Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87
Skrevet

Dagen har gått overraskende bra. Det har vært en stille 17.mai, jeg har ikke vært ute og sett på noen tog og det har vært litt deilig å slippe kaoset. Flere venner drikker idag, men jeg er istedenfor hjemme og leser en bok ikveld. Alkohol er ikke noe jeg vil ha i kostholdet mitt for tiden, det blir så unødvendige kalorier og jeg er ikke en gang noe spesielt glad i alkohol så da er liksom ikke de kaloriene verdt det. Det å sitte edru på fest er heller ikke aktuelt, det er direkte kjedelig så da holder jeg meg heller hjemme!

Har spist ett kakestykke idag, et stort ett, men det er det eneste usunne jeg har spist idag så jeg er fornøyd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sluttet å snuse for litt over 90 dager. Kan dette ha noe med at vekten står mer stille? prøver ikke finne unskyldninger, har virkelig vært flinkere med både mat og trening i forhold til tidligere der vekten faktisk har gått fort nedover. Snuste 1,5 boks for dagen, så kroppen min hadde konstant nikotin i seg...

Hva skjer egentlig med kroppen når man snuser?

Jeg slutta for ca 70 dager siden å røyke. Etter det så har hvilepulsen min gått ned nesten 20%!! Ikke rart det går utrolig sakte ned her.

Bare sånn obs i tilfellet hvilepulsen din også går ned, forbrenningen går samme vei :/

Skrevet

Gratulerer med graviditet og lykke til videre i svangerskapet :) Så koselig!! :blomst:

Tusen takk for det. Vi gleder oss masse :)

Skrevet

Klarer du å la være å spise "drittmat" hvis du ikke har det i huset?

Nja, det kommer litt an på. Noen ganger kan ingenting stoppe meg, og siden butikken ligger veldig nært så er det dessverre for lett å dra dit. Men vi prøver å være flinke til å handle en gang i uken slik at det aldri er behov for å gå innom butikken for en liten ting. Holder oss til en oppsatt middagsplan osv. Har også lest om Paleo og tenker å prøve det, kanskje det hjelper også.

Men om jeg sprekker en gang i mnd og ellers spiser bra, så er det ikke så galt synes jeg :-) Det varer jo bare 2-3 dager.

Skrevet

Det ble forresten oppgang, som forventet. Veide meg igjen i dag, og da var den gått litt ned igjen, så jeg håper det blir nedgang neste fredag igjen :)

Startvekt for denne tråden: 91,1 kg

Mål før sommeren: 85 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 91,1 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 89 kg (-2,1 kg)

9. mai, uke 19 (3): 88,8 kg (- 0,2 kg)

16. mai, uke 20 (4): 89,8 kg ( 1 kg)

23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg)

Skrevet (endret)

Startvekt for denne tråden: -76-

Mål før sommeren: --70

April 2014

25. april, uke 17 (1): -76-

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 75,5 (-0,5 kg)

9. mai, uke 19 (3): 74,7 (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 74,5 (-0,2 kg)

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Endret av Tecka
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tok en InBody720-analyse på kroppen min her om dagen (kroppsanalyse som skiller mellom muskler, fett osv). Var nesten under på muskler, magemålet var over, fettprosent på 27% som er på grensen til over (forsto jeg riktig er 28% grensen?), med andre ord ikke så ille, men absolutt noe jeg bør tenke på når det gjelder helse og forebygging av livsstilssykdommer. Jeg begynte å merke til helseplager i form av null energi, jeg var ofte syk, jeg fikk påvist en del tilstander hos lege og som faktisk fikk meg til å forandre livsstil.

Egentlig greit å få slikt svart-hvit, selv om vekten min er lav så visste jeg at jeg ikke har en så bra fordeling av mine kg. Jeg tar den "nye" informasjonen som videre motivasjon og som et pekepinn på at jeg tok et riktig valg da jeg begynte å ta vare på meg selv.

Fikk meg til å lure litt på hvor "ille" det lå til før jeg begynte å trene og å spise mindre dårlig mat for ca 1 mnd siden allerede, det er nok en forbedring ettersom jeg har mistet noen cm her og der :)

Det er helt klart en tankevekker å være i slutten av 20-årene og kjenne på at jeg har gjort dårlige valg som påvirket helse, som forbilde for barn prøver jeg å vise et sunt forhold til kropp. Det vil si at jeg aldri nevner størrelser eller vekt, utseende eller overfladiske kommentarer med barn til stede. De kommer isåfall frem "på bakrommet" for meg selv. Selv har jeg vokst opp med forelder som gjorde meg bevisst på størrelser, kropp og overvekt, selvbildet mitt ble da malt av slikt, og ikke hva jeg faktisk utrettet som person eller det som var min styrke. Med en slik bagasje er det en jobb å lære meg selv å være avslappet og fornøyd med den jeg er, jeg har kommet veldig langt ila 20-årene og nå som jeg er i en situasjon med trening og kostholds-forandringer må jeg igjen stadig minne meg på hvorfor jeg gjøre dette; for helse, ikke for å bli en "babe" :sminkedokke: (Hey, den kommer jo kanskje som en bonus etterhvert :hoho: )

Dagens tankespinn fra meg :)

Skrevet

Kom meg gjennom gårsdagen uten så mye utskeielser, og vekten har i hvert fall stått i ro :)

Nå har jeg faktisk gått ned nesten åtte kilo fra jeg starta. Syns ikke egentlig at jeg kan se det, men merker det likevel på at jeg føler meg mindre. Samtidig så ser jeg jo også at målene er blitt mindre. Samboer ser ikke heller forskjell, men som han sier så er jeg like fin uansett :P.

Og her om dagen, på fredag faktisk, så prøvde jeg en bukse som jeg for en stund siden ikke hadde sjans til å komme i, og nå passet den! :) Det er motivasjon :D

Så denne tråden er virkelig motiverende, den gir meg det lille ekstra jeg har trengt for å komme meg oftere på trening samt spise mindre usunt. Merker på treningen at det blir lettere for hver gang, at jeg blir sterkere og holder ut lenger - det er også veldig motiverende :)

Gjest Chloe87
Skrevet

Kom meg gjennom gårsdagen uten så mye utskeielser, og vekten har i hvert fall stått i ro :)

Nå har jeg faktisk gått ned nesten åtte kilo fra jeg starta. Syns ikke egentlig at jeg kan se det, men merker det likevel på at jeg føler meg mindre. Samtidig så ser jeg jo også at målene er blitt mindre. Samboer ser ikke heller forskjell, men som han sier så er jeg like fin uansett :P.

Og her om dagen, på fredag faktisk, så prøvde jeg en bukse som jeg for en stund siden ikke hadde sjans til å komme i, og nå passet den! :) Det er motivasjon :D

Så denne tråden er virkelig motiverende, den gir meg det lille ekstra jeg har trengt for å komme meg oftere på trening samt spise mindre usunt. Merker på treningen at det blir lettere for hver gang, at jeg blir sterkere og holder ut lenger - det er også veldig motiverende :)

Selv om jeg jeg har gått ned litt i vekt nå jeg også, snart 6 kg, så ser jeg ikke så stor forskjell enda(unntatt litt på magen, mindre fett der), men på klær kjenner jeg det! Spesielt på arbeidsbuksa som jeg ikke klarte å kneppe før en gang! :fnise:
Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

aaa

Endret av Kokkosnøtta
Skrevet

Litt treig, jeg.

Lista

Startvekt fra tidligere: 94-95 kg

Høyde: 174 cm

Mål før sommeren: 86 kg

April 2014

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 90,4 kg (-0,7 kg)

9. mai, uke 19 (3): 89,1 kg (-1,3 kg)

16. mai, uke 20 (4): 88,2 kg (-0,9 kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Skrevet

Ahhhh dette er grunnen til at jeg må ha så strenge regler som jeg har når jeg skal ned i vekt. Jeg kan ikke ha noe halveisopplegg sånn som i går. På grunn av frie tøyler på 17.mai har jeg hatt sinnsykt søtsug i hele dag og dette er det jeg har spist i dag:

- En håndfull med pistasjnøtter og en håndfull potetgull

- Is i kjeks med 2 kuler

- 2 pakistanske mango

- Litt melon

- 2 kroneis, en sjokolade og en jordbær

- 16 biter sushi

Fra og med i morgen blir det fullstendig stopp, og tilbake til gamle kostholdet. Målet for denne uken er å ikke gå opp noe, for jeg tviler sterkt på at jeg klarer å gå ned noe særlig ettersom både i går og dag er preget av MYE sukker, fett og salt.

