Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Husket endelig på å veie meg i dagmorres. 69,4 kg. Ned 0,8 kg siden sist uke. Etter denne helga her så tar jeg det med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del av det AB over her sier er lurt - for min del handler det lite om viljestyrke, men å gjøre det lettere for meg selv. Struktur hjelper meg, ved å posjonere ut maten i passelige store måltider, bare spise til måltidene, ikke ha godteri i huset (ok, jeg har litt nå, men det går bra, fordi jeg lot være å ha det i huset i en periode), spise vanlig sunn mat til hverdags og bare ta litt kake, dessert eller godteri innimellom, si nei takk til pizza annenhver gang (min gjeng er noe vannvittig glad i pizza så det spises ofte), drikke vann istedenfor brus, kutte ut øl som jeg uansett ikke liker osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, om det går fint :)

Har klart å gå ned 2,5 kilo før påsken, men regner med disse er lagt på igjen til nå.

Imorgen blir det mye vann, salat og proteiner !

Startvekt fra tidligere: 75 kg (18.05.14)
Høyde (valgfritt): 173
Startvekt for denne tråden :75
Mål til 01.07.14: På seksti-tallet

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)
30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014
6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)
13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)
20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai har gått helt i knotten på meg, glemte hele tråden! Skal oppdatere imorgen, har ikke husket å veie meg i det hele tatt denne uka som har vært. Huff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, flott nedgang, da!

Så flink du er! :)

Takk, så snille dere er :) Jeg er veldig fornøyd! Den helga her har det blitt en del utskeielser, så spørs om neste uke ser like bra ut :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

:hoppe:

Er så glad for nå har jeg veid under 86 kilo 4 dager på rad.

Da ser det ut som at det ikke bare var et blaff som det har vært tidligere, men forhåpentligvis varig.

Har bikket over 86 kg om kvelden, men det er jo natutlig mtp matinntak osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratulerer med dagen :) Jeg har på en uke svinget mellom 86 og 84. Fikk ikke veid med meg igår, idag er jeg tilbake til 86 (fra 85 forrige uke). Har vært en uke med store kontraster, også i matveien, så satser på å heller være sterkt tilbake uken som kommer.

Dette er helt normalt. Vekten kan svinge 2-3 kg opp og ned uten at man har lagt på seg eller slanket seg, pga forskjellige faktorer som bl.a. matinnhold i mage og tarmer, væske i kroppen(mer væske ved større saltinntak),

Å veie seg mange ganger i løpet av en uke har ingen hensikt. 1 gang pr uke er vel nok

Anonymous poster hash: 6c6a3...783

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Flink du er :)

Jeg var nede i 84 sist uke, men nå er jeg oppe igjen på de fantastiske 86 :/

:hoppe:

Er så glad for nå har jeg veid under 86 kilo 4 dager på rad.

Da ser det ut som at det ikke bare var et blaff som det har vært tidligere, men forhåpentligvis varig.

Har bikket over 86 kg om kvelden, men det er jo natutlig mtp matinntak osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Så gøy! Flink du er :)

Jeg var nede i 84 sist uke, men nå er jeg oppe igjen på de fantastiske 86 :/

Takk :)

Ja, hva er det med tallet 86?:(

Du får bare stå på. Sammen klarer vi å slå tallet og aldri se det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Frøken skal bli slank"'s Startvekt for denne tråden: 72,9 (den 7.mai)
Mål til 20. juni: 66 kg.

Mål til 1.september: 61 kg

Mai 2014

09. mai, uke 2: 70,1 kg ( - 2,8) kg

13. mai, uke 3: 71,2 kg_(+1,1)kg

17. mai, uke 3: 69,9 kg_ (-1,3)kg

Kanskje det er lurt for oss som veier oss flere ganger i løpet av en uke, å se på middel-vekten (midt mellom det meste og det minste du har veid) for siste uke/periode, i steden for å tenke på max- og minimumsvekten siste uke? (Med tanke på at vekten faktisk kan variere 2-3 kg opp eller ned uten at vi har slanket oss eller lagt på oss pga innvirkning av mageinnhold og vann i kroppen pga saltinntak, svetting m.m.)

Min middel-vekt er, hvis jeg regner f.o.m. med start-vekten, er: 71,4 kg

(Min startvekt 7. mai: 72,9 og min laveste vekt i løpet av siste dager: 69,9, dvs differanse på 3 kg, og derfor blir middelvekten 71,4 som er midt mellom de to andre tallene)

Anonymous poster hash: 6c6a3...783
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i morges viste 1 kg opp etter helgen, det er mindre enn jeg fryktet. Det ble veldig mye mat og drikke på 17.mai, og i går var jeg så klein at jeg ikke orket tanken på å lage mat. Så det ble take away til både lunsj og middag. Ikke bra. Men nå er det ny uke og ny start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keljo

Jeg gir opp denne permisjonen med en baby som ikke sover. Gleder meg til oktober og jobb igjen, fæl følelse å ha. Har ikke overskudd til å trene nå som jeg kun sover 4-5 timer på natten og aldri sammenhengende, så må satse 100% på kosthold fremover. Rekker ikke målet mitt ser jeg... :( Mamma har prøvd å trøste meg med at stress og lite søvn gjør at kroppen klamrer seg til kiloene, men dårlig følelse uansett.

Startvekt fra tidligere: 76 kilo i november etter fødsel

Høyde (valgfritt): 162

Startvekt for denne tråden: 65,3

Mål til 20. juni: 60 (Mål for slutten av sommeren: 55 kg)

April 2014

25. april, uke 1: 65,3

Mai 2014

2. mai, uke 2: 64,1

9. mai, uke 3: 63,8

16. mai, uke 4: 64,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...gått opp 1 kilo på 1 natt fordi jeg spiste 1600 kcal på 17 mai isteden for 1300

interessant... :jolie:

Hva er det kroppen driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Funky Punk

Hmm...gått opp 1 kilo på 1 natt fordi jeg spiste 1600 kcal på 17 mai isteden for 1300

Kanskje du spiste mat som binder en del vann? Eller du går mensen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt nå å bekymre dere over brå svingninger i vekta, det er bare vann hvis dere ikke har spist mer enn til vedlikehold over flere dager. Man går ikke opp og ned i vekt sånn. Det skal 7000 kalorier mer enn vedlikehold for å gå opp 1 kg fett. Vei dere bare en gang i uka, max.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du bæsja? :fnise:

Anonymous poster hash: eb523...382

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...