Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Dere som har slanket dere tidligere, hvor ambisiøst er egentlig 9 (nesten 10 kg) frem til sommeren for en som i utgangspunktet ikke er så veldig overvektig, og ikke har så mange kg å miste?

Jeg veier 64,8 kg nå, og drømmevekten er rundt 55 kg. Jeg blir i utgangspunktet ikke kjempeskuffet om jeg ikke når dette målet nå frem til sommeren, og jeg vet jo at muskelmasse også spiller en stor rolle ift. kroppsfasong, men jeg var veldig fornøyd med kroppen da jeg veide 55 kg, og det hadde vært utrolig deilig å komme tilbake der, men jeg vet bare ikke hvor høye forventninger jeg bør ha for de neste 9 ukene. :)

Jeg vet at 1 kg i uka kan være veldig realistisk for noen som er større enn meg, men samtidig så har jeg virkelig lyst til å prøve. Noen ekstremdiett er uaktuelt for meg, men jeg kommer til å passe på både posjoner og prøve å holde utskeielsene til et minimalt nivå + trene 3-4 ganger i uken og ellers være aktiv (gå til jobb osv.)

Jeg håper at noe av startvekten min egentlig er vannvekt som følge av utskeielser i påsken, men egentlig så har jeg ikke peiling, for har ikke veid meg jevnlig de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arlea spør veldig fornuftig, sliter selv å finne et realistisk mål, som likevel er ambisiøst, utifra cm :P

Kanskje noen har en god idé?

Har 84 cm på det bredeste rundt magen, 74 cm i midjen, og veldig gode håndtak. Veldig lite muskler, mye hud til overs. Før jeg startet her var jeg ikke aktiv og spiste ikke rett. Type ingen mosjon i det hele tatt, og lørdager flere ganger i uken. 100% forbedringspotensiale med andre ord ;)

Nå har jeg minst en fysisk anstrengelse hver dag, trening 2-4 ganger i uken og har kuttet ekstremt på dum mat og snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når regner du at sommeren begynner? Siden du bare skal ned 0.5 kg per uke, trenger du 20 uker for å gå ned 10 kg. Da er vi kommet til 12. september.

Har du snakket med en lege om slanking under amming? Tidligere ble det sagt at slanking frigir miljøgifter som havner i melken. Jeg vet ikke om nyere forskning viser det samme.

Det står på ammehjelpen at man ikkje skal ned meir en 0,5-1 kilo i uken og ikkje spise under 1800 kalorier per dag, så er det ikkje farlig.. Jeg spiste 2000 kalorier mens jeg ammet og gikk ned halvt kilo i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl/lemster i dag eller? :P Kettlebells er gøy ja, men når jeg er vikar på treningene pleier jeg å kjøre en hard sirkeltrening med endel kettlebellsøvelser og noen andre styrketreningsøvelser. I går var øvelsene hip thrust, dips, situps, crunch og planke i tillegg til fem kettlebelløvelser. Kjenner det i dag!

Når det gjelder kosthold følger jeg ikke en spesiell diett sånn sett, men jeg har noen overordnede prinsipper - hvis jeg kan si det sånn: masse grønnsaker, litt frukt, magert kjøtt og fisk, langsomme karbohydrater i moderate mengder. En typisk dag (når jeg er flink, vel og merke) er slik: 40 g. havregrynsgrøt med blåbær eller banan til frokost. To knekkebrød til mellommåltid/lunsj (litt avhengig av når jeg spiser frokost). Hvis tidlig frokost - enda to knekkebrød, eller et par skiver hjemmelaget grovbrød til lunsj. Middag er ofte kyllingsalat med fullkornspasta, laks i ovnen med masse grønnsaker og litt poteter, kyllingfilet med søtpotetmos eller lignende. Jeg trener mye, så jeg er nøye på å få i meg nok proteiner. Jeg er ikke bekymret for kostholdet mitt, det er sunt og bra nok - jeg må bare slutte å spise alt det andre som jeg ikke trenger :P Gooodteriiii! :P

Jeg greier så vidt å gå og sliter noe med bachelor oppgave så humøret er nedfor og bare skikkelig lei meg. På tide å starte på antidepressive igjen tror jg :(.

Har nesten ikke spist siden jg er så nedfor. Magen skriker etter mat men jg har holdt sengen. Så ikke noe trening idag.

Min neste gruppetime skal være kettlebell og diverse andre ting med PT. Kjenner at jeg gleder meg.

Sliter mye med godteri og sukkeravhengihet selv. Får helt ekstreme abstinenser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har slanket dere tidligere, hvor ambisiøst er egentlig 9 (nesten 10 kg) frem til sommeren for en som i utgangspunktet ikke er så veldig overvektig, og ikke har så mange kg å miste?

Jeg veier 64,8 kg nå, og drømmevekten er rundt 55 kg. Jeg blir i utgangspunktet ikke kjempeskuffet om jeg ikke når dette målet nå frem til sommeren, og jeg vet jo at muskelmasse også spiller en stor rolle ift. kroppsfasong, men jeg var veldig fornøyd med kroppen da jeg veide 55 kg, og det hadde vært utrolig deilig å komme tilbake der, men jeg vet bare ikke hvor høye forventninger jeg bør ha for de neste 9 ukene. :)

Jeg vet at 1 kg i uka kan være veldig realistisk for noen som er større enn meg, men samtidig så har jeg virkelig lyst til å prøve. Noen ekstremdiett er uaktuelt for meg, men jeg kommer til å passe på både posjoner og prøve å holde utskeielsene til et minimalt nivå + trene 3-4 ganger i uken og ellers være aktiv (gå til jobb osv.)

Jeg håper at noe av startvekten min egentlig er vannvekt som følge av utskeielser i påsken, men egentlig så har jeg ikke peiling, for har ikke veid meg jevnlig de siste månedene.

Jeg tror det er litt vel amisiøst å satse på 1 kg hver uke når du veier såpass lite i utgangspunktet. Det er nok mer realistisk å satse på 0,5kg/uke i snitt.

Er det ikke noe sånt som 7000-7500 kcal du må gå i underskudd hver uke for å gå ned 1 kg? Det er ganske mye.

Anonymous poster hash: aeb14...337

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt vel amisiøst å satse på 1 kg hver uke når du veier såpass lite i utgangspunktet. Det er nok mer realistisk å satse på 0,5kg/uke i snitt.

Er det ikke noe sånt som 7000-7500 kcal du må gå i underskudd hver uke for å gå ned 1 kg? Det er ganske mye.

Takk for svar! :)

Ja, jeg ser klart hva du mener, og jeg innser det egentlig litt selv også. Jeg tror absolutt ikke at jeg kommer til å gå ned 1 kg i uken de siste ukene, men som sagt så var 1. veiedag for meg rett etter masse utskeielser + at jeg hadde mensen, så jeg lever litt i håpet om at jeg hadde mye vann i kroppen og at "egentlig" utgangspunkt kanskje kan være litt nærmere målet.

Jeg tror at jeg lar målet stå slik som det er, for å motivere meg litt ekstra, også får jeg bare fortsette utover sommeren hvis jeg ikke når det. Men det er veldig greit å forhøre seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 71.4 kg
Mål før sommeren: - 65 kg

April 2014
29. april, (1): -STARTVEKT- 71.4 kg

Mai 2014
2. mai, uke 18 (2): 71.3 (-kg) (Går ikke så veldig fort dette :P )
9. mai, uke 19 (3): -- (-kg)
16. mai, uke 20 (4): -- (-kg)
23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)
30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014
6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)
13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)
20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Slenger meg med litt sånn i siste liten. Håper det er greit :-)

Veide 93 kg etter graviditet for snart tre år siden. Veier nå 71.4 kg. Jeg vil ned igjen til 60 kg. Men regner med at det vil være mer realistisk å komme ned til 65 innen sommeren :-)

Jeg følger en streng lavkarbo kostholds filosofi.

Og da håper jeg virkelig at motivasjonen blir med meg videre ;-)

Endret av bambyb82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke mene at hun her er stor og omfangsrik 6 mnd gravid?

uten-navn.png

Jo, absolutt. Hvis jeg ser bort fra graviditetskulen, så har hun jo store legger, lår og armer, større enn hva jeg anser som normalvektig slank. Litt lubben eller kraftig rett og slett.

Man ser forresten ikke mye muskler heller, litt lite i armene faktisk. (Ikke det at fitness-musker er mitt ideal, tvert i mot.) (Og jeg har ingen anoreksi-ideal, bare så det er sagt.)

SS

Anonymous poster hash: 7c6ce...17d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Ja, jeg ser klart hva du mener, og jeg innser det egentlig litt selv også. Jeg tror absolutt ikke at jeg kommer til å gå ned 1 kg i uken de siste ukene, men som sagt så var 1. veiedag for meg rett etter masse utskeielser + at jeg hadde mensen, så jeg lever litt i håpet om at jeg hadde mye vann i kroppen og at "egentlig" utgangspunkt kanskje kan være litt nærmere målet.

Jeg tror at jeg lar målet stå slik som det er, for å motivere meg litt ekstra, også får jeg bare fortsette utover sommeren hvis jeg ikke når det. Men det er veldig greit å forhøre seg litt!

Man kan jo ha noen gode uker hvor man går ned mer enn forventet også. Og det er jo bare gøy :) Men man må prøve å ikke bli skuffet for 0,5 kg på en uke og. For det føles liksom så lite, men det er jo egentig ikke det tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, absolutt. Hvis jeg ser bort fra graviditetskulen, så har hun jo store legger, lår og armer, større enn hva jeg anser som normalvektig slank. Litt lubben eller kraftig rett og slett.

Man ser forresten ikke mye muskler heller, litt lite i armene faktisk. (Ikke det at fitness-musker er mitt ideal, tvert i mot.) (Og jeg har ingen anoreksi-ideal, bare så det er sagt.)

SS

Var litt usikker på om jeg skulle skrive dette eller ikke..

Da forstår jeg mer av postene dine i den forrige tråden i hvertfall. Hvis du mener at dette ikke er normalvektig slank.

Og jeg tror at du kanskje har et litt forvrengt kroppsbilde. ut fra det du har skrevet i den andre tråden og det du skriver over her.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt usikker på om jeg skulle skrive dette eller ikke..

Da forstår jeg mer av postene dine i den forrige tråden i hvertfall. Hvis du mener at dette ikke er normalvektig slank.

Og jeg tror at du kanskje har et litt forvrengt kroppsbilde. ut fra det du har skrevet i den andre tråden og det du skriver over her.

Jeg mener ikke at jeg har et forvrengt kroppsbilde i det hele tatt. Hun som er avbildet, ser ut som hva som er typisk for treningsinstruktører. Jeg vil tippe at hennes BMI ligger helt på øvre grensen av normalskiktet, hvis ikke over. Hvem er det forresten? Hun har sikkert masse muskler, men det er ikke så synlig på et stillbilde. Merk: Jeg har ikke sagt at hun er tykk eller bør slanke seg! Men selv ville jeg ikke likt å bære på så mye volum, selv om alt skulle være muskler.

Og hva refererer du som jeg har skrevet i den andre tråden? Har skrevet noe som gir inntrykk av forvrengt syn på normalvekt? Du skriver som AB uten signatur, så jeg vet ikke hvem du er.

Jeg ser noen har gitt deg plusser, og er altså enig i ditt syn. Er jeg helt alene om å syns hun på bildet er kraftig? :klo:

SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt alene om å syns hun på bildet er kraftig? :klo:

SS

Ja

Anonymous poster hash: eb523...382

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen har gitt deg plusser, og er altså enig i ditt syn. Er jeg helt alene om å syns hun på bildet er kraftig? :klo:

SS

Nei!

hun har dvaske armer, store lår og legger.

hun er kraftig

Anonymous poster hash: a0316...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe87

Jeg ser noen har gitt deg plusser, og er altså enig i ditt syn. Er jeg helt alene om å syns hun på bildet er kraftig? :klo:SSAnonymous poster hash: 7c6ce...17d Nei! hun har dvaske armer, store lår og legger. hun er kraftig Anonymous poster hash: a0316...f7b

At hun har dvaske armer er jeg enig i, men ikke det andre. Kraftig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at jeg har et forvrengt kroppsbilde i det hele tatt. Hun som er avbildet, ser ut som hva som er typisk for treningsinstruktører. Jeg vil tippe at hennes BMI ligger helt på øvre grensen av normalskiktet, hvis ikke over. Hvem er det forresten? Hun har sikkert masse muskler, men det er ikke så synlig på et stillbilde. Merk: Jeg har ikke sagt at hun er tykk eller bør slanke seg! Men selv ville jeg ikke likt å bære på så mye volum, selv om alt skulle være muskler. Og hva refererer du som jeg har skrevet i den andre tråden? Har skrevet noe som gir inntrykk av forvrengt syn på normalvekt? Du skriver som AB uten signatur, så jeg vet ikke hvem du er. Jeg ser noen har gitt deg plusser, og er altså enig i ditt syn. Er jeg helt alene om å syns hun på bildet er kraftig? :klo:SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d

Jeg er enig med deg i at hun på bildet er kraftig. Jeg reagerer spesielt på overarmene. Men er enig i at leggene og lårene er store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo ha noen gode uker hvor man går ned mer enn forventet også. Og det er jo bare gøy :) Men man må prøve å ikke bli skuffet for 0,5 kg på en uke og. For det føles liksom så lite, men det er jo egentig ikke det tatt i betraktning. Anonymous poster hash: aeb14...337

0.5 ned en uke er ikke lite. Hvis du ser i den foregående tråden, så vil du se at nesten alle opplevde uker der de gikk opp i vekt innimellom. Så i det hele tatt å se nedgang hver uke er veldig bra. Klarer du 0.5 ned i gjennomsnitt, skal du være godt fornøyd. Det er bra å ha ambisjoner, men ikke så høye at du går på en smell og gir opp. Litt for mange forsvant underveis sist. Jeg tror det skyldtes uker uten nedgang. Det gjelder å holde ut og ikke gi opp.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.5 ned en uke er ikke lite. Hvis du ser i den foregående tråden, så vil du se at nesten alle opplevde uker der de gikk opp i vekt innimellom. Så i det hele tatt å se nedgang hver uke er veldig bra. Klarer du 0.5 ned i gjennomsnitt, skal du være godt fornøyd. Det er bra å ha ambisjoner, men ikke så høye at du går på en smell og gir opp. Litt for mange forsvant underveis sist. Jeg tror det skyldtes uker uten nedgang. Det gjelder å holde ut og ikke gi opp.

Jeg vet det ikke er lite, men det kan føles lite. Var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke denne tråden utvikler seg i en usunn retning - men jeg fant i dag skjemaet hvor jeg registrerte min vektnedgang i 2006. Jeg gikk ned fra 75,2 til 55,9 - 19,3 kilo - på 8 måneder. :sjokkert: Ikke rart jeg følte meg nettere. Det var mindre enn jeg veide da jeg gikk på videregående, tror jeg. Og jeg ser at det gikk i rykk og napp, og faktisk hadde jeg oppgang noen ganger også. Det hadde jeg glemt. Jeg ser også at jeg hadde gjort meg de samme refleksjonene om hvor sulten man kan bli av enkelte mattyper. Det hadde jeg også glemt.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... :trist: Det er Kristine Weber dere snakker dritt om her, for de av dere som lurer. Hun er gravid, så la nå dama få fred... Vet at dere sikkert ikke ser på det som drittslenging, og mulig det bare er jeg som blir fornærma på vegne av henne her nå, men hun trener mye og har vunnet innen BodyFitness, og har hatt sine opp- og nedturer med vekslingen fra konkurranseform til "resten-av-året"-form.

Synes bare det generelt har blitt en uting med å kritisere andres kropper på den måten, særlig en kropp som fungerer bra, samt en som er sunn, flott og sterk! :gravid:

Ellers har jeg ikke fått lagt ut oversikten, men har slitt med over 40 i feber og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Sover opp til 23 timer i døgnet og er særdeles lite aktiv, men håper at dere har forståelse for at det tar litt ekstra tid denne gangen, så skal jeg heller komme sterkere tilbake. :danse:

Endret av Elanore
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...