Jeg er også sånn. Jeg kan ikke skeie ut en dag, for da kommer søtsuget tilbake. Det er mye enklere å bare holde det gående uten.

Skrevet

Litt treig, jeg.

Lista

April 2014

Mai 2014

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

Oj, flott nedgang, da!

Skrevet

Litt treig, jeg.

Lista

April 2014

Mai 2014

Så flink du er! :)

Skrevet

Ahhhh dette er grunnen til at jeg må ha så strenge regler som jeg har når jeg skal ned i vekt. Jeg kan ikke ha noe halveisopplegg sånn som i går. På grunn av frie tøyler på 17.mai har jeg hatt sinnsykt søtsug i hele dag og dette er det jeg har spist i dag:

- En håndfull med pistasjnøtter og en håndfull potetgull

- Is i kjeks med 2 kuler

- 2 pakistanske mango

- Litt melon

- 2 kroneis, en sjokolade og en jordbær

- 16 biter sushi

Fra og med i morgen blir det fullstendig stopp, og tilbake til gamle kostholdet. Målet for denne uken er å ikke gå opp noe, for jeg tviler sterkt på at jeg klarer å gå ned noe særlig ettersom både i går og dag er preget av MYE sukker, fett og salt.

Sånn har jeg det når jeg blir sliten :-( Kroppen skriker etter kalorier :-(

Skrevet

Shit jeg har skeiet skikkelig ut. Nå på tredje dagen på rad. Finnes ingen stopp knapp når det gjelder søtsaker. :(. Gi meg styrke til å starte en ny uke med strenge regler igjen :(

Skrevet

Da hiver jeg meg på også! Målet mitt er å gå ned 6kg før juli :-)

Startvekt fra tidligere: 60kg (18.05.14)

Høyde (valgfritt): 169

Startvekt for denne tråden :60

Mål til 01.07.14: 55

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hvordan det kan være så vanskelig for dere :) Dere må aktivit gå inn for å ikke spise mye. Ikke gå i kjøleskapet til en hver tid. Ikke dra på butikken for å bli fristet. Ikke strekk dere etter sjokoladekaka som står på bordet. Jeg møter hver dag overvektige kvinner på jobb som prater i det vide og brede om å slanke seg. Men så fort det havner noe godt på bordet, så klarer de ikke å la være å forsyne seg.

Viljestyrke folkens! :heiajente:

En liten motivasjon til dere:
http://www4.images.coolspotters.com/photos/212202/bar-refaeli-and-2010-sports-illustrated-swimsuit-issue-gallery.jpg

Anonymous poster hash: 8c69f...9d3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hvordan det kan være så vanskelig for dere :) Dere må aktivit gå inn for å ikke spise mye. Ikke gå i kjøleskapet til en hver tid. Ikke dra på butikken for å bli fristet. Ikke strekk dere etter sjokoladekaka som står på bordet. Jeg møter hver dag overvektige kvinner på jobb som prater i det vide og brede om å slanke seg. Men så fort det havner noe godt på bordet, så klarer de ikke å la være å forsyne seg.

Viljestyrke folkens! :heiajente:

En liten motivasjon til dere:

http://www4.images.coolspotters.com/photos/212202/bar-refaeli-and-2010-sports-illustrated-swimsuit-issue-gallery.jpg

Anonymous poster hash: 8c69f...9d3

Tror du at vi ikke vet at det er "hemmeligheten"? Selvfølgelig vet vi det. Det er det å gjennomføre som er vanskelig.

Du er vel innom bare for å lage kvalm, ikke for å motivere, så jeg tror jeg skal la det ligge ved det jeg..

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...