Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jeg veide alt jeg spise i et tacomåltid en gang. Ble helt sjokkert over kaloriinnholdet altså. Jeg bruker veldig mye creme fraiche som jo øker kaloriinnholdet mye + avokado. Disse to alene trekker jo opp veldig mye.

Men jeg tror mine to stappfulle lefser ble på rundt 1200 kalorier :sjokkert::sjokkert:

har alltid tenkt at taco er jo sunt, for det er jo nesten bare grønnsaker. Men jammen med var det masse kalorier i min altså. Trøster meg med at det er mye vitaminer og sånne bra ting i det og :)

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

Det er mye kcal i taco ja :/

jeg bruker spelt lefser jeg...så pleier jeg å klare å få middagen ned på 500 ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mye kcal i taco ja :/

jeg bruker spelt lefser jeg...så pleier jeg å klare å få middagen ned på 500 ihvertfall

Det er bra. Speltlefser har jeg ikke sett faktisk. Men har du/dere testet de lefsene fra Buer? Som kom i år. Vet ikke om de har mindre kalorier i seg?

Jeg pøser på med creme fraiche og avokado. Og salsa. Jeg bruker opp nesten ett helt glass og en hel boks CF på to lefser. Synes det er SÅ godt. Så hvis jeg hadde droppa de hadde jeg nok fått et mye mindre kaloririkt måltid. Men det er det som gjør tacoen god, så da får jeg bare spise mindre kalorier de andre dagene.

Spiser jo bare taco en gang annehver mnd eller noe sånt uansett. Bor alene, så har ikke sånne faste familiemiddager ;)

I dag er en rar dag. Jeg er ikke middagssulten. Har spist helt normal til lunsj. Men ikke sulten enda. Rart.

Allima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med motivasjonen for tiden, og ikke MINST, med fremgangen på trening. Januar-mars har vært kjipe måneder hvor jeg har stagnert helt i styrke, såpass at jeg stakk til legen for å sjekke om noe var galt med meg siden jeg aldri fikk progresjon. Men, den siste måneden har det løsnet, og de siste fire treningene har vært helt strålende! Da blir jeg så inspirert til å spise sunt også - sunnhet avler sunnhet altså. Tror ikke jeg har gått noe særlig ned til veiing i morgen, men jeg har ikke gått opp heller. Og kroppen føles mye bedre! Hurra for å føle seg sterk og sprek!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er greit prøver jeg på nytt å hive meg med.. Pga mye sykdom og ny jobb måtte jeg gi opp forrige runde, men er motivert og klar for å prøve på nytt!

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT 77.5

Mål før sommeren: 70 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): -STARTVEKT-

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): -- kg (-kg)

9. mai, uke 19 (3): -- kg (-kg)

16. mai, uke 20 (4): 77.5 kg (-kg)

23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha taco til middag i dag (taco-torsdag er hellig!) og prøver å gjøre den så sunn som mulig. Jeg bruker fullkornslefser (tar kanskje bare 1), skal ta lite ost og rømme på (pleier å bade tacoen i dette), har kjøpt masse salat og bruker svinekjøttdeig. Vet jo at det ikke blir sunnere enn sunnest pga. lefser, ost og rømme, men ellers er det vel greit? Bruker også hjemmelaget salsa. Gleder meg uansett, taco er så digg :spise:

Hvis du bytter ut lefsene med speltlomper, rømme med mager kesam, og svinekjøttdeigen med karbonadedeig så tror jeg du får ned kalorinivået ytterligere, og bruk i tillegg mager ost. Jeg hadde taco på den måten for et par uker siden og syntes det smaker like godt som "vanlig" taco :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra. Speltlefser har jeg ikke sett faktisk. Men har du/dere testet de lefsene fra Buer? Som kom i år. Vet ikke om de har mindre kalorier i seg?

Jeg pøser på med creme fraiche og avokado. Og salsa. Jeg bruker opp nesten ett helt glass og en hel boks CF på to lefser. Synes det er SÅ godt. Så hvis jeg hadde droppa de hadde jeg nok fått et mye mindre kaloririkt måltid. Men det er det som gjør tacoen god, så da får jeg bare spise mindre kalorier de andre dagene.

Spiser jo bare taco en gang annehver mnd eller noe sånt uansett. Bor alene, så har ikke sånne faste familiemiddager ;)

I dag er en rar dag. Jeg er ikke middagssulten. Har spist helt normal til lunsj. Men ikke sulten enda. Rart.

Allima

Jeg har brukt vanlige bauer spelt lomper som brukes til pølser :P

er ikke så store og revner hele tiden, men få kcalorier da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten berg og dalbane på badet i dag tidlig. Sorry hvis dette blir litt "to much information" for noen, men jeg pleier vanligvis å gjøre både nr 1 og nr 2 når jeg står opp, og på veiedager veier jeg meg naturlig nok etter dette. Idag kom det bare nr 1. Gikk på vekten og ble ganske skuffet når jeg så at det var oppgang på 0,5kg (69,7). Samtidig hadde jeg også måledag idag, og når nesten alle målene viste ganske tydelig nedgang så ble jeg rett og slett litt forvirret.

Tok en dusj, sminket meg og litt diverse, og så måtte jeg plutselig løpe på do igjen for nr 2. Diskuterte litt frem og tilbake med meg selv, før jeg bestemte meg for å gå på vekta igjen. Denne gangen viste den 0,7kg ned fra forrige uke, 68,5kg. :) Veide meg to ganger rett etter hverandre for å være helt sikker.

Så nå er jeg veldig fornøyd, og ikke minst motivert ettersom målet er så nærme. Slenger med målene mine også. De første tallene er fra januar 2014.

Lår - 65cm/59cm

Hofte - 111cm/103cm

Liv - 90cm/83cm

Bryst - 95cm/87cm (buhu....)

Overarm - 35cm/33cm

Startvekt fra tidligere: 79,2 kg

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 70,4 kg

Mål før sommeren: 68 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 70,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 70,1 kg (-0,3 kg)

9. mai, uke 19 (3): 69,3 kg (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 69,2 kg (-0,1 kg)

23. mai, uke 21 (5): 68,5 kg (-0,7 kg)

30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Kommer med en litt ekkel detalj her men vi mennesker kan gå med opptil to kg avføring Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå fikk jeg lyst på taco….

Allima

Jeg også :)

Før kunne jeg spise 3-4 stappfulle tacolefser med massssse kjøttdeig inni (og div annet stæsj)

Anonymous poster hash: 6c6a3...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Spaghetti til middag her. Når det gjelder spaghetti har jeg faktisk null grenser. Uansett hvor mye som ligger på fatet mitt så sleiker jeg nærmest tallerkenen. :fnise:

Blir spennende å se i morgen :grine:

Jeg er sånn med spagetti jeg også! Elsker spagetti og kan spise det i uendelige mengder! Elsker spagetti med ostesaus og kjøttdeig, nam!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nødt til å trekke meg for denne gang, folkens. Uten å gå for mye i detaljer, så fikk jeg dessverre en kreftdiagnose denne uken, og derfor er det logisk nok andre ting enn vektnedgang som blir fokus fremover. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning i tråden, men jeg ville bare gi beskjed om at grunnen til at jeg blir borte herifra ikke er at jeg feiga ut.

Masse lykke til alle sammen! Jeg håper dere når målene deres, enten nå eller på sikt. :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir nødt til å trekke meg for denne gang, folkens. Uten å gå for mye i detaljer, så fikk jeg dessverre en kreftdiagnose denne uken, og derfor er det logisk nok andre ting enn vektnedgang som blir fokus fremover. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning i tråden, men jeg ville bare gi beskjed om at grunnen til at jeg blir borte herifra ikke er at jeg feiga ut.

Masse lykke til alle sammen! Jeg håper dere når målene deres, enten nå eller på sikt. :smilyblomst:

:klem:

Herregud, for en sjokkbeskjed å få. Håper du får hjelp og støtte til å takle sjokke og kampen videre.

Lykke til!!

Allima

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh dette var trist. Masse lykke til og vær sterk. Har selv hatt kreft og kjempet meg gjennom det. Heier på deg og god bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp melding av moren min. Hun har gått ned 13,5 kg siden januar :-O Tommelopp! Hun er sterkt sjokolade avhengig, så til dere andre som sliter med dette. Frykt ikke! Dere kan klare det dere og! Hun kan/kunne fint finne på å spise 3000 kcal på en dag hvor mesteparten var sjokolade.

Hva? Er du datteren min?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug::hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er en kreftform med god prognose du har fått og at det ble oppdaget tidlig. Lykke til, håper det går bra med deg. Ikke vær redd for å stikke innom tråden igjen bare for å hilse på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er du datteren min?? :fnise:

Litt stilig om det viste seg at vi har mor og datter i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...