Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Jo, jeg kan jo det. Men jeg spiser som regel en ganske solid lunsj, gjerne middagsrester siden jeg prøver å kutte ned på brød o.l. Synes det blir litt heftig å spise det på natten. Men en lett salat er en god idé. :)

Ja salat er en kjekk løsning.

Greit med ikke så tung mat, for man blir jo gjerne lettere trøtt om natten :)

Du kan jo også lage deg en omelett og ta med deg, også gjerne sammen med noen salatblader, tomat, agurk osv

Eller supper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har helgen gått ganske greit, ingen store utskeielser annet enn litt vin på lørdag og litt kake i familieselskap på søndagen. Fikk ikke tid til å trene lørdagen og søndagen, men vi pusser opp litt, så det ble mye aktivitet likevel. Har starta uka bra nå med en skikkelig god treningsøkt etter jobb i dag, og ingen utskeielser. Merker også at kondisen blir bedre, klarer å ta i mer på øvelsene på gruppetimene jeg går på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en skikkelig bra styrkeøkt i går fornøyd med det! Førte også til at jeg endelig fikk en natt med ordentlig god dyp søvn, det er det lenge siden jeg har klart. Ellers er det studier som får førsteprioritet for tiden, men skal så godt jeg kan fortsette å være flink og unngå sukker likevel. Kjenner jeg meg selv rett blir det nok litt hjemmelaget sjokolade til lesingen, men det får gå, det er jo mye bedre enn kjøpevarianten uansett. I morgen blir det yoga, gleder meg til det :)

Ellers kjenner jeg det er litt tungt å holde på alene, det hjelper litt å gå på gruppetreninger på treningssenteret da, får trøste meg med det.

Har tenkt å prøve ut yoga selv, hvor trener du yoga? :)

Idag fikk jeg endelig igjen knappen på arbeidsbuksa! :fnise:

Gratulerer :D

- Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget -

Phew. Jeg sier ikke mer... :fnise:

Du er helt rå, vet du det? Godt jobba :) Håper du kjenner du får igjen for den jobben, jeg må ihvertfall takke for at du laget en ny og at jeg kunne være med ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips når man er fysen:

Masssse (typ: 500 gram) iskald honningmelon oppskåret i biter.... Mmmmmmm søtt og godt og nesten ingen kcal. Man blir garantert mett og får tilfredsstilt godis behovet for en god stund :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å prøve ut yoga selv, hvor trener du yoga? :)

Har medlemskap på treningssentrene til studentsamskipnaden i Bergen, så blir bare på gruppetimene deres. Ellers har jeg nettopp fått høre om et annet yogastudio i Bergen som heter Y yoga. De har en gruppe på facebook, stoltzenyoga eller noe sånt, rett og slett gratis uteyoga! :) Jeg har ikke fått prøvd enda, men har veldig lyst. Neste gang er onsdag kveld, men da er jeg på jobb, virker som de arrangerer det ganske ofte utifra gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips når man er fysen:

Masssse (typ: 500 gram) iskald honningmelon oppskåret i biter.... Mmmmmmm søtt og godt og nesten ingen kcal. Man blir garantert mett og får tilfredsstilt godis behovet for en god stund :D

Eller Cantaloupe! Det har jeg i kjøleskapet :spise:

Anonymous poster hash: aeb14...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har medlemskap på treningssentrene til studentsamskipnaden i Bergen, så blir bare på gruppetimene deres. Ellers har jeg nettopp fått høre om et annet yogastudio i Bergen som heter Y yoga. De har en gruppe på facebook, stoltzenyoga eller noe sånt, rett og slett gratis uteyoga! :) Jeg har ikke fått prøvd enda, men har veldig lyst. Neste gang er onsdag kveld, men da er jeg på jobb, virker som de arrangerer det ganske ofte utifra gruppen :)

Høres spennende ut ;) Jeg må sjekke senteret her i nærheten om når de setter opp yoga, og slenge meg med! Bevegelighet, styrke, balanse(?) og pusting høres ut som noe jeg kunne fått bruk for. Utifra det jeg har hørt hjelper det på konsentrasjon, kropp og sinn generelt? Det finner jeg nok ut av :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget -

Phew. Jeg sier ikke mer... :fnise:

Hvis jeg talte riktig, er vi hele 92 stykker. Det skal virkelig bli spennende å se hvor mange som henger med til 22. juni. Forhåpentligvis blir det mindre frafall enn i forrige tråd. Åtte uker er nok mer overkommelig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke spise 4 kg frukt om dagen. Tenkte mer på om jeg skulle spise 1400 kcal mat (altså middag for.eks) og gå enten 100 eller 200 kcal over med frukt. Eller om jeg skulle spise 1400 kcal frukt og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle: tok på meg en "gammel" trenchcoat idag, som jeg ikke har brukt siden høsten. Og den var blitt for stor. Ikke bare litt heller. Den var rett og slett ganske romslig. Det er gøy. :)

Var også i butikken og så etter jakke igår. Endte opp med å prøve en i størrelse S (jeg har pleid å bruke L/XL/40/42), og jeg fikk den faktisk på! Den passet ikke altså, men jeg fikk den både over armene og ryggen. Var helt i sjokk jeg. :P

Det var noen litt tidligere her som spurte hvordan andre beregnet "helgekosen" inn i matbudsjettet. Selv har jeg kosedag på lørdag. Jeg spiser aldri godteri, snacks, kjeks, kaker eller drikker brus andre dager. Lørdager er forøvrig alt lov. Men...jeg teller fortsatt kalorier, så selv om jeg kan spise hva jeg vil, må jeg fortsatt passe mengden. Jeg fører kaloriene på diett.no. Der får jeg en ukesoversikt som viser meg inntak pr dag, samt at den utregner gjennomsnittet pr dag for den uken. Det er dette gjennomsnittet jeg følger mest med på. Hos meg er målet å ikke gå over 1500kcal, så derfor spiser jeg litt mindre i ukedagene, slik at jeg kan spise tilsvarende mer i helgen, men hele tiden uten å gå over 1500 i gjennomsnitt.

Før jeg begynte å telle, ble min erfaring at det er fort gjort å spise opp underskuddet sitt i løpet av en helg. Man overvurderer underskuddet man har, og undervurderer hvor mye kalorier som faktisk finnes i helgekosen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstra spent på hva vekten viser på fredag... gikk over fra Ketosediett og over på lavkarbo på søndag og har gått litt opp i vekt. Sikkert ekstra vann i kroppen :/

I forhold til helgekos så teller jeg ikke kcal, men tar en liten smak av familiens lørdagsgodt. Det går ganske greit å begrense seg om jeg har det jeg skal spise i egen skål. I tillegg trener jeg litt mer hver lørdag eller søndag. Ser ut til å fungere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Har dere sett dette "natur smågodtet"? Det med yoghurtnøtter og andre ulike nøtter man kjøper i løsvekt. Er det veldig usunt å ha det som kos på lørdager eller går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg koser meg med litt yoghurt nøtter, chilinøtter osv en gang i blandt :)

Blir fort mett av det også, så man orkar som regel ikke så mye av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...