Arlea Skrevet 9. mai 2014 #701 Del Skrevet 9. mai 2014 (innlegg) Så flink du er! Jeg har maange ganger vært rundt startvekten du hadde, men sliter så sykt med å holde meg under 60 kg!! Veldig imponerende å se at du mister vekt til tross for at du ikke akkurat er stor. En av de umotiverende tingene for meg - i og med at jeg ikke har mer enn maks 10 kg å miste, er at jeg synes det går så treigt - på den ene siden så er jeg jo motivert, men samtidig så er det jo ikke snakk om å radikalt forandre kroppen sin. Kusina mi på 19 har vært overvektig hele livet og har nå gått ned 40 kg, ser ikke ut som samme person en gang. Men hun også sliter nå med de 10 siste kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullehøna Skrevet 9. mai 2014 #702 Del Skrevet 9. mai 2014 startvekt fra tidligere: 110 høyde: 180 startvekt denne tråden:78 Mål til sommeren: 70 April 2014: 25 april uke 1:76,8 Mai 2014 2 mai. uke 2: 75,7 9 mai uke 3: 76 kg Ikke vært den flinkeste denne uka.. Men 0,3+ er ikke så ille som jeg trudde. Flinkere neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 9. mai 2014 #703 Del Skrevet 9. mai 2014 Lista Startvekt fra tidligere: 94-95 kg Høyde: 174 cm Startvekt for denne tråden: 91,1 kg Mål før sommeren: 86 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 91,1 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 90,4 kg (-0,7 kg) 9. mai, uke 19 (3): 89,1 kg (-1,3 kg) Fornøyd med dagens vekt :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. mai 2014 #704 Del Skrevet 9. mai 2014 Først og fremst; så sykt bra jobba Elanore med oversikten her, all cred til deg!! Det har vært en tøff og utfordrende uke. Har jobbet en nattevakt forrige helg, som ikke akkurat gjør det enkelt å spise sunt, samt at jeg har mistet min elskede morfar tidligere i uken, som har snudd veldig om på fokuset og livet generelt. En fjelltur har jeg fått tid til, det blir en igjen idag. Er derfor veldig overrasket over vekten denne uken, jeg er ENDELIG under 86 kg! Så mye har jeg ikke gått ned på over et år på en uke, vet ikke om det er all sippingen som har fjernet all vann i kroppen eller hva Startvekt fra tidligere: 98 kg (vinteren 2013) Høyde: 171 cm Startvekt for denne tråden: 86,9 kg Mål før sommeren: <80 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 86,9 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 86,4 kg (-0,5 kg) 9. mai, uke 19 (3): 85,2 kg (-1,2 kg) 16. mai, uke 20 (4): -- kg (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 9. mai 2014 #705 Del Skrevet 9. mai 2014 Utstøtt og alene skal du i hvert fall ikke føle deg i denne tråden. Her står vi sammen I tilfelle du ikke kommer til å gå ned, så vil du ikke være alene om det. Om du ser på oversikten til tråden for påsken, vil du se at mange stod i ro vektmessig flere uker. Det gjelder å holde ut og ikke gi opp, og det er der vi støtter hverandre. Når du ser folk med fin nedgang, så tenk heller på det som et bevis på at det er mulig, og så sammenligner du deg med de som får samme nedgang som deg. Ikke ta sorgene på forskudd, du skal se at du går ned. Om du ikke når målet ditt er det ingen krise, det kommer en ny mulighet etter sommerferien Hvis du føler at det blir for mye press å oppgi vekt hver uke, så kan du gjøre som en av de andre i tråden og bare veie deg annenhver uke. Det går helt fint. I eksamensperioder er det uansett studier som skal ha hovedfokus. Så ikke forlat tråden, bli her, og så blir vektnedgangen det den blir. Takk for oppmuntring Jeg kommer ikke til å forlate tråden, bare blir så lei innimellom, men jeg må bare klare å ta en ting av gangen. Og prøve å roe ned. Og ikke være så utålmodig. Det hadde ikke falt meg inn engang at det skulle være et problem denne gangen når det ikke har vært det før. Så jeg hadde jo planlagt antrekk i god tid til konfirmasjon og 17. mai, men det kan jeg bare glemme for jeg kommer jo ikke inn i klærne. Samme med sommerklær, jeg kjøpte litt på salg i vinter til min normale størrelse, men får jo ikke brukt det heller enda, litt kjipt. Jaja... Alt ordner seg, er det ikke det de sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 9. mai 2014 #706 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Kan det virkelig stemme at det er over 1000 kalorier i en paibunn?? (200 g hvetemel, 1 egg, 90 g smør, litt salt og 2 ss med vann) Får opp dette når jeg legger det inn i Lifesum Og da har jeg jo ikke tatt med evnt fyll. Kommer jo selvfølgelig ikke å klare å spise hele paien,men likevel...høres jo helt grusomt ut Endret 9. mai 2014 av Funky Punk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 9. mai 2014 #707 Del Skrevet 9. mai 2014 Går det greit om jeg venter med å føre opp vekt igjen til jeg har nådd målet? Siden jeg har analog vekt og bare skal ned 1kg. Jeg veier meg hver uke for å passe på at jeg ikke har gått opp, men det er veldig vanskelig å lese av de små endringene. Heier på alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 9. mai 2014 #708 Del Skrevet 9. mai 2014 Kan det virkelig stemme at det er over 1000 kalorier i en paibunn?? (200 g hvetemel, 1 egg, 90 g smør, litt salt og 2 ss med vann) Får opp dette når jeg legger det inn i Lifesum Og da har jeg jo ikke tatt med evnt fyll. Kommer jo selvfølgelig ikke å klare å spise hele paien,men likevel...høres jo helt grusomt ut Det stemmer nok :/ Hvetemel og spesielt smør er veldig kaloririkt. Det er 746 kalorier per 100 gram smør. Hva med å kutte ned på smøret og bruke noe annet i tillegg? Hvis det er mulig å få deigen til å sitte sammen da, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. mai 2014 #709 Del Skrevet 9. mai 2014 Kan det virkelig stemme at det er over 1000 kalorier i en paibunn?? (200 g hvetemel, 1 egg, 90 g smør, litt salt og 2 ss med vann) Får opp dette når jeg legger det inn i Lifesum Og da har jeg jo ikke tatt med evnt fyll. Kommer jo selvfølgelig ikke å klare å spise hele paien,men likevel...høres jo helt grusomt ut 1396 kalorier kommer jeg til, så det stemmer nok. Mel og smør er blant de mest energirike næringsmidlene vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 9. mai 2014 #710 Del Skrevet 9. mai 2014 Det stemmer nok :/ Hvetemel og spesielt smør er veldig kaloririkt. Det er 746 kalorier per 100 gram smør. Hva med å kutte ned på smøret og bruke noe annet i tillegg? Hvis det er mulig å få deigen til å sitte sammen da, da Jeg skal jo egentlig spise lavkarbo, men får ikke til lavkarboversjonen av paibunn. Ble overrasket over hvor voldsomt det ble. Fyll kommer til å være 3 egg, 3 ss fløte og vann + basilikum, brokkoli, vårløk, løk, hvitløk og hjemmelagde kjøttboller. Tør nesten ikke regne på hvot mye det da blir ... Til gjengjeld så blir det jo mer enn nok til flere måltider da. Tenkte å forsteke bunnen om 1 time, så paien blir vel ferdig ca kl 15:30, og så kommer jeg vel til å spise igjen ca kl 20:00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 9. mai 2014 #711 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvor mange kalorier inneholder et halvt rundstykke mildt grovt med salat og en skive skinke ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosie. Skrevet 9. mai 2014 #712 Del Skrevet 9. mai 2014 Startvekt for denne tråden: 82 Mål før sommeren: 76 April 2014 25. april, uke 17 (1): 81,9 Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 81,2 9. mai, uke 19 (3): 81,7 16. mai, uke 20 (4): 23. mai, uke 21 (5): 30. mai, uke 22 (6): Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) 500 gram OPP. Jeg håper og tror at oppgangen skyldes at jeg har mensen, for kostholdet mitt har ikke vært sånn at det skulle tilsi oppgang denne uka. Når det er sagt, så er det lett å lure seg selv, så denne uka skal jeg veie og registrere alt jeg spiser. Jeg vet at mange gjør dette hele tiden når de går ned i vekt, men for meg har det fungert greit å bare gjøre det i perioder, for å ikke bli alt for opphengt i det, men også for å venne meg av med å måtte telle kalorier i lange perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 9. mai 2014 #713 Del Skrevet 9. mai 2014 Startvekt fra tidligere: 71,8 kg (28. februar 2014) Høyde: 167 cm Startvekt for denne tråden: 68,6 kg Mål før sommeren: 62 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 68,6 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 66,8 kg (-1,8 kg) 9. mai, uke 19 (3): 66,9 kg (+0,1 kg) Jaja, da ble det 100 gram opp. Men jeg er rimelig fornøyd jeg, med tanke på at det var konfirmasjon i helga og restekaker halve uka etterpå Og jeg er fortsatt under 67 kg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. mai 2014 #714 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Først og fremst; så sykt bra jobba Elanore med oversikten her, all cred til deg!! Det har vært en tøff og utfordrende uke. Har jobbet en nattevakt forrige helg, som ikke akkurat gjør det enkelt å spise sunt, samt at jeg har mistet min elskede morfar tidligere i uken, som har snudd veldig om på fokuset og livet generelt. En fjelltur har jeg fått tid til, det blir en igjen idag. Er derfor veldig overrasket over vekten denne uken, jeg er ENDELIG under 86 kg! Så mye har jeg ikke gått ned på over et år på en uke, vet ikke om det er all sippingen som har fjernet all vann i kroppen eller hva Startvekt fra tidligere: 98 kg (vinteren 2013)Høyde: 171 cm Startvekt for denne tråden: 86,9 kgMål før sommeren: <80 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 86,9 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 86,4 kg (-0,5 kg) 9. mai, uke 19 (3): 85,2 kg (-1,2 kg) 16. mai, uke 20 (4): -- kg (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg) Kondolerer, det er vondt å miste en av sine kjære. Endret 9. mai 2014 av Hulderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. mai 2014 #715 Del Skrevet 9. mai 2014 takk <3 Kondolerer, det er vondt å miste en av sine kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 9. mai 2014 #716 Del Skrevet 9. mai 2014 Høyde: 169 cm Startvekt for denne tråden: 91,1 kg Mål før sommeren: 85 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 91,1 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 89 kg (-2,1 kg) 9. mai, uke 19 (3): 88,8 kg (-0,2 kg) 16. mai, uke 20 (4): -- kg (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg) Forventet ikke noe mer enn dette. Jeg var i konfirmasjon forrige helg, og spiste uten å tenke både fredag, lørdag og søndag. Nå vet jeg at jeg ikke skal gjøre det. I helgen skal jeg kose meg med taco, popcorn og en cola. Og så prøve å holde det til bare en dag Er det noen som har tips til en god og sunn dip til grønnsaker (gulrot og kålrot osv)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #717 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Startvekt for denne tråden: 62 kg. Mål til sommeren: 56 kg. April 2014 25. april, uke 17 (1): 61,6 kg. Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 59,2 kg. 9. mai, uke 19 (3): 57,7 kg. 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Hva spiser du for tiden? Er fint å se at du er godt i gang, ikke misforstå, jeg pleier bare å stusse litt når vekten raser fort ned selv. Takk for oppmuntring Jeg kommer ikke til å forlate tråden, bare blir så lei innimellom, men jeg må bare klare å ta en ting av gangen. Og prøve å roe ned. Og ikke være så utålmodig. Det hadde ikke falt meg inn engang at det skulle være et problem denne gangen når det ikke har vært det før. Så jeg hadde jo planlagt antrekk i god tid til konfirmasjon og 17. mai, men det kan jeg bare glemme for jeg kommer jo ikke inn i klærne. Samme med sommerklær, jeg kjøpte litt på salg i vinter til min normale størrelse, men får jo ikke brukt det heller enda, litt kjipt. Jaja... Alt ordner seg, er det ikke det de sier? Vet du, jeg tror kanskje du må prøve å bare akseptere det stedet du er nå selv om du jobber mot et annet vektmål. Høres klisjé ut, men jeg tror virkelig at det er noe i det de sier om sånt - en positiv holdning til nåværende kropp, hjelper faktisk mer mot en sunn nedgang enn det å bli sint på seg selv! Synes du høres litt ut som meg en periode, for jeg har ikke skjønt hvordan folk klarer å være tålmodige. Alt jeg bestemmer meg for at jeg vil gjøre, skulle vært fullført "helst i går"... Leit at du ikke kommer inn i plaggene du så for deg helt enda, men jeg tror det bare gjør mestringsfølelsen større den dagen du faktisk smetter inn i plaggene uten å stresse. Jeg hadde en periode på seks uker hvor jeg ikke gikk ned et gram omtrent - tross massive mengder trening og stort fokus på kosthold. Nå ser jeg tilbake på det med erfaringene ferskt i minnet, for jeg lærte mer om hva som fungerer for meg idet jeg klarte å bryte det platået. Kan det virkelig stemme at det er over 1000 kalorier i en paibunn?? (200 g hvetemel, 1 egg, 90 g smør, litt salt og 2 ss med vann) Får opp dette når jeg legger det inn i Lifesum Og da har jeg jo ikke tatt med evnt fyll. Kommer jo selvfølgelig ikke å klare å spise hele paien,men likevel...høres jo helt grusomt ut Definitivt godt over, ja... Ville regnet med cirka 1300 jeg også - bare basert på grovregning. Først og fremst; så sykt bra jobba Elanore med oversikten her, all cred til deg!! Det har vært en tøff og utfordrende uke. Har jobbet en nattevakt forrige helg, som ikke akkurat gjør det enkelt å spise sunt, samt at jeg har mistet min elskede morfar tidligere i uken, som har snudd veldig om på fokuset og livet generelt. En fjelltur har jeg fått tid til, det blir en igjen idag. Er derfor veldig overrasket over vekten denne uken, jeg er ENDELIG under 86 kg! Så mye har jeg ikke gått ned på over et år på en uke, vet ikke om det er all sippingen som har fjernet all vann i kroppen eller hva Startvekt fra tidligere: 98 kg (vinteren 2013) Høyde: 171 cm Startvekt for denne tråden: 86,9 kg Mål før sommeren: <80 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 86,9 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 86,4 kg (-0,5 kg) 9. mai, uke 19 (3): 85,2 kg (-1,2 kg) 16. mai, uke 20 (4): -- kg (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg) Leit å høre om dødsfallet. Er fint å se at du fremdeles klarer å glede deg over fremgangen, for det tror jeg er en god ting. Startvekt fra tidligere: 71,8 kg (28. februar 2014) Høyde: 167 cm Startvekt for denne tråden: 68,6 kg Mål før sommeren: 62 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 68,6 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 66,8 kg (-1,8 kg) 9. mai, uke 19 (3): 66,9 kg (+0,1 kg) Jaja, da ble det 100 gram opp. Men jeg er rimelig fornøyd jeg, med tanke på at det var konfirmasjon i helga og restekaker halve uka etterpå Og jeg er fortsatt under 67 kg! Hyggelig post! Bonuspoeng for positiv holdning, det skal du ha! Startvekt for denne tråden: 82 Mål før sommeren: 76 April 2014 25. april, uke 17 (1): 81,9 Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 81,2 9. mai, uke 19 (3): 81,7 16. mai, uke 20 (4): 23. mai, uke 21 (5): 30. mai, uke 22 (6): Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) 500 gram OPP. Jeg håper og tror at oppgangen skyldes at jeg har mensen, for kostholdet mitt har ikke vært sånn at det skulle tilsi oppgang denne uka. Når det er sagt, så er det lett å lure seg selv, så denne uka skal jeg veie og registrere alt jeg spiser. Jeg vet at mange gjør dette hele tiden når de går ned i vekt, men for meg har det fungert greit å bare gjøre det i perioder, for å ikke bli alt for opphengt i det, men også for å venne meg av med å måtte telle kalorier i lange perioder. Hvis du vil benytte anledningen til å lære mer om kroppen din, kan du jo utsette tellingen en uke? Da finner du lettere ut hvordan vekten svinger i forbindelse med menstruasjon, og så blir det ikke så stressende når du kjenner ditt eget mønster senere. Endret 9. mai 2014 av Elanore 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 9. mai 2014 #718 Del Skrevet 9. mai 2014 Så flink du er! Jeg har maange ganger vært rundt startvekten du hadde, men sliter så sykt med å holde meg under 60 kg!! Veldig imponerende å se at du mister vekt til tross for at du ikke akkurat er stor. En av de umotiverende tingene for meg - i og med at jeg ikke har mer enn maks 10 kg å miste, er at jeg synes det går så treigt - på den ene siden så er jeg jo motivert, men samtidig så er det jo ikke snakk om å radikalt forandre kroppen sin. Kusina mi på 19 har vært overvektig hele livet og har nå gått ned 40 kg, ser ikke ut som samme person en gang. Men hun også sliter nå med de 10 siste kg. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 9. mai 2014 #719 Del Skrevet 9. mai 2014 Hva spiser du for tiden? Er fint å se at du er godt i gang, ikke misforstå, jeg pleier bare å stusse litt når vekten raser fort ned selv. Jeg har kuttet ut fløteis, godteri og potetgull. Har spist det HVER dag før Spiser mye frukt og til middag går det i proteiner. Også jobber jeg som stuepike og det er hektisk for tiden så forbrenner mye der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 9. mai 2014 #720 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Sånn forresten, jeg er så lei av at ingen gidder å være med å trene. De jeg vanligvis trener med har enten a) begynt å trene når jeg er på jobb, eller b) droppet helt ut. Nå trener jeg kun fordi jeg vet at jeg bør, men har egentlig null motivasjon. Og blir sånn halvveis dritt fordi jeg har skole hengende over meg i tillegg. Gleder meg til eksamensperioden er ferdig så jeg kan prioritere det ordentlig. Sånn, strek over klaging, Edit: litt mer. Sist gang prøvde jeg å ta øvelser alene uten spottefyr( heter det det?), og mistet hele stangen over meg. Håper det går bedre i dag. God helg alle sammen Endret 9. mai 2014 av Pepperbiff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå