veier mer enn for 3 uker siden, men jeg synes jeg ser bedre ut. Bare for at jeg har fått litt farge. Er ikke bleikfis, og det føles som magen bilr mindre av det.

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337
Skrevet

Plutselig spist ute i dag. Men jeg valgte sunt :) Veldig fornøyd med det. Kylling, salat og bulgur. Så får vinglassene komme på toppen.

Jeg merker at selvtillitten og hvordan jeg ser på mitt eget speilbilde er såå sinnsykt mye bedre nå som jeg har fått litt brunfarge. Jeg veier mer enn for 3 uker siden, men jeg synes jeg ser bedre ut. Bare for at jeg har fått litt farge. Er ikke bleikfis, og det føles som magen bilr mindre av det.

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

Jeg har også fått litt farge! Faktisk sykt mye til å være i slutten av mai, i Norge. Og jeg synes det hjelper på helhetsinntrykket og absolutt på selvfølelsen!

• Liker 1
Skrevet

Har ført inn til cirka s.40 i Excel, men har ikke sjans til å bli ferdig i kveld - skal opp klokken seks for praktisk vurdering. :daane: Har fått en forverring i helsesituasjonen, så har mest lyst til å trøstespise til jeg sprekker akkurat nå. :sur: Smerter og feber går liksom ikke sammen med eksamenstid og stresset det medfører.

Hva veiedag angår, kan dere evt. bare føre inn tallet, så skal jeg begynne rett på det hele igjen idet jeg kommer hjem i morgen.

• Liker 4
Skrevet

Hurra! Var ingen grunn til bekymring likevel. 0,5kg ned, og jeg er i mål!!! Veldig overrasket og glad for at jeg klarte det.

Samtidig er det jo bare et delmål. Har fortsatt endel kilo som skal av, så jeg fortsetter jobben videre. Spent på å se hvor langt jeg kan komme til sommeren. Har ikke sett 67-tallet på rundt 15 år, så det blir gøy.

Startvekt fra tidligere: 79,2 kg

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 70,4 kg

Mål før sommeren: 68 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 70,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 70,1 kg (-0,3 kg)

9. mai, uke 19 (3): 69,3 kg (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 69,2 kg (-0,1 kg)

23. mai, uke 21 (5): 68,5 kg (-0,7 kg)

30. mai, uke 22 (6): 68,0 kg (-0,5 kg) I mål!!! :) :) :)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Åh, så moro!! Virkelig glad på dine vegne :) Gratulerer!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ført inn til cirka s.40 i Excel, men har ikke sjans til å bli ferdig i kveld - skal opp klokken seks for praktisk vurdering. :daane: Har fått en forverring i helsesituasjonen, så har mest lyst til å trøstespise til jeg sprekker akkurat nå. :sur: Smerter og feber går liksom ikke sammen med eksamenstid og stresset det medfører.

Hva veiedag angår, kan dere evt. bare føre inn tallet, så skal jeg begynne rett på det hele igjen idet jeg kommer hjem i morgen.

Kjære deg, ikke bekymre deg. Du har MYE på gang nå så en tråd på KG skal du ikke bekymre deg over :) Sov godt og god bedring :)

Endret av plix
  • Liker 6
Skrevet

Startvekt fra tidligere: 85 kg

Høyde (valgfritt): 171

Startvekt for denne tråden: 78,2

Mål til 20. juni: 75

April 2014

25. april, uke 1: 78,2

Mai 2014

2. mai, uke 2: 77,3 (-0,9 kg)

9. mai, uke 3: 76,1 (-1,2)

16. mai, uke 4: 76,3 (+0,2)

22.mai, uke 5: 76 (-0,2)

30.mai, uke 6: 76 (-0)

Uff, nå syns jeg snart jeg kunne sett 75-tallet. Jeg har visst havnet på et platå! Det har skjedd før også, da jeg lå og vippet på 80/79-grensa. Fryktelig irriterende når jeg har én kg igjen til målet mitt bare (10 kg ned siden januar)

Skrevet

Startvekt fra tidligere: 110 kg (nov 2013)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 106,4 kg

Mål før sommeren: 96 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 106,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 104,0 kg (- 2,4 kg)

9. mai, uke 19 (3): 103,0 kg (- 1,0 kg)

16. mai, uke 20 (4): 102,0 kg (- 1,0 kg)

23. mai, uke 21 (5): 101,1 kg (- 0,9 kg)

30. mai, uke 22 (6): 102,6 kg (+ 1,5 kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (- kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (- kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (- kg)

Neeeeeiiiii!! Det skulle jo være -1,2 - ikke +1,5. Med tanke på hvordan forrige uke har vært så ser jeg ingen annen forklaring enn at det er pga. mensen / vann i kroppen. Hjalp vel heller ikke at jeg spiste endel salt mat i går. Da er det bare å håpe at neste ukes måling ser mye bedre ut (til tross for at jeg skal i to bursdager den kommende uken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...