Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Vet ikke om det er en trøst, men jeg har gått opp 500 g i helgen. Jeg vet akkurat hva det skyldes, den fantastisk gode grillmiddagen i går, med en diger, bakt potet som jeg fyllte med smør, ost og maiskorn.

Så nå er det bare å ta seg i nakken og jobbe hardt, så er det forhåpentligvis borte igjen til fredag.

Det er trøstende :ler:

Selv har jeg spist hjemmelaget pizza på fredag,og hamburger i går...men begge deler var laget selv, med lite eller ingen karbs og jeg spiste nesten ingenting bortsett fra middag (ikke fordi jeg ikke ville, men matlysten var ikke tilstede så jeg glemte det)

Så jeg klarer ikke helt å se hvor den kiloen kom fra.

Mulig jeg kanskje er iferd med å få mensen igjen snart.

Den er fryktelig ustabil så den kommer aldri til samme tid hver mnd

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg er så uendelig fysen om dagen... mensen altså :sinnatagg:

"skeia ut" i går med 2 nutrilett barer, 2 pakker DENT og en stor boks med lett yoghurt med kakao oppi... men men klarte å holde meg innen for 1500 kcal ihvertfall, selv om grensa egentlig går på 1300...

gidder ikke veie meg under mensen heller, for jeg vet kroppen tviholder på vannet...

Uff, sånn er jeg også når jeg har mensen og det skal jeg ha til uka, gruer meg allerede!
Gjest Chloe87
Skrevet

Ny uke! Blir nok en utfordring når mensen kommer denne uka og kroppen holder på vannvekt, forventer ikke noen fremgang på vekta pga det denne uka. Ha en fin uke alle sammen!

Skrevet

Helgen min har gått så som så.. Litt sjokolade, sjokoladekake osv. Har ikke tella kalorier, men har prøvd å spise fornuftig utenom dette. Frykta at vekten var godt opp, men tok en sjekk i dag og har godt ned 100 gram☺ Er så glad det ikke har gitt det store utslaget☺

Skrevet

Huff, merker dette ikke gikk fort nok for meg.. Hundre gram ned på fredagens målinger... Og i dag type noen hundre opp.. Vet jo at vekten variere litt fra deg til dag. Men blir jo oppgitt :-P er vant til at det bare renner av.. Så nå er det bare å holde motivasjonen oppe i høygir og være flink og bestemt:-) ingen utskeielser siden uken før påske :-)

Skrevet

Ny uke og ny start. Smug veide med idag og det boostet motivasjonen. Nå skal jeg ut å leke med vesla og seinere idag blir det 2 gruppetimer på elixia. Gleder meg faktisk for en gangs skyld :). God uke og god mandag alle sammen :). Så godt å være en del av denne tråden :)

Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

aaa

Endret av Kokkosnøtta
Gjest Funky Punk
Skrevet

Gikk opp en kilo over helgen, men i dag når jeg veide meg så hadde den forsunnet igjen...

Lå på 85,7 kilo i dag

Skrevet

Gikk opp en kilo over helgen, men i dag når jeg veide meg så hadde den forsunnet igjen...

Lå på 85,7 kilo i dag

Da er du jo under 86 da :klappe:

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Da er du jo under 86 da :klappe:

Har vært under 86 flere ganger, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å holde meg der. Jeg spretter opp til 86, noen ganger 87 kilo igjen rimelig fort

Skrevet

Jeg har bestilt mat som blir levert på døren og med den kommer det ca 4 kg med frukt. Det jeg lurer på. Skal jeg innlemme mye frukt i de kaloriene jeg har ( ca 1400) eller skal jeg legge det til som ekstra kalorier?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt mat som blir levert på døren og med den kommer det ca 4 kg med frukt. Det jeg lurer på. Skal jeg innlemme mye frukt i de kaloriene jeg har ( ca 1400) eller skal jeg legge det til som ekstra kalorier?

Hva mener du? Hvis 1400 er det tallet som du skal ligge rundt, så kommer du jo helt klart til å gå over dette hvis du spiser 4kg med frukt.

Generelt ville jeg vært forsiktig med fruktinntaket hvis du skal gå ned i vekt pga. sukkeret. Som snakcs osv. er det jo helt klart bedre og ikke minst mer næringsrikt enn f.eks. godis, men jeg ville fulgt litt med på mengden.

Anonymous poster hash: bcdc8...5f2

Skrevet

Huff, merker dette ikke gikk fort nok for meg.. Hundre gram ned på fredagens målinger... Og i dag type noen hundre opp.. Vet jo at vekten variere litt fra deg til dag. Men blir jo oppgitt :-P er vant til at det bare renner av.. Så nå er det bare å holde motivasjonen oppe i høygir og være flink og bestemt:-) ingen utskeielser siden uken før påske :-)

Vil dette si at du veide 71,3 på fredag? Fikk ikke registrert noe tall på deg...

Skrevet

Hadde en skikkelig bra styrkeøkt i går fornøyd med det! Førte også til at jeg endelig fikk en natt med ordentlig god dyp søvn, det er det lenge siden jeg har klart. Ellers er det studier som får førsteprioritet for tiden, men skal så godt jeg kan fortsette å være flink og unngå sukker likevel. Kjenner jeg meg selv rett blir det nok litt hjemmelaget sjokolade til lesingen, men det får gå, det er jo mye bedre enn kjøpevarianten uansett. I morgen blir det yoga, gleder meg til det :)

Ellers kjenner jeg det er litt tungt å holde på alene, det hjelper litt å gå på gruppetreninger på treningssenteret da, får trøste meg med det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du teller kalorier må du jo telle alt. Ellers er det jo ikke noen vits. Da blir du jo sittende å lure på hvorfor du ikke går ned i vekt når du har spist 1400 kalorier hver dag, når du i realiteten har spist 1800 kalorier hver dag inkl fruken.

allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

Skrevet

Om du skal øke kaloriinntaket (minske underskuddet) for en periode? Det får du nesten bestemme selv? Du vil gå saktere ned i vekt, men har du hastverk?

Skrevet

Jeg har også gått litt opp i helgen, spiste ikke noe mer enn jeg pleier, ikke noe godteri - men jeg har trent mye. Og jeg går alltid opp i vekt rett etter treningsdager. Litt teit av kroppen min vil jeg si, for hadde jeg ikke synes at det var gøy og deilig å trene, så tror jeg ikke jeg hadde giddet når jeg til og med går OPP i vekt av det ;)

Regner med det jevner seg utover uken. Nå går jeg mot nattevaktsuke igjen - hva er lett, sunt og greit å spise på nattevakt egentlig?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Metamorf:

Du kan jo bare lage nistepakke med sunn mat. Altså, hva spiser du normalt til lunch? Jeg ville valgt det samme selv om man har nattevakt.

Skrevet

Valgte en ny tur i skogen i dag. To kilometer lengre enn den jeg pleier å gå, og veldig mye mer variert terreng. Kjenner det i beina ja, spesielt låra er støle.

Men det er godt å kjenne at kroppen er sliten etter trim.

Skrevet

Metamorf:

Du kan jo bare lage nistepakke med sunn mat. Altså, hva spiser du normalt til lunch? Jeg ville valgt det samme selv om man har nattevakt.

Jo, jeg kan jo det. Men jeg spiser som regel en ganske solid lunsj, gjerne middagsrester siden jeg prøver å kutte ned på brød o.l. Synes det blir litt heftig å spise det på natten. Men en lett salat er en god idé. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...