Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #821 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg teller kalorier og har en maks grense på 1200 hver dag men blir helt besatt og prøver å ligge under dette og det gjør jeg også. Den siste uken har jeg spist 900 kcal gjennomsnittlig hver dag. Dette er jo ikke bra, men jeg blir litt enten eller menneske. Om du har som mål å gå ned i vekt og bli der, så vil jeg tro at du vil få store problemer med det. Enten eller? Betyr det da enten anorektiker eller feit? Finnes sunne måter å gå ned i vekt på altså 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 12. mai 2014 #822 Del Skrevet 12. mai 2014 Om du har som mål å gå ned i vekt og bli der, så vil jeg tro at du vil få store problemer med det. Enten eller? Betyr det da enten anorektiker eller feit? Finnes sunne måter å gå ned i vekt på altså Jeg vet det og jeg må jobbe med det og meg selv . Dette går jo ikke i lengden . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #823 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg vet det og jeg må jobbe med det og meg selv . Dette går jo ikke i lengden . Nei, du har nok rett i at det absolutt ikke vil fungere over tid. Ville heller satset på å få et sunt forhold til mat istedenfor å fokusere på vektnedgang eller andre ting. Dømmer deg ikke altså, jeg har vært der selv. Levde som en anorektiker selv om jeg veide ca 115-120 kilo. Sultet meg helt for å gå ned i vekt fordi jeg ble desperat. Det funket ikke Når jeg nå har endret kosthold, spiser sunt, ikke har for mye fokus på maten, så har jeg gått ned i vekt. Nå vet ikke jeg hvor mye du veier og hva ditt mål er. Jeg veier nå ca 86 kilo og mitt mål er "ikke mer" enn 79 kilo. Altså, jeg har ikke som mål om å bli tynnest mulig, men heller ha en sunn kroppsform i mine øyer. Dvs ikke for mye fett rundt magen, men mer timeglass. Du burde tenke over hvilke mål du har, om det er et realistisk mål og ikke minst om det er et sunt mål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 12. mai 2014 #824 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg vet det og jeg må jobbe med det og meg selv . Dette går jo ikke i lengden . Jeg husker jeg skulle prøve kalori-telling for en good stund tilbake, endte med at jeg såvidt turde spise fordi et eneste "normalt" måltid hogde jo innpå halve kalori-mengden som var anbefalt meg. Idag tviler jeg det er korrekt, tror jeg skulle ha 600 kalorier pr dag eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 12. mai 2014 #825 Del Skrevet 12. mai 2014 Nei, du har nok rett i at det absolutt ikke vil fungere over tid. Ville heller satset på å få et sunt forhold til mat istedenfor å fokusere på vektnedgang eller andre ting. Dømmer deg ikke altså, jeg har vært der selv. Levde som en anorektiker selv om jeg veide ca 115-120 kilo. Sultet meg helt for å gå ned i vekt fordi jeg ble desperat. Det funket ikke Når jeg nå har endret kosthold, spiser sunt, ikke har for mye fokus på maten, så har jeg gått ned i vekt. Nå vet ikke jeg hvor mye du veier og hva ditt mål er. Jeg veier nå ca 86 kilo og mitt mål er "ikke mer" enn 79 kilo. Altså, jeg har ikke som mål om å bli tynnest mulig, men heller ha en sunn kroppsform i mine øyer. Dvs ikke for mye fett rundt magen, men mer timeglass. Du burde tenke over hvilke mål du har, om det er et realistisk mål og ikke minst om det er et sunt mål. Jeg veier nå 71 kg og har et mål om å komme ned til 63 til sommeren og helst 58 til september. Jeg har lagt på meg grunnet medisiner så regner med at et par kg forsvinner av seg selv fordi jeg har sluttet på de jeg la på meg av de. Og jeg vet ikke om målene mine er sunne og realistiske, men har gått ned ganske mye på kort tid fordi jeg sulter meg selv og kjører på med trening 7 dager i uken. Må lære å begrense meg selv og spise sunne mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #826 Del Skrevet 12. mai 2014 Høres jo ut som et fornuftig mål da, men tror du burde begynne å spise litt mer normalt selv om du kanskje går litt tregere ned i vekt, men det positive er at du kan klare å bli der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #827 Del Skrevet 12. mai 2014 Åh!!! jeg la ut første profil bilde av meg selv på face etter jeg gikk ned 22 kilo.. jeg hater jo å legge ut bilder av meg selv, så det skjer hvert 5 år eller noe.. men responsen har vært helt overveldende! sååå koslig!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. mai 2014 #828 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg har gått ned mange kilo uten å telle en eneste kalori. Men nå begynner det å gå veldig tregt, og tenker at jeg trenger mindre kalorier enn tidligere fordi vekten min er lavere. Noen som har tips til noen gode nettsider/ kalkulatorer som regner ut hvor mange kalorier man skal spise for å gå ned i vekt? Noe som tar hensyn til vekt, aktivitetsnivå osv. Mener å huske jeg leste et tips tidligere i tråden, men finner ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #829 Del Skrevet 12. mai 2014 Åh!!! jeg la ut første profil bilde av meg selv på face etter jeg gikk ned 22 kilo.. jeg hater jo å legge ut bilder av meg selv, så det skjer hvert 5 år eller noe.. men responsen har vært helt overveldende! sååå koslig!! Så bra Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #830 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg har gått ned mange kilo uten å telle en eneste kalori. Men nå begynner det å gå veldig tregt, og tenker at jeg