AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #581 Skrevet 6. mai 2014 Har dere sett dette "natur smågodtet"? Det med yoghurtnøtter og andre ulike nøtter man kjøper i løsvekt. Er det veldig usunt å ha det som kos på lørdager eller går det greit? Nøtter er veldig næringsrikt, men du burde virkelig passe deg for mengden hvis du prøver å gå ned i vekt - ofte gir nøtter 500-700 kalorier pr 100 gram. Så selv om du ikke teller kalorier så ville jeg veid nøttene du skal spise - det gjør i alle fall jeg, selv om jeg ikke teller ALT jeg spiser manisk. Selve "yogurten" i yogurtnøtter er som regel ikke yogurt i det hele tatt. Ofte er det en blanding av melkesukker og kakaosukker - omtrent like usunt som om trekket skulle vært sjokolade. Man får i seg mye umettet fett og sukker hvis man spiser for mye av det. Så hvorvidt yogurtnøtter/andre nøtter egner seg som lørdagsgodt kommer helt an på hva målet ditt er og hvor "strengt" du kjører kostholdet for tiden. Jeg er veldig for at også folk som slanker seg skal kose seg i helgene, men jeg har også hørt om mange som går rett i fella og spiser opp halve energiunderskuddet de har jobbet for i uka, fordi de går ut i fra at nøtter er sunt. Anonymous poster hash: bcdc8...5f2
Gjest Tingelinling Skrevet 6. mai 2014 #582 Skrevet 6. mai 2014 Tenkte bare jeg skulle si at de to vekt-tallene som står i første innlegg, er fra fredager. Det er vel enklere for vår finfine oversiktsdame? Veide faktisk like mye andre påskedag som fredagen i den uken. (Denne uken får jeg ikke veid meg før lørdagsmorgen pga reise, men det utgjør liten forskjell.)
Arlea Skrevet 6. mai 2014 #583 Skrevet 6. mai 2014 Jeg snik-veide meg i går og så at jeg har gått opp 100 gram fra fredag - mandag. Men det er som forventa, jeg gikk jo først ned over 1kg, og så kom helgen. Jeg skal innrømme at jeg synes helger er vanskelige. Egentlig så har jeg 0 cravings etter godteri og junk - utrolig nok. Men jeg sliter sånn i sosiale sammenhenger. Ble invitert på alt fra pils, hjemmelaget pizza og grilling i helgen, og selv om jeg ikke spiste meg STAPPA på noe av det, så må jeg innrømme at å avstå helt var uaktuelt. Hadde jeg vært usunt overvektig eller noe sånt så kunne jeg kanskje vært litt strengere, men jeg synes det blir så weird å dukke opp med egenlaget mat og skulle si at man slanker seg når jeg egentlig er slankere enn mange av mine venninner. Det blir på en måte litt sært. Jeg vurderer å dra en hvit en om at jeg har hatt mageproblemer og prøver å eliminere ting fra kosthold for å se om det hjelper, haha. Vekt og slanking er ikke SÅ viktig for meg at det ikke er verdt en godbit i sosialt lag, men samtidig så er jeg så motivert nå, og har lyst til å gjøre det beste ut av det. 5
Gjest Chloe87 Skrevet 6. mai 2014 #584 Skrevet 6. mai 2014 Oi, da skal jeg nok begrense meg veldig hvis jeg spiser nøtter! Takk! <3
Gjest Chloe87 Skrevet 6. mai 2014 #585 Skrevet 6. mai 2014 Jeg snik-veide meg i går og så at jeg har gått opp 100 gram fra fredag - mandag. Men det er som forventa, jeg gikk jo først ned over 1kg, og så kom helgen. Jeg skal innrømme at jeg synes helger er vanskelige. Egentlig så har jeg 0 cravings etter godteri og junk - utrolig nok. Men jeg sliter sånn i sosiale sammenhenger. Ble invitert på alt fra pils, hjemmelaget pizza og grilling i helgen, og selv om jeg ikke spiste meg STAPPA på noe av det, så må jeg innrømme at å avstå helt var uaktuelt. Hadde jeg vært usunt overvektig eller noe sånt så kunne jeg kanskje vært litt strengere, men jeg synes det blir så weird å dukke opp med egenlaget mat og skulle si at man slanker seg når jeg egentlig er slankere enn mange av mine venninner. Det blir på en måte litt sært. Jeg vurderer å dra en hvit en om at jeg har hatt mageproblemer og prøver å eliminere ting fra kosthold for å se om det hjelper, haha. Vekt og slanking er ikke SÅ viktig for meg at det ikke er verdt en godbit i sosialt lag, men samtidig så er jeg så motivert nå, og har lyst til å gjøre det beste ut av det. Det er ikke bare bare å bli invitert hit og dit på mat når man er på slankern, det kan virkelig sette villjestyrken på prøve. Jeg prøver å velge de sunne alternativene når jeg er på besøk, men fort kan det jo være bare usunn mat, da tar jeg bare en liten porsjon. Når det gjelder grilling så styrer jeg unna burgere, pølser, poteter, dressing og maiskolber. Spiser bare rent kjøtt og salat. Alkohol styrer jeg unna, men hvis jeg tar noe så er det ikke mye. Har nylig vært igjennom et brudd så alkohol er ikke bra for meg nå uansett. Jeg syntes absolutt du kan ta den hvite løgnen!
Chia Skrevet 6. mai 2014 #586 Skrevet 6. mai 2014 Oi, da skal jeg nok begrense meg veldig hvis jeg spiser nøtter! Takk! <3 jeg spiser 20 gram nøtter om dagen som et mellommåltid... nøttene er usaltede og naturlige og metter godt, er 133 kcal for 20 gram i min nøttemiks med mandler, hasselnøtter og valnøtter
Chia Skrevet 6. mai 2014 #587 Skrevet 6. mai 2014 Jeg snikveide meg nå etter mensen... kroppen samler mye vann når jeg har mensen, jeg går ikke opp i vekt, men jeg går heller ikke ned. Men etter mensen så raser alt av, og det er så digg gikk ned 1 kilo i løped av natta Jeg begynner virkelig å føle meg bra nå 21.5 kilo av så langt! ikke langt til målet nå 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #588 Skrevet 6. mai 2014 Gikk på en smell på butikken i dag. Kjøpt både Polly sjokoladen og belgiske trøfler Men middag i dag er asparges med spekeskinke, så jeg har jo masse å gå på synes jeg. Skla jo ikke spise all sjokoladen i dag. allima Anonymous poster hash: aeb14...337
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #589 Skrevet 6. mai 2014 Gikk på en smell på butikken i dag. Kjøpt både Polly sjokoladen og belgiske trøfler Men middag i dag er asparges med spekeskinke, så jeg har jo masse å gå på synes jeg. Skla jo ikke spise all sjokoladen i dag. allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Jeg har gått på en GIGA-smell i dag (og snart bærer det nok en siste tur ut i butikken)! Hadde en dritt-dag uten sidestykke. Så jeg er stygt redd jeg kommer til å "glemme" innrapportering f.k. fredag... SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #590 Skrevet 6. mai 2014 Og jeg har ikke gått på en eneste smell siden 1 januar... selvdisiplin Anonymous poster hash: a0316...f7b 1
Missi89 Skrevet 6. mai 2014 #591 Skrevet 6. mai 2014 Da har jeg trent idag også og holder meg til nazi kosthold uten noe problem så deilig med slike dager da motivasjonen er på topp
Gjest Lite nytt Skrevet 6. mai 2014 #592 Skrevet 6. mai 2014 Gikk på litt smell i helgen selv. Og med det så har jeg satt meg selv på streng kcal-grense denne uken!! MEN: Nå blir det to utfordrende dager! Skal på kurs på ett hotell. Der vet jeg at lunsjen er overvelmende. Det er både varm mat, tradisjonell lunsj samt dessert tilgjengelig i lunsjen. Og i første pausen etter lunsj, jo da kommer de sannelig med noe søtt da og!!! Ikke frukt, men gjerne brownies, eplekake e.l. Viljestyrke!!! Skal passe på at jeg velger noe grov brødmat med rikelige proteiner til dessert! Halve jobben er å forberede seg psykisk til det! Og det r gjort :D Treningen har jeg måtte endre pga skade. Men litt blir det
fuksia Skrevet 7. mai 2014 #593 Skrevet 7. mai 2014 har hatt en skikkelig dårlig begynnelse på denne uka, får mensen snart og da er jeg alltid i så dårlig humør... men jeg har vert på trening både på mandag og tirsdag, selv om jeg ikke hadde noe som helst motivasjon. jeg prøver fortsatt å spise litt jevnere gjennom dagen, sånn at jeg ikke overspiser på kveldene. har faktisk hengt lapper for å minne meg på det rundt om kring i leiligheten
Edie Skrevet 7. mai 2014 #594 Skrevet 7. mai 2014 Denne uka går veldig bra for min del. Har fulgt kostholdsplanen helt, og trimmet akkurat som planlagt (er jo fortsatt to dager igjen til veiing, så får se om det holder ut uka da ). Spent på om vekta er enig med meg.
Gjest Chloe87 Skrevet 7. mai 2014 #595 Skrevet 7. mai 2014 Da har mensen kommet og jeg er overrasket over hvor lite søtsuget er, men har begynt å spise frukt så kanskje det hjelper litt? Jeg klager ikke hvertfall. Nå skal jeg snart spise middag, Byggrynsgrøt, 348 kalorier i en porsjon.
Fionnuala Skrevet 7. mai 2014 #596 Skrevet 7. mai 2014 Da har mensen kommet og jeg er overrasket over hvor lite søtsuget er, men har begynt å spise frukt så kanskje det hjelper litt? Jeg klager ikke hvertfall. Nå skal jeg snart spise middag, Byggrynsgrøt, 348 kalorier i en porsjon. Har du lyst til å dele oppskrift?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #597 Skrevet 7. mai 2014 Lov å slenge seg på her nå selv om dere har veid dere to ganger? Skal prøve å kvitte meg med noen kilo før sommeren selv, og tenker å begynne å veie meg fra fredag. Har lastet ned MyFitnessPal-appen og skal prøve å få litt mer kontroll over kalori-inntaket mitt. Vekten har stått bom stille i et år nå, til tross for at jeg trener 2-3 ganger i uka. Klarte å gå ned fra 63 kg til 59 kg i fjor vår, men så sa det stopp. Har riktig nok fått høyere muskelmasse, men utover det synes jeg det er irriterende at vekten nekter å gå nedover. MyFitnessPal foreslår at jeg legger meg på et kaloriinntak på ca 1200 kalorier per dag. Synes selv at kaloriforslaget høres ganske lavt ut da. Hva synes dere andre som har litt mer erfaring med kaloritelling osv? Klarte å holde meg under 1200 i går, men da droppet jeg middag (spiste bare en halv baguette med chilli/hvitløksreker fra en fastfood-kjede) og spiste kun litt frukt + mager vaniljekesam til kveldsmat. Ser for meg at det blir vanskelig å klare maks 1200 kalorier om jeg skal spise en ordentlig middag hver dag, uten å lage bittesmå porsjoner.. Litt info om meg: Høyde: 155 cm Nåværende vekt: 59 kg Mål til sommeren: ca 55 kg (gjerne litt mindre også, men greit å sette et realistisk mål) -M Anonymous poster hash: 4ac24...7eb 1
Gjest Chloe87 Skrevet 7. mai 2014 #598 Skrevet 7. mai 2014 Har du lyst til å dele oppskrift? Det er Fjordland. Slik å ha i mikroen. Veldig god!
Gjest Chloe87 Skrevet 7. mai 2014 #599 Skrevet 7. mai 2014 Lov å slenge seg på her nå selv om dere har veid dere to ganger? Skal prøve å kvitte meg med noen kilo før sommeren selv, og tenker å begynne å veie meg fra fredag. Har lastet ned MyFitnessPal-appen og skal prøve å få litt mer kontroll over kalori-inntaket mitt. Vekten har stått bom stille i et år nå, til tross for at jeg trener 2-3 ganger i uka. Klarte å gå ned fra 63 kg til 59 kg i fjor vår, men så sa det stopp. Har riktig nok fått høyere muskelmasse, men utover det synes jeg det er irriterende at vekten nekter å gå nedover. MyFitnessPal foreslår at jeg legger meg på et kaloriinntak på ca 1200 kalorier per dag. Synes selv at kaloriforslaget høres ganske lavt ut da. Hva synes dere andre som har litt mer erfaring med kaloritelling osv? Klarte å holde meg under 1200 i går, men da droppet jeg middag (spiste bare en halv baguette med chilli/hvitløksreker fra en fastfood-kjede) og spiste kun litt frukt + mager vaniljekesam til kveldsmat. Ser for meg at det blir vanskelig å klare maks 1200 kalorier om jeg skal spise en ordentlig middag hver dag, uten å lage bittesmå porsjoner.. Litt info om meg:Høyde: 155 cmNåværende vekt: 59 kgMål til sommeren: ca 55 kg (gjerne litt mindre også, men greit å sette et realistisk mål) -M Anonymous poster hash: 4ac24...7eb Velkommen i "gjengen"!
Gjest Lite nytt Skrevet 7. mai 2014 #600 Skrevet 7. mai 2014 Jippi! Jeg klarte å ligge unne kurs-fristelsene i dag. Jeg tok en mini-eclair og det er lagt inn i LifeSum og ligger godt innenfor kcalgrensen min :D TR kom i dag, men er fremdeles ned 0,5 kg i dag i forhold til vekta på fredag Det går så mye lettere å holde seg når man har klart det en stund og er psykisk klar for utfordringene som kommer. *glad*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå