Gjest Chloe87 Skrevet 12. mai 2014 #801 Del Skrevet 12. mai 2014 Bra! Det var nok bare en dårlig spøk og nå har han lært at man ikke skal spøke om sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 12. mai 2014 #802 Del Skrevet 12. mai 2014 Ja, og han har beklaget. Så han slapp å ligge på sofaen Bra Trist å lese om din situasjon med din mor, det er tydelig at hun har store plager selv og lar det gå ut over deg. Du har fått veldig mange gode råd, så jeg håper du tar de til deg og overser de så godt du bare kan Det som du også må vite, at din mor har et problem som ikke er din oppgave å løse for henne, hvis hun ikke tar til seg det du forteller henne tror jeg bare du sliter deg selv ut om du skal gå inn å bruke masse psykiske ressurser på å få henne til å enten forandre sitt syn på overvekt/mager/spiseforstyrrelser vs fortid og nå. Håper din mor ikke trykker deg for mye ned nå som du bor hjemme, og at du henter en indre styrke og stemme som ser forskjell på fakta og synsing Har forresten litt kjennskap til sånne kommentarer, men fra min far. Han mente jeg "hadde mye å gå på", og jeg måtte passe på kostholdet. Han var ikke så gnien å påpeke det igjennom oppveksten. Tok en skikkelig prat med ham for noen år siden, jeg var langt nede og fortalte han rett ut hvor mye hans kommentarer hadde ødelagt for meg i perioder (bulimi). Han ble lei seg, for han ble selv mobbet i barndommen for å være så tynn, så det han hadde ment var faktisk at det var bra jeg ikke hadde arvet hans tynne kropp, men at jeg måtte passe på kostholdet så det ikke ble for mye, siden jeg hadde normal vekt, + litt mage... Godt jeg fikk vite det, og han lærte å formulere seg annerledes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 12. mai 2014 #803 Del Skrevet 12. mai 2014 Her er også noen tips til å innføre hverdagsaktivitet på en naturlig og uanstrengt måte: Nice, jeg tror jeg skal prøve meg på en sånn "frosk" når jeg triller en tur senere. Kombinert med en barnevogn så vil sikkert det gi en, ehm, interessant opplevelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. mai 2014 #804 Del Skrevet 12. mai 2014 Nice, jeg tror jeg skal prøve meg på en sånn "frosk" når jeg triller en tur senere. Kombinert med en barnevogn så vil sikkert det gi en, ehm, interessant opplevelse Anbefaler da å erstatte hjulene på vogna med fjær. Blir også gøy for den lille (kanskje). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 12. mai 2014 #805 Del Skrevet 12. mai 2014 Da er dagens økt unnagjort. Middagen er i ovenen så får bre løpe av gårde pg hente i barnehagen. Noen dager er jeg bare så effektiv. Stod opp i dag med skikkelig svinekjøtt så det var rart men kom meg gjennom det for det. God uke alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia83 Skrevet 12. mai 2014 #806 Del Skrevet 12. mai 2014 Til dere som teller kalorier og skal ligge på rundt 1300 daglig. Hvordan får dere det til? Jeg har selv talt kalorier innimellom de siste årene, men jeg synes det er så himla vanskelig å spise så få kalorier, ender ofte opp med at jeg går sulten mellom måltider. De eneste dagene jeg klarer å holde meg innenfor og ikke går sulten er hvis jeg spise supper med ekstremt få kalorier, type grønnsakssuppe, for da kan jeg spise litt større lunsj og kveldsmat. Jeg har for lengst sluttet å prøve å holde det på 1300 på fredager og lørdag (ett glass vin er jo nok til at jeg går langt over dagsinntaket), men har lyst til å prøve å holde meg på et minimum på hverdager. Så, hva spiser dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #807 Del Skrevet 12. mai 2014 Samme lurer jeg på Selv spiser jeg lavkarbo, men denne uken prøver jeg å holde kaloriantallet nede også. Går bare rundt og er sulten heeeele tiden :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 12. mai 2014 #808 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Til dere som teller kalorier og skal ligge på rundt 1300 daglig. Hvordan får dere det til? Jeg har selv talt kalorier innimellom de siste årene, men jeg synes det er så himla vanskelig å spise så få kalorier, ender ofte opp med at jeg går sulten mellom måltider. De eneste dagene jeg klarer å holde meg innenfor og ikke går sulten er hvis jeg spise supper med ekstremt få kalorier, type grønnsakssuppe, for da kan jeg spise litt større lunsj og kveldsmat. Jeg har for lengst sluttet å prøve å holde det på 1300 på fredager og lørdag (ett glass vin er jo nok til at jeg går langt over dagsinntaket), men har lyst til å prøve å holde meg på et minimum på hverdager. Så, hva spiser dere? Jeg spiser mye av dette: - torsk, sei, laks, løvbit kalkun, hjemmelaget falafel, kjøttboller, kjøttdeig, kyllingfilet med masse grønnsaker (f.eks. en halv pose med bukettblanding fra Rema 1000). - Knekkebrød med magert pålegg (kalkunskinke i forskjellige varianter). - Omelett, eggerøre (igjen med grønnsaker eller litt skinkepålegg). - mellommåltid kan være en energibar, yoghurt, valnøtter. - kjøttsuppe, grønnsakssuppe, gulrotsuppe. - drikker nesten bare vann (en sjelden gang en kopp te). - hjemmelagde rundstykker med leverpostei (go og mager fra Gilde; spiser den ikke fordi den er mager, men fordi jeg ikke tåler melk), kokt skinke, kalkunpålegg. - spiser mye "vanlig" mat som hjemmelagde kjøttkaker, karbonader, hjemmelaget hamburger, men uten brød og pasta. Det går mye i tilbehør som salat, agurk, mais, frosne grønnsaker. En gang iblant ris eller risnudler, poteter. Jeg tåler ikke gluten og laktose, og må derfor holde meg unna produkter som inneholder det. Ser egentlig på det som en bonus for det har gjort at jeg spiser mye sunnere. Om jeg spiser mye av matvarer med mye stivelse gjør meg litt rar i magen, så da kjennes det greit å holde seg unna det også. Men det skal sies at jeg er ikke helt "låst" på det å spise akkurat 1300 kcal (det gjorde jeg ihvertfall ikke forrige uke ). Det er lov å kose seg iblant Endret 12. mai 2014 av Elysian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12. mai 2014 #809 Del Skrevet 12. mai 2014 Samme lurer jeg på Selv spiser jeg lavkarbo, men denne uken prøver jeg å holde kaloriantallet nede også. Går bare rundt og er sulten heeeele tiden :cry: Kjøp kålrot og spis den rå i skiver. Den inneholder lite kalorier og er mettende. Det knasker jeg på når jeg akkurat har startet en slankeperiode. Etter få dager går matsuget over, og da trenger jeg det ikke lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. mai 2014 #810 Del Skrevet 12. mai 2014 Samme lurer jeg på Selv spiser jeg lavkarbo, men denne uken prøver jeg å holde kaloriantallet nede også. Går bare rundt og er sulten heeeele tiden :cry: Jeg håper ikke du har lagt deg på 1300 kcal?? Er redd du vil gå på en smell da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #811 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg håper ikke du har lagt deg på 1300 kcal?? Er redd du vil gå på en smell da. Nei, er du gal Men har lagt meg på ca 1700 kcal. Prøvde å regne ut hvor mange kcal jeg skal ligge på for å gå ned i vekt, og noen steder oppgir 1400-1500, men andre oppgir 1900-2000. Så jeg prøver å ligge sånn ca midt i mellom Det har blitt til at jeg har kommet litt høyere enn 1700 noen dager, siden jeg er så sulten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 12. mai 2014 #812 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg spiser ikke 1300 kcal i helga! Da ligger jeg på maks 2000 kcal. Har regnet ut at jeg kan spise 2000 kcal i helgene og ca 1400 kcal i hverdagen :-) Idag veide jeg faktisk 76,1 kg! Hadde jeg ikke trodd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 12. mai 2014 #813 Del Skrevet 12. mai 2014 Til dere som teller kalorier og skal ligge på rundt 1300 daglig. Hvordan får dere det til? Jeg har selv talt kalorier innimellom de siste årene, men jeg synes det er så himla vanskelig å spise så få kalorier, ender ofte opp med at jeg går sulten mellom måltider. De eneste dagene jeg klarer å holde meg innenfor og ikke går sulten er hvis jeg spise supper med ekstremt få kalorier, type grønnsakssuppe, for da kan jeg spise litt større lunsj og kveldsmat. Jeg har for lengst sluttet å prøve å holde det på 1300 på fredager og lørdag (ett glass vin er jo nok til at jeg går langt over dagsinntaket), men har lyst til å prøve å holde meg på et minimum på hverdager. Så, hva spiser dere? Jeg ligger ikke på 1300 kalorier nå lenger, men jeg gjorde det i en periode. Du har fått noen kommentarer på hva slags mat du kan spise, så jeg vil legge til en ting som fungerte for meg: Periodisk faste. Det er ikke så skummelt som det høres ut. Her er en god artikkel som svarer på en del spørsmål angående konseptet. For min del betydde det at jeg hoppet over frokost, som er et måltid jeg alltid har slitt med å få i meg uansett. Det var rart i begynnelsen, men kroppen min ble fort vant til å gå noen ekstra timer om morgenen uten