trenger mindre kalorier enn tidligere fordi vekten min er lavere. Noen som har tips til noen gode nettsider/ kalkulatorer som regner ut hvor mange kalorier man skal spise for å gå ned i vekt? Noe som tar hensyn til vekt, aktivitetsnivå osv. Mener å huske jeg leste et tips tidligere i tråden, men finner ikke igjen. Jeg telte heller ikke kcal de første 17 kiloene.... begynte først når det begynte å gå tregt Bruker Lifesum appen på mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 12. mai 2014 #831 Del Skrevet 12. mai 2014 17 mai nærmer seg jenter, hva skal dere spise og skal dere unne dere noe ekstra? Jeg skal nok kose meg med et marsipan kakestykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #832 Del Skrevet 12. mai 2014 17 mai nærmer seg jenter, hva skal dere spise og skal dere unne dere noe ekstra? Jeg skal nok kose meg med et marsipan kakestykke. Jeg kommer til å unne meg et kakestykke, og rømmegrøt med spekemat. I steden for sukker så bruker jeg sukrin på grøten. Det er trossalt 17.mai. En dag har ingenting å si. Kanskje jeg slår til med en is også. Anonymous poster hash: 02a8b...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #833 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg har gått ned mange kilo uten å telle en eneste kalori. Men nå begynner det å gå veldig tregt, og tenker at jeg trenger mindre kalorier enn tidligere fordi vekten min er lavere. Noen som har tips til noen gode nettsider/ kalkulatorer som regner ut hvor mange kalorier man skal spise for å gå ned i vekt? Noe som tar hensyn til vekt, aktivitetsnivå osv. Mener å huske jeg leste et tips tidligere i tråden, men finner ikke igjen. Jeg bruker MyFitnessPal (både mobilappen og nettsiden), og synes det fungerer bra. Og så er det gratis. Synes den teller alt for mange kalorier i maten jeg spiser da. Vanskelig å holde seg under 1300 kalorier med normal frokost, lunsj og middag. I dag glemte jeg matpakke, så da ble det grov baguette + juice fra kiosken (juicen fordi det var 6 kr billigere med juice enn uten juice..), noe som inneholdt en god del mer kalorier enn min vanlige matpakke. I tillegg skeiet jeg ut og lagde meg hjemmelaget pizza (med grov bunn), og "plutselig" var jeg oppe på ca 1900 kalorier, gitt! (Litt usikker på kaloriinholdet i baguetten, så derfor jeg ikke vet nøyaktig kaloriinntak.) Får prøve å være flinkere i morgen! Chloe: Jeg skal unne meg både kake og annen god mat på 17. mai, så akkurat den dagen kommer jeg til å blåse i alt som heter kaloritelling og bare kose meg sammen med venner og familie. -M Anonymous poster hash: 4ac24...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #834 Del Skrevet 12. mai 2014 17 mai nærmer seg jenter, hva skal dere spise og skal dere unne dere noe ekstra? Jeg skal nok kose meg med et marsipan kakestykke. Melon, jordbær og fersk Mango Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 12. mai 2014 #835 Del Skrevet 12. mai 2014 17 mai nærmer seg jenter, hva skal dere spise og skal dere unne dere noe ekstra? Jeg skal nok kose meg med et marsipan kakestykke. Jeg tror jeg skal kose meg og ikke tenke noe særlig på slankinga den dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. mai 2014 #836 Del Skrevet 12. mai 2014 Lifesum og MyFitnessPal- regner de ut hvor mange kalorier man bør ligge på? Hvor stort vekttap regner disse appene med som gjennomsnitt da? Legger inn vekt da eller? Sorry for teite spørsmål, men er det ved hjelp av liknende apper dere finner ut hvor dere bør ligge kalorimessig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 12. mai 2014 #837 Del Skrevet 12. mai 2014 Ser at mange av dere har apper eller er medlem av sider hvor dere kan føre opp kalorier, selv er jeg nok litt gammeldags siden jeg fører matdagbok, søker opp kalorier på nettet og regner ut alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. mai 2014 #838 Del Skrevet 12. mai 2014 Is på 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #839 Del Skrevet 12. mai 2014 Lifesum og MyFitnessPal- regner de ut hvor mange kalorier man bør ligge på? Hvor stort vekttap regner disse appene med som gjennomsnitt da? Legger inn vekt da eller? Sorry for teite spørsmål, men er det ved hjelp av liknende apper dere finner ut hvor dere bør ligge kalorimessig? Kan bare svare for MyFitnessPal, men den regner i hvertfall ut hvor mange kalorier man bør ligge på og forventet gjennomsnittlig vekttap ut i fra høyde, vekt, aktivitetsnivå og samt ditt ønsket vekttap. For min del så regner myfitnesspal ut et gjennomsnittlig vekttap på 0,5 kilo per uke med 500 kalorier i underskudd per dag (1300 kal/dag i stedet for 1800 kal/dag). -M Anonymous poster hash: 4ac24...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #840 Del Skrevet 12. mai 2014 Kan bare svare for MyFitnessPal, men den regner i hvertfall ut hvor mange kalorier man bør ligge på og forventet gjennomsnittlig vekttap ut i fra høyde, vekt, aktivitetsnivå (inkludert hvor mange treningsøkter du planlegger per uke) og samt ditt ønskede vekttap. For min del så regner myfitnesspal ut et gjennomsnittlig vekttap på 0,5 kilo per uke med 500 kalorier i underskudd per dag (1300 kal/dag i stedet for 1800 kal/dag). -M Anonymous poster hash: 4ac24...7eb Edit: Skulle stå "ditt ønskede vekttap". I tillegg kan du legge inn hvor mange treningsøkter du planlegger hver uke, som da blir en del av vekttap-beregningene. Anonymous poster hash: 4ac24...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå