Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lært meg hvordan jeg lager bokmerke fra mobilen enda... :sjenert: Men takk for tipset!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selv om det er andre her som er større, så har hun da forsatt rett til å "klage". Vi har forskjellige mål som vi vil nå, og sånn er det. Siden hun er vant til å være liten, så skjønner jeg godt at hun vil ned i vekt/stramme opp. Det betyr forsatt ikke at hun synes at overvektige folk bør ned i vekt.

Blir det samme som å si "Siden det er noen som har det verre, så kan ikke jeg klage over matte-oppgaven som skal leveres inn i morgen". Folk må få lov til å være med i tråden, uansett hva målet er.

Anonymous poster hash: 02a8b...168

Jeg har aldri sagt at hun ikke skal få være med i tråden, så det blir litt utenfor poenget. Jeg mente heller ikke at enkelte har mer "rett" til å klage enn andre, men heller at man kan passe litt på hvordan man formulerer seg så ingen mistolker det som en fornærmelse. Som sagt, jeg inkluderte det mer som en generell kommentar enn rettet mot det Keljo skrev, men jeg innser at kommentaren min virker litt hårsår i den konteksten den står i, så jeg tar til meg den kritikken.

Edit: Innså nettopp ironien i at jeg formulerte meg feil i et innlegg som handler om å formulerer seg riktig :P

Endret av Xaphan
  • Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har ikke lært meg hvordan jeg lager bokmerke fra mobilen enda... :sjenert: Men takk for tipset!

Vet ikke hvilken mobil du har, men på min samsung så trykker jeg til venstre for knappen nederst på mobilen. Da kommer det opp en liste, og øverst til høyre så er det en stjerne. Trykker du på denne så kan man bookmarke siden :)

Gjest Keljo
Skrevet

Ja, alt er relativt etter egen trivelsvekt, kanskje spesielt når det er faktorer som graviditet i bildet. Jeg vil si et par ting:

1) Du er kanskje større enn normalen din nå, men det betyr ikke at du ikke ser bra ut. Du nevner bikinisesong, men jeg tror at når folk ser deg på stranda med en baby på 7 måndeder så vil folk heller være imponert over magen din enn å tenke at du ikke har vært "flink nok"! Ikke vær så hard mot deg selv, spesielt når du har mye annet å tenke på. Du skriver at helse er viktig, men du må ikke glemme å ta vare på din mentale helse også.

2) Vær litt forsiktig med hvordan du formulerer deg her i tråden. Du er nok en god del tynnere enn majoriteten her, så når du snakker ned til deg selv så blir det både dumt for deg selv og andre, hvis du skjønner? Du snakker om å "bli tynn igjen" som om du ikke er tynn nå, enda din størrelse sikkert er mindre enn målvekten til mange her. Jeg tviler på at du mente noe vondt med det du sa, men jeg skriver det her allikevel som en generell påminnelse. Jeg husker da jeg var overvektig og slanke mennesker snakket ned om kroppen sin. Det gjør litt vondt, for hvis en som er slank er så misfornøyd med kroppen sin, hva sier det om en som faktisk er overvektig?

3) Jeg er like høy som deg, veier mindre og har aldri vært gravid og jeg har fremdeles større mage enn deg :P Hvordan er det rettferdig?

1. Takk for gode ord!

2. Jeg skjønner hva du mener. Jeg skal absolutt tenke på hvordan jeg ordlegger meg, for det er ikke meningen å fornærme noen. Jeg sammenligner meg kun med meg selv og ingen andre, burde kanskje fått frem det tydeligere.

3. Jeg har vært "heldig" med mine utenlandske aner, og alltid hatt timeglassfigur, helt til graviditeten. Så her er det mye hofter og rumpe, litt for mye av det gode spør du meg ;)

Skrevet

Jeg har fokus på å få i meg "litt av alt" og ikke være ekstrem i noen som helst retning. Går mye i frukt, grønnsaker (rå knaskegrønnsaker (gulrot, blomkål, brokkoli og agurk) og ellers så stort utvalg som mulig til matlaging), nøtter, nøttesmør, kakao, fet fisk, melk, ost, yoghurt, havregryn, koteletter av lam og svin, kyllinglår og -vinger, kjøttdeig av svin, storfe, lam, kjøttpålegg, pasta, ris, poteter, søtpotet, byggryn. Knekkebrød med smøreost eller leverpostei. Mest mulig ubearbeidet og jeg gjør det helt enkelt. Dessuten spiser jeg når jeg har plass i "budsjettet" og det er en passende anledning, nøye utvalgte mengder kosemat (pizza!), søtsaker og snacks. Brus og kjeks og boller, pølser osv unngår jeg så langt det går, det er ikke "verdt" kaloriene for meg.

Hehe, ja, jeg fokuserer mest på kosten. Trening driver jeg egentlig ikke med, det blir kveldsturer og til og fra butikken. Satser på hverdagsaktivitet, ta trappa istedenfor heisen, gå istedenfor buss osv. Men i dag har jeg vært på "fjelltur" i Nordmarka, 7 km, men det kjentes mer ut som 17! Og det var i grunnen en meget passende anledning for is :fnise:

Jeg beundrer deg. Virker som du har stål kontroll.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at hun ikke skal få være med i tråden, så det blir litt utenfor poenget. Jeg mente heller ikke at enkelte har mer "rett" til å klage enn andre, men heller at man kan passe litt på hvordan man formulerer seg så ingen mistolker det som en fornærmelse. Som sagt, jeg inkluderte det mer som en generell kommentar enn rettet mot det Keljo skrev, men jeg innser at kommentaren min virker litt hårsår i den konteksten den står i, så jeg tar til meg den kritikken.

Edit: Innså nettopp ironien i at jeg formulerte meg feil i et innlegg som handler om å formulerer seg riktig :P

Må innrømme at jeg flira litt selv, for den der går begge veier. :Nikke: Har ikke fått med meg hele diskusjonen, men er vel en av de samtalene man stort sett møter på når folk kommer sammen med så ulike utgangspunkt og mål. Håper uansett at det får fortsette å være rom for alle uansett hvor de er på sin reise gjennom livsstilslabyrinten. :)

Jeg orker ikke å finne tabellen, for har kun tillatt meg en liten pause fra lesingen min. :ler: Har allerede "skeiet ut" med fritid i dag (ny vri :fnise: ), så må prøvde å begrense tiden jeg bruker på forumlesning etc. Valgte å ta en tur til byen i dag, og der prøvde jeg en bukse jeg liker - en bukse jeg sist gang (78 kg) ikke klarte å presse meg inn i selv i størrelse L. Husker jeg desperat sprute om de hadde en i XL, men det hadde de ikke. I dag, kom jeg derimot helt fint inn i en S i stedet, og den sitter kjempefint! :danse::bolledeig:

Vekten min på fredag, var 59 kg. Har fremdeles fettprosent i øvre normalområde, for øvrig, så må skjerpe meg litt der ettersom målet mitt først og fremst er å miste fett. Det har gått nedover, bare ikke så ekstremt mye at det gjør noe... Likevel føler jeg meg mye bedre, og jeg har langt mindre plager med leddene nå enn før! :biggrin: Føler i grunn at jeg har nådd et stort delmål for min del. Jeg har aldri vært i stand til å bare ta på meg en bukse og kjenne at "oi, denne sitter jo helt fint på meg også!" - en helt ny opplevelse. Høres sært ut, men jeg ble så vanvittig sjokkert av det i dag. Gøy! :nigo:

• Liker 1
Gjest Chloe87
Skrevet (endret)

Legger andre seg opp i hva dere spiser og at dere går ned i vekt? Som tidligere nevnt har jeg en overbeskyttende mor som legger seg opp i alt.. Har overnattet hos søsteren min inatt, hun sliter veldig med å gå ned i vekt og har lagt på seg en del. Klager selv over at hun ikke klarer å gå ned. Selvfølgelig legger hun seg opp i hva jeg spiser, mye frukt og proteiner, skygger unna godteri for tiden. Som dere har sett er vekten min normalvektig så jeg er ikke sykelig tynn og 1,8 kg unna å veie hva jeg gjorde før jeg ble deprimert for noen år siden. Igår spiste og koste jeg meg med sunn mat, men allikevel hadde søsteren min ringt mamma og sagt hun var bekymret for meg fordi jeg "sulter meg ned i vekt", noe som overhodet ikke er tilfelle! Jeg blir bare så irritert! Og for å være ærlig så føler jeg at både moren og søsteren min tenker: vi klarer ikke å gå ned og har ikke viljestyrke, da skal jammen ikke du klare det heller!

Endret av Chloe87
Skrevet

Glemte å oppdatere forrige uke, og fikk ikke tid på fredag. Men her kommer ukens resultater:

Startvekt fra tidligere: 104 kg
Høyde (valgfritt): 173 cm
Startvekt for denne tråden: 96,7 kg
Mål til 20. juni: 89,9 kg
April 2014
25. april, uke 1: 96,7 kg
Mai 2014
2.mai, uke 2: 96,0 kg
9.mai, uke 3: 94,6 kg

23.mai, uke 5: 93,8 kg

Skrevet

Legger andre seg opp i hva dere spiser og at dere går ned i vekt? Som tidligere nevnt har jeg en overbeskyttende mor som legger seg opp i alt.. Har overnattet hos søsteren min inatt, hun sliter veldig med å gå ned i vekt og har lagt på seg en del. Klager selv over at hun ikke klarer å gå ned. Selvfølgelig legger hun seg opp i hva jeg spiser, mye frukt og proteiner, skygger unna godteri for tiden. Som dere har sett er vekten min normalvektig så jeg er ikke sykelig tynn og 1,8 kg unna å veie hva jeg gjorde før jeg ble deprimert for noen år siden. Igår spiste og koste jeg meg med sunn mat, men allikevel hadde søsteren min ringt mamma og sagt hun var bekymret for meg fordi jeg "sulter meg ned i vekt", noe som overhodet ikke er tilfelle! Jeg blir bare så irritert! Og for å være ærlig så føler jeg at både moren og søsteren min tenker: vi klarer ikke å gå ned og har ikke viljestyrke, da skal jammen ikke du klare det heller!

Hvor høy er du, Chloe? Der er vanskelig å vurdere om du er normalvektig, når vi bare vet vekten din.

Skrevet

Det er også mulig å trykke på kallenavnet sitt, ved siden av Logg ut "knappen". Gå inn på egne innlegg og kopiere derfra. Det gjør jeg og det er raskt å finne frem :)

Skrevet

Selv om det er andre her som er større, så har hun da forsatt rett til å "klage". Vi har forskjellige mål som vi vil nå, og sånn er det. Siden hun er vant til å være liten, så skjønner jeg godt at hun vil ned i vekt/stramme opp. Det betyr forsatt ikke at hun synes at overvektige folk bør ned i vekt.

Blir det samme som å si "Siden det er noen som har det verre, så kan ikke jeg klage over matte-oppgaven som skal leveres inn i morgen". Folk må få lov til å være med i tråden, uansett hva målet er.

Anonymous poster hash: 02a8b...168

Tror jeg de fleste er enig i :)

Målet mitt er inn i cm, ut av str XL selv om jeg egentlig var en M, og en 100% bedre helse. Den tidligere livsstilen min har ført til en veldig oppblåst kropp, vært mye syk, og nå mens jeg prøver å luke ut alt jeg reagerer på i kostholdet, samt begynt å trene og leve livet igjen, så har tråden gitt meg inspirasjoner og motivasjon. Livet er flott, dere :) Uansett størrelse :laugh:

Skrevet

Jeg har hovedfokus på trening, men kostholdet justeres også selvfølgelig. Jeg har nemlig alltid hatt et sunt kosthold, men spist for mye i tillegg til det sunne, så jeg trenger ikke noen full omlegging av det - trenger bare å kutte ned på/ut tilleggskosen. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker, mye salat, magert kjøtt og drikker mye vann. Jeg har som mål at kos skal tilhøre helgen, men er fremdeles for svak der - det blir fort littegrann både fredag, lørdag og søndag - men i mindre mengder enn tidligere. Jeg har kuttet sterkt ned på brød og pasta, og sukkerholdig brus, boller, kaker, is og kjeks spiser jeg ikke. Min guilty pleasure er chips, sjokolade og smågodt. En annen "utfordring" er at dette er en skikkelig høysesong for fester for min del, og det skjer noe nesten hver helg. Det blir derfor mye tilleggskalorier i form av alkohol. Men akkurat det er verdt det - jeg vil trene og spise sunt for livet - ikke for sommeren.

Jeg har også et mål om å være i aktivitet hver dag, enten trening (kettlebells eller løping) eller lange skogsturer med hundene.

Skrevet

1.65 og 55,8 kg.

Da er du normalvektig. Ikke bry deg om moren din og søsteren din. Veldig synd at de holder på sånn :(

Skrevet

Glemte å oppdatere forrige uke, og fikk ikke tid på fredag. Men her kommer ukens resultater:

Startvekt fra tidligere: 104 kg

Høyde (valgfritt): 173 cm

Startvekt for denne tråden: 96,7 kg

Mål til 20. juni: 89,9 kg

April 2014

25. april, uke 1: 96,7 kg

Mai 2014

2.mai, uke 2: 96,0 kg

9.mai, uke 3: 94,6 kg

23.mai, uke 5: 93,8 kg

Godt jobba!

Gjest Chloe87
Skrevet

Da er du normalvektig. Ikke bry deg om moren din og søsteren din. Veldig synd at de holder på sånn :(

Ja, er nettopp det jeg sier også. Nå satt nettopp mamma og snakket høylytt kritiserende om at jeg slanker meg i tlf med søsteren min, da svarte jeg frekt tilbake at dette blir for dumt, hadde jeg vært for tynn hadde jeg forstått det, men jeg er ærlig talt normalvektig så da er det ikke noe å skrike sånn om.
Skrevet

Ja, er nettopp det jeg sier også. Nå satt nettopp mamma og snakket høylytt kritiserende om at jeg slanker meg i tlf med søsteren min, da svarte jeg frekt tilbake at dette blir for dumt, hadde jeg vært for tynn hadde jeg forstått det, men jeg er ærlig talt normalvektig så da er det ikke noe å skrike sånn om.

Håper du snart får mulighet til å flytte for deg selv. Jeg tror ikke det er bra for deg å bo hos din mor, dssverre.

Gjest Chloe87
Skrevet

Håper du snart får mulighet til å flytte for deg selv. Jeg tror ikke det er bra for deg å bo hos din mor, dssverre.

Det blir nok ikke før neste år. Sånn mas av og på om vekta er forferdelig slitsomt, eksen min reagerte jo på det også og forstod hvorfor jeg ble oppgitt. På et tidspunkt hvor jeg spiste som en hest og ikke hadde gått ned et gram så fikk hun til og med for seg at uff, nå hadde jeg blitt for tynn! :fnise: Så hun innbiller seg ting og overdriver til de grader.
Skrevet

Fikk ikke veid meg denne uken. Skriver bachelor så trening og kosthold er litt unerprioritert. Håper på en bedre uke fra imorgen. Når alle fitbit målene iallefall.

Gjest Lite nytt
Skrevet

Startvekt for denne tråden: 69 kg

Mål før sommeren: 63 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 69 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 68,3 (-0,7 kg)

9. mai, uke 19 (3): 67,5 (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 67,7 +0,2kg :(((

23. mai, uke 21 (5): 68,4 (+0,7kg) WFT!!!!! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...