mat, samt å ikke spise sent på kvelden. De erfaringene jeg tok med meg fra fasten sitter fortsatt med meg; jeg har mye mer kontroll over sultfølelsen min nå enn jeg hadde før. Jeg har lært meg forskjellen på "litt sulten" (kjedespising var et problem for meg) og å faktisk trenge mat. Jeg driver fremdeles med periodisk faste, men jeg er ikke så streng på det som jeg var i starten av vektnedgangen. Her er et eksempel på hvordan jeg la opp dagen min under periodisk faste: Frokost: Masse kaffe (uten sukker) og vann/væske. Lunsj 4-5 timer etter jeg stod opp. ca 400 kalorier Middag på kvelden, ca 3 timer etter lunsj: 600-800 kalorier Eventuelt mellommåltid, for eksempel på dager jeg trener eller føler meg ekstra sulten: 100-200 kalorier Dette fungerte fint for meg. Middag var viktigst, og å legge det opp på denne måten betydde at jeg kunne spise noe relativt "usunt" eller kaloririkt til middag og fremdeles gå ned i vekt. Det var ganske viktig for meg i overgangsperioden når jeg først begynte å legge om livsstilen min. Små steg og alt det der. Periodisk faste vil ikke fungere for alle, men det er verdt et forsøk! Og ikke gi opp fordi du er sulten de første dagene, gi kroppen litt tid til å bli vant med det nye mønsteret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #814 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg ligger på 1300 kcal, har ligget her lenge....har ikke gått på noen smell enda ihvertfall. Har ingen planer om å gjøre det heller.. Jeg spiser masse god mat og er som regel tilfreds hver dag... her er en typisk dag for meg: Frokost: Et grovt rundstykke med kokt egg og tomat + kaffe m/melk Mellommåltid: 2 plommer og 20 gram med usaltede nøtter Lunch: 3 grove knekkebrød med mager leverpostei og agurk Middag: Ovnsbakt laks, masse salat og en kladd rømme Dessert: Mager vanilje kesam med masse bær og snadder Dessert nr 2: Masssse oppskåret honningmelon Jeg lider virkelig ingen nød på dette kostholdet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #815 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg håper ikke du har lagt deg på 1300 kcal?? Er redd du vil gå på en smell da. Jeg ligger på 1300 kcal. Har ikke gått på en eneste smell Synes ikke det er noe problem å ligge på 1300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 12. mai 2014 #816 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg ligger på 1300 kcal. Har ikke gått på en eneste smell Synes ikke det er noe problem å ligge på 1300 Jeg tror ikke hun mente at alle som ligger på 1300 vil gå på en smell, men heller at kunne ha blitt en litt for brå overgang for Funky Punk som kun nylig har begynt å følge med på kaloriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 12. mai 2014 #817 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg tror ikke hun mente at alle som ligger på 1300 vil gå på en smell, men heller at kunne ha blitt en litt for brå overgang for Funky Punk som kun nylig har begynt å følge med på kaloriene. Ah! ja det er jeg enig i Bør gå gradevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mai 2014 #818 Del Skrevet 12. mai 2014 Ah! ja det er jeg enig i Bør gå gradevis ja den var nok myntet på meg, og ikke alle Kommer aldri til å gå tilbake til et kosthold hvor jeg ligger på 1300 kcal eller mindre. Jeg er altfor glad i god mat i tillegg til at lavkarbo fungerer veldig godt for kroppen min, men må nok bruke de neste ukene på å finne ut hvor kcal-grensa mi burde være nå som jeg har mindre fett på kroppen enn for noen mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metamorf Skrevet 12. mai 2014 #819 Del Skrevet 12. mai 2014 Så flinke dere er! Jeg orker ikke telle kalorier...hvis jeg ikke må. Hvis det ikke fungerer det jeg gjør nå, får jeg heller begynne med det Prøver å lage all mat fra bunnen, og ha kontroll over porsjonene. I tillegg til trening ca. annenhver dag. Håper at det etter hvert kan bli en vane, slik at jeg også klarer å holde vekten når jeg har kommet ned dit jeg vil. For ned skal jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 12. mai 2014 #820 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg teller kalorier og har en maks grense på 1200 hver dag men blir helt besatt og prøver å ligge under dette og det gjør jeg også. Den siste uken har jeg spist 900 kcal gjennomsnittlig hver dag. Dette er jo ikke bra, men jeg blir litt enten eller